Minulla on DNA:n matkanetti, 384 kbit/s. Mutta se ei toimi kunnolla edes Helsingissä! Ei pääse 3G-verkkoon, hidastelee ja pätkii. Voi tuskaa...
Jotkut sanoo et Saunalahdella kanssa pätkisi mutta minun kokemukseni mukaan Saunis on HUOMATTAVASTI parempi.
Elisalla ilmeisestikin toimivin ja paras matkanetti?? Se selviää pian sillä vaihdan 2 viikon päästä Elisaan.
Kellään Soneran matkanettiä? Miten toimii? Verrattuna esim. DNA tai Elisaan.
Verkko pätkii ja hidastelee
6
1579
Vastaukset
- asetuksia
Itselläni DNA-mokkula hidasteli, kunnes määrittelin mokkulan asetuksia Mobile Partner -ohjelmassa, Tools - Options - Network - Network Type valitsin asetukseksi WCDMA only.
Itselläni 3G-verkon voimakkuus vaihtelee 1 - 3 tolpan välillä ja välillä GSM-verkko tulee voimakkaampana toisesta suunnasta. Tuon WCDMA only valinnan jälkeen verkkoon liittyminen on joskus takkuillut, mokkulan 10 sentin siirtäminen on korjannut tilanteen ja liikenne kulkee 1100 kbit/s nopeudella 1 megan datapaketilla.
Muut vaihtoehdot WCDMA preferred, GSM preferred ja GSM only voivat toimia edge-nopeudella.
WCDMA only -asetuksella laite ei tietystikään ota yhteyttä GSM-verkon alueella automaattisesti, mutta 3G-alueen nopeus on minulle tärkeämpää.
Ennen mokkulan ostoa kävin hakemassa DNA:n testimokkulan pariksi päiväksi ja kun olin todennut toimivuuden tein sopimuksen. Vajaassa kolmessa viikossa dataa on kulkenut 2 gigaa ja kaikki data on kuulunut pakettiin eli 19,80 e/kk. Vanha Sonera 1 megan adsl pystyi vain 800 kbit/s ja maksoi 23,90 e/kk, lopetin sen. Nopeustesteinä olivat Viestintävirastosta kummallekin operaattorille löytyvät omat testit, ne löytyvät osoitteesta https://nettimittari.ficora.fi/nettimittari/mainPage.aspx . - omasta kokemuksesta
voin sanoa sen ja Helsingissä mäkin oon. Dnalla mä saan dataa täysillä, Saunalahdella verkko pätkii. Eli mitenkäs se nyt näin menikään? En ottaisi Saunalahtea mobiilinetin toimittajaksi jatkossa, valitettavasti nyt täytyy vielä muutama kuukaus kärsiä koska tuli hommattua Saunalta aikoinaan mokkula jota tässä siis muutama kuukaus vielä maksetaan. Kunhan irti pääsen, niin Saunalta saatu mokkula pysyy, mutta liittymä saa lähteä kuin leppäkeihäs.
Omista kokemuksistani voin sanoa että täällä pelaa parhaiten dna ja Elisa, Saunalahti ei pelaa sitten millään. Sonerasta ei ole kokemuksia joten siitä en sano mitään.- Stadissa
Dna on kyllä Stadissa umpisurkea.
Kyllästyin syksyllä kun Saunalahden mobiililaajakaista alkoi katkeilla ja vaihdoin DNA:lle. Täytyy sanoa että meni totaalisesti ojasta allikkoon, yhteys katkeilee siinä missä Saunalahdella ja tämän lisäksi data kulkee häiritsevän hitaasti.
Kuukauden kestin ja meinasin palata takaisin Saunalahdelle, mutta kaveri vinkkasi Cubiosta. Pari päivää kokeilleena voin sanoa, että kyllä kannatti! Ei katko yhteyttä ja 3G toimii täysillä sisemmälläkin huoneessa (siellä DNA:lla ei edes saanut yhteyttä).
Sonerasta en minäkään osaa sanoa, se on boikotissa... Elisa ilmeisestikin toimii luotettavasti ja varmasti.
Cubio matkanetti löytyy osoitteesta
http://main.cubio.fi/data_pack.php - siis eihän
Stadissa kirjoitti:
Dna on kyllä Stadissa umpisurkea.
Kyllästyin syksyllä kun Saunalahden mobiililaajakaista alkoi katkeilla ja vaihdoin DNA:lle. Täytyy sanoa että meni totaalisesti ojasta allikkoon, yhteys katkeilee siinä missä Saunalahdella ja tämän lisäksi data kulkee häiritsevän hitaasti.
Kuukauden kestin ja meinasin palata takaisin Saunalahdelle, mutta kaveri vinkkasi Cubiosta. Pari päivää kokeilleena voin sanoa, että kyllä kannatti! Ei katko yhteyttä ja 3G toimii täysillä sisemmälläkin huoneessa (siellä DNA:lla ei edes saanut yhteyttä).
Sonerasta en minäkään osaa sanoa, se on boikotissa... Elisa ilmeisestikin toimii luotettavasti ja varmasti.
Cubio matkanetti löytyy osoitteesta
http://main.cubio.fi/data_pack.phpdnan 3G-verkko aukoton ole mutta sitä parannetaan kyllä ja MIKÄÄN operaattori ei ole vielä täysin aukoton, ei edes Suomen parhaimpana itseään mainostava elisa ja täytyy sanoa että monet on valittanut just Elisan verkon laadusta, sen lisäks jos oot saunalahdella asiakkaana niin varaudu siihen että priorisoivat!
Itelläni dna toimii parhaiten, myös 3G:ssä. GSM eli 2G-verkkohan on dnalla ihan yhtä hyvä kuin muillakin, 3G-verkkoon nyt panostavat koska se on pakko saada mahdollisimman aukottomaksi ja yhtä kuuluvaksi kuin 2G nyt ennenkuin GSM:ää aletaan ajaa alas. - ei kannata luottaa
siis eihän kirjoitti:
dnan 3G-verkko aukoton ole mutta sitä parannetaan kyllä ja MIKÄÄN operaattori ei ole vielä täysin aukoton, ei edes Suomen parhaimpana itseään mainostava elisa ja täytyy sanoa että monet on valittanut just Elisan verkon laadusta, sen lisäks jos oot saunalahdella asiakkaana niin varaudu siihen että priorisoivat!
Itelläni dna toimii parhaiten, myös 3G:ssä. GSM eli 2G-verkkohan on dnalla ihan yhtä hyvä kuin muillakin, 3G-verkkoon nyt panostavat koska se on pakko saada mahdollisimman aukottomaksi ja yhtä kuuluvaksi kuin 2G nyt ennenkuin GSM:ää aletaan ajaa alas.Näihin DNA-kauppiaisiin jos luotat, niin... älä kuitenkaan ota kytkyä, pääset eroon tarvittaessa
- mutta olen ollu
ei kannata luottaa kirjoitti:
Näihin DNA-kauppiaisiin jos luotat, niin... älä kuitenkaan ota kytkyä, pääset eroon tarvittaessa
vuosia dnan asiakkaana. Tai siis korjataan, mulla OLI dnalta kytkykin mutta se ehti jo loppua, jatkan edelleen dnalla asiakkaana, jopa puhelin jonka sain kytkyn yhteydessä on edelleen tallella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all231870Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔541717- 301440
- 701116
- 521049
- 54900
- 49873
- 24864
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j22855Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?176847