International

475

Onko millainen traktori 1978? vaihteisto, moottori ja kestävyys, saako osia ja mitä olis hyvä huomioida - tarkoitan öljyn vaihdot/määrät. Lähteekö hyvin käyntiin, onko huoleton ja onko kone putkilla vai ilman. Oon selaillu nettiä mut jos joku omistaja tai entinen vois valaista asiaa niin kiitos etukäteen, ei kiinnosta vittuilut koska joka vehkeessä omat murheensa.

22

8650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masinistit

      on poikeuksellisesti perkins 212. 60 din ( sama mf 165 ) aika kestävä ( imuventiilit kantaa herkästi ellei säädetä usein )
      käynistyy hyvin -15 / 20° ( saksan moottorit ei)
      Osat agrimarket
      http://www.ikh.fi/~ikh/ikh2007/layout/dokumentit/123174 6000-E1.pdf
      http://www.farmilaite.fi/
      kuivat sylinteriputket - ei vuotoja
      nopea
      kytkimestä taaksepäin lähes samat osat 90 din koneessa
      lujin natikan englantilasi malli

      -hydaalipumppu voi olla kulunut ( suodattimen vaihdot 200h )
      - mootoriin ei saa piristystä syötönlisäyksellä
      -kytkin polkimen käyttö akseli katkeaa helposti
      -alkuperäis syylärillä voi pilata moottorin ( rautainen vuotoja on voitu korjata syyläri sementillä > tukossa )

    • masa,

      Ketterä traktori ja hyvä lähteen käyntiin.moottorin oljytil.8.5 l..Voimansiirto 34 l.(Ja ei sit mitään yleisoljyjä!)Tehokas hydrauliikka (42 l/min).Keraaminen kytkinlevy,ja kestävät jarrulevyt,jos ei pilaa väärillä öljyillä.

    • Pera

      Itse peruskunnostin IH 475 vm.-78:n, joka oli ollut raskaassa käytössä. Olen ollut tyytyväinen, osat ovat halpoja ja se on erittäin helppo korjata itse ihan pienellä kokemuksella. Arvo nousee samassa määrin kun sitä kunnostaa. Nopeus on tärkein ominaisuus minulle ja kone lähtee hyvin käyntiin.

      Tarkasta ennen ostoa toimiiko kaikki, ainakin meneekö vaihteet äänettömästi päälle jne.. Jos vaihteisto toimii ja moottori käynnistyy hyvin, niin osta pois - kaikki muu on sangen vaivatonta korjata. Itse tein jopa pienen vaihteistorempankin, joka ei ole kallis kun helpot purkutyöt tekee itse.

      Siinä on muutamia jippoja kuten kopin kenno ei lämmitä kunnolla ennenkuin kennoon vaihtaa suoran hanan jne. Seuraan palstaa ja voin antaa vinkkejä pulmatilanteisiin.

      • Bandit 475

        Mulla on ollut IH 475 jonkun vuoden pihakoneena,hyvin on pelannut tähänasti mutta nyt on alkanut
        vaihteistosta kuulua jurinaa vapaalla ollessa kun kytkin on ylhäällä.kytkimen painaminen lopettaa äänen.
        Osaisko joku kertoa missä vika,ehkä joku laakeri?onkohan vaikeakin korjata?
        Mistä sais räjäytyskuvia esim. vaihteistosta?

        Bandit 475


      • 475
        Bandit 475 kirjoitti:

        Mulla on ollut IH 475 jonkun vuoden pihakoneena,hyvin on pelannut tähänasti mutta nyt on alkanut
        vaihteistosta kuulua jurinaa vapaalla ollessa kun kytkin on ylhäällä.kytkimen painaminen lopettaa äänen.
        Osaisko joku kertoa missä vika,ehkä joku laakeri?onkohan vaikeakin korjata?
        Mistä sais räjäytyskuvia esim. vaihteistosta?

        Bandit 475

        Kytkimen painelaakeri antaa ääntä, joka ei ole vaarallista lainkaan, jos kytkin toimii

        Räjäytyskuvat löytyvät tekemällä tänne tunnuksensa:

        http://www.caseih.com/DWS/admin/cpc_login.asp?DealerID=PVA-9SYXB-Q2C3&DataSet=001CSIHE&LanguageID=ENU


      • Bandit 475

      • IH-475

        Mistä sais natikka 475 käyttöohje/huoltokirjan vm -76?


      • Aju

    • vehje..

      ..mutta se moottori-onneton!
      Lähtee kyllä hyvin käyntiin - roikan nokasta, on laiska ja on suuriruokainen.

    • 475

      kiitoksia kaikille tähän palaan, huomenna pääsen vehjettä kokeilemaan..

    • natikan

      T Ojalehdolta Nivalasta, asiallisen tuntonen nuori kaveri ja kone oli parempi mitä kuvan ja puhelinkeskusteleun perusteella odotin...kiitokset siis kaikille vastaajille, kone tuntuu olevan näppärä ja kone käy hyvin, toki tuon ikäsessä pientä sipostelua riittää mut ei ikäänsä nähen mitään moitittavaa..

      • Pera

        Toivotaan, että isoja vikoja ei olisi piilossa!

        Onko koppi lämmin ja toimiiko 1-4 vaihteet hyvin?

        Aluevaihtoonhan pitää pysäyttää kone, sillä niissä rattaat menevät suoraan vastakkain. Niitä ei kannata rääkätä, sillä hampaat kuluvat vain sillä tavalla.

        Voit käyttää vapaana myös 2-3 vaihteen välimaastoa,jos vaihdekeppi pysyy siinä jämäkästi, jolloi aluevipu voi olla päällä.

        Minulla on kaikki ohje- ja korjauskäsikirjat siihen, ja voin lähetellä niistä kuvia, jos joku pulma tulee eteen.


      • lupsahtelee
        Pera kirjoitti:

        Toivotaan, että isoja vikoja ei olisi piilossa!

        Onko koppi lämmin ja toimiiko 1-4 vaihteet hyvin?

        Aluevaihtoonhan pitää pysäyttää kone, sillä niissä rattaat menevät suoraan vastakkain. Niitä ei kannata rääkätä, sillä hampaat kuluvat vain sillä tavalla.

        Voit käyttää vapaana myös 2-3 vaihteen välimaastoa,jos vaihdekeppi pysyy siinä jämäkästi, jolloi aluevipu voi olla päällä.

        Minulla on kaikki ohje- ja korjauskäsikirjat siihen, ja voin lähetellä niistä kuvia, jos joku pulma tulee eteen.

        päälle kuin ajatus, aluevaihdin pysyy hyvin vapaalla siinä keskiasennossa, ei tartte konetta pysäyttää, vähän välikaasua vaan niin taas mennään, tosin pientä vaihdevivustojen säätöä ja kuluneisuutta vois kitkeä pois, sillä jos jätän huolimattomasti vapaalle niin kuuluu vaihteistosta pientä ääntä. 1-4 vaihteet toimivat kans moitteettomasti.
        Mielestäni ikäisekseen hyvä tekniikka ja ulosoton käyttöön ei ole mitään kytkintä, pini vivun liike vaan...mielestäni aikaansa edellä oleva tekniikka ;)
        Tykästyin vehkeeseen.
        Kiitoksia vaan, mutta palaan asiaan jos jotain kuvia tai ohjekirjoja tarvin.


      • Pera
        lupsahtelee kirjoitti:

        päälle kuin ajatus, aluevaihdin pysyy hyvin vapaalla siinä keskiasennossa, ei tartte konetta pysäyttää, vähän välikaasua vaan niin taas mennään, tosin pientä vaihdevivustojen säätöä ja kuluneisuutta vois kitkeä pois, sillä jos jätän huolimattomasti vapaalle niin kuuluu vaihteistosta pientä ääntä. 1-4 vaihteet toimivat kans moitteettomasti.
        Mielestäni ikäisekseen hyvä tekniikka ja ulosoton käyttöön ei ole mitään kytkintä, pini vivun liike vaan...mielestäni aikaansa edellä oleva tekniikka ;)
        Tykästyin vehkeeseen.
        Kiitoksia vaan, mutta palaan asiaan jos jotain kuvia tai ohjekirjoja tarvin.

        "jos jätän huolimattomasti vapaalle niin kuuluu vaihteistosta pientä ääntä"

        Se johtuu siitä, että alue-ratas hipaisee vastaratasta, joten vaihdekepin pitää olla ihan keskellä.


      • ei_näköjään
        Pera kirjoitti:

        "jos jätän huolimattomasti vapaalle niin kuuluu vaihteistosta pientä ääntä"

        Se johtuu siitä, että alue-ratas hipaisee vastaratasta, joten vaihdekepin pitää olla ihan keskellä.

        toimi. Vaijeri näky olevan poikki ja moottorin keulassa oleva pyörijän (joka pyörittää vaijeria) pohja oli pudonnut pois ja varmaan myös sisuskalut samantien, olisko kellään toimivaa pyörijää?
        Joo aluevaihdin on hyvä pitää keskellä, ei kannata hampaita sorvuuttaa pyöreiksi.


      • vaihteet
        ei_näköjään kirjoitti:

        toimi. Vaijeri näky olevan poikki ja moottorin keulassa oleva pyörijän (joka pyörittää vaijeria) pohja oli pudonnut pois ja varmaan myös sisuskalut samantien, olisko kellään toimivaa pyörijää?
        Joo aluevaihdin on hyvä pitää keskellä, ei kannata hampaita sorvuuttaa pyöreiksi.

        Kun nyt asian harrastajia on paikalla niin kysyisin omasta natikasta (724): ajoin hiekkamontulle ja traktori vähän pomppi ja siinä samalla vaihdoin vaihteita ja yhtäkkiä huomasin, että 1 ja 2 vaihteet ei enää toimineet, muut vaihteet toimivat normaalisti. Ehkä pieni vedon tuntu oli kun koitti lähteä liikkeelle ykkösellä mutta traktori ei liikkunut. Tämä tapahtui jo vuosia sitten ja olen sen jälkeen käyttänyt vain 3 ja 4 vaihteita, aluevaihteet toimii. Mistä vika löytyy ja tarviiko katkaista koko traktori?


      • Paavovaan
        vaihteet kirjoitti:

        Kun nyt asian harrastajia on paikalla niin kysyisin omasta natikasta (724): ajoin hiekkamontulle ja traktori vähän pomppi ja siinä samalla vaihdoin vaihteita ja yhtäkkiä huomasin, että 1 ja 2 vaihteet ei enää toimineet, muut vaihteet toimivat normaalisti. Ehkä pieni vedon tuntu oli kun koitti lähteä liikkeelle ykkösellä mutta traktori ei liikkunut. Tämä tapahtui jo vuosia sitten ja olen sen jälkeen käyttänyt vain 3 ja 4 vaihteita, aluevaihteet toimii. Mistä vika löytyy ja tarviiko katkaista koko traktori?

        Katso vaihdekepin alla oleva vaihteensiirtomekanismi eli irrota se päällysluukku ja päättele mikä siellä on hypännyt pois paikaltaan. Vaihderattaat ovat koko ajan päällä, kepin avulla vain kytketään jokin vaihde voimansiirtoakselia liikuttamaan eli sinulla on jotain häikkää vaihteensiirtomekanismissa pelkästään.

        On erittäin helppo korjata sillä siellä on vain mekaanisia vipuja, joiden toiminta selviää ihan arkijärjellä.
        Katkaisuja yms. ei tietenkään tarvita.


      • evpa
        Paavovaan kirjoitti:

        Katso vaihdekepin alla oleva vaihteensiirtomekanismi eli irrota se päällysluukku ja päättele mikä siellä on hypännyt pois paikaltaan. Vaihderattaat ovat koko ajan päällä, kepin avulla vain kytketään jokin vaihde voimansiirtoakselia liikuttamaan eli sinulla on jotain häikkää vaihteensiirtomekanismissa pelkästään.

        On erittäin helppo korjata sillä siellä on vain mekaanisia vipuja, joiden toiminta selviää ihan arkijärjellä.
        Katkaisuja yms. ei tietenkään tarvita.

        sieltä on sokka irti. siksi kaikki vaihteet ei toimi. helppo korjata


      • Sepe SS
        Pera kirjoitti:

        Toivotaan, että isoja vikoja ei olisi piilossa!

        Onko koppi lämmin ja toimiiko 1-4 vaihteet hyvin?

        Aluevaihtoonhan pitää pysäyttää kone, sillä niissä rattaat menevät suoraan vastakkain. Niitä ei kannata rääkätä, sillä hampaat kuluvat vain sillä tavalla.

        Voit käyttää vapaana myös 2-3 vaihteen välimaastoa,jos vaihdekeppi pysyy siinä jämäkästi, jolloi aluevipu voi olla päällä.

        Minulla on kaikki ohje- ja korjauskäsikirjat siihen, ja voin lähetellä niistä kuvia, jos joku pulma tulee eteen.

        Tarvisin ih 475:n korjauskäsiirjan, koska kun etukuormaajalla nostaa vaikka lunta, niin on ruvennut kuuluumaan pientä "räklätystä"(niin kuin olis joku laakeri väljä). Mistähän moinen johtuu. Kiitos etukäteen.


    • meluuna

      Mulla oli tuommoinen vm.1976. Siinä hytti ihan syvältä, karmea meteli ja istuu sillee "syvällä", näkyvyys huono, sitten mettä hommissa ihan onneton kun joutuu "kiipeämään" sen vaihelaatikon yli hytistä poituttaessa ja vielä "kummalliset" vaihteet vasemmalla. Perkinssonin kone ja nopeahan se oli tuon ajan traktoriksi ja oli siinä ihan hyvät "märät" levyjarrut.

    • Anonyymi

      86 international 4 veto on hyvä ,mutta suodattimet kosteassa tallissa ottaa jo toisena talvena capillaari kosteutta ja vaikeuttaa käynnistystä,joten akku laturiin yöksi jos talli kostea eikä lämmitystä 24/7..

    • Anonyymi

      Ei ikinä natikkaa. Vaihteet on syvältä. Samoin hydrauliikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe