hyvät lehdet, mediapex vai pasa...?

..........

Hei!

Onko kellään tietoa, milläköhän noista olis fiksuin palkkasysteemi? Entäs onko jotain huonoja puolia? Fiksuja kommentteja kiitos. :)

45

5010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukka Poika 88

      Kahdessa ensimmäisessä olen ollut, ja kaveri kolmannessa.

      Eivät suhtaudu asiallisesti sairaslomiin, joita minä jouduin stressin takia ottamaan heti alkuun 3 peräjälkeen.

      Olen kuullut että muilla samantapaisia kokemuksia.

      Lisäksi hirveää hiostamista että "kauppaa! kauppaa" vaikka kukaan ei oikeasti tarvitse lehtiä!!!!!!

      Tuli pakkomyynti olo ja todella paha mieli.

      En suosittele tosiaankaan! Lisäksi bonuksia saavat ainoastaan ne, jotka ovat myyneet paljon.

      Eikös työntekijöiden asettamnen eriarvoisiksi ole laissa kielletty, kysynpä vaan?? Siinä olisi jollekin herkullinen paikka lähteä nostamaan juttu. :)

      Itse en enää pettymyksiltäni jaksa.

      • :DD

        "En suosittele tosiaankaan! Lisäksi bonuksia saavat ainoastaan ne, jotka ovat myyneet paljon." Ööö. Eikös tuo oo ihan reilua? Musta siinä ei ole mitään eriarvoista. Itse en oo lehtimyyjä mutta myyn muita juttuja ja saan rahaa sen mukaa paljonko myyn. Jännä juttu jos eivät tyhjästä maksa... :DD


      • Puhelinmyyjäksi?

        KENELLE PUHELINMYYNTITYÖ SOPII?
        - Pitkäaikaistyöttömille
        - Opiskelijoille
        - Liikuntarajoitteisille
        - Kesätyöpaikan hakijoille
        - Puhumisesta pitäville

        PUHELINMYYNTITYÖ EI SOVI SINULLE, JOS
        - haluat ns. varman palkan
        - kärsit esim. masennuksesta
        - suomen kieli ei ole äidinkielesi, etkä osaa puhua sitä ymmärrettävästi
        - olet herkästi suuttuva persoona
        - sinulla on vaikeuksia puhua selkeästi
        - et osaa käyttää tietokonetta

        MILLAINEN ON HYVÄ PUHELINMYYJÄ?
        - Iloinen, reipas
        - Myy sinnikkäästi, mutta on kuitenkin asiakasta kohtaan ymmärtäväinen
        - Ei lannistu, jos kauppa ei käy
        - Rehellinen niin asiakkaita kuin työnantajaansakin kohtaan

        PUHELINMYYNTITYÖN HYVÄT PUOLET?
        - Useissa toimistoissa joustavat työajat
        - Toimistot järjestävät silloin tällöin myyntikilpailuita, joissa parhaat myyjät saavat esim. jonkun kirjan palkinnoksi
        - Myyjä saa yleensä ilmaiseksi kotiinsa vietäväksi uusimmat aikakauslehdet
        - Ei työvaatteita, joten voit työskennellä millaisissa vaatteissa itse haluat
        - Mahdollisuus saada parempaa palkkaa kuin monilla muilla aloilla
        - Mukavat työkaverit

        PUHELINMYYNTITYÖN HUONOT PUOLET?
        - Ei saa sairasajalta rahaa/korvausta
        - Palkka voi jäädä helposti alhaiseksi
        - Ikävät ja syyttelevät asiakkaat


      • ei palkkaa
        Puhelinmyyjäksi? kirjoitti:

        KENELLE PUHELINMYYNTITYÖ SOPII?
        - Pitkäaikaistyöttömille
        - Opiskelijoille
        - Liikuntarajoitteisille
        - Kesätyöpaikan hakijoille
        - Puhumisesta pitäville

        PUHELINMYYNTITYÖ EI SOVI SINULLE, JOS
        - haluat ns. varman palkan
        - kärsit esim. masennuksesta
        - suomen kieli ei ole äidinkielesi, etkä osaa puhua sitä ymmärrettävästi
        - olet herkästi suuttuva persoona
        - sinulla on vaikeuksia puhua selkeästi
        - et osaa käyttää tietokonetta

        MILLAINEN ON HYVÄ PUHELINMYYJÄ?
        - Iloinen, reipas
        - Myy sinnikkäästi, mutta on kuitenkin asiakasta kohtaan ymmärtäväinen
        - Ei lannistu, jos kauppa ei käy
        - Rehellinen niin asiakkaita kuin työnantajaansakin kohtaan

        PUHELINMYYNTITYÖN HYVÄT PUOLET?
        - Useissa toimistoissa joustavat työajat
        - Toimistot järjestävät silloin tällöin myyntikilpailuita, joissa parhaat myyjät saavat esim. jonkun kirjan palkinnoksi
        - Myyjä saa yleensä ilmaiseksi kotiinsa vietäväksi uusimmat aikakauslehdet
        - Ei työvaatteita, joten voit työskennellä millaisissa vaatteissa itse haluat
        - Mahdollisuus saada parempaa palkkaa kuin monilla muilla aloilla
        - Mukavat työkaverit

        PUHELINMYYNTITYÖN HUONOT PUOLET?
        - Ei saa sairasajalta rahaa/korvausta
        - Palkka voi jäädä helposti alhaiseksi
        - Ikävät ja syyttelevät asiakkaat

        Niin kukapa työstään haluaisi saada varmaa palkkaa tai korvausta sairausajalta? Molemmat kyllä lakien mukaan kuuluvat työntekijöille..


      • Provikkaa kaupoista
        ei palkkaa kirjoitti:

        Niin kukapa työstään haluaisi saada varmaa palkkaa tai korvausta sairausajalta? Molemmat kyllä lakien mukaan kuuluvat työntekijöille..

        Jos palkka määräytyy provikkana, niin sehän tulee siis suoraan tehdyistä kaupoista. Jos olet pois, ei tule kauppoja, sillon ei tule provikkaakaan - kai olet lukenut työsopparisi...?


    • semmosia vaihtoehtoja

      Hyvät Lehdet Oy:tä en hekilökohtaisesti tunne.

      Olen kuitenkin itse työskennellyt sekä Mediapexillä, että Pasamyynnissä ja noista kahdesta paremmat provisiot on ehdottomasti Pasamyynnillä...

      Mutta pasamyynnin peruutus käytäntö on julmempi kuin mediapexillä niin se vähän tasaa puntteja.

      Jos päätät mennä Pasamyynnille pyydä aina peruutuslistat nähtäväksi ja tarkista itse nuo pakit.

      Kumpikaan noista firmoista ei maksa laissa määriteltyä sairasajan rahaa, joka on muuten maksettava vaikka palkkaus olisikin provisio (olen ollut alalla pitkään ja ottanut asioista selvää).

      Jos kaupungissasi on muitakin vaihtoehtoja kuin nuo kolme niin kannattaa ottaa niistäkin selvää....

      • Myydä paljon

        että saa palkkaa. Jos ei kauppa käy, se on aina myyjän vika.(Joskus ihmiset eivät vain halua tilata. Tänä päivänä yleistä) lehtien tilaaminen ei enää ole in. Itella tänään ilmoitti että esim lehtien määrä jaettavissa pinoissa on pienentynyt. Väittäkööt työntaja mitä tahansa. Syyllistämisen ne osaavat.
        Ei makseta sairaslomasta. Älkää tyytykö siihen. Se on pakollinen kaikille työntekijöille!Suomessa!
        Vaatikaa oikeuksianne muuten ei hyväksikäyttö lopu ikinä!


      • sinun olisi syytä
        Myydä paljon kirjoitti:

        että saa palkkaa. Jos ei kauppa käy, se on aina myyjän vika.(Joskus ihmiset eivät vain halua tilata. Tänä päivänä yleistä) lehtien tilaaminen ei enää ole in. Itella tänään ilmoitti että esim lehtien määrä jaettavissa pinoissa on pienentynyt. Väittäkööt työntaja mitä tahansa. Syyllistämisen ne osaavat.
        Ei makseta sairaslomasta. Älkää tyytykö siihen. Se on pakollinen kaikille työntekijöille!Suomessa!
        Vaatikaa oikeuksianne muuten ei hyväksikäyttö lopu ikinä!

        vakavasti miettiä, vaikka alan vaihtoa...Kyllä se on aina myyjän vika jos kauppa ei käy. Miten vitussa on mahdollista että samoilla asiakkaille paukuttaa tilauksia menemään joku muu myyjä, jossain muualla suomessa ja sinä taas et onnistu.. Itellan tilastothan sen todistaa vai? -Voi jumalauta :D Oikeasti! Katso peiliin senkin löysäilijä!


      • reaktion
        sinun olisi syytä kirjoitti:

        vakavasti miettiä, vaikka alan vaihtoa...Kyllä se on aina myyjän vika jos kauppa ei käy. Miten vitussa on mahdollista että samoilla asiakkaille paukuttaa tilauksia menemään joku muu myyjä, jossain muualla suomessa ja sinä taas et onnistu.. Itellan tilastothan sen todistaa vai? -Voi jumalauta :D Oikeasti! Katso peiliin senkin löysäilijä!

        Alaa jo vaihdettu.
        "Se älähtää johon kalikka kolahtaa"


      • Viidakko vekara
        sinun olisi syytä kirjoitti:

        vakavasti miettiä, vaikka alan vaihtoa...Kyllä se on aina myyjän vika jos kauppa ei käy. Miten vitussa on mahdollista että samoilla asiakkaille paukuttaa tilauksia menemään joku muu myyjä, jossain muualla suomessa ja sinä taas et onnistu.. Itellan tilastothan sen todistaa vai? -Voi jumalauta :D Oikeasti! Katso peiliin senkin löysäilijä!

        Pasayhtiö on paras siksi,koska Esimies osaa kouluttaa tumpelot myynnin ammattilaisiksi..MAHTAVIA kampanjoita koko ajan..Jos joku ei tiedä niin kampanja asiakkaat ovat entisiä tilaajia joille ME teemme jatko tarjouksen ja kauppa käy...käy..käy...Työkaverit ovat mukavia..siitä kiitos pomoille..OSAAVAT VALITA avoimiin työpaikkoihin henkilöt,jotka sopivat meidän porukkaan...HYVIÄ KAUPPOJA KAIKILLE PASALAISILLE...


      • se onkin
        Viidakko vekara kirjoitti:

        Pasayhtiö on paras siksi,koska Esimies osaa kouluttaa tumpelot myynnin ammattilaisiksi..MAHTAVIA kampanjoita koko ajan..Jos joku ei tiedä niin kampanja asiakkaat ovat entisiä tilaajia joille ME teemme jatko tarjouksen ja kauppa käy...käy..käy...Työkaverit ovat mukavia..siitä kiitos pomoille..OSAAVAT VALITA avoimiin työpaikkoihin henkilöt,jotka sopivat meidän porukkaan...HYVIÄ KAUPPOJA KAIKILLE PASALAISILLE...

        Että siis Pasan esimiehet täällä kommentoi.
        Uskokoon edellisen ken tahtoo!
        Mainosta ja kusetusta!
        Kokemusta on!


      • Viidakko vekara
        se onkin kirjoitti:

        Että siis Pasan esimiehet täällä kommentoi.
        Uskokoon edellisen ken tahtoo!
        Mainosta ja kusetusta!
        Kokemusta on!

        Ei vaan Pasan myyntineuvottelija..En ole mikään Esimies...Olisinkin :) Äskeinen oli vaan minun oma mielipiteeni ja jokainenhan meistä muodostaa itse omat mielipiteensä ja omat työpaikka valintansa..Meni kysyjä sitten minne tahansa töihin niin toivon hänelle menestystä työssään..Meitä myynti neuvottelijoita tarvitaan lamasta huolimatta.


      • Viidakko vekara
        Viidakko vekara kirjoitti:

        Ei vaan Pasan myyntineuvottelija..En ole mikään Esimies...Olisinkin :) Äskeinen oli vaan minun oma mielipiteeni ja jokainenhan meistä muodostaa itse omat mielipiteensä ja omat työpaikka valintansa..Meni kysyjä sitten minne tahansa töihin niin toivon hänelle menestystä työssään..Meitä myynti neuvottelijoita tarvitaan lamasta huolimatta.

        Usko tai älä myös tyytyväisiä myynti neuvottelijoita löytyy..Myynti alalla ansaitaan tuloksesta eikä mistään peukaloiden pyörityksestä..Olen tyytyväinen omaan palkkaani enkä näe syytä haukkua yritystä josta palkkani saan...Yleisesti kommentoidaan kiivaasti keskustelu palstoilla yritystä/yrityksiä yleensä siinä vaiheessa,kun huomataan ettei alalla yksinkertaisesti pärjätä ja tilipäivänä palkka on alamittainen siitä syystä,kun ei ole saanut kauppaa aikaiseksi...Ei tämä ala sovi kaikille senhän sanoo jo maalaisjärki...On aika kummallista valitusta ja negatiivisten asioiden hakua jatkuvasti ja ikinä ei olevinaan ole mitään positiivista sanottavaa mistään myynti yrityksestä...kummallista.


      • vähän..
        Viidakko vekara kirjoitti:

        Usko tai älä myös tyytyväisiä myynti neuvottelijoita löytyy..Myynti alalla ansaitaan tuloksesta eikä mistään peukaloiden pyörityksestä..Olen tyytyväinen omaan palkkaani enkä näe syytä haukkua yritystä josta palkkani saan...Yleisesti kommentoidaan kiivaasti keskustelu palstoilla yritystä/yrityksiä yleensä siinä vaiheessa,kun huomataan ettei alalla yksinkertaisesti pärjätä ja tilipäivänä palkka on alamittainen siitä syystä,kun ei ole saanut kauppaa aikaiseksi...Ei tämä ala sovi kaikille senhän sanoo jo maalaisjärki...On aika kummallista valitusta ja negatiivisten asioiden hakua jatkuvasti ja ikinä ei olevinaan ole mitään positiivista sanottavaa mistään myynti yrityksestä...kummallista.

        eikö tuo nyt jo paista vähä liikaaki läbi? :) Jännä kun muiden keskustelussa esiintyvien ei tarvitse mainostaa..


      • FEROKORTTI
        se onkin kirjoitti:

        Että siis Pasan esimiehet täällä kommentoi.
        Uskokoon edellisen ken tahtoo!
        Mainosta ja kusetusta!
        Kokemusta on!

        EN MENISI MIHINKÄÄN NÄISTÄ KOLMESTA!!!!!!!! alalla on paljon yrityksiä jotka maksavat reilusti parempaa ja ovat parempia paikkoja .. nimiä en ala luettelemaan ...


      • Asennevamma juu
        sinun olisi syytä kirjoitti:

        vakavasti miettiä, vaikka alan vaihtoa...Kyllä se on aina myyjän vika jos kauppa ei käy. Miten vitussa on mahdollista että samoilla asiakkaille paukuttaa tilauksia menemään joku muu myyjä, jossain muualla suomessa ja sinä taas et onnistu.. Itellan tilastothan sen todistaa vai? -Voi jumalauta :D Oikeasti! Katso peiliin senkin löysäilijä!

        Niin se onkin varsinaista asennevammaa, jos haluaa palkkaa sairausajalta :D Kun lähtee puhelinmyyntiin, ei passaa pahemmin sitten sairastua.


      • Ylitalon astu
        Viidakko vekara kirjoitti:

        Usko tai älä myös tyytyväisiä myynti neuvottelijoita löytyy..Myynti alalla ansaitaan tuloksesta eikä mistään peukaloiden pyörityksestä..Olen tyytyväinen omaan palkkaani enkä näe syytä haukkua yritystä josta palkkani saan...Yleisesti kommentoidaan kiivaasti keskustelu palstoilla yritystä/yrityksiä yleensä siinä vaiheessa,kun huomataan ettei alalla yksinkertaisesti pärjätä ja tilipäivänä palkka on alamittainen siitä syystä,kun ei ole saanut kauppaa aikaiseksi...Ei tämä ala sovi kaikille senhän sanoo jo maalaisjärki...On aika kummallista valitusta ja negatiivisten asioiden hakua jatkuvasti ja ikinä ei olevinaan ole mitään positiivista sanottavaa mistään myynti yrityksestä...kummallista.

        Megasta täällä puhutaan enimmäkseen positiivisesti.


      • Anonyymi

        Sairausajan palkkaa ei ole pakko maksaa, jos ei ole yleissitovaa TES:tä, missä ehdot määritellään. KeLa:sta saa sairauspäivärahaa yhdeksän päivää ylittävältä sairausajan jaksolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairausajan palkkaa ei ole pakko maksaa, jos ei ole yleissitovaa TES:tä, missä ehdot määritellään. KeLa:sta saa sairauspäivärahaa yhdeksän päivää ylittävältä sairausajan jaksolta.

        Kyllä muuten on.

        Tästä on työsuojelutarkastajan lausunto ja kun firmaa uhkaa käräjillä niin kummasti rahat tulee tilille!!!!


      • Anonyymi
        Viidakko vekara kirjoitti:

        Pasayhtiö on paras siksi,koska Esimies osaa kouluttaa tumpelot myynnin ammattilaisiksi..MAHTAVIA kampanjoita koko ajan..Jos joku ei tiedä niin kampanja asiakkaat ovat entisiä tilaajia joille ME teemme jatko tarjouksen ja kauppa käy...käy..käy...Työkaverit ovat mukavia..siitä kiitos pomoille..OSAAVAT VALITA avoimiin työpaikkoihin henkilöt,jotka sopivat meidän porukkaan...HYVIÄ KAUPPOJA KAIKILLE PASALAISILLE...

        Tuota en oo huomannu


    • Blingbling

      Hyvät Lehdet OY:n tuntipalkka on 4,2 euroa tunti (suunnilleen).

      Tuntimyynnin on keskimäärin kuukaudessa oltava 22 euroa per tunti. Muuten tuntipalkka puolittuu.

      Olen itse ollut HL OY:ssä yli 8 kuukautta ja aivan tyytyväinen olen ollut ja aion jatkaakin.

      Bonuksia tulee kun myyt hyvin. Ja jos olet töissä 6 tuntia joka arkipäivä niin saat myytyä melko varmasti yli 700 euron viikossa ja jo silloin saat bonuksia.

      On se alku aina vaikeaa, mutta kyllä se siitä lähtee.

      Mediapexistä en edes halua puhua mitään, koska en ole valittajaluonne julkisesti. ;)

      • kesätyöhön menossa

        Kuinka paljon hyvä myyjä myy kuukaudessa? haluan tietoa, koska osaan sit verrata tulostani muihin ja sen mukaan katsoa onko minulla lahjoja tähän työhön. Tuolla neljällä eurolla ei kyllä elä.. vai olenko nyt ihan hakoteillä? aikaisempaa kokemusta minulla ei ole tältä alalta. Anteeksi tyhmät kysymykseni. Kiitos asiallisista vastauksista! -wera-


      • ......
        kesätyöhön menossa kirjoitti:

        Kuinka paljon hyvä myyjä myy kuukaudessa? haluan tietoa, koska osaan sit verrata tulostani muihin ja sen mukaan katsoa onko minulla lahjoja tähän työhön. Tuolla neljällä eurolla ei kyllä elä.. vai olenko nyt ihan hakoteillä? aikaisempaa kokemusta minulla ei ole tältä alalta. Anteeksi tyhmät kysymykseni. Kiitos asiallisista vastauksista! -wera-

        Itse olen ollut jokunen vuosi sitten yli vuoden hyvien lehtien myyjänä Porin toimistossa. Itse pidin kyllä hyvinkin paljon työstä, kunnes se yksinkertaisesti lakkasi kiinnostamasta.

        No jos haluaa provikat tuntipalkan päälle niin vähintään se n. 3000e on myytävä (6h työpäivillä.)
        Eli keskinkertainen myyjä myy vähintään 6000e/kk ja itse veikkaisin että hyvä myyjä myy vähintäänkin sen 9000e/kk, kaikki mikä menee sen yli on tietysti plussaa. Hyvien myyjien kärkipäässä myydäänkin sitten jo 10-15000e/kk. Siitä yli olet jo mielestäni melko huippu.

        Nämä ovat kuitenkin vain omia arvioitani. Jos ensimmäisen kuukauden aikana saat edes sen 3000e myytyä niin olet mielestäni jo hyvä myyjä, seuraavana kuukautena pitäisikin sitten jo päästä vähintään 5000e/kk. Pyri siihen, että vähintään 3-4 lehteä tulee päivässä myytyä, mutta älä murehdi nollapäiviäkään. Hyvät myyjät myyvät kevyesti yli kymmentäkin lehteä per päivä, mutta se taitaa olla melko mahdotonta heti ensimmäisen kuukauden aikana. Älä kuitenkaan luovuta ensimmäisen kuukauden aikana, monet tekevät sen virheen että kun ensimmäisenä kuukautena ei kauppa suju niin lähtevät kävelemään vaikka heistä olisikin hyviksi myyjiksi.


    • samaa myyntipuhetta

      kuukausi tolkulla, siitä vaan. Hyvillä lehdillä joutu myymään pelkästää Kotiliettä (kohteena n. kasikymmppiset mummot....arvatkaa moniko, jolle jo ei ko. lehti tullut, tilasi?

      • XRO

        Jokainen siellä aloittaa joko Kotiliedellä, Annalla, ViherPihalla, Kauneudella&Terveydellä, tms. aluksi ja sitä soitetaan pystymetsään listasta.

        Sitä parempaa materiaalia saa kun ensiksi oppii myymään listasta ja saa tuloksia aikaan.

        Turha valittaa jos et onnistunut/edes yrittänyt.


    • 3 x äiti

      Oon ollut mediapexilla tampereella 5 vuotta.
      Ihania työkavereita, joustavat työajat, materiaali on hyvää mihin soitetaan ja rento ilmapiiri.
      kannustavat palkinnot kun vaikka myy tunnissa tietyn määrän (boonuksia työpäivään).
      Palkka on hyvä verrattuna hyviin lehtiin josta on myös kokemusta 5kk ajalta.

      Ehkä huonoin puoli jos on pelkkä provikka ja jostain syystä et saakkaan meneen mitään niin työpäivän saldo on täys nolla :p
      Itsellä ei tosin vastaavaa käy.
      Kauppa käy kun ei turhaa stressiä ole ja ottaa positiivisen asenteen.

      • vielä vähän

        enemmän mainostusta?? :D :D hah! Toi oli liian sokerista!


    • arehaetjutuktdyjnrtj

      Pasayhtiö, Pasamyynti, Pasastar... Miksi tällä yrityksellä on näin monta eri nimeä?

    • Lehtimyyjän arkea

      Lehtimyyjille pettyneet, vihaiset ja syyttelevät asiakkaat ovat arkipäivää.

      ONGELMA 1: Asiakas ilmoittaa puhelinmyyjälle, että hänellä on soittoesto. Kuka on syypää?
      RATKAISU: Tämä asia ei ole myyjän vika, vaikka moni asiakas niin usein ajatteleekin. Jos soittoesto on voimassa, myyjä ei pysty soittamaan kyseiseen numeroon, vaan hänelle tulee soittoa yrittäessään puhelinvastaajan kaltainen ilmoitus, että valitsemaan numeroon on puhelut estetty. Vika on siis jossain muualla. Tässä vaihtoehtoja:
      1. mikäli asiakas osallistuu arvontoihin tai tilaa jotakin, hänen tietonsa voivat hyvinkin päätyä takaisin markkinointilistoille ja näin ollen soittoesto on kumottu. Asiakkaan on siis oltava tarkkana täyttäessään erilaisia kuponkeja, lukeeko niissä, että asiakkaan tietoja voidaan käyttää suoramarkkinoinnissa.
      2. soittoeston voimaan tulo voi kestää kolmekin kuukautta ja sinä aikana puhelinmyyjät voivat hyvinkin vielä soitella.
      3. soittoesto ei kestä ikuisesti. Tänä on siis uusittava tietyn ajan kuluttua.
      4. asiakas on tehnyt vahingossa jonkin virheen hakiessaan puhelinmarkkinointikieltoa esimerkiksi netissä.

      ONGELMA 2: Asiakas ei halua tilata lehteä, koska tämä ei ole määräaikainen vaan kestotilaus. Hän vaatii, että myyjä myy hänelle saman paketin määräaikaisena.
      RATKAISU: Myyjä ei voi päättää itse, onko tilaus kesto- vai määräaikainen eikä hän pysty muuttamaan kestotilauksia määräaikaisiksi, vaan asiakkaan on tehtävä tämä itse.
      - Määräaikaiset versiot lehdistä ovat kestotilauksia kalliimpia (ja harvinaisempia). Lisäksi niissä ei läheskään aina saa mukana tilaajalahjaa.
      - Joitakin lehtiä ei edes ole mahdollista saada lainkaan määräaikaisena (esim. Aku Ankkaa).
      - Kesto ei merkitse sitä, että se velvoittaisi jatkamaan tilausta. Nykypäivänä ei enää tarvitse odotella tilausjakson loppuun katkaistakseen tilausta, vaan asiakas voi jo tilaajalahjan saatuaan muuttaa kestotilauksensa määräaikaiseksi esimerkiksi lehtikustantajan nettisivulla, lehden palvelukortilla tai puhelimitse. Laskun kääntöpuolelta ja puhelinmyyjältä saa tarvittaessa tarkemmat tiedot.

      ONGELMA 3: Asiakas ei ole tyytyväinen lehtipaketin hintaan tai sisällön määrään. Hän haluaisi joko enemmän lehtiä tai pienemmän hinnan.
      RATKAISU: Myyjä ei voi vaikuttaa lehtien hintoihin. Lehtien kustantajat määrittelevät, millä hinnalla ja mitä myydään. Jos myyjä kuitenkin lupaa laittaa jotakin ylimääräistä asiakkaalle, kulut tästä siirtyvät myyjälle itselleen. Myyjien saamat provisiot ovat kuitenkin niin pieniä, että jo yhden ylimääräisen lehden lähettäminen asiakkaalle voi tulla kalliimmaksi kuin mitä hän saa lehtitilauksesta itselleen palkkaa, ja harvahan haluaa ilmaiseksi töitä tehdä, saatika vielä maksaa siitä. Puhelimessa myytävien lehtien hinnat ovat kuitenkin tänä päivänä jo niin pohjalukemissa, ettei niitä voi enää kovin kalliina pitää.

      ONGELMA 4: Asiakasta on huijattu puhelinmyynnissä. Hänelle on esim. myyty kalliimpi paketti, mitä hän alunperin luuli tilanneensa.
      RATKAISU: Nämä tilanteet ovat onneksi äärimmäisen harvinaisia ja on valitettavaa, että tältäkin alalta löytyy huijareita. Rehellisissä ja tunnetuissa firmoissa jokaisen myyjän puhelut nauhoitetaan ja myyjä on velvollinen kertomaan totuuden asiakkaalle. Jos sinua on huijattu, ota yhteys kustantajaan tai sinulle myyneeseen yritykseen. Jos myyjä on todella huijannut sinua, hän voi saada sakkotuomion.

      ONGELMA 5: Asiakas sanoo, että hän ostaa lehtensä muualta kuin puhelimitse ja kertoo, että hänelle on turha jatkossa soitella.
      RATKAISU: Puhelimitse lehdet saa huomattavasti edullisemmin ja lisäksi puhelinmyyjän kautta on mahdollista saada myös tilaajalahjoja, jotka ovat usein jo arvokkaampia kuin itse lehdet.

      ONGELMA 6: Asiakas ilmoittaa, että hän haluaa, että myyjä poistaa tämän yhteystiedot koneelta.
      RATKAISU: Myyjä ei voi poistella asiakkaan yhteystietoja, mutta hän voi esim. merkitä asiakkaan numeron olevan väärä. Tämä ei kuitenkaan estä puhelinmyyjiä jatkossa soittamasta asiakkaalle, sillä kustantajat etsivät asiakkaan puhelinnumeron uudelleen nimen ja osoitetietojen avulla.

      ONGELMA 7: Asiakkaan omainen kertoo, että asiakas on sairastunut esim. dementiaan, jolloin hän ei voi tehdä lehtitilauksia tai lukea lehtiä.
      RATKAISU: Myyjä voi kehottaa asiakkaan omaista tekemään soittoeston kyseiseen puhelinnumeroon. Myyjä ei voi soittaessaan asiakkaalle tietää, että tämä on sairastunut.

      ONGELMA 8: Asiakas valittaa lehden sisällöstä (esim. sisältää liian paljon mainoksia).
      RATKAISU: Myyjä ei voi vaikuttaa lehtien sisältöön, sillä hän ei tee niitä, vaan myy. Asiakkaan kannattaakin halutessaan lähettää terveisensä ennemmin kustantajalle. On myös hyvä muistaa, että yksikään lehti ei ole sisällöltään täysin identtinen muiden kuukausien lehtien kanssa.
      - Lehdet tarvitsevat mainoksia, sillä niistä lehtien tekijät saavat rahaa lehtien tekemistä varten. Tiedät kai, miten paljon jo muutaman rivin mittainen väritön mainos sanomalehdissäkin maksaa? Useita satoja.

      • EwwkkOY

        Kerrotko vielä miksi myyjä sanoo HL.Oy`stä päivää,kun kysyt anteeksi mistä. HL.Oy NOIN 3kertaa pitäisikö minun tietää mikä on tämä HTL vai oliko se HLT. Eny w... menee noin 10minuuttia ja ihan turhaa jaarittelua! HYVÄTLEHDET EI KIITOS JOS HALUAN JONKUN LEHDEN SE ON VARMASTI IRTONUMERO


      • EwwkkOY
        EwwkkOY kirjoitti:

        Kerrotko vielä miksi myyjä sanoo HL.Oy`stä päivää,kun kysyt anteeksi mistä. HL.Oy NOIN 3kertaa pitäisikö minun tietää mikä on tämä HTL vai oliko se HLT. Eny w... menee noin 10minuuttia ja ihan turhaa jaarittelua! HYVÄTLEHDET EI KIITOS JOS HALUAN JONKUN LEHDEN SE ON VARMASTI IRTONUMERO

        AI NIIN!!! Nuoriso menkää kesätöihin mansikanpoimintaan,rantavahdeiksi,torille,yms taatusti mielekkäämpi työ saa edes nauttia ulkoilmasta ja palkka ei välttämättä huono. Vanhainkotiin kesätöihin?PS lehtimyyjät VANHUKSET ANTAKAA OLLA RAUHASSA!!!!!!!E


      • Kamala lehtimyyjä
        EwwkkOY kirjoitti:

        AI NIIN!!! Nuoriso menkää kesätöihin mansikanpoimintaan,rantavahdeiksi,torille,yms taatusti mielekkäämpi työ saa edes nauttia ulkoilmasta ja palkka ei välttämättä huono. Vanhainkotiin kesätöihin?PS lehtimyyjät VANHUKSET ANTAKAA OLLA RAUHASSA!!!!!!!E

        "PS lehtimyyjät VANHUKSET ANTAKAA OLLA RAUHASSA!!!!!!!E"

        Soittojärjestelmässämmehän nimet tulee järjestänsä niin, että jokaiseen on pakko soittaa, tai muuten ei pääse listassa eteenpäin. Lisäksi koneellahan ei aina näy henkilöiden syntymävuosia, joten aina ei voi valitettavasti myyjä tietää, minkä ikäiselle hän on soittamassa. Ja niin raa´alta kuin se kuulostaakin - pakko se vain on soittaa jos tahtoo edes muutaman satasen kuussa itselleen rahaa.

        Itseänikin harmittaa, kun joukossa tulee jopa 80-90-vuotiaita ihmisiä, kenties viimeisiä hetkiään sairaalassa viettäviä. Jos henkilön tilaushistoriassa näyttää tulleen vaikka viime vuoden puolella jokin lehti, niin kyllä sellaiselle voi toki tarjota (onhan niitä ns. teräsvaareja olemassa, jotka voivat olla jopa tavallaan nuorekkaampia ja eläväisempiä kuin esim. jotkut kolmekymppiset), mutta jos ei ole minkäänlaista tilaushistoriaa koneella näkyvissä tai viimeisestä tilauksesta on kulunut vuosia, keskeytän soittamisen ennen kuin henkilö ehtii vastaamaan puhelimeen. Toki kustantajat eivät katso tätä hyvällä, jos myyjät niin sanotusti skippaavat joitakin asiakkaita ohitse, sillä käytännössähän jokaisella ihmisellä, jolla ei ole suoramarkkinointikieltoa, on oikeus tilata lehti halutessaan.

        Moni miettii, miksi kukaan voi ryhtyä puhelinmyyjäksi ja ajattelee, että puhelinmyyjät ovat sydämettömiä, väkisin lehtiä tuputtavia häiritsijöitä. Itse hain lehtimyyjäksi, koska olin ollut jo todella pitkään työttömänä, kävin työnhakukurssilla, hain aktiivisesti mieleisiini paikkoihin töihin, työkkärissä uhkailivat ties millä... Oli pakko saada vain jotakin työtä.

        Tekemällä lehtimyyjän töitä saan muutaman kympin enemmän rahaa kuin mitä saisin Kelan tuilla (ja nämä tuethan tulevat loppupeleissä veronmaksajien pussista). Kuulostaa varmaan "normityöläisten" mieleen pieneltä palkalta, mutta senkin eteen joudun tekemään oikeasti TÖITÄ, sillä pohja- tai tuntipalkkaa ei ole, vaan provisio, ja erittäin pieni sellainen. Lisäksi jos asiakas peruu tilauksensa tilausvahvistuksen saatuaan, sitä ei enää luokitella kaupaksi ja siitähän ei rahaa saa. Joskus olen miettinyt, että olisivatko asiakkaat yhtä ilkeitä, jos he tietäisivät tämän.

        Työkaverit ovat kuitenkin ihania, ilman heitä en ehkä jaksaisi tätä työtä. :)


      • VASTAUS EwwkkOY:lle
        EwwkkOY kirjoitti:

        Kerrotko vielä miksi myyjä sanoo HL.Oy`stä päivää,kun kysyt anteeksi mistä. HL.Oy NOIN 3kertaa pitäisikö minun tietää mikä on tämä HTL vai oliko se HLT. Eny w... menee noin 10minuuttia ja ihan turhaa jaarittelua! HYVÄTLEHDET EI KIITOS JOS HALUAN JONKUN LEHDEN SE ON VARMASTI IRTONUMERO

        Jos myyjä sanoo olevansa Hyvät LEHDET Oy:ltä, asiakas tietää heti, mitä asiaa soitto koskee ja aika moni haistattaa v***t myyjälle ja lyö luurin korvaan.

        Kun myyjä sanoo olevansa H.L.Oy:ltä, luurin korvaan lyöminen on vähemmän todennäköistä, ja asiakas viitsii edes kuunnella, mitä asiaa tällä soittajalla on.

        Lehtimyyjillä on joskus oikeastikin todella hyviä tarjouksia, mitkä tulevat monin kerroin halvemmaksi kuin irtonumeroiden ostaminen, ja lisäksi päälle voi saada joskus vielä hyvän lahjankin (esim. Fiskarsilta), joten jos on kiinnostunut ostamaan irtonumeroita, miksi ei voisi kuunnella alle puolta minuuttia lehtitarjousta?


      • Ala mättää

        Jos törmää pettyneisiin, vihaisiin tai syytteleviin asiakkaisiin, voisiko olla niin että lehtimyyntialassa on jotain vikaa? Tämä ei tietenkään ole mahdolllista..


      • selittelijä mättää
        Ala mättää kirjoitti:

        Jos törmää pettyneisiin, vihaisiin tai syytteleviin asiakkaisiin, voisiko olla niin että lehtimyyntialassa on jotain vikaa? Tämä ei tietenkään ole mahdolllista..

        Jos törmää jatkuvasti hyvää tulosta tekeviin lehtimyyjiin jotka samalla alalla ruikuttajien kans pärjää, onko vika lajissa vai tekijässä? Ai vastuu tyypillä itsellään. No tämähän ei tietenkään ole mahdollista...


    • Puhelinmyyjä

      On se kumma homma kun näitä kitisijöitä ja vikisijöitä puhelinmyyjistä ja puhelinmyyntityöstä riittää joka puolella. Ihan tavallinen työhän se on siinä missä kaikki muutkin ammatit! Onhan se totta, että ala ei sovi läheskään kaikille, pitää olla munaa ja asennetta. Mut ei silti tarvi lyödä alan ammattilaisia ihan lyttyyn täällä keskustelupalstoilla. Varsinkaan kun ette tiedä koko totuutta. On myös työnantajia, jotka maksaa hyvää palkkaa ja sen mitä lupaa.
      Osa näistäkin valittajista on varmasti kokeillut alaa asennevamman kanssa eikä saanut mitään aikaan.

      Itse olen puhelinmyyjä ja oon työstäni helvetin ylpee, koska ei tää aina oo helppoa. Pärjään taloudellisesti varsin mainiosti ja työnantaja on reilu ja rehellinen (ei kuitenkaan mikään näistä keskustelun kolmesta yrityksestä).

      Muistan kouluaikoina (lukio), kun työtä oli tosi vaikea saada, kesälläkin. Ja nykyään työtä ja rahaa tarvitsevan opiskelijan on lähes mahdoton saada sellaista työtä, mikä on vaihtoehto nro 1.
      No, sain kesätöitä puhelinmyyntiyrityksestä. Koulukaverit tietysti vähän nauroivat ja osa kerskui omalla "hienolla" kesätyöpaikallaan (minkä vanhemmat oli lapselleen hankkinut). Kesäloma meni duunia painaessa ja tienasin kyseisenä kesänä enemmän kuin kukaan kavereistani, kyllä oli hiljaista porukkaa kun tilinauhoja vertailtiin :)

      Joten, hävetkää te, jotka haukutte puhelinmyyntialan maan tasalle!

      Menestyksekästä tulevaa uutta myyntivuotta kaikki kollegat! :)

      • Pohjanmaan poika

        Kyseistä ammattiryhmää ei voi arvostaa. Olin kerran terveyskeskuksen vuodeosastolla käymässä katsomassa ystävääni. Samassa huoneessa oli n. 80 vuotias pappa. Hän sai lehtimyyjältä puhelun. Hän joutui taistelemaan puolisen tuntia päästäkseen lehtimyyjästä eroon. Ei auttanut vaikkahän ilmoitti olevansa vuodepotilaana ja ettei tarvitse mitään lehtiä. Tuollaista myyntitapaa pidän alaarvoisena työnä. Itse en osta miänn näiltä turhilta tyrkyttäjiltä. Ammattikunta on tarpeeton. Lehtiä voi tilata jos tarvitsee ilman tällaisia myyjiä.

        Itse sanoin irti sen kustantajan tilaukset jonka puolesta joku tyrkytti lisää. En osta näiltä tyrkyttäjiltä mitään. Suomesa pitäisi saada pystyyn älä osta puhelinmyynnistä kampanja.


    • piitles1

      Itse lopetin tuolla pasassa pari kuukautta sitten..ei oikeen ollut mun juttu ja voin sanoa ettei sinne kannata mennä. Kun meet pasan etusivuille tai luet sitä kylttiä ulkopuolelta niin huomaat että muka "saa tosihyvää palkkaa" jne , kaikki kusetusta ihan paskaa palkkaa sieltä saa ja neki riippuu sun myynneistä.

    • ÄLKÄÄ MENKÖ!!!!

      MIKÄ TAHANSA MUU PAITSI HYVÄT LEHDET OY

      SE ON IHAN KUTSETUSTA!!!! ÄLKÄÄ MENKÖ!!!

    • emustus

      itse olen ollut kerran mediabexillä about puoltoist kuukautta ja sain siitä 90€ ekassa tilissä ja toisessa 290€, vaikka pelkkä pitäisi olla 2€ tunti, joka pelkästää tekisi 8h työpäivillä 16€/päivä eli 80€/viikko eli taas 320€/kk Huom! pelkästään tuntipalkka ja siihe viä provikat päälle. Seki et mul väitettii et jos esim. myyt ekal tunnil yhe lehde eli mitä seo 60pistet eli oisko ollu 6-8€, ni palkka pitäisi olla joka tunnilta se 6-8€ vaikka ois myyny vaa yhe, mut eipä menny nii vai sait tasa siit yhes tunnist ja lopust et euroakaa. Ainoo hyvä puoli oli se et oli hemmeti hyvä työryhmä ja tutustu paljo ihmisii ja välil tuli iha mukaviaki asiakkait. Varsinki firmabileet oli mieleenpainuvat. Paskaa se oli enkä kyl uudestaa menis. Eka kahe viikojälkee aattelee et "täähä o hauskaa mitä kaikki valittaa?" kun sit kuukaude jälkee haluu vaa ampuu ittes xd Sekin muute vielä mainittakoo et jos meet rustaamaa siihe lappuu se päivä et mihi asti arvioit olevas siä ni ne pitää sua sit väkisi siihe asti et suosittelen vaa jättää se koha tyhjäks ni voi lähtee iha millo huvittaa.

    • Provisiop

      Onko näillä kaikilla ihan puhdas provikka kun en provikalla viittis lähteä

    • eitiedustelijoille

      Meillekin tuli puheu jostakin "pasamyynnistä", hakeeko ne sääliä ja jotakin ostamista, kun änkyttävä naisääni kyseli, kuka on puhelimessa
      Kiitin, ja suljin puhelimen!

    • paskojakaikkikolme

      Kaikki kolme täyttä paskaa ja kusetusta työntekijää kohtaan.

      Työntekijällä ei mitään mahdollisuutta ansaita . Eikä palkka määräydy rehillisesti.

    • HK0190

      Mediapex eli nykyinen Buusteri kannattaa kiertää kaukaa, noista kahdesta muusta ei ole kokemusta. Mutta Buusteriin ei ole ikävä.

    • Anonyymi

      Toimittajat kuulemma vetää aika paljon huumeita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe