Monta kysymystä pääasiasta ...
Lähteekö tukka sytostaatien johdosta? Miten on peruukin kanssa? Mitä maksaa? Tarvitaanko sitä vai pärjääkö ilman? Onko kokemusta?
Peruukki on
26
5082
Vastaukset
- mökin muija
siitä mikä syöpä mikä hoitoaine on kyseessä ,kaikissa tapauksissa ei tukka lähde,ehken paremmin rintasyövän kokeneet osaa sanoa enemmän,heidän lääkitys on tukan suhteen hankalampaa kuin esm suolisyöpästen.Kela maksaa peruukin jos se on tarpeellinen.
- tässä ja nyt
Sairaalasta saa maksusitoomuksen peruukkia varten ja sitten kampaajalle tilaamaan. Jokaisen oma asia tarvitseeko/käyttääkö peruukkia. ei se mukalta tuntunut päässä päivittäin pitää,mutta juhlissa oli ihan ok keikkua peruukki päässä. arkena pidin huivia ja kotona olin kaljuna.
Suosittelen,että hankit sen peruukin varmuuden vuoksi- peruukkiin saa
sairaalasta maksusitoumuksen,
- toip.satunnaisesti vieraileva
peruukkiin saa kirjoitti:
sairaalasta maksusitoumuksen,
hiuksia päästä. Vahvat solunsalpaajat vievät varmasti hiuksia, mutta on muita miedompia tai sitten potilaan kunnosta riippuen. En vaan muista nimiä. Muistan vain omat sytot, Carbo ja Taxo. Ne veivät puolipitkän tukkani, mutta nyt minulla on vähän kihara tukka joka ulottuu yli niskan. Niistä hoidoista on kulunut yli 10 kk. Kun olin sytotiputuksella huoneessa, eräs syöpäpotilas viipyi vain kaksi tuntia ja hänellä oli vielä oma tukka, käytti jääpäähinettä, joka saattaa auttaa ettei hiuksia mene. Minulle ei suositeltu sitä päähinettä, sanottiin, että sytot ovat vahvoja ja ne vievät varmasti hiuksia.
Peruukkeja saa maksusitoutumuksella sairaalan antaman listan peruukkiliikkeistä. - ei nimimerkkiä.
toip.satunnaisesti vieraileva kirjoitti:
hiuksia päästä. Vahvat solunsalpaajat vievät varmasti hiuksia, mutta on muita miedompia tai sitten potilaan kunnosta riippuen. En vaan muista nimiä. Muistan vain omat sytot, Carbo ja Taxo. Ne veivät puolipitkän tukkani, mutta nyt minulla on vähän kihara tukka joka ulottuu yli niskan. Niistä hoidoista on kulunut yli 10 kk. Kun olin sytotiputuksella huoneessa, eräs syöpäpotilas viipyi vain kaksi tuntia ja hänellä oli vielä oma tukka, käytti jääpäähinettä, joka saattaa auttaa ettei hiuksia mene. Minulle ei suositeltu sitä päähinettä, sanottiin, että sytot ovat vahvoja ja ne vievät varmasti hiuksia.
Peruukkeja saa maksusitoutumuksella sairaalan antaman listan peruukkiliikkeistä.Olen käsittänyt että pyritään kehittämään sellaisia sytostaatteja,ettei
niillä olisi niin paljon sivuvaikutuksia ja silti tehokkaita.
Että jos hiukset ei irtoakkaan,se ei suinkaan tarkoita,ettei sytostaatit olisi vahvoja ja tehokkaita.
Miten on raspis,onko sinun hiuksillesi käynyt kuinkaan?
Ja varmaankin saat ärhäkkää hoitoa. - Eri sytostaatit eri syövät
Lyhyesti, kaikki sytostaatit eivät vie hiuksia. Eri syöpä= eri sytot, eri annostus.
- tässä ja nyt
Eri sytostaatit eri syövät kirjoitti:
Lyhyesti, kaikki sytostaatit eivät vie hiuksia. Eri syöpä= eri sytot, eri annostus.
kyllä lähtee enkä kirjoittanut että kaikki sytot.
Ole hyvä ja osoita kirjoituksesi aloittajalle. Tiedän kyllä, että on yksilöllistä ja riippuu roikkuu eri lääkityksestä. - tässä ja nyt
toip.satunnaisesti vieraileva kirjoitti:
Peruukkeja saa maksusitoutumuksella sairaalan antaman listan peruukkiliikkeistä.minulle sanottiin,ettei kannata käyttää (huom. minun tapaus),jotta sytot vaikuittaisivat varmasti kaikkiin soluihin myös päässä ja kylmä estää tämän (verenkierto).
Hoidot ja niiden vaikutukset ovat todellakin hyvin yksilöllisiä.
- rintasyövän..
Sain taxo ceff. hoidot , hiukset lähti hoitojen alkuaikoina.
Haluatko kertoa mitä syöpää sairastat?
Niin,ei se hiusten lähteminen ole ihan niin kauhia paikka,kuin etUkäteen kuvittelee:)
Käytin peruukkia lähinnä töissä,välillä huivia sielläkin.Ja hyviä peruukkeja saa,maksusitoomus ei ollut muistaakseni kuin 170 egeä,mutta jos laittaa lisää omistaan niin valinnanvaraa on enemmän.
Ja hoitojen jälkeenhän hiukset kasvavat uudelleen ja vahvoina ja kiharoina..parempina kuin ennen syöpää:-))- Ira¤
hiukset lähtivät,tulivat kiharana takaisin.
- #¤#¤#¤
Varalle kannattaa otaa peruukki ja erilaisia huiveja,,sitten voi kokeilla mikä tuntuu hyvältä.
Ja keväällä peruukki suojaa päätä ulkoillessa,ei tarvitse myssyä:)
Kesällä saattaa olla liian kuuma,hiostaa,riippuu tietenkin peruukin laadusta.
Ja jos saat sellaiset sytostaatit,että epäilet hiuksien irtoavan,niin kannattaa ehkä lyhentää hiukset jo ennemmin.Siis jos olet pitkä hiuksinen,
ei tule niin iso muutos kerralla.
Ja nopeasti siihen hiuksettomaan päähän tottuu
ja huivit on mun mielestäni parhaita :)- Ira¤
vilpoisampi kesällä ainakin.
- ostin maksusitoumuksella
peruukin muistaakseni oli vajaa 200€. vastaava olisi maksanut peruukkiliikeessä 300€. Kertaakaan en pitänyt...:)
- Ira¤
jos vaan saa pysymään päässä.
- catgirlie
Ira¤ kirjoitti:
jos vaan saa pysymään päässä.
ja jos on muutenkin sopiva ilma...
- Ira¤
catgirlie kirjoitti:
ja jos on muutenkin sopiva ilma...
sama hiusmuoti,muutama haiven päässä.
- catttttt
Ira¤ kirjoitti:
sama hiusmuoti,muutama haiven päässä.
silloin on joukkoon sopeutua.... Eikä ole niin vaivaantunut olo...
- Ira¤
catttttt kirjoitti:
silloin on joukkoon sopeutua.... Eikä ole niin vaivaantunut olo...
otimme peruukit pois,seuraavalla kerralla se meni kun luonnostaan.
- harmia riittää...
Ira¤ kirjoitti:
otimme peruukit pois,seuraavalla kerralla se meni kun luonnostaan.
Minulla on rintasyöpä ja kävin eka kertaa sytostaatissa pari päivää sitten. Samalla sain maksusitoumuksen peruukkia varten, se oli vähän yli 300 €. Peruukki maksoi vähän yli sen, se on mielestäni ihan hieno. Minulla on vielä hiukset pääsä, mutta ne tuntuu kuin ne murenisivat koko ajan ja kyllä ne mureneekin. Ei siis lähde hiukset isoina tukkoina ainakaan minulta. Kolmen viikon päästä on seuraava käynti. Vatsa meni ihan kovaksi, kuten minulle sanottiinkin. Pahoinvointia ei juurikaan ole ollut. Mutta hikoilen hurjasti, se voi johtua osittain tästä kesä helteestä.
- kurjaa....
harmia riittää... kirjoitti:
Minulla on rintasyöpä ja kävin eka kertaa sytostaatissa pari päivää sitten. Samalla sain maksusitoumuksen peruukkia varten, se oli vähän yli 300 €. Peruukki maksoi vähän yli sen, se on mielestäni ihan hieno. Minulla on vielä hiukset pääsä, mutta ne tuntuu kuin ne murenisivat koko ajan ja kyllä ne mureneekin. Ei siis lähde hiukset isoina tukkoina ainakaan minulta. Kolmen viikon päästä on seuraava käynti. Vatsa meni ihan kovaksi, kuten minulle sanottiinkin. Pahoinvointia ei juurikaan ole ollut. Mutta hikoilen hurjasti, se voi johtua osittain tästä kesä helteestä.
Joo, mulle myös sanottiin, (syöpälääkäri) että ei saisi kylmä myssyä käyttää, koska voi olla, että aine ei pääse vaikuttamaan kaikkiin syöpäsoluihin. Silti kysyin kylmämyssyä sytohoitoon menneessäni hoitajalta, se sanoi, että siitä ei olisi juurikaan apua hiusten lähdön suhteen.
- ira¤
kuin sinullakin.Kesäaikaan pidettävä peruukkia,ja kun on oikein lämmin ilma,niin hiki valuu vaan otsalta.Tokan kerran tiputuksesta käynnin jälkeen minullakin hiukset lähtivät.Useat ovat pitäneet huivia,ei ole niin kuuma.Voimia sinulle hoitoihin,onneksi eivät ne montaa kuukautta kestä,ja tuholaiset kupsahtavat.
- ira¤
ira¤ kirjoitti:
kuin sinullakin.Kesäaikaan pidettävä peruukkia,ja kun on oikein lämmin ilma,niin hiki valuu vaan otsalta.Tokan kerran tiputuksesta käynnin jälkeen minullakin hiukset lähtivät.Useat ovat pitäneet huivia,ei ole niin kuuma.Voimia sinulle hoitoihin,onneksi eivät ne montaa kuukautta kestä,ja tuholaiset kupsahtavat.
lyhyt peruukki on vähän vilpoisampi kun ei niska hikoile.
- ex-syöpäp..
en käyttänyt peruukkia ollenkaan,en edes ostanut,hoidot oli kesällä ja käytin huivia,niitä on eri mallisia ja sieviä - kokeile.
En enää muista netti osoitetta,josta voi tilata tällaisia huiveja ja myssyjä,ne ovat ainakin vilpoisampia kuin peruukki:)
- ira¤
kuitenkin kasvaa uudet hiukset,monilla kiharana vaikka olisi ollut suorat hiukset
- kiukkunen
sain maksusitoomuksen tampereen yliopistollisesta sairaalasta (pirkanmaan saiaanhoitopiiri) Mutta eivät vihjaisseetkaan mistä PERUUKEJA TAMPEREELTA liikkeitä alan kyseleen ??
EI joka parturiliike myy maksusitoomuksella. MISEI ANNETA NIIDEN LIIKKEIDEN YHTEYSTIETOJA MILTÄ SAA !!!!!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Hei. Lähtee hiukset ja peruukki ei ole kallis saat siihen omasta sairaalastasi maksusitoumuksen yhteen perukkiin. Mulla leukemia. Omat hiukset alkavat kasvaa kun styöstaatit lopetetaan. Pärjäsin ilmankin hetken aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108