työntekijäin ryhmähenkivakuutus

kannattaa muistaa

http://www.retro.fi/trhv/

Vuodessa jää paljon nostamatta rahaa, koska monikaan ei edes ole asiasta tietoinen. Esim. Kela ei useinkaan asiasta informoi ollenkaan.

8

3462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin.

Tämä on tosi juttu ja huomasin sen omalla kohdalla.
      Onneksi hakuaika ei ole tiukasti rajattu vaan Retrosta kertoivat että yhtään hakemusta ei ole hylätty sen takia että on tullut myöhässä.
      Itse lähetin hakemuksen 4,5 vuotta myöhässä, ja rahat tuli.

Itsellä oli ongelmana se että olin itse työnantaja sekä edunsaaja eikä käyny edes mielessäkään että olen maksanut lakisääteisten maksujen yhteydessä ryhmähenkivakuutusta, eipä kyllä tietoa tullu vakuutusyhtiöstäkään jossa oli nuo lakisääteiset vakuutukset ja josta tuli sitten leskeneläke.

Jos joku epäilee onko jäänyt saamatta ryhmähenkivakuutusrahoja niin soitto Retroon ja kysely vainajan hetulla niin kuulee onko maksettu ja jollei niin yhteys työnantajaan ja kysely onko ollut vakuutuksen piirissä (ei ole pakollinen kaikilla aloilla) ja pyytää vakuutusnumero ja ei kuin vakuutusyhtiön puheille, siitä se lähtee.

• Exleski

Järkyttävää oli tajuta, että jos olisin uskonut Kelan neuvoja, olisi rahat jäänyt saamatta.Mikähän intressi Kelalla on toimia ihmisiä harhaajohtavasti? Onneksi tuli tarkistettua asia Retrolta! On kuitenkin melko isoista rahoista kysymys.

• sk

Mieheni kuoli 5.7.2009. Eipä ilmoitettu Kelasta mitään. Nyt sain postissa kirjeen Työntekijäin ryhmähenkivakuutuspoolilta, että minulla ja alaikäisellä lapsellamme saattaa olla oikeus korvaukseen.

En ollut asiasta tietoinen ja mieheni oli viimeksi töissä 2008. Toivottavasti onnistaa.

• Onnistuu..

Otat vain selville missä yhtiössä työnantajalla oli lakisääteiset vakuutukset ja sitten ei kuin sinne täyttämään hakemus.

• Leski 76
        Onnistuu.. kirjoitti:

Otat vain selville missä yhtiössä työnantajalla oli lakisääteiset vakuutukset ja sitten ei kuin sinne täyttämään hakemus.

KELA ei kyllä kerro mitään eikä kukaan muukaan jos asiaa ei osaa itse hoitaa. Mieheni työnantajakaan ei muka muistanut tuollaisesta kertoa -hassua koska työnantajahan ne vakuutusmaksut maksaa.
        Sain tiedon hautaustoimistosta, jolle olin erittäin kiitollinen, muistan kuinka istuin romuna hautaustoimiston sohvalla ja kauhuissani siitä että ei ole ylimääräistä rahaa edes hautajaisia järjestää, kunnes sieltä annettiin esite ja hautaustoimisto virkailija jopa auttoi täyttämään lomakkeen (toki ymmärrän että oli myös heille etu kun yhtäkkiä saatiin iso korvaus josta maksettiin kunnon hautajaisetkin) .
        Mieheni oli vasta 41v kuollessaan joten sain sen maksimi korvauksen yli 17 000 euroa tapaturmakorotuksella ja molemmille lapsille vielä jotain 5000.

• jooopa

Kela ei liity mitenkään noihin ryhmähenkivakuutuksiin, eikä Kelalla ole tietoja ryhmähenkivakuutetuista. Jossain Eteran (työeläkelaitos) perhe-eläkeoppaassa asiasta kerrotaan. Kela lähettää kuolleen henkilön leskelle/lapsille hakemuksen ohjeineen perhe-eläkkeen hakemiseksi mikäli vainaja on saanut etuuksia Kelalta, esim. eläkettä. Palautetut hakemukset Kela toimittaa myös vainajan työeläkelaitokseen. Tiedot kuolleista tulee maistraatin kautta, jota myös eläke/vakuutuslaitokset käyttävät. Miksi ryhmähenkivakuutuksia "myyvät" tahot eivät voisi olla aloitteellisempia ja informoida henkivakuutuksen etuudensaajia....? Luultavasti he saavat kuitenkin tiedon kuolleista vakuutetuista...

• Äimäskäkens

Vaikka KELa ei liitykkään mitenkään noihin työnantajien ryhmähenkivakuutuksiin, niin silti olisi minusta ihan kohtuullista,että neuvoisivat kuitenkin tietämätöntä että mihin esim. ottaa yhteyttä...Itse tajusin soittaa Retroon ja tarkistaa asian! Eikä sitä työnantajan vakuutusyhtiötä välttämättä tarvitse etukäteen tietää.Retrolta saatu hakemus osittain täytettynä vainajan tyänantajalle ja siellä täyttävät omat kohtansa jonka jälkeen hakemuksen voi toimittaa Retrolle.

• ryhmähenkivakuutus

että ko vakuutus pysyy voimassa vaikka työsuhde olisi loppunut jopa kolme vuotta sitten.

Jos työsuhde on päättynyt täydelle työkyvyttömyyseläkkeelle, työntekijä säilyy vakuutuksen piirissä viisi vuotta.

Ja työtekijä ei kuulu vakuutuksen piiriin kun on siirtynyt vanhuuseläkkeelle eikä silloin kun työsuhteen päätyttyä täyttää 65v.

Tapaturmaisen kuoleman perusteella saa vielä erilliskorvauksia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe