Kääpiökanit

elinikä????

Kuinka vanhaksi kääpiökanit elää?
Oon monest paikast lukenu erilaisii ikiä ja oon ihan sekasin et onks se kääpiökanin ikä vai ei.

Itselläni on juuri 4 vuotta täyttänyt kani. Ensimmäinen sairaus tänä vuoden alussa (Suolistosairaus.), mutta on jo parantunut.
Joten aloin silloin miettiä, että kauan suurinpiirtein saan vielä kanini seurasta nauttia.

8

605

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e.v.e.e

Uskoisin et kääpiörodut elää kyllä keskimäärin 7 vuotiaiksi, varmaan pidempäänkin. Tietty ihan mahdollista että kääpiökanikin kuolee vaikka vuoden ikäisenä jos iskee jokin yllättävä sairaus. Isommat rodut taas eivät taas niin pitkään elä.

• tania78

Jopa yli 10 vuotta.

Kukaan ei voi sitä kuitenkaan ennustaa...
      Keskimäärin noin 8 v. =)

• ..eli seitsemän vuotta.

• e.ll..a

Meijän nöpö on nyt 6 vuotias ja sikahyväkuntonen,kääpiö kanit voi elää vaikka 12vuotta (jos niitä hoidetaan hyvin)

• Anonyymi

Kääpiökanin elinikä on noin 6-8 vuotta. Hyvin hoidettu kääpiökani voi elää jopa yli kymmenen vuotaaksi. Kanin ikään vaikuttaa kanin kunto, sen elinympäristö, ruokavalio ja sairaudet.

• Anonyymi

Meidän luupiokäppä sai korvatulehduksen 7-vuotiaana. Lääkäri ehdotti leikkausta mutta päätettiin että sen iköisen toipumis- ja elinaikaennuste vs operaation ja sairauden pitkittymisen aiheuttama kipu ja riskit...no, pantiin piikki. Ilman korvatulehdusta olisi varmaan vielä jokusen vuoden mennyt. Sehän on selvää että alkuvuosien villit pyrähdykset ja ilmaveivit oli jo neljän viiden ikäisenä vaihtuneet lyllertämiseen. Sillä itseä asiassa tulinkin palstalle käymään että missähän noita häkkejö kannattais ilmoitella myyntiin? 120 ja 140cm häkit.

• Anonyymi

Ei niitä oikein saa kaupaksi. Tori-fi:ssä voi yrittää mutta itse laitoin lopulta sekajätteeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niitä oikein saa kaupaksi. Tori-fi:ssä voi yrittää mutta itse laitoin lopulta sekajätteeseen.

Ei varmaan olisi kannattanut ilmoittaa lahjoituksena tai vaikka viedä lähimmälle eläinsuojeluyhdistykselle, jos ei yksityishenkilölle halua ilmaiseksi antaa. Uskomatonta heittää käyttökelpoista pois mieluummin kuin antaa ilmaiseksi tarvitsevalle. Minulta on meinaan lähtenyt aina kaikki salamana, kun jotain olen torissa lahjoittanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      366
      1358
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      407
      1197
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      925
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      82
      847
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      842
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      91
      826
    7. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      112
      808
    8. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      54
      805
    9. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      695
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      690
    Aihe