KYLLÄ ON

HUKASSA ja paljon

pitäisi sovittaa jo peruskoulun opetukseen jo ala-asteelta alkaen läpi kaikkien luokkien.antaisi eväitä lapsille ja nuorille elämään ,varsinkin työelämään

6

870

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska kodeissa

      ei enää osata,nykyiset vanhemmat eivät ei hallitse itse käytöstapoja,miten ne voi opettaa lapsilleen tai sitten eivät ymmärrä niiden tärkeyttä

    • Näillä palstoilla vähätellään varsin paljon tapojen, pukeutumisen ja kulttuurien tuntemisen tärkeyttä. En aio ottaa kantaa siihen, missä vika tällöin on tai kenessä syy - sen voin vain sanoa, että eivät suomalaiset tässä mielessä aivan aloittelijoita ole, mutta kyllä me aika kehnossa kolmanneksessa eurooppalaisista liikumme.

      Jos olisimme aivan yksin tässä maailmassa ei olisi huolenpäivää vaan kun emme ole: olemme suuressa mitassa riippuvaisia muista kansoista ja tapakulttuureista. Siksi meidän tulisi pitää huolta siitä, että erotumme positiivisella tavalla maailmalla.

      Kyse on pärjäämisestä - aivan yksinkertaisesti. Jos ei hallitse tapoja, pukeutumista, käytöstään ei hallitse ympäristöään ja ei edes omaa itseään. Jos on sitävastoin joka paikassa "street wise", omaa paljon valtaa ja onnistuu.

      "Mitä sillä on väliä, missä kädessä pidän haarukkaa!" "Kuka voi määrätä, ettenkö voisi tulla hautajaisiin polvihousuissa tai minihameessa!" "Koska suomalainen ruoka on maailman parasta syön aina vain ananasta ja homejuustoa pizzassani." "Ei tänä päivänä tarvitse enää näistä asioista välittää - nykyään otetaan paljon rennommin tapa-asiat." "Suomalainen mies ei pussaa, ei ainakaan poskelle eikä kolmeen kertaan." "En kättele, ettei ulkomaiset pöpöt tartu." "En kiitä, koska ei kukaan minuakaan kiittele." "Olen asiakaspalvelussa vain rahan vuoksi, koska asiakkaat ovat tyhmiä eivätkä ansaitse hyvää palvelua." "Paljaan takapuolen näyttö on osoitus rennosta, nykyaikaisesta elämänmuodosta ja kyllä naistenkin sopii piereskellä - elämmehän tasa-arvoisessa yhteiskunnassa."

      Meillä on liian monta korvienvälilooseria, jotta voittaisimme muut.

      • Miksi...

        Muiden lausumiesi logiikan ymmärrän, siis sen miksi ne ovat tyhmiä, mutta tätä en:

        "Koska suomalainen ruoka on maailman parasta syön aina vain ananasta ja homejuustoa pizzassani"

        Kas kun minä nyt vaan satun kovasti tykkäämään pizzasta, jossa on jauhelihaa, ananasta ja homejuustoa. En ole kyllä koskaan sekuntiakaan ajatellut että se johtuisi siitä, että suomalainen ruoka on maailman parasta. Kyse on henkilökohtaisesta mieltymyksestä.

        En ymmärrä, miten tuo millään tavalla liittyy käytöstapoihin?

        Huom! Jos olen ulkomailla ravintolassa syömässä ja haluan pizzaa, en tietenkään oleta että he ryhtyvät minulle tekemään noilla täytteillä, jos niitä ei listassa lue.


      • Miksi... kirjoitti:

        Muiden lausumiesi logiikan ymmärrän, siis sen miksi ne ovat tyhmiä, mutta tätä en:

        "Koska suomalainen ruoka on maailman parasta syön aina vain ananasta ja homejuustoa pizzassani"

        Kas kun minä nyt vaan satun kovasti tykkäämään pizzasta, jossa on jauhelihaa, ananasta ja homejuustoa. En ole kyllä koskaan sekuntiakaan ajatellut että se johtuisi siitä, että suomalainen ruoka on maailman parasta. Kyse on henkilökohtaisesta mieltymyksestä.

        En ymmärrä, miten tuo millään tavalla liittyy käytöstapoihin?

        Huom! Jos olen ulkomailla ravintolassa syömässä ja haluan pizzaa, en tietenkään oleta että he ryhtyvät minulle tekemään noilla täytteillä, jos niitä ei listassa lue.

        Viittasin tuolla pizzapalstalla taannoin käytyyn keskusteluun, missä puolusteltiin ananas-homejuusto-pizzaa suomalaisena pizzana ja italiaisten "lättyjä" jonain alkukantaisena leivonnaisena, jolla ei ole pizzan kanssa mitään tekemistä. Kysymys ei ollutkaan mielestäni niinkään mausta - kommenteista päätellen - vaan jonkinlaisesta sarvikuonokannanotosta suomalaisuuteen. Samassa keskustelussa esitettiin erinäisiä rasistisia kommentteja muista kansallisuuksista.

        Ehkä tämä ei oikein auennut sellaiselle, joka ei keskustelua ollut seurannut - siitä pahoitteluni. Mutta sitävastoin ne, jotka keskustelua näillä kommenteilla kävivät, löytänevät tästä itsensä ja asia saattaa löytää myös oikean kontekstin.

        Kiitos kommentistasi, jolle annan arvoa.

        Pizza on hyvää - jopa ananas-homejuustolla höystettynä. Mutta vain, jos pizza on oikein tehty ja taikina hyvää.


    • einekset kieltoon

      Pakolliseksi aineeksi pitäisi koulussa saada kotitalous.

    • pienet kirjaimetko?

      paina Caps Lock.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe