JAMO S606

jjal

Ko. kaiutinpari näyttää olevan tarjouksessa n. 400€/pari. Onko siinä järkevä kaiutin musiikinkuunteluun/kotiteatterikajariksi. Entä JAMO S506 kaiutin. Voiko niita edes verrata keskenään.

7

12858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamomies

Ketju on näköjään jo vanha mutta ajattelin silti vastata, koska moni vielä löytää tämän googlettamalla, niinku minäkin. Kävin liikkeessä kuuntelemassa noita molempia ja ero oli aivan uskomaton. Ulkonäöllisesti tuo S506 oli kiinnostava vaihtoehto itsellekin mutta sitten kun sai kuunnella niin asia oli hyvin selvä. Kannattaa käydä itse kuunteleen, itse sen parhaiten tietää mikä kuulostaa omaan korvaan hyvältä. Mutta omassa tapauksessa jätän ainakin ton mallin mietinnän samantien.

Siihen en osaa sanoa että onko järkevä ja mihin tarkoitukseen, mutta musiikin kuunteluun on kajarit tulossa itselläkin. Ja hyvät käyttäjä arviot näyttäs olevan noilla, mitä netistä löysin. http://alatest.fi/arvostelut/kaiuttimet/jamo-s-606/po3-34690044,35/

Ja tuohan ei enää mikään uusi malli ole!

• eynzz

hintaisekseen vähintään 9 arvoinen hankinta! tietenkään ei 1000e tai yli kaiuttimiin kannata alkaa vertaamaan, mutta erittäin hyvät olleet omassa käytössä! ääntä lähtee tarpeeksi ja mikä parasta, niin kirkas ja raikas ääni on näissä. musiikki materiaali vaihtelee loiri, diablo, kotiteollisuus, trio töykeät, paleface ym ym. kaikilla toimii!

• jamomies
        eynzz kirjoitti:

hintaisekseen vähintään 9 arvoinen hankinta! tietenkään ei 1000e tai yli kaiuttimiin kannata alkaa vertaamaan, mutta erittäin hyvät olleet omassa käytössä! ääntä lähtee tarpeeksi ja mikä parasta, niin kirkas ja raikas ääni on näissä. musiikki materiaali vaihtelee loiri, diablo, kotiteollisuus, trio töykeät, paleface ym ym. kaikilla toimii!

Hinnan vuoksi itsekkin mieluilen noita! Minulla ei todellakaan ole vara laittaa tonnia noihin joten tuohon hintaluokkaan ei taida paljo vaihtoehtoja ollakkaan?
        Olet siis sitä mieltä että kannattaa hankkia musiikin kuunteluun tollaset? Onko mitään moittimista, ja miltä basson jumputus noissa kuulostaa? Kun itse en ole päässyt kuuntelemaan isommin, vielä. Minkälaista vahvistinta käytät noitten kans?

S606 näyttää poistuneen myynnistä 22.10.2009 mutta kait sitä nyt vielä saa? Kenties halvemmalla nyt??

• Tiemon
        jamomies kirjoitti:

Hinnan vuoksi itsekkin mieluilen noita! Minulla ei todellakaan ole vara laittaa tonnia noihin joten tuohon hintaluokkaan ei taida paljo vaihtoehtoja ollakkaan?
        Olet siis sitä mieltä että kannattaa hankkia musiikin kuunteluun tollaset? Onko mitään moittimista, ja miltä basson jumputus noissa kuulostaa? Kun itse en ole päässyt kuuntelemaan isommin, vielä. Minkälaista vahvistinta käytät noitten kans?

S606 näyttää poistuneen myynnistä 22.10.2009 mutta kait sitä nyt vielä saa? Kenties halvemmalla nyt??

"S606 näyttää poistuneen myynnistä 22.10.2009 mutta kait sitä nyt vielä saa?"
        - Ainakin expertillä on vielä myynnissä noita, että ei hätää...

Itse ostin tuollaiset kanssa pari vuotta sitten. Ja olen kyllä erittäin tyytyväinen noihin.
        Ääni on kirkas ja basso menee tarpeeksi matalalle jumputuksessakin jos ei ala liikaa hifisteemään.
        Joskus kyllä tuntuu että nuo toistaa liiankin kirkkaasti ylätaajuuksia...mutta sitähän saa säädettyä.
        Ei kyllä huonoa sanottavaa tuosta mallista ole, kannattaa ostaa jos haluaa rahoille vastinetta.

Vahvistin on itellä ainakin ollu tollanen muutaman vuoden vanha Yamaha RX-V420.
        Tehokkaampaa vahvistinta nuo tuntuis tarvitsevan että sais bassoa pikkusen enemmän irti.. ;)

• jjal
        jamomies kirjoitti:

Expertin mukaan musta 606s on poistunut valikoimista. Muita värejä saa ainakin toistaiseksi.

• eynzz
        jjal kirjoitti:

Expertin mukaan musta 606s on poistunut valikoimista. Muita värejä saa ainakin toistaiseksi.

eipä oo tullu tätä ketjua katsottua vähään aikaan..

mulla itsellä on Onkyo TX-SR607 vahvistin ja parani ääni huomattavasti entiseen Yamaha RX-V650 vahvistimeen. Jumputus popille nuo kait on mitä mainioimmat, kun kohtuu hyvin juuri sen alueen bassot toistaa. Ehkä hieman kuiva ja yks nuottinen alapää on, mutta tuohon hintaan erinomainen. kirkas, jopa välillä hieman pistävä yläpää jonka saa kyllä säädettyä paremmaksi vahvistimesta.

itsellä myyntiin tulossa tuo pari lähiaikoina, kun hommaan kohtuu hintavat jalustakaiuttimet tilalle. ja tämä vain siksi, koska harrastukset tuppaa aina laajeta käsiin! =)

• teme65
        jamomies kirjoitti:

jamo s606 kajarit ehdotonta huippua hintaluokassaan.olen kokeillut ainakin viittä paria jalusta sekä hylly kajareita vertailun vuoksi ja aina jamo vienyt voiton ja kyseessä ei mitään marketti kajareita.mulla pioneerin huippu vahvistin (aikanaan) -70 luvulta ja kyllä soi ja kukkuu komeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3190
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      30
      1752
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1310
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe