Pelkät menolennot maailmalle

nenä näyttää

Pohdin mahdollisuutta välivuoteen maailmalla ja sitä, onko mahdollista ostaa vain menolippu pois Suomesta? Lento mihin vain Euroopan ulkopuolelle (esim. Aasia) josta sitten taas jatkaisi aina sinne minne halvalla lentoja löytää ja muuten innostaa. Ajat ja kohteet siis lähtiessä määrittelemättömiä. Vai onko pakko ostaa joku valmis maailmanympärilentolippupaketti, jonka kanssa joutuu sitten heti päättämään reittinsä?

12

5344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta luuletko

      löytäväsi takaisin, kun rahat loppuu?

      • aina kannattaa

        lähtä.älä kuuntele noita idiootteja jotka ovat vain katkeria kun itse ei pysty lähteen mihinkään.on lapset,nalkuttava läski vaimo,paska työ ja muutenkin säälittävä pieni elämä.ilman mitään seikkailu haluukkutta,turhan tärkeänä siinä pikku työssään.velkaa vaan on niin paljon että pakko painaa tosissaan töitä.kaikki vain ei ole onnellisia missään.just kuin sinä.


      • mutta luuletko,
        aina kannattaa kirjoitti:

        lähtä.älä kuuntele noita idiootteja jotka ovat vain katkeria kun itse ei pysty lähteen mihinkään.on lapset,nalkuttava läski vaimo,paska työ ja muutenkin säälittävä pieni elämä.ilman mitään seikkailu haluukkutta,turhan tärkeänä siinä pikku työssään.velkaa vaan on niin paljon että pakko painaa tosissaan töitä.kaikki vain ei ole onnellisia missään.just kuin sinä.

        että arvasit aivan väärin. Pahimpia matkaseuralaisia ovat luulotauti, tietämättömyys ja ennakkoluulot.


    • hölökynkölökynkö?

      niin vuoden kuluessa olet oppinut pari kieltä, saanut hynää matkan varrelta ja pari vaimoa on perässäsi sekä jonkun valtakunnan maahanmuuttoviranomaiset. Mutta väistä nuo ongelmat, ihan pikkujuttu kun viitsii nähdä vaivaa.

    • lentoyhtiöltä

      Periaatteessa kyllä. Riippuu kohdemaasta ja lentoyhtiöstä. Joihinkin maihin ei pääse ellei sinulla ole myös lippua maasta pois, ja joihinkin maihin pääsee kyllä pelkällä menolipulla, mutta lentoyhtiö ei suostu viemään, ellei sinulla ole paluulippua tai jatkolentoa eteenpäin. Lentoyhtiö kyllä sinulle myy pelkän menolipunkin, sinun vastuullasi on olla asioista selvillä. Eli tarkista lentoyhtiön ja kohdemaasi vaatimukset.

    • RTW

      Kyllä tuo toimii kunhan vain saat viisumiasiat järjestykseen tai matkaat sellaisiin kohteisiin, joissa ei ole viisumiongelmia. Itse olen reissannut pelkällä menolipullakin.

      Round the World (RTW) -lippujen etuna on halpa hinta pitkällä aikavälillä. Samaten voit sellaisella lentää kohteisiin, jotka muuten olisivat tosi kalliita. Lippujen käytännöt vaihtelevat, mutta tiedot löydät nettisivuilta esim. Sky, Star ja Oneworld RTW-paketit. Lentoja voi toki perua spontaanisti, mutta siitä voi saada ylimääräisen laskun ja seuraavaa lentoa ei välttämättä saa alle ihan samantien.

      Itse olen katsellut lähinnä Oneworld Explorer -pakettia, jonka hinta ei perustu lennettyihin maileihin, vaan maanosien lukumäärään, joissa käydään. Sivuilla on suunnittelutyökalu:

      http://www.oneworld.com/ow/flight-info/plan-and-book-your-itinerary

      Suunnitelman saat sillä tehtyä, mutta lentojen etsiminen ei oikein toiminut ja muitakin teknillisiä vaikeuksia oli. Hauskaa hommaa kuitenkin. Pitää toivoa, että laittavat sen kuntoon, sillä muuten voi joutua turvautumaan matkatoimistoon, joka ottaa muutaman huntin välistä.

      RTW-lippujen etu halvan hinnan lisäksi on myös se, että saat reissun jälkeen allianssiltasi ilmaisen lennon tai pari kertyneiden mailien ansiosta.

    • on mahd

      Ainakin jossain vaiheessa oli halvempi ostaa menopaluu..eihän sitä ole pakko käyttää, jatkat vaan uudella lipulla eteenpäin.

      • kake .

        Tietääkseni yhdensuuntainen on yleensä samanhintainen kuin menopaluu, jollei asiassa ole viime aikoina tapahtunut mitään radikaalimpaa edistystä.


      • on pilvin pimein
        kake . kirjoitti:

        Tietääkseni yhdensuuntainen on yleensä samanhintainen kuin menopaluu, jollei asiassa ole viime aikoina tapahtunut mitään radikaalimpaa edistystä.

        lentoyhtiöitä, jotka myyvät pelkkiä menolippuja ja paljon halvemmalla kuin ns. normiyhtiöit ja heidän hinnoittelupolitiikallaan.

        Olen joskus laskenut, että 2000eurolla saa maapallon kierrettyä halppisyhtiöillä. Tosin silloin reittivaihtoehdot määräytyvatä pitkälti näiden toimijoiden rajalliseen piiriin ja on oltavat itse todella joustava, jotta halvimpia lippuja voi käyttää.

        Itse haaveilen (ja olen valmistellut jo kauan, kiitos netin) n. puolen vuoden - vuoden maailmanympräi matkasta jossa käytetään niin lentokoneita, junia kuin laivojakin. Esim. valtamerten ylitykset laivoilla amerikasta kaakkois-aasiaan-australiaan voi olla edullsia sesonkien ulkopuolella kun laskee, että kuukauden risteilyllä hintaan sisältyy loistomajoitus ja ruoka. Yleensä tämän välin lentäminen on sikakallista. Samoin kuin aasia - eurooppa ja eurooppa - pohjois-amerikka (ilman olemassaolevia tarjouksia) sekä etelä-amerikan ja afrikan lennot.

        Aasian sisällä - australiassa, amerikassa sekä euroopan sisäisillä lennoilla on aina tarjolla halpoja lentoja/lentoyhtiöitä. Suurin osa lentoliikenteestä tapahtuu eurooppa, aasia, pohjois-amerikka välillä. Lentäminen pallon eteläpuolella, akselilla australia, afrikka- ja etelä-amerikka on kallista suhteellisen vähäisen lentotarjonnan vuoksi.


      • lady35_
        on pilvin pimein kirjoitti:

        lentoyhtiöitä, jotka myyvät pelkkiä menolippuja ja paljon halvemmalla kuin ns. normiyhtiöit ja heidän hinnoittelupolitiikallaan.

        Olen joskus laskenut, että 2000eurolla saa maapallon kierrettyä halppisyhtiöillä. Tosin silloin reittivaihtoehdot määräytyvatä pitkälti näiden toimijoiden rajalliseen piiriin ja on oltavat itse todella joustava, jotta halvimpia lippuja voi käyttää.

        Itse haaveilen (ja olen valmistellut jo kauan, kiitos netin) n. puolen vuoden - vuoden maailmanympräi matkasta jossa käytetään niin lentokoneita, junia kuin laivojakin. Esim. valtamerten ylitykset laivoilla amerikasta kaakkois-aasiaan-australiaan voi olla edullsia sesonkien ulkopuolella kun laskee, että kuukauden risteilyllä hintaan sisältyy loistomajoitus ja ruoka. Yleensä tämän välin lentäminen on sikakallista. Samoin kuin aasia - eurooppa ja eurooppa - pohjois-amerikka (ilman olemassaolevia tarjouksia) sekä etelä-amerikan ja afrikan lennot.

        Aasian sisällä - australiassa, amerikassa sekä euroopan sisäisillä lennoilla on aina tarjolla halpoja lentoja/lentoyhtiöitä. Suurin osa lentoliikenteestä tapahtuu eurooppa, aasia, pohjois-amerikka välillä. Lentäminen pallon eteläpuolella, akselilla australia, afrikka- ja etelä-amerikka on kallista suhteellisen vähäisen lentotarjonnan vuoksi.

        2000 euroa rtw halppisyhtiöillä kuulostaa törkykalliillta tai täytyy olla kovin spesiaali reititys. Muutenkaan ei kannata ihan normireittiä tyyliin XX- BKK-SYD-AKL-LAX-XX hankkia isoilta alliansseilta ylihintaan kun tuollaisia lippuja saa esim. Lontoosta alle tonnilla.

        Nyt kyllä kannattaa matkailla jos siihen on saumaa ja kääntää lama siltä osin "voitoksi" halpojen hintojen muodossa :-D


    • pitkälinjanmies

      Olen yrittänyt hankkia menolippuja, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Kaikki ylleensä mitä tarjotaan, on niin sanottuja pakettimatkoja. Suomesta lähteviä matkoja, ei varmasti saa muuta
      kuin pakettina, vaikka läähtö olisi kuinka sesongin ulkopuolella.

      • reissutyttö

        Kyllä niitä saa. Menepäs vaikka supersaveriin ja ruksaa "meno". Sieltä tulee vaihtoehtoja vaikka kuinka. Esimerkiksi itää kohti Bangkokiin voi mennä Saksan kauttta Air Berlinillä, Moskovan kautta Aerofotilla, Frankfurtin ja Hongkongin kautta Cathay Pacificillä tai Kööpenhaminan ja Bahrainin kautta SAS/Gulfilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      323
      3188
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1414
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      283
      1236
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe