tuttipullot

vaihto??

elikkä kyselisin millon aina vaihdatte tuttipullot uusiin? itselleni synty vauva 6 päivä tammikuuta..ja nyt huomennaostan uudet.

26

2585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmä?

      miks ihmeessä sä pullot vaihdat? :o Meille on ainaki annettu ohje, että tutit vaihtaa pulloihin. ja ne vaihdan noin kuukauden- kahden välein.

    • meilläkin

      otettiin käyttöön siskon 2v pullot mutta onneksi niitä ei olla tarvittu.
      Ja tutiosa kehotetaan vaihtamaan 3kk välein.

      • ne tuttipullotkin

        on hyvä vaihtaa!


      • nyt menee jo yli
        ne tuttipullotkin kirjoitti:

        on hyvä vaihtaa!

        Miksi ne pitäisi vaihtaa? nehän keitetään, eivätkä ne edes sisäpuolelta naarmunnu.

        Tuttiosat tietenkin vaihdetaan määrätyin väliajoin, mutta ei kai nyt tuttipulloja sentään!


      • ............
        ne tuttipullotkin kirjoitti:

        on hyvä vaihtaa!

        ...eihän muovisia astioitakaan heitetä muutaman käytön jälkeen roskiin... ei pulloja tarvi vaihtaa, elleivät ne rikki ole, jos säännöllisesti ne hyvin pesee ja välillä vaikka kiehauttaakin... tutit vaihtoon muutaman kk välein.


    • kuullut että tuttipullot pitäisi vaihtaa uusiin jonkun käyttöajan jälkeen. Hyvä pesu ja kiehautus silloin tällöin riittänee ihan hyvin. Tuttiosan voi/pitää vaihtaa, muuta ei.

    • Nasuliini 83

      Älä nyt herraisä niitä tuttipulloja hävitä.
      Peset aina käytön jälkeen ja keität n.5min.
      Tuttiosia vaihtaa 3kk välein tai jos menee rikki jne..
      pulloja keittää joka pesun jälkeen ennen käyttöä,niin kauan kun lapsi on pelkällä maidolla,kun lapsi alkaa saada kiinteitä niin pulloja ei tarvitse enää keittää.

      Meillä on kyllä vielä pullot hyvässä kunnossa vaikka 3,5v on vanhin ja kolmella lapsella ollut nyt käytössä.

    • tekee vaihtaa

      tuttipullot naapurin kanssa päittäin kerran viikossa.

      Välillä vaihdetaan oikeasta kädestä vasempaan. Ja sitten taasen takaisin. Välillä vaihdan pullot kaappiin. Ja lopulta vaihdan aivot narikkaan.

    • Miranda B.

      Ala valita noista tylyista kommenteista. Olet aivan oikeilla jaljilla, kun vauvasi terveys kiinnostaa sinua enemman kuin mahdollinen pieni rahallinen saasto.

      Itse vaihdoin aikoinaan tuttipullot tuttiosineen, aina uusiin 3 kuukauden valein. Ne ovat kuitenkin sen verran kovassa kaytossa.

      Aikuinen ei valttamatta hoksaa, etta han itse kayttaa juomaastioita vaihdellen.

      Mutta kaikkein tarkein syy olla huolellinen tuttipullojen kanssa on hiljakkoin julkisuuteen noussut muovimyrkky eli bisfenoli A.

      Lahes tulkoon kaikki Suomen markkinoilla olevat tuttipullot sisaltavat tata ainetta. Tuttipullot tehdaan polykarbonaattimuovista, mista bisfenoli A irtoaa erityisesti pulloa lammitettaessa. Pulloa ei siis saa missaan tapauksessa lammittaa mikrossa. Ja mita kuluneempi pullo on, sita herkemmin siita irtoaa myrkkya maidon joukkoon.

      Voit laittaa googleen hakusanoiksi MYRKKY TUTTIPULLOISSA ja miettia sen jalkeen suhtautumistasi tuttipullojen vaarallisuuteen. Kanadassa naita pulloja on kielletty myymasta ja muut maat seuraavat perassa.

      Tuttipullojen valmistajille ja alihankkijoille, tama on tietysti kova ja kallis investointi uusiin turvallisiin materiaaleihin. Varastot on myos saatava ensin myytya pois alta.

      Kaikkea hyvaa sinulle aitiydessasi ja ole jatkossa yhta huolellinen kaikessa mika koskee vauvaasi.

      • mutta______

        enköhän minä ne tuttipullotkin osta..lykkäsinkin ostoa kun aluksi tuli viestiä että älä vaihda.. pullot on kumminkin aika kuluneen näkösiä vaikka ei ole 3kk vielä ollut..parempi se on vaan uusiin vaihtaa :) ja tottakai pesen ja keitän aina pullot ku niistäkin tuli ohjeita :) joo ja itsekkin olen lukenut noista haitallisista kemikaaleista.. joten saahan sitä vaihtaa oman lapsen turvallisuuden vuoksi..vaikka joidenkin mielestä se olisi rahantuhlausta?? ei minun mielestä.. lasipullothan ne parhaimpia ois :D:D


      • taas näitä tutkimuksia
        mutta______ kirjoitti:

        enköhän minä ne tuttipullotkin osta..lykkäsinkin ostoa kun aluksi tuli viestiä että älä vaihda.. pullot on kumminkin aika kuluneen näkösiä vaikka ei ole 3kk vielä ollut..parempi se on vaan uusiin vaihtaa :) ja tottakai pesen ja keitän aina pullot ku niistäkin tuli ohjeita :) joo ja itsekkin olen lukenut noista haitallisista kemikaaleista.. joten saahan sitä vaihtaa oman lapsen turvallisuuden vuoksi..vaikka joidenkin mielestä se olisi rahantuhlausta?? ei minun mielestä.. lasipullothan ne parhaimpia ois :D:D

        kyllä sais sitte vaihtaa kaikkea muutaki uusiin muutaman kuukauden välein, jos tolla periaatteella ollaan liikkeellä. Eiköhän Suomessa ole noi lastenruokintavälineet testattu niiin hyvin, ettei noita myrkkyjä pääse ruokiin?
        Taas lietsotaan hysteriaa, iiik. Kyllä varmaan neuvolassa asiasta valistettaisiin, jos tuttipullossa ei saa mitään lämmittää mikrossa!! Olihan tässä pari vuotta sitten että ei saa syödä ranskalaisia eikä sipsejä ku niissä on syöpää aiheuttavaa ainetta... ja lopulta selvisi että niitä pitäis syödä monta kiloa kerralla että aine vaikuttaisi.
        Tässä maassa on sitten varmasti myrkytettyjä vauvoja tuhansittain, sillä en ole koskaan kuullut kenenkään vaihtavan tuttipulloja, paitsi jos ne ovat rikki. Tutit kyllä pitääkin vaihtaa ettei niistä irtoa mitään lapsensuuhun sopimatonta.
        Joten älä hyvä ihminen tuhlaa rahojasi muutaman kuukauden välein tuttipulloihin, hyvä pesu ja keittäminen riittää vallan mainiosti!


      • Viisi 20-30 -vuotiasta last...
        taas näitä tutkimuksia kirjoitti:

        kyllä sais sitte vaihtaa kaikkea muutaki uusiin muutaman kuukauden välein, jos tolla periaatteella ollaan liikkeellä. Eiköhän Suomessa ole noi lastenruokintavälineet testattu niiin hyvin, ettei noita myrkkyjä pääse ruokiin?
        Taas lietsotaan hysteriaa, iiik. Kyllä varmaan neuvolassa asiasta valistettaisiin, jos tuttipullossa ei saa mitään lämmittää mikrossa!! Olihan tässä pari vuotta sitten että ei saa syödä ranskalaisia eikä sipsejä ku niissä on syöpää aiheuttavaa ainetta... ja lopulta selvisi että niitä pitäis syödä monta kiloa kerralla että aine vaikuttaisi.
        Tässä maassa on sitten varmasti myrkytettyjä vauvoja tuhansittain, sillä en ole koskaan kuullut kenenkään vaihtavan tuttipulloja, paitsi jos ne ovat rikki. Tutit kyllä pitääkin vaihtaa ettei niistä irtoa mitään lapsensuuhun sopimatonta.
        Joten älä hyvä ihminen tuhlaa rahojasi muutaman kuukauden välein tuttipulloihin, hyvä pesu ja keittäminen riittää vallan mainiosti!

        Minun vanhimmat lapseni ovat kolmenkympin kieppeillä, ja nuorimmatkin kahdenkymmenen tienoilla.
        Olen saanut sisareni perheeltä kaikki tuttipullot, mitä meillä on käytössä ollut. Hänellä on 4 lasta käyttänyt käyttänyt niitä.
        Kun kolmas lapsemme syntyi, meille ostettiin ensimmäinen mikroaaltouuni. Siitä lähtien tuttipulloja on lämmitetty siellä, eikä mitään myrkytyksen oireita ole kenelläkään havaittavissa - vieläkään!

        Ei siis kannata uskoa kaikenlaisia tutkimuksia.
        Sitten, kun on "tosi kyseessä", siitä kyllä infotaan neuvoloissa ja näyttävästi lehdissä ja telkkarissakin.


      • hmmmmmmmmmmm
        Viisi 20-30 -vuotiasta last... kirjoitti:

        Minun vanhimmat lapseni ovat kolmenkympin kieppeillä, ja nuorimmatkin kahdenkymmenen tienoilla.
        Olen saanut sisareni perheeltä kaikki tuttipullot, mitä meillä on käytössä ollut. Hänellä on 4 lasta käyttänyt käyttänyt niitä.
        Kun kolmas lapsemme syntyi, meille ostettiin ensimmäinen mikroaaltouuni. Siitä lähtien tuttipulloja on lämmitetty siellä, eikä mitään myrkytyksen oireita ole kenelläkään havaittavissa - vieläkään!

        Ei siis kannata uskoa kaikenlaisia tutkimuksia.
        Sitten, kun on "tosi kyseessä", siitä kyllä infotaan neuvoloissa ja näyttävästi lehdissä ja telkkarissakin.

        tuttipullot vaan näyttää niin kuluneelta ja näytää sisältäkin huonolta..ainun pulloja on..noh pitääpi kysellä siltä lastentarvike myyjältä ja neuvolasta ..mutta sen tiedän että samoja pulloja ei jälkeläisille!


      • hammastynyt aiti
        Viisi 20-30 -vuotiasta last... kirjoitti:

        Minun vanhimmat lapseni ovat kolmenkympin kieppeillä, ja nuorimmatkin kahdenkymmenen tienoilla.
        Olen saanut sisareni perheeltä kaikki tuttipullot, mitä meillä on käytössä ollut. Hänellä on 4 lasta käyttänyt käyttänyt niitä.
        Kun kolmas lapsemme syntyi, meille ostettiin ensimmäinen mikroaaltouuni. Siitä lähtien tuttipulloja on lämmitetty siellä, eikä mitään myrkytyksen oireita ole kenelläkään havaittavissa - vieläkään!

        Ei siis kannata uskoa kaikenlaisia tutkimuksia.
        Sitten, kun on "tosi kyseessä", siitä kyllä infotaan neuvoloissa ja näyttävästi lehdissä ja telkkarissakin.

        Hienoa, ettei lapsillasi ole todettu mitaan sairauksia, mita tama bisfenoli A aiheuttaa, koska se on seka karsinogeeninen etta hormonitoimintaa hairitseva.

        On totta etteivat kaikki tupakkaa polttavat sairastu syopaan, vaikka riski onkin suurempi kuin savuttomilla.

        Kysymys on aina henkilokohtaisista, itse arvottamistaan valinnoista, ottaako riski vai jattaako pois. Aiti joutuu tekemaan taman ratkaisun puolustuskyvyttoman vauvansa puolesta ja toivottavasti tekee sen vastuullisesti.

        Bisfenoli A tutkimukset eivat ole mitaan takahuoneissa tehtyja ohoh tutkimuksia, vaan isoissa, arvostetuissa ja puolueettomissa tutkimuslaitoksissa aikaan saatuja.

        Jatkuvasti tulee uutta tietoa, siita mika on terveydelle vaarallista, sita mita ei sinun lasten ollessa pienia tiedetty, ei ole sinun vikasi.

        On aivan luonnollista etteivat nykyiset aidit uusien tutkimustulosten perusteella halua jatkaa myrkkypullojen kayttoa.

        Asun Espanjassa ja kylla taalla olen huomannut tuttipulloissa tekstin, ettei saa kuumentaa mikrossa.

        Lasten terveyden kustannuksella ei kannata menna jalkijunalla ja reagoida hitaasti.

        Otappa yhteytta tuttipullojen valmistajiin ja kuulet, etta jokainen yhtio tulee siirtymaan vahitellen polykarbonaattipulloista muista materiaaleista valmistettuihin tuttipulloihin.

        Osa on jo saanut Suomessakin bpa vapaat pullot kauppoihin myyntiin.

        Jos bisfenoli A ei ole todellinen uhka, miksi luulet, etta tuttipullojen valmistajat eivat jaa toimettomiksi.


      • Saara32
        Viisi 20-30 -vuotiasta last... kirjoitti:

        Minun vanhimmat lapseni ovat kolmenkympin kieppeillä, ja nuorimmatkin kahdenkymmenen tienoilla.
        Olen saanut sisareni perheeltä kaikki tuttipullot, mitä meillä on käytössä ollut. Hänellä on 4 lasta käyttänyt käyttänyt niitä.
        Kun kolmas lapsemme syntyi, meille ostettiin ensimmäinen mikroaaltouuni. Siitä lähtien tuttipulloja on lämmitetty siellä, eikä mitään myrkytyksen oireita ole kenelläkään havaittavissa - vieläkään!

        Ei siis kannata uskoa kaikenlaisia tutkimuksia.
        Sitten, kun on "tosi kyseessä", siitä kyllä infotaan neuvoloissa ja näyttävästi lehdissä ja telkkarissakin.

        Tuo bisfenoli-A ei aiheuta akuuttia myrkytystä, jonka voisit ulkoapäin lapsesta nähdä. Sen sijaan se toimii hormonin tapaan ja heikentää aikuisiän hedelmällisyyttä etenkin pojilla. Asiaa on tutkittu esim. Tanskassa, jossa hedelmällisyys on laskenut huolestuttavasti. Asiasta on tullut tv-dokumentti Suomen telkkarista. Lainsäädäntö laahaa aina hiukan tiedettä jälkijunassa. Haluatko ottaa riskin lastesi lisääntymisterveydellä?


    • kertoi_minulle

      että onhan ne hyvä vaihtaa jossain vaiheessa..mutta ei siis 3kk välein..itse ostimme uudet pullot 6kk iässä.. koska pulloihinku tulee naarmuja niin niitten väliin menee niitä bakteereja..ja tietty pulloja pestään ja keitetään. ja kaikkija naarmuja ei edes silmin näe. olen kuullut kun pullo on naarmuuntunut niin sieltä voi tulla niitä muovinkäsittely aineita, etenkin kun pullon lämmittää..ja asia ei ole mitään huu haata..

      • vaan kaikki

        niin ei tarvitse miettiä pullojen ja tuttiosien vaihtoja eikä myrkkyjä.


      • tuttipulloiksi
        vaan kaikki kirjoitti:

        niin ei tarvitse miettiä pullojen ja tuttiosien vaihtoja eikä myrkkyjä.

        Joten miksi käyttää sitten muovisia? Ja jos ei halua säästää tai antaa eteenpäin, lasipullot voi sentään laittaa keräykseen. Muovi sen sijaan....


      • naarmut

        Miten te niitä pulloja käsittelette, jos sisäpuolelle tulee naarmuja?


      • tulee itselläni
        naarmut kirjoitti:

        Miten te niitä pulloja käsittelette, jos sisäpuolelle tulee naarmuja?

        ainakin siksi sisäpuolelle..kun olen keittänyt tuttipullot niin poimin ne sellaisilla pihdeillä. ja ei tarvii heti tulla sanomaan odota että vesi jäähtyy ja ota sormilla..joskus voi vaikka heti tarvita pulloja!.jne pois päin..


      • Ihmettelevä
        tulee itselläni kirjoitti:

        ainakin siksi sisäpuolelle..kun olen keittänyt tuttipullot niin poimin ne sellaisilla pihdeillä. ja ei tarvii heti tulla sanomaan odota että vesi jäähtyy ja ota sormilla..joskus voi vaikka heti tarvita pulloja!.jne pois päin..

        Kaada vesi ensin pois ja sen jälkeen poimi pullot vaikka patalapulla, jos et käsin pysty. Ei tule naarmuja sisäpuolelle. Voi pyhä yksinkertaisuus.


    • näitä juttui...

      meillä poitsu täytti just vuoden ja samoilla tuttipulloilla mennään edelleen kuin vuosi sitte. toki pulloja olen vuoden varrella ostellut uusia..mutta never ever en oo ostanu uusia tutteja, vanhat kelpaa vallan mainiosti, kunhan ne vaan putsaa hyvin...itse putsaan ne sisältä joskus tiskiaineisella korvatopsulla niin lähtee maitorasvat veks...

      so what jos narmujen väliin menee bakteeeja,,ei niihin kuole eikä ees mitään tauteja saa. ja eikäpä sitä tuttipulloa mikros niin kauaa lämmitetä et siit liukenee aineita...eiköhän ne tapahu ihan muissa lämpötiloissa!!!
      Sillonku poju pelkällä maidolla niin pullonpesu päivittäin ja nyt sit ehkä kerran kahdessa/kolmessa viikossa keittelen niitä.

      kun tuttipulloja vaihtaa tiheään uusiin niin eiköhän siinä tee vaan hallaa ympäristölle..ja yrityksen senkun valmistaa vaan uusia pulloja ja ÖLJYÄ palaa niiden valmistukseen varmaan aika paljon!!!

      Niin ja tiesittekö, että yhden kertakäyttövaipan valmistukseen käytetään muistaakseni 2dl öljyä...aatelkaas sitä öljyn määrää mikä on pikkupeppua vasten...ja ne turvotusaineet eli silikageelit, jotka on aika haitallista ainetta!!!
      Tämä nyt asian vierestä mutta tiedoki tässä paatostuksessa...

      • ostakaa__

        sit ihmeessä tuttipulloja ihan kirpparilta..kerta ne vaan kestää ja kestää..ja jälkeläisillekkin säästätte uudet pullot.. kirpparilta ostaa ja keittää! ja naarmuja niissä varmasti ja on bakteereja päässyt niihin väleihin..mut joku sano so what jos siel on??????????? ei niihen kuole!!!!!! on kyl..jos joku haluaa huolehtia omasta lapsestaan niin antaa ostaa uudet pullot :)) eihän välttämättä uusia pulloja ostas..mutta kuten hän sanoi tuttipullot näyttää tosi huonoilta.. niin toki sit ostaa uudet pullot..mut valittakaa vaan enemmän ja enemmän aiheesta..ettei kannata uusia ostaa..LOL


    • mallululu

      käytän lasisia tuttipulloja! tuttiosat vaihdan parin kk välein

    • Juupa juu

      Nämä samat mammat antaa kyllä koiran nuolla vauvan kasvot, sen jälkeen kun se koira on ensin nuollut persikkansa puhtaaksi. :P

      • Suosittelen

        Voihan lapsen toki myös steriiliin kuplaan pistää ettei varmasti vastustuskyky parane.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe