Useimmat matkapuhelinnumerot Suomessa ovat 10 -numeroisia alkunolla mukaanlukien (tai lyhyempiä).
MUTTA:
Jos tiedät yhden tai useamman suomalaisen matkapuhelinnumeron, joka 0 -alkuisessa kansallisessa esitysmuodossaan on vähintään 11 numeroa pitkä, voisitko laittaa numeron (loppupäästään X:llä sensuroituna) tänne tämän ketjun jatkoksi.
Tässä 1 tietämäni "ylipitkä" numero:
0457840XXXX
Jos tiedätte muita, laittakaa tänne samassa formaatissa, eli periaatteessa koko numero, mutta N (suositus: N=4) viimeistä numeroa X:llä korvattuina yksityisyyden suojaamiseksi.
Tarkoitus on kerätä lista niistä numeroiden alkuosista, joilla on käytössä "ylipitkiä" numeroita.
Eli ainakin 045784 kuuluu niihin alkuosiin, joilla esiintyy yli 10 -numeroisia suomalaisia matkapuhelinnumeroita.
Toki myös lankapuhelinnumeroita ja valtakunnallisia yritysnumeroita voi laittaa samassa formaatissa, jos tiedät jonkun vähintään 11 -numeroisen numeron.
Pitkät numerot?
9
10150
Vastaukset
- AutoComment
"Useimmat matkapuhelinnumerot Suomessa ovat 10 -numeroisia alkunolla mukaanlukien (tai lyhyempiä).
MUTTA:
Jos tiedät yhden tai useamman suomalaisen matkapuhelinnumeron, joka 0 -alkuisessa kansallisessa esitysmuodossaan on vähintään 11 numeroa pitkä, voisitko laittaa numeron (loppupäästään X:llä sensuroituna) tänne tämän ketjun jatkoksi. "
Ficoran sivuilta voi käydä tutkailee gsm
operaattorisuuntia, siellä on Elisa/Saunalahti, DNA
sekä $onera jolla operaattorisuunta on 5 numeroa
koska on halvempi kuin 3 numeroa. Asiakas
näkee vain 044 xxx xxxx. Numero puhelinverkossa
voi olla 16 numeroa pitkä joten kasvuvaraa on.
Pitkät operaattoritunnukset on siis "leivottu numeron sisään".
Ficoran GSM suunat:
http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/numerointi/numerotyypitjaalueet/matkaviestinverkot/suuntanumerot.html
Kun katsoo numerointimaksuja niin miksi halutaan
pitkiä numeroita:
http://www.ficora.fi/index/luvat/puhelinverkonnumerointimaksut.html - tiedonantaja
Esim. gsm suomen liittymät ovat "ylipitkiä" mutta toimivat normaalisti. Lankanumerot ovat pidentyneet vuosien mittaan. Näin käy myös gsm:lle.
- väärä numero
0401993xxxx
- ...
0454700xxxx ei ole suomalainen soittelee ja laittaa viestiä?!
onko muilla kokemuksia samasta numerosta? - ainainkerinsisko
0457750××××
Just soitti enkä uskaltanut vastata. Kuittasim automaattiviestillä "lähetä viesti".- entajua
Mutta lähetit viestin... mitä ihmettä?!???
- Anonyymi
045xxxxxxxx
- Anonyymi
Tässäpä yksi ylipitkä numero:
0457884XXXX
Ja tässä sellainen lyhyt numero, joknka saaminen EI ilmeisesti ole perustunut radiolinjan L -osakkkeen ostamiseen: 042 44681. Tämä numero kuuluu BLC TURVA -nimiselle lukkoliikkeelle, joka on valtuutettu ABLOY -jälleenmyyjä. Numero on bongattu em. yrityksen pakettiauton kyljestä Helsingissä. Koska kyseessä ei ole yksityishenkilön numero, vaan yrityksen, katson, että sen voi julkaista tässä kokonaan yksityisyydensuojaa loukkaamatta.- Anonyymi
Tuli soitto samasta pitkästä numerosta,en vastannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121960
Tunnut niin oikealta kuin osa minua
Olenko oikeassa? Eihän tässä puutu kuin samat tuntemukset sinulta. Nainen, mitä tämä on? Jotain todella outoa tässä on,891669Kohunäyttelijä Aku Hirviniemi täyttää tänään pyöreät 40 vuotta. Onnea kaikesta huolimatta!
Näyttelijä, juontaja Hirviniemi on ollut otsikoissa ja hänen keikkojaan sekä tuotantojaan on peruttu julkisuuteen nousse411404Nainen, täällä minä vain sinua ikävöin
Joka päivä riudun ja ajatus sinusta viiltää syvälle, se, miten ihanaa olisi kokea sinut lähelläni. Mieleni askartelee si591138Miten sinä juhlistat Suomen itsenäisyyttä 6.12. - Onko millaisia perinteitä?
Itsenäisyyspäivä on näinä aikoina entistä tärkeämpi osa suomalaisuutta ja merkittävä juhlan aihe meistä monelle. Miten s2771097Vaatii kaupungilta kuusinumeroista summaa
Onko ahneudella ja kieroudella rajaa? Itse tekee väärin, saa oikeutetusti potkut ja on nyt etukäteen suunnitellusti käsi72997En mä vaan ymmärrä miten noin kaunis voi olla sinkku
Sähän olet uskomattoman upea nainen kaikinpuolin.59908Ikävä sinua, voimmeko tavata?
Anteeksi se minun viestini aikoinaan. Perun (jos se on vielä mahdollista) viestini sisällön ja olen pahoillani, jos se l44877Jos joskus pääsen halaamaan sinua
niin voi olla, että en päästä enää ollenkaan irti. Sitten on hankala mm. käydä töissä, mutta eipä voi mitään.58829Voitko ystävällisesti
Vastata siihen mitä kirjoitin Oletko valmis kasvotusten puhumaan vai kidutatko lopunelämäsi minua67780