Pitkät numerot?

Tiedonkerääjä

Useimmat matkapuhelinnumerot Suomessa ovat 10 -numeroisia alkunolla mukaanlukien (tai lyhyempiä).

MUTTA:

Jos tiedät yhden tai useamman suomalaisen matkapuhelinnumeron, joka 0 -alkuisessa kansallisessa esitysmuodossaan on vähintään 11 numeroa pitkä, voisitko laittaa numeron (loppupäästään X:llä sensuroituna) tänne tämän ketjun jatkoksi.

Tässä 1 tietämäni "ylipitkä" numero:

0457840XXXX

Jos tiedätte muita, laittakaa tänne samassa formaatissa, eli periaatteessa koko numero, mutta N (suositus: N=4) viimeistä numeroa X:llä korvattuina yksityisyyden suojaamiseksi.

Tarkoitus on kerätä lista niistä numeroiden alkuosista, joilla on käytössä "ylipitkiä" numeroita.

Eli ainakin 045784 kuuluu niihin alkuosiin, joilla esiintyy yli 10 -numeroisia suomalaisia matkapuhelinnumeroita.

Toki myös lankapuhelinnumeroita ja valtakunnallisia yritysnumeroita voi laittaa samassa formaatissa, jos tiedät jonkun vähintään 11 -numeroisen numeron.

9

17095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutoComment

      "Useimmat matkapuhelinnumerot Suomessa ovat 10 -numeroisia alkunolla mukaanlukien (tai lyhyempiä).
      MUTTA:
      Jos tiedät yhden tai useamman suomalaisen matkapuhelinnumeron, joka 0 -alkuisessa kansallisessa esitysmuodossaan on vähintään 11 numeroa pitkä, voisitko laittaa numeron (loppupäästään X:llä sensuroituna) tänne tämän ketjun jatkoksi. "

      Ficoran sivuilta voi käydä tutkailee gsm
      operaattorisuuntia, siellä on Elisa/Saunalahti, DNA
      sekä $onera jolla operaattorisuunta on 5 numeroa
      koska on halvempi kuin 3 numeroa. Asiakas
      näkee vain 044 xxx xxxx. Numero puhelinverkossa
      voi olla 16 numeroa pitkä joten kasvuvaraa on.
      Pitkät operaattoritunnukset on siis "leivottu numeron sisään".

      Ficoran GSM suunat:
      http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/numerointi/numerotyypitjaalueet/matkaviestinverkot/suuntanumerot.html

      Kun katsoo numerointimaksuja niin miksi halutaan
      pitkiä numeroita:
      http://www.ficora.fi/index/luvat/puhelinverkonnumerointimaksut.html

    • tiedonantaja

      Esim. gsm suomen liittymät ovat "ylipitkiä" mutta toimivat normaalisti. Lankanumerot ovat pidentyneet vuosien mittaan. Näin käy myös gsm:lle.

    • väärä numero

      0401993xxxx

    • ...

      0454700xxxx ei ole suomalainen soittelee ja laittaa viestiä?!

      onko muilla kokemuksia samasta numerosta?

    • ainainkerinsisko

      0457750××××
      Just soitti enkä uskaltanut vastata. Kuittasim automaattiviestillä "lähetä viesti".

      • entajua

        Mutta lähetit viestin... mitä ihmettä?!???


    • Anonyymi

      045xxxxxxxx

    • Anonyymi

      Tässäpä yksi ylipitkä numero:

      0457884XXXX

      Ja tässä sellainen lyhyt numero, joknka saaminen EI ilmeisesti ole perustunut radiolinjan L -osakkkeen ostamiseen: 042 44681. Tämä numero kuuluu BLC TURVA -nimiselle lukkoliikkeelle, joka on valtuutettu ABLOY -jälleenmyyjä. Numero on bongattu em. yrityksen pakettiauton kyljestä Helsingissä. Koska kyseessä ei ole yksityishenkilön numero, vaan yrityksen, katson, että sen voi julkaista tässä kokonaan yksityisyydensuojaa loukkaamatta.

      • Anonyymi

        Tuli soitto samasta pitkästä numerosta,en vastannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe