Pitkät numerot?

Tiedonkerääjä

Useimmat matkapuhelinnumerot Suomessa ovat 10 -numeroisia alkunolla mukaanlukien (tai lyhyempiä).

MUTTA:

Jos tiedät yhden tai useamman suomalaisen matkapuhelinnumeron, joka 0 -alkuisessa kansallisessa esitysmuodossaan on vähintään 11 numeroa pitkä, voisitko laittaa numeron (loppupäästään X:llä sensuroituna) tänne tämän ketjun jatkoksi.

Tässä 1 tietämäni "ylipitkä" numero:

0457840XXXX

Jos tiedätte muita, laittakaa tänne samassa formaatissa, eli periaatteessa koko numero, mutta N (suositus: N=4) viimeistä numeroa X:llä korvattuina yksityisyyden suojaamiseksi.

Tarkoitus on kerätä lista niistä numeroiden alkuosista, joilla on käytössä "ylipitkiä" numeroita.

Eli ainakin 045784 kuuluu niihin alkuosiin, joilla esiintyy yli 10 -numeroisia suomalaisia matkapuhelinnumeroita.

Toki myös lankapuhelinnumeroita ja valtakunnallisia yritysnumeroita voi laittaa samassa formaatissa, jos tiedät jonkun vähintään 11 -numeroisen numeron.

9

17098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutoComment

      "Useimmat matkapuhelinnumerot Suomessa ovat 10 -numeroisia alkunolla mukaanlukien (tai lyhyempiä).
      MUTTA:
      Jos tiedät yhden tai useamman suomalaisen matkapuhelinnumeron, joka 0 -alkuisessa kansallisessa esitysmuodossaan on vähintään 11 numeroa pitkä, voisitko laittaa numeron (loppupäästään X:llä sensuroituna) tänne tämän ketjun jatkoksi. "

      Ficoran sivuilta voi käydä tutkailee gsm
      operaattorisuuntia, siellä on Elisa/Saunalahti, DNA
      sekä $onera jolla operaattorisuunta on 5 numeroa
      koska on halvempi kuin 3 numeroa. Asiakas
      näkee vain 044 xxx xxxx. Numero puhelinverkossa
      voi olla 16 numeroa pitkä joten kasvuvaraa on.
      Pitkät operaattoritunnukset on siis "leivottu numeron sisään".

      Ficoran GSM suunat:
      http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/numerointi/numerotyypitjaalueet/matkaviestinverkot/suuntanumerot.html

      Kun katsoo numerointimaksuja niin miksi halutaan
      pitkiä numeroita:
      http://www.ficora.fi/index/luvat/puhelinverkonnumerointimaksut.html

    • tiedonantaja

      Esim. gsm suomen liittymät ovat "ylipitkiä" mutta toimivat normaalisti. Lankanumerot ovat pidentyneet vuosien mittaan. Näin käy myös gsm:lle.

    • väärä numero

      0401993xxxx

    • ...

      0454700xxxx ei ole suomalainen soittelee ja laittaa viestiä?!

      onko muilla kokemuksia samasta numerosta?

    • ainainkerinsisko

      0457750××××
      Just soitti enkä uskaltanut vastata. Kuittasim automaattiviestillä "lähetä viesti".

      • entajua

        Mutta lähetit viestin... mitä ihmettä?!???


    • Anonyymi

      045xxxxxxxx

    • Anonyymi

      Tässäpä yksi ylipitkä numero:

      0457884XXXX

      Ja tässä sellainen lyhyt numero, joknka saaminen EI ilmeisesti ole perustunut radiolinjan L -osakkkeen ostamiseen: 042 44681. Tämä numero kuuluu BLC TURVA -nimiselle lukkoliikkeelle, joka on valtuutettu ABLOY -jälleenmyyjä. Numero on bongattu em. yrityksen pakettiauton kyljestä Helsingissä. Koska kyseessä ei ole yksityishenkilön numero, vaan yrityksen, katson, että sen voi julkaista tässä kokonaan yksityisyydensuojaa loukkaamatta.

      • Anonyymi

        Tuli soitto samasta pitkästä numerosta,en vastannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      615
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      610
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe