Pitkät numerot?

Tiedonkerääjä

Useimmat matkapuhelinnumerot Suomessa ovat 10 -numeroisia alkunolla mukaanlukien (tai lyhyempiä).

MUTTA:

Jos tiedät yhden tai useamman suomalaisen matkapuhelinnumeron, joka 0 -alkuisessa kansallisessa esitysmuodossaan on vähintään 11 numeroa pitkä, voisitko laittaa numeron (loppupäästään X:llä sensuroituna) tänne tämän ketjun jatkoksi.

Tässä 1 tietämäni "ylipitkä" numero:

0457840XXXX

Jos tiedätte muita, laittakaa tänne samassa formaatissa, eli periaatteessa koko numero, mutta N (suositus: N=4) viimeistä numeroa X:llä korvattuina yksityisyyden suojaamiseksi.

Tarkoitus on kerätä lista niistä numeroiden alkuosista, joilla on käytössä "ylipitkiä" numeroita.

Eli ainakin 045784 kuuluu niihin alkuosiin, joilla esiintyy yli 10 -numeroisia suomalaisia matkapuhelinnumeroita.

Toki myös lankapuhelinnumeroita ja valtakunnallisia yritysnumeroita voi laittaa samassa formaatissa, jos tiedät jonkun vähintään 11 -numeroisen numeron.

9

17099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutoComment

      "Useimmat matkapuhelinnumerot Suomessa ovat 10 -numeroisia alkunolla mukaanlukien (tai lyhyempiä).
      MUTTA:
      Jos tiedät yhden tai useamman suomalaisen matkapuhelinnumeron, joka 0 -alkuisessa kansallisessa esitysmuodossaan on vähintään 11 numeroa pitkä, voisitko laittaa numeron (loppupäästään X:llä sensuroituna) tänne tämän ketjun jatkoksi. "

      Ficoran sivuilta voi käydä tutkailee gsm
      operaattorisuuntia, siellä on Elisa/Saunalahti, DNA
      sekä $onera jolla operaattorisuunta on 5 numeroa
      koska on halvempi kuin 3 numeroa. Asiakas
      näkee vain 044 xxx xxxx. Numero puhelinverkossa
      voi olla 16 numeroa pitkä joten kasvuvaraa on.
      Pitkät operaattoritunnukset on siis "leivottu numeron sisään".

      Ficoran GSM suunat:
      http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/numerointi/numerotyypitjaalueet/matkaviestinverkot/suuntanumerot.html

      Kun katsoo numerointimaksuja niin miksi halutaan
      pitkiä numeroita:
      http://www.ficora.fi/index/luvat/puhelinverkonnumerointimaksut.html

    • tiedonantaja

      Esim. gsm suomen liittymät ovat "ylipitkiä" mutta toimivat normaalisti. Lankanumerot ovat pidentyneet vuosien mittaan. Näin käy myös gsm:lle.

    • väärä numero

      0401993xxxx

    • ...

      0454700xxxx ei ole suomalainen soittelee ja laittaa viestiä?!

      onko muilla kokemuksia samasta numerosta?

    • ainainkerinsisko

      0457750××××
      Just soitti enkä uskaltanut vastata. Kuittasim automaattiviestillä "lähetä viesti".

      • entajua

        Mutta lähetit viestin... mitä ihmettä?!???


    • Anonyymi

      045xxxxxxxx

    • Anonyymi

      Tässäpä yksi ylipitkä numero:

      0457884XXXX

      Ja tässä sellainen lyhyt numero, joknka saaminen EI ilmeisesti ole perustunut radiolinjan L -osakkkeen ostamiseen: 042 44681. Tämä numero kuuluu BLC TURVA -nimiselle lukkoliikkeelle, joka on valtuutettu ABLOY -jälleenmyyjä. Numero on bongattu em. yrityksen pakettiauton kyljestä Helsingissä. Koska kyseessä ei ole yksityishenkilön numero, vaan yrityksen, katson, että sen voi julkaista tässä kokonaan yksityisyydensuojaa loukkaamatta.

      • Anonyymi

        Tuli soitto samasta pitkästä numerosta,en vastannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      118
      1157
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      674
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      102
      473
    Aihe