Olen tällä hetkellä aloittelemassa tietokantaohjelmointia. Perusteet on suurinpiirtein hallussa, mutta tarkoitus olisi kerrata niitäkin.
Mutta itse asiaan.
Ohjelmointikielenä tulee olemaan C#(Visual Studio 2008 ee) ja alkuun sql- tietokantana microsoft sql server.
Tarkoitus olisi rakentaa tietokanta jossa olisi eri jaotelluille kustannuksille nimetyt taulut. Esim. Verot, Vuokrat, Mainonta jne. Tauluissa olisi kenttiä, joissa kustannukset olisi sitten jaettu aivan tarkkaan. Esim taulu nimeltä Verot, jossa olisi kentät päivämäärälle, verolle, kustannusmäärälle. Kentässä vero kerrottaisiin mikä vero on kyseessä. Esim. tulovero tai arvonlisävero. Mietin tässä kuitenkin, että kannattaisiko kenttä vero olla string- muuttujan sijaan ennemmin vaikka vero_id, eli int muuttuja. Vaikuttaisiko tämä suuresti hakunopeuteen, jos taulussa olisi parhaimmillaan lisättyjä rivejä tuhansia?
Kannattako ylipäänsä tehdä taulu jokaiselle kustannukselle erikseen, vai voisiko laittaa kaikki samaan tauluun ja yksilöidä esim. jaos_id:n ja kustannus_id:n perusteella?
Sujuuko haku jommalla kummalla tavalla toista merkittävästi nopeammin, jos toimitaan paikallisesti omalla koneella tai lähiverkossa, eikä tietokannan käyttäjiä ole monia?
Tietokannat .net ympäristössä
-juuba-
0
474
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836129
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj494156- 1314031
- 693883
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72597Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412595- 292286
- 2042151
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4511865