Onko sian mununainen kissoille hyväksi? Ja jos ostaa sydämen tai munuaisen, niin monta päivää kissa sitä syö? Katselin vain kaupasta että tuskin ainakaan kokoninen menee heti. Riittääkö kissalle sitten pelkkä raaka liha?
'Sian munuainen
8
4507
Vastaukset
- ...
Sisäelimiä, maksaa ja munuaista voi antaa kissalle harvakseltaan, maks kerran viikossa jompaa kumpaa. Jos annat kissoille parina päivänä peräkkäin sisäelimiä, pidä pitempi tauko seuraavaan tarjoilukertaan. Niitä voi hyvin myös pakastaa. Munuainen pitää viillellä ja liottaa (n.10 tuntia) ennen tarjoilua ja pakastusta.
Sydäntä voi antaa huoleta useita kertoja viikossa, se lasketaan lihakseksi, ei ole suodattava elin. Eli se säilyy jääkaapissa hyvin (riippuen tietysti päiväyksistä) kunnes kissa on sen syönyt.
Pelkkä raaka liha ei kissalle riitä, siitä puuttuu mm. kalkki!
Lukaise kissan luonnonmukaisista ruokinta vaihtoehdoista tuolta:
http://personal.inet.fi/koti/maaru/
http://www.ipsitilla.fi/- siankieli
sian kieli, eikö sekin ole aika lihaisa? Voiko sitä siis antaa enemmän?
- ...
siankieli kirjoitti:
sian kieli, eikö sekin ole aika lihaisa? Voiko sitä siis antaa enemmän?
ei liene kovin ravintorikasta ruokaa, mutta se on oivaa työtä ja harjausta hampaille sitkeytensä takia, joten kerran pari viikossa voi hyvin antaa.
- kissat noita
sydämiä ja munuaisia syö edes, mutta naudan liha on herkkua. Annan niille kissan ruoan lisäksi aina välillä pari kertaa viikossa vähän raakaa lihaa, muikkuja joskus katkarapuja. Meillä kissat pyydystävät kyllä hiiriä joten pitävät itsekin tuosta lihapuolen saannista huolen...
- ...
sydän ja maksa on suurta herkkua, munuaisetkin menee.
- ei syö
... kirjoitti:
sydän ja maksa on suurta herkkua, munuaisetkin menee.
Mun kissa ei syö mitään muuta kuin noita.
Pennusta asti sille ei ole kelvannut mikään muu ruoka kuin sisäelimet ja kala. Pyydystää kyllä onneksi ulkona hiiriä. Olen kuitenkin vähän huolissani, että saako se niistä tarpeeksi kaikkea. On kyllä ihan pulska ja hyvännäköinen maatiaiskissa tai oikeastaan kuvista olen katsellut niin on eurooppalainen, jos niissä jotain eroa on. Tosiaan syö vain vuorotellen, sydäntä, munuaista ja porsaan kieltä ja kalana vain seitiä. Oikeastaan ei koskaan mitään muuta. Kaiken muun mitä tarjoan peittelee, niinkuin jotain jätöksiä tarjoaisin :) - hmm..
ei syö kirjoitti:
Pennusta asti sille ei ole kelvannut mikään muu ruoka kuin sisäelimet ja kala. Pyydystää kyllä onneksi ulkona hiiriä. Olen kuitenkin vähän huolissani, että saako se niistä tarpeeksi kaikkea. On kyllä ihan pulska ja hyvännäköinen maatiaiskissa tai oikeastaan kuvista olen katsellut niin on eurooppalainen, jos niissä jotain eroa on. Tosiaan syö vain vuorotellen, sydäntä, munuaista ja porsaan kieltä ja kalana vain seitiä. Oikeastaan ei koskaan mitään muuta. Kaiken muun mitä tarjoan peittelee, niinkuin jotain jätöksiä tarjoaisin :)Mikähän on minkäkin ruoka-aineen osuus kissasi ruokavaliossa? Hiiret on oivaa ruokaa kissalle, mutta maksaa ja munuaista saa syöttää korkeintaan kerran viikossa. Sama kalan kanssa, liiasta kalansyömisestä voi olla seurauksena vakavat terveyshaitat.
- Janhenia
ei syö kirjoitti:
Pennusta asti sille ei ole kelvannut mikään muu ruoka kuin sisäelimet ja kala. Pyydystää kyllä onneksi ulkona hiiriä. Olen kuitenkin vähän huolissani, että saako se niistä tarpeeksi kaikkea. On kyllä ihan pulska ja hyvännäköinen maatiaiskissa tai oikeastaan kuvista olen katsellut niin on eurooppalainen, jos niissä jotain eroa on. Tosiaan syö vain vuorotellen, sydäntä, munuaista ja porsaan kieltä ja kalana vain seitiä. Oikeastaan ei koskaan mitään muuta. Kaiken muun mitä tarjoan peittelee, niinkuin jotain jätöksiä tarjoaisin :)kyllä tuohon ruokavalioon Multicatin. Turhan yksipuoleiselta kuullostaa, kalsium-fosfori suhde on päin jotain, joten kananmunan kuorta voisi antaa välillä, samoin e-vitamiinia (runsas kalansyöttö altistaa keltarasvataudille).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156