Epäpätevän palkka?

kloriruy

Siis jos saat lehtorin sijaisuuden ( kaksi ainetta) ja sinulla on pätevyys pääaineessa ja puolet opinnoista sivuaineessa tehtynä niin paljonko palkkasi eroaa pätevän palkasta?

12

1823

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai lukiossa

Jos sinulla on peruskoulun lehtorin kelpoisuus, niin saat peruskoulun ja lukion lehtorin sijaisena pätevän palkkaa, vaikka opettaisit muuta ainetta, johon sinulla ei ole kelpoisuutta.

• jos ei

niin silloin saat saman pohjapalkan about kuin päätoimisena siivoojana kuukaudessa. Sinulla on lisäksi vain yksi aine, jossa olet pätevä. Toisesta aineesta saat alimman mahdollisen tuntipalkan.

• pedagogisen pätevyyden
        jos ei kirjoitti:

niin silloin saat saman pohjapalkan about kuin päätoimisena siivoojana kuukaudessa. Sinulla on lisäksi vain yksi aine, jossa olet pätevä. Toisesta aineesta saat alimman mahdollisen tuntipalkan.

kanssa? Täälläpäin ei SAA EDES PÄIVÄN SIJAISUUKSIA ILMAN TÄYTTÄ PÄTEVYYTTÄ?

• että vaaditaan
        pedagogisen pätevyyden kirjoitti:

kanssa? Täälläpäin ei SAA EDES PÄIVÄN SIJAISUUKSIA ILMAN TÄYTTÄ PÄTEVYYTTÄ?

täysi pätevyys. Monilla paikkakunnilla on lukuisia päteviä opettajia työttöminä, joten eikö ole ihan kohtuus, että heidät palkataan kaikkiin sijaisuuksiin ennen opiskelijoita tai maija kaduntallaajia.
        Kauhee haloo eläkeiän nostosta, kun tarvitaan työtätekevää väestöä, kattoisivat ensin, että parhaassa työiässä oleville olisi töitä tarjolla... ja vouhottaisivat sitten vasta eläkeiän nostosta...

• obeliz

Jos olet pätevä yhden peruskoulussa opetattavan aineen opettamiseen, saat pätevän palkan myös niiden aineiden opettamisesta, joihin sinulla ei ole pätevyyttä. Siis aineopinnot ja pedagoogiset opinnot suoritettuna.

Usein pätevät, työttömät opettajat eivät ole halukkaita tekemään lyhyitä sijaisuuksia, koska päivärahan maksatus menee sekaisin; palkkaa pitää odottaa, eikä päivärahahakemusta käsitellä ennen kuin palkkakuitti on toimitettu kassalle... viikko töitä ja kaksi kuukautta rahan odottamista on ihan tosi tarinaa monelle..

• riitä

että on aineopinnot ja pedagogiset suoritettu. Pitää olla ylempi korkeakoulututkinto valmis ja pedagogiset suoritettu, siis todistukset saatu, että on valmis. Vain silloin saa pätevän palkan. Tosin silloin saa pätevän palkan myös niistä aineista, joihin ei ole pätevä.

Ja ei pidä yleistää, että pätevät työttömät eivät ole valmiita tekemään lyhyitä sijaisuuksia. Itse ainakin teen, vain siten nettoan loppupelissä enemmän rahaa kuin pelkästään kotona peukaloita pyörittäessä ja onpahan tullut töitä tehtyä, enkä osoita olevani liian nirso. Itse pidän tärkeämpänä palkansaantia kuin jotain päivärahan maksatusta... Pätkiä tekemällä olen selvinnyt kuukausiakin ilman päivärahoja, mutta kyllä se minulle sopii, että muut odottelevat kotona päivärahoja...

• sivusta seurannut
        riitä kirjoitti:

että on aineopinnot ja pedagogiset suoritettu. Pitää olla ylempi korkeakoulututkinto valmis ja pedagogiset suoritettu, siis todistukset saatu, että on valmis. Vain silloin saa pätevän palkan. Tosin silloin saa pätevän palkan myös niistä aineista, joihin ei ole pätevä.

Ja ei pidä yleistää, että pätevät työttömät eivät ole valmiita tekemään lyhyitä sijaisuuksia. Itse ainakin teen, vain siten nettoan loppupelissä enemmän rahaa kuin pelkästään kotona peukaloita pyörittäessä ja onpahan tullut töitä tehtyä, enkä osoita olevani liian nirso. Itse pidän tärkeämpänä palkansaantia kuin jotain päivärahan maksatusta... Pätkiä tekemällä olen selvinnyt kuukausiakin ilman päivärahoja, mutta kyllä se minulle sopii, että muut odottelevat kotona päivärahoja...

Edellinen kirjoittaja aloitti kirjoituksensa "Jos olet pätevä yhden peruskoulussa opetattavan aineen opettamiseen, saat pätevän palkan myös niiden aineiden opettamisesta, joihin sinulla ei ole pätevyyttä." Hän tarkoitti juuri sitä mitä sinä sitten selvität. Hänen jatkonsa "Siis aineopinnot ja pedagoogiset opinnot suoritettuna", oli vain selvennytstä.

Aineenopettajan pätevyyden peruskouluun saa aineopinnot suoritettuaan, lukiossa pitää olla laudaturopinnot pääaineessa. Maisteri ei siis tarvitse olla!

Sehän on nyt selvyys, että pätevällä on todistus.

• kloriruy
        sivusta seurannut kirjoitti:

Edellinen kirjoittaja aloitti kirjoituksensa "Jos olet pätevä yhden peruskoulussa opetattavan aineen opettamiseen, saat pätevän palkan myös niiden aineiden opettamisesta, joihin sinulla ei ole pätevyyttä." Hän tarkoitti juuri sitä mitä sinä sitten selvität. Hänen jatkonsa "Siis aineopinnot ja pedagoogiset opinnot suoritettuna", oli vain selvennytstä.

Aineenopettajan pätevyyden peruskouluun saa aineopinnot suoritettuaan, lukiossa pitää olla laudaturopinnot pääaineessa. Maisteri ei siis tarvitse olla!

Eli olen maisteri jolla aineenopettajan kelpoisuus.(Eli olen tehnyt tuon 60op sisältäen pedagogiset ja auskultointi.) Nuo paikat joita olen katsonut ovat lukion paikkoja, kahden tietyn aineen yhdistelmä.
        Eli ensimmäinen opetettava aine oli pääaine tutkinnossani. Tuossa toisessa opetettavassa aineessa olen tutkinnon jälkeen suorittanut puolet opinnoista.

• sanotaan
        kloriruy kirjoitti:

Eli olen maisteri jolla aineenopettajan kelpoisuus.(Eli olen tehnyt tuon 60op sisältäen pedagogiset ja auskultointi.) Nuo paikat joita olen katsonut ovat lukion paikkoja, kahden tietyn aineen yhdistelmä.
        Eli ensimmäinen opetettava aine oli pääaine tutkinnossani. Tuossa toisessa opetettavassa aineessa olen tutkinnon jälkeen suorittanut puolet opinnoista.

Aineenopettajan kelpoisuus peruskoulussa ja lukiossa
        (Asetus 986/1998, muutosasetus 865/2005, 10 §)

Aineenopetusta on kelpoinen antamaan henkilö, joka on suorittanut
        - ylemmän korkeakoulututkinnon
        - vähintään 60 opintopisteen (35ov) laajuiset opettajan pedagogiset opinnot sekä
        - vähintään 120 opintopisteen (55ov) laajuiset aineenopettajan koulutukseen kuuluvat opetettavan aineen opinnot yhdessä opetettavassa aineessa ja vähintään 60 opintopisteen (35ov) laajuiset vastaavat opinnot muissa opetettavissa aineissa. Perusopetuksen aineenopettajalle riittävät vähintään 60 opintopisteen (35ov) laajuiset opinnot kaikissa opetettavissa aineissa.

• kylläkään tietääkseni

ja palkkatodistuksen voi pyytää heti työn päätyttyä vaikkei tilipäivä vielä olekaan, joten katkos jää lyhyeksi.

• landella,
        sivusta seurannut kirjoitti:

mutta ei kyllä stadissa! täällä vaaditaan amk tai maisterin papereita jo siivoojaltakin

• uhriksi joutunut
        sanotaan kirjoitti:

Aineenopettajan kelpoisuus peruskoulussa ja lukiossa
        (Asetus 986/1998, muutosasetus 865/2005, 10 §)

Aineenopetusta on kelpoinen antamaan henkilö, joka on suorittanut
        - ylemmän korkeakoulututkinnon
        - vähintään 60 opintopisteen (35ov) laajuiset opettajan pedagogiset opinnot sekä
        - vähintään 120 opintopisteen (55ov) laajuiset aineenopettajan koulutukseen kuuluvat opetettavan aineen opinnot yhdessä opetettavassa aineessa ja vähintään 60 opintopisteen (35ov) laajuiset vastaavat opinnot muissa opetettavissa aineissa. Perusopetuksen aineenopettajalle riittävät vähintään 60 opintopisteen (35ov) laajuiset opinnot kaikissa opetettavissa aineissa.

Eräissä kouluissa, esimerkiksi ammattikorkeakouluissa vaaditaan opettajalta 3 vuoden käytännön kokemus opetettavan aineen osaamisesta.
        SIIS OPETTAJAN TYÖTÄ EI HYVÄKSYTÄ KOKEMUKSEKSI vaikka sitä tekisit 10 vuotta - pitää olla muualta haalittu tuo kokemus esim atk opettaja.
        SEN perusteella nyt mm. poispotkitaan ammattitaitoiset opettajat kun "on tarjolla uuta verta - jotka käytännössä eivät ole opetustyöhön edes sopivia saati sitä edes osaavia- Sellaisia kin palkataan joilla ei ole pedagogista pätevyyttä -tuijotetaan vain tuota 3 vuoden ns. käytännön kokemusta - opetustaidosta viis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90