all inclusive

tosi passiivi

Menkää AI lomalle ja lopettakaa toi aktiivisuus.

10

3081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieteri

      Voitko keksiä mitään vielä tylsempää? Tai kukaan muukaan...
      1: Hotelliravintolat ovat takuu mielikuvituksettomasta turistiruoasta vailla elämyksiä.
      2: Jos matkustan ulkomaille, haluan kohdata paikallisen kulttuurin. Hotelli on loman tukikohta, ei sen sisältö.
      3: Haluan ETSIÄ ja LÖYTÄÄ uutta - joka päivä.
      4: Jos haluan AI luotettavasti ja ilman riskejä, matkustan eksoottisesti Ruotsiin Grand Hotel Saltsjöbadeniin...
      AI on ehdottomasti paras vaihtoehto, jos on jo kuollut - henkisesti.
      Tai ehkä tuo oli pahasti sanottu, joten korjaan: AI oli hohdokas - ja ihan sopiva - juttu, kun matkustin ensi kerran yksin ulkomaille 15-vuotiaana.

      • illasta passiivi

        Tänä talvena muutaman vuoden tauon jälkeen otin all inclusive -paketin. Loma oli paras lasketteluloma mitä ikinä. Sen verran vielä töitä piisannut, että ei ole aikaa tuntitolkulla etsiä halvinta mahdollista matkaa; yrittäjänä kun sen joutuu tekemään omalla ajalla. Olihan se todella kätevää, että hissiliput oli valmiina hotellin respassa. Enkä ikinä ole mitään ihmeellistä elämystä kokenut hissilippuja ostellessa, ei edes silloin kun piti ostaa viisi erilaista lippua. Aamupalalle pääsi vähän ennen kahdeksaa eli tällainen vanha lähes passiivi heräsi lähes samaan aikaan kun kunnon aktiivi on vasta sänkyyn päässyt. Puoli yhdeksältä sitten jo hississä ja rinteissä laskua koko päivän ajan ilman mitään muuta taukoa kuin lounastauko n. 45 minuuttia. Ei siis edes rinteissä seiskoskelua tai muuta lepoa. Ja rinteistä pois sitten puoli viiden - viiden aikaan ja yhdellä poikkeaminen.
        Olihan se helppoa ja passiivista sitten vaan mennä tylsään hotelliravintolaan syömään tylsää hotelliruokaa; piti vain valita alkupala ja jälkiruoka n. 5 vaihtoehdosta mutta pääruokaa ei voinut valita. Samaa ei tosin viikon aikana tarvinnut syödä. Sen verran tuli paikkakunnan ravintolalistoja seurattua, että samaa ruokaa sitä olisi syönyt muuallakin. Olihan se tietysti tylsää kun ei tarvinnut miettiä, että mihinkähän niistä muutamasta kylän ravintolasta mahtuisi tänä iltana ja mistähän ravintolasta varaisi pöydän huomiseksi. Tällaiselle pienelle paikalle majoittuessa minulle riittää hyvin kun olen laskupäivän aktiivinen ja illalla sitten menen tylsään mutta varmaan hotellin illallispöytään.
        Isompiin kyliin majoittuessa en AI-paketti hanki; tulee tutustuttua useampaan ravintolaan ja silloin voisi jopa muutama kilo lähteä painostakin. Ja tietenkin jos osaisin italiaa ja ranskaa niin miksei silloin pienemmissäkin paikoissa kun voisi keskustella paikallisten kanssa.


      • Passiivi

        1.Kyllä se ravintolaruoka on ihan samaa joka paikassa.
        2.Hotelli on nimen omaan tukikohta jossa syödään,juodaan ja nukutaan.
        3.Ei AI hotellia ole millään piikilangalla aidattu,sieltä myös pääsee pois.
        4.Jos haluaa matkustaa ruotsiin niin siitä vaan,jos ei paremmasta tiedä.


      • vieteri
        Passiivi kirjoitti:

        1.Kyllä se ravintolaruoka on ihan samaa joka paikassa.
        2.Hotelli on nimen omaan tukikohta jossa syödään,juodaan ja nukutaan.
        3.Ei AI hotellia ole millään piikilangalla aidattu,sieltä myös pääsee pois.
        4.Jos haluaa matkustaa ruotsiin niin siitä vaan,jos ei paremmasta tiedä.

        "1.Kyllä se ravintolaruoka on ihan samaa joka paikassa."

        Juu, kyllä huomaa, että kokemus on nyt äänessä...


      • yhdistelmä

        Täysihoitoristeilyt.

        Joka aamu uudessa satamassa jossa voi kehitellä oman ohjelmansa.
        Valitettavasti vähintään yksi meripäivä sisältyy risteilyihin.

        Illalla laivaan AI:iin ja iltaohjelmaan.
        Ajoissa nukkumaan ja seuraavana aamuna sapuskat naamaan ja kaupungille uudessa paikassa/maassa/saaressa.

        Yksi päivä antaa mahdolisuuden vain pintapuolisen kuvan hahmotukseen mutta toreilla ja varsinkin paikallisisa kulkuvälineissä pääsee luonnollisella tavalla keskusteluihin.

        Usein paatit rantautuvat kaupunkien keskustaan joten halutessaan voi käydä siellä myös lounastamassa.

        Pelkkä hotelli AI sopii mielestäni viikon kestoisen tressi katkaisuun, joillekin.
        Yleensä AI:t ovat enemmän tai vähemmän sivussa joten sieltä pitää erikseen "lähteä".

        Itse suosimme hotellilomilla kaupunkien vanhoja keskustoja.
        Usein kävelylle pyhitettyjä.


      • yhdistelmä
        Passiivi kirjoitti:

        1.Kyllä se ravintolaruoka on ihan samaa joka paikassa.
        2.Hotelli on nimen omaan tukikohta jossa syödään,juodaan ja nukutaan.
        3.Ei AI hotellia ole millään piikilangalla aidattu,sieltä myös pääsee pois.
        4.Jos haluaa matkustaa ruotsiin niin siitä vaan,jos ei paremmasta tiedä.

        En ole ihastunut AI- vaihtoehtoon mutta ne muutamat kerrat kun on kokeiltu niin ainakaan pöperöitä en pysty moittimaan.

        Dominikaaneissa, Kap Verdellä ja Mexicossa.
        Valikoimaa ja vaihtoehtoja ei kokonaisuudessaan edes ehdi käymään läpi.
        Lisäksi on pakettiin kuuluva ala-carte vaihtoehto kerran viikossa tai maksullisena milloin vain.

        AI:sta pääsee pois mutta kannattaako tietoisesti hakeutua sivussa olevaan reservatioon lähteäkseen sieltä taxilla, bussilla, steputtaen, muun elämän piiriin?


    • Punaisen Kuuma Chili Pippuri

      Mä kävin 3 vuotta sitten Senegalissa ja 2 vuotta sitten San Domingossa AI matkalla.
      Kummassakin paikassa hotellialue oli aidattu ja vartioitu.
      Eikä paikallisia mustanpuhuvia räkänokkia todellakaan päästetty alueelle.
      Mä nautin olostani enemmän kuin 10 matkalla ennen.
      Kerrankin sai olla rauhassa kauniissa ja lämpimässä paikassa.
      Suosittelen

    • maailmalle,

      tää on taas sitä ns. "parempien" ihmisten hapatusta. Me matkustelemme vaimon kanssa ympäri maailmaa, vuoroin AI ja vuoroin itse valiten ruokapaikkoja yms. En voi sanoa että AI huonompi, ennemmin sanon että parempi. Jokainen päättää mistä pitää, ei se mistä toinen. Kesällä mennään taas kaukoitään, sykyllä ties minne ja talvella karibialle mexico AL. Hyvää matkaa kaikille, mistä kukin pitääkin :)

    • Ei kiitos meille

      All inclusive sopii laiskalle, jolla jo ennestään on läskimakkaroita vyötäröllä. Ja lisärenkaita tulee varmasti, kun makaa hotellin lepotuolissa ja odottaa seuraavaa ruokailua!

      • ei ole

        Olen viimeiset vuodet aina ottanut AI-matkan. Joka matkalla olen parin viikon aikana laihtunut 3-4 kiloa, vaikka mitään diettiä en ole pitänyt. Kukaan ei pakota mähkimään paskaruokaa. Voi hyvin valita terveellistä ja rasvatonta ruokaa, sekä harrastaa liikuntaa pitkin päivää. AI-hotelliakin voi pitää paikkana, jossa käy nukkumassa. Eihän sieltä kukaan estä tekemästä reissuja. Mutta jos olet oikeasti kaukana Suomesta, jossa on köyhyyttä ja sitä myötä rikollisuutta, on aika mukava nukkua yönsä turvallisesti. Puhumattakaan, jos on blondinainen ja yksinmatkaaja, kuten minä. Typerää aina yleistää kaikki asiat, ihmisiä ja matkaajia on niin monenlaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe