HKI Siltamäki - hirveä alue

ihan oksetti

15 vuotta olen asunut Helsingissä enkä tiennyt missä on Siltamäki. Kävin katsomassa kun on halpoja asuntoja myynnissä jotka eivät halpuudestaan huolimatta näytä menevän kaupaksi.

Selvisi miksi. Ei helvetti voi olla TOTTA! Eihän tuollaisia Sovhooseja ollut neuvostoliitossakaan! Oli kuin vieraalla planeetalla olisi.

Onnittelen jos saatte tonnin neliöltä tässä markkinatilanteessa... Ai ostit viime vuonna kolmella...sitten et voi syyttää kuin itseäsi.

37

7275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskuaan myös muualla

      ja tietysti tuolla Siltamäessäkin. Onhan se kieltämättä hurjaa aluetta, harmaata ja neuvosto-aikaista ja ihmisetkin vittumaisen pahalla ilmeellä tuojottavat kun XC 90 karauttaa raittia menemään. Asun sentään Vantaalla. Siellä on lentokentät ja kaikki, kehä III!

      • Anonyymi

        Suomessa on ilmaston takia käytännössä pakko asua jossakin!
        Useimilla on mahdollisuus valita missä asuu, monilla valinnanvara on pienempi eri syistä.
        Pieni- ja keskituloinen maksaa nettotuloistaan pks asumisestaan paljon, vaikka asuisi minkälaisessa kommuunissa tahansa.
        Asumiskulujen jälkeen käyttöön jäävä raha on keskimäärin aika pieni.
        Saman verran suunnilleen jää käyttövaraa pks alueen ulkopuolella elävällä vaikka olisi työtön.
        Erona se että työtön asuu usein rivarissa tai omakotitalossa, ei pelkästään vuokrakasarmeissa.
        Helsingistä muutti 2020 kantasuomalaisia pois n. 3000 asukasta. Helsinkiin muutti n. 5000 maahanmuuttaja taustaista.
        Tämä trendi on jatkunut jo vuosia. Kaupungin asukkaista 200.000 on maahanmuuttajataustaisia koko väestömäärän ollessa n. 630.000.
        2030-luvun lopulla kantasuomalainen väestö alkaa kääntyä vähemmistöksi.
        Tulee näkymään päätöksien teossa ja niiden seurauksissa samassa suhteessa kun päättäjistä yhä suurempi osa on muita kuin kantasuomalaisia.
        Kiva seurata miten kylä kehittyy...


    • huh huh

      Meri-Rastila, Aurinkolahti ja mitä niitä onkaan. Huh huh, tonnikin on aivan liikaa neliöltä.

    • Siltamäessä

      ensimmäistä kertaa 17 vuotta sitten käynneenä niin alue on kaamea. Muitakin löytyy monikin.

      • ONkin

        vaan niin jees, siellä on koti ja siellä on peti ja ...pehmeä olo. Oon asunut Mellunmäessä, Vuosaaressa, Myllypurossa, jonne kaipaan vieläkin M-padontielle. Asunnot näyttää ei-niin-ihanilta, mutta pohjat on kivat, huoneet tilavat. Kaasu-hella suhahtaa kodikkaasti päälle, ja nehän on koteja ja jo melkeen museoita.


    • Siltämäkeläinen

      Olen asunut Siltamäessä ensin 1969-1978 muuttanut Pihlajamäkeen sitten akaisin tännne Siltamäkeen 2004 niin on taas jo 13 vuotta täällä vierähtänyt nuoruus ja vanhuus täällä.Alue sinällään kiva. Liikaa kaupunkin vuokra asuntoja nykyään meluavia juoppoja niissä talot ovat rumia ulkoa päin mutta sisältä ihan kivoja huonot ääni eristeet kaikki kuuluu naapurista liian hyvin askeleet,vessassa käynnit ym,mutta en jaksa enää muuttaa pois

      • ymmärrän.kyllä

        Samahan se on esimerkiksi Kannelmäessä. Minusta se on ihan kivaa seutua. Talot riittävän harvakseltaan ja on luontoa. Jos on lapsena asunut jossain niin sehän sitten tuntuu kodilta.

        Mutta jos täydennysrakentavat lähiöt, niin pilallahan se sitten on ja lopullisesti. Sitä saa mitä rakentaa. Ja raha puhuu näinä aikoina, millään muulla ei ole väliä.


      • Anonyymi
        ymmärrän.kyllä kirjoitti:

        Samahan se on esimerkiksi Kannelmäessä. Minusta se on ihan kivaa seutua. Talot riittävän harvakseltaan ja on luontoa. Jos on lapsena asunut jossain niin sehän sitten tuntuu kodilta.

        Mutta jos täydennysrakentavat lähiöt, niin pilallahan se sitten on ja lopullisesti. Sitä saa mitä rakentaa. Ja raha puhuu näinä aikoina, millään muulla ei ole väliä.

        Jos 40-50 vuoden ikäistä lähiötä ei uudisteta täydennysrakentamisella tai purkavalla raketamisella (pari huonokuntoisinta taloa tai hissittömät kerrostalot nurin ja uutta tilalle), uudistamalla väsähtänyt ostoskeskus, katualueet yms. niin ao. lähiö on tuomittu slummiksi.

        Slummissa on halvat neliöhinnat ja huonokuntoiset talot. Kun hinnat ovat halpoja, ei taloja kannata korjata ja uudistaa. Silloin ne houkuttelevat vain mahdo halpaa sijoitusasuntoa etsiviä ts. talot täyttyvät työttömillä ja päihdeongelmaisilla, joiden vuokran maksaa sossu.


    • Khrb

      Normi lähiö jossa tosin ei korkeita kerrostaloja..hyvät ulkoilualueet vieressä ja muutenkin vihreää..asuin hetken ja tykkäsin alueesta

      • Anonyymi

        Siltämäen alue on paras ja niin rauhallinen alue asua Ihanat ulkoilualueet .mukavat ihmiset.Tosin taloissa kuuluu herkasti kaikki toisten ihmisten tekemiset.Ja miksi parvekkeille ei hankita tupakointikieltoa.Minua se häiritsi niin paljon,että piti muuttaa pois pihallisesta asunnostani,kun toisen kerroksen vuokralainen puhalsi jatkuvasti savunsa päälleni,jos yritin olla ja hoitaa pihaani.Nyt on murheellinen mieli,kun piti tuon sauhuttajan täkiä luopua ihanasta kodistani ja pihasta.Vuokralaisella on näköjään paremmat oikeudet,kuin omistajalla .P.... jätkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltämäen alue on paras ja niin rauhallinen alue asua Ihanat ulkoilualueet .mukavat ihmiset.Tosin taloissa kuuluu herkasti kaikki toisten ihmisten tekemiset.Ja miksi parvekkeille ei hankita tupakointikieltoa.Minua se häiritsi niin paljon,että piti muuttaa pois pihallisesta asunnostani,kun toisen kerroksen vuokralainen puhalsi jatkuvasti savunsa päälleni,jos yritin olla ja hoitaa pihaani.Nyt on murheellinen mieli,kun piti tuon sauhuttajan täkiä luopua ihanasta kodistani ja pihasta.Vuokralaisella on näköjään paremmat oikeudet,kuin omistajalla .P.... jätkä.

        Häiritsikö oikeasti ettei nyt taas kerran oma asenne ja ajatusmaailma vinossa muista syistä


    • Anonyymi

      Kaikki paikat jossa ei itse asu, ovat karmeita paikkoja.

    • Anonyymi

      Jammu siltamäki?

    • Anonyymi

      Siltis ei ole koskaan ollut huonossa maineessa,pieni idyllinen lähiö.
      Toista ovat vuokki,kontis,jakis,malmimyllykkä,niissä jengit pesii.

      • Anonyymi

        Siltamäki on ihan samanlainen ongelmapesäke kuin mm. paremmin tunnettu Kontula.

        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002897408.html

        Taannoin tuli asuttua Tammistossa ja silloin näki hyvin, mikälaista ördääjää Siltamäessä asuu. Mm. puistossa Keravanjoen varrella pörröttiin autoilla ja sinne hylättiin (varastettuja) romuja, sekä autoja että mopoja. Tuolta suunnalta tultiin myös kesällä vetämään plexit mm. Haltialan terassille.

        Yhtenä päivänä huomasin, että Haltialassa oli joku rikkonut katulamppuja ja ikkunoita ja paiskonyt yhden vakiasukkaan auton kyljet sisään ja lasit rikki isolla kivellä (=auto lunastuskuntoon). Lähdin seuraamaan jälkiä... rikottuja bussipysäkkien laseja yms. tasaisena vanana Kellarimäen saunan liepeiltä aina Tapaninkyläntien ja Kirkonkyläntien risteykseen. Käännyin tässä itse Kirkonkyläntielle ja jäljet loppui, joten tekijän matka on jatkunut kohti Tapanilaa tai Siltamäkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltamäki on ihan samanlainen ongelmapesäke kuin mm. paremmin tunnettu Kontula.

        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002897408.html

        Taannoin tuli asuttua Tammistossa ja silloin näki hyvin, mikälaista ördääjää Siltamäessä asuu. Mm. puistossa Keravanjoen varrella pörröttiin autoilla ja sinne hylättiin (varastettuja) romuja, sekä autoja että mopoja. Tuolta suunnalta tultiin myös kesällä vetämään plexit mm. Haltialan terassille.

        Yhtenä päivänä huomasin, että Haltialassa oli joku rikkonut katulamppuja ja ikkunoita ja paiskonyt yhden vakiasukkaan auton kyljet sisään ja lasit rikki isolla kivellä (=auto lunastuskuntoon). Lähdin seuraamaan jälkiä... rikottuja bussipysäkkien laseja yms. tasaisena vanana Kellarimäen saunan liepeiltä aina Tapaninkyläntien ja Kirkonkyläntien risteykseen. Käännyin tässä itse Kirkonkyläntielle ja jäljet loppui, joten tekijän matka on jatkunut kohti Tapanilaa tai Siltamäkeä.

        Ikäni asunut stadissa ja siltamäessä 20 vuotta koskaa ei ongelmia mutta frendejä ryöstettyj hahattu itähesassa ja malmilla,siltamäessä ei koskaan.
        Siltamäessä asuu mukavaa porukkaa eli suomalaisia ja ei ole jengejä.


      • Anonyymi

        Niin kiehtova idyllinen paikka, taloja rempataan kyllä, mistä hiivatin slummista jotkut kirjoittelee, omistusasuntoja, omakotitaloja, rivareita


    • Anonyymi

      Ollaan asuttu Siltamäessä nyt neljä vuotta. Aivan mahtavaa luonnon läheistä aluetta, eikä mitään ongelmia neljän vuoden aikana. Alueelle myös rakennetaan lisää koko ajan ja lapsiperheitä muuttaa alueelle jatkuvasti lisää. Ostarikin pääsee kohta uusinnan alle.
      Kannattaa liittyä Suutarilassa tapahtuu -Facebook ryhmään ja kysellä sieltä oikeasti Siltamäessä asuvien ihmisten mielipiteitä alueesta.

    • Anonyymi

      Ihana paikka asua ja rauhallinen :) Pääasiassa pientaloaluetta lukuunottamatta aivan ostarin ympäristöä, jossa matalia kerrostaloja. Eniten asuu lapsiperheitä ja vanhuksia. Aivan upea liikuntapuisto vieressä ja Jumbo, sekä Tammiston kaupat lähellä. Ei valittamista!

      • Anonyymi

        Asunut Siltiksessä 7v ei mitään valittamista. Ihmiset tervehtii toisiaan. Ainoa asia on tällähetkellä kun tehdään tätä isoa remppaa koko alueella on kaikennäköistä koneiden meteliä. Kämppä remontoitu ja kylppäri kunnossa kun on tehty putkiremontti ja kohta myös koko alueella. Hyvät ulkoilualueet, olen - 70 luvulta asti tykännyt Siltamäestä. Ihanat viheralueet ja turvallinen lapsille kun autoliikenne jää taloista kauemmaksi. SUOSITTELEN.


    • Anonyymi

      Yhtän helvetin mamuslummia koko pk-seutu.

      • Anonyymi

        Asuu Helsingissä vielä kantiksiakin. Niitä ei vaan katukuvassa enää paljoakaan näe. Ainakaan ostareilla ja paikoissa joissa ihmisiä kokoontuu. 15minuutin "katugallip" Itäkeskuksen pääkäytävällä kertoi aika selkeästi mikä on seutukunnan kirjo.
        Vaalea iho on katoavaa kansanperinnettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuu Helsingissä vielä kantiksiakin. Niitä ei vaan katukuvassa enää paljoakaan näe. Ainakaan ostareilla ja paikoissa joissa ihmisiä kokoontuu. 15minuutin "katugallip" Itäkeskuksen pääkäytävällä kertoi aika selkeästi mikä on seutukunnan kirjo.
        Vaalea iho on katoavaa kansanperinnettä.

        "Vaalea iho on katoavaa kansanperinnettä."

        Ei kylläkään ole, paitsi jossain Kontulan ja Merirastilan vuokraslummeissa.

        Kymmenen vuoden aikana en ole asuessani Etelä-Haagassa, Kampissa ja Puu-Käpylässä ole kotinurkilla törmännyt yhteenkään tummaihoiseen. Mutta tämä ei olekaan vuokratalo, vaan ihan kunnollisten kansalaisten omistusyhtiö.


    • Anonyymi

      Onko stadissa joku alue joka ei olisi "hirveä". Eipä oo tullut sellaista aluetta vielä vastaan vaikka kulmat on tullut koluttua aika perusteellisesti.

    • Anonyymi

      Matuja riittää ja vihreät ja rkp tuovat koko ajan lisää.
      Kulosaari ainoa paikka stadissa jossa voi asu.

    • Anonyymi

      Eri puolella Helsinkiä olen asunut ja kun muutin Siltamäkeen ihastuin paikkaan, matalat talot, eikä tungettu vieri viereen taloja, ihana pieni piha itsellä, upea näkymä, tuntuu hyvältä paikalta, en ole mölysakkeja nähnyt, ihmiset mukavanoloisia....

    • Anonyymi

      Ihan huippukiva paikka on siltis,ostin muutama vuosi sitten rivitalokaksion 38 neliötä pääty ja saunalla.
      Rauhallinen alue ,yksi helsingin parhaista paikoista.

    • Anonyymi

      Onko Helsingissä muka joku paikka mikä ei olisi hirvittävää aluetta?
      Koko kylä on karmeaa seutua josta valkoihoiset kaikkoavat yhä nopeampaan tahtiin ja tilalle on hankittu väkeä ulkomailta jotta asukaskato ei näyttäisi niin pahalta.

      • Anonyymi

        ON kyllä, Helsingissä on hyviä alueita, Siltamäki, Tapaninkylä, Tapaninvainio ovat rauhallisia alueita ja hienot ulkoilumahdollisuudet ja kaupallisiin palveluihin lyhyt matka mutta sopiva matka niin takaa rauhan.


    • Anonyymi

      Onhan Siltamäki aika tylsän näköinen alue, mutta itse pidän vanhemmista lähiöistä enemmän, kuin vastaavista uusista lähiöistä, joissa talot ovat lähes kiinni toisissaan. Alavaa tasamaatahan Siltamäki nimestään huolimatta on, mäet tekevät alueesta mielestäni viihtyisämmän. Vai enkö ole vaan huomannut niitä mäkiä Siltamäessä?

      Onhan siellä lähellä miellyttäviä ulkoilumaastoja, joen varrella, mikä lisää huomattavasti viihtyisyyttä. Olen aika nostalginen henkilö, ja teininä kasarilla kävin kaverilla välillä kyläilemässä Siltamäen ostarin vieressä jousimiehentiellä. Mukavia muistoja siltä ajalta paljon muutenkin, ja tietyt paikat vaan antaa kivoja fiboja.

    • Anonyymi

      Hieno alue ja kun vertaa esim. Vuosaari, Kontula , Myllypuro niin rauhan paikka.

      • Anonyymi

        Älä yleistä,vuoraaressa onkaksi merellistä aluetta Aurinkolahti ja Meri-Rastila jotka erottuvat muista ns.paremman väen alueena.
        Siltamäessä ei merta likikään,joku savinen joentörmä kahden kilometrin päässä.


    • Anonyymi

      Voi jessus nyt taas tätä kommentointia.

      Itse olen asunut ihan ympäri Helsinkiä. Pentuna Punavuoressa, sit kun olin teini-iässä muutettiin Munkkaan. Kun lähdin opiskelemaan, muutin ensin Pohjois-Haagaan, sitten Kannelmäkeen ja sit Herttoniemeen ensin yksiöön sit gimmakaverin kanssa kaksioon, sit muutettiin Meklulle jossa asuttiinkin monta vuotta kunnes ostettiin kolmio Kulosaaresta. Tuohon aikaan Kuliskin oli tavallisten ihmisten kukkarolle sopiva nimittäin. No sittenpä tulikin ero ja keräsin romppeet ja muutin Myllypuroon, ja nopsaan sieltä pois, oli hurjempi paikka kuin nykyään. Asuin,, Pukinmäessä, Malmilla, monta vuotta Kumpulassa ja vähän aikaa Tiksissäkin. Yhtenä päivänä menin moikkaan frendiä sen uuteen kämpäään Siltamäkeen ja olin aivan että häh. Tyypillä iso kolmio ja hintaa oli maksanut todella vähän. Siellä sitten tuli käytyä Tiksistä useinkin, kun käytiin juoksemassa Keravajoen rannassa ja kesäisin heiteltiin frisbeetä radalla. Tuli nähtyä Siltistä ja sen meininkiä paljon. Kun sitten sain pitkästä aikaa ihan vakityön ja tuli mahis taas siirtyä vuokralta veke niin ostin kaksion Siltamäestä.

      Miksi: no siksi että alue on edullinen MUTTA siellä ei ole HEKAn eli kaupungin vuokrakämppiä juuri ollenkaan. Eikä ole narkkeja, neuloja maassa, deekuja (eikä mamujakaan kun joku tätä miettii kuitenkin). Siltamäki jakautuu oikeastaan kolmeen alueeseen: eteläosassa on rivareita, luhtitaloja ja pienkerrostaloja harvakseltaan (kaikki omistusasuntoja) sekä yksi Lumon yhtiö ja yksi Hekan rivariyhtiö. Pohjoispuolella on rintamamiestalo - ja muu vastaava vanhojen tai sit ihan uusien omakotitalojen alue. Ja siinä keskellä on kerrostaloalue, talot on 2-3 kerroksisia harmaita 60-70-luvun kuutioita mut pihat on jätte isot ja talot on tosi väljästi. Mullakin on puistonäkymät joka suuntaan kun on laitimmainen talo. Ja kaikki nämä keskiosan kerrostalot on 100% omistustaloja.

      Asunnot näissä kerrostaloissa on 60-lukulaisittain isoja, isot ikkunat, kunnon keittiöt jne. Ja jokaisessa alakerran asunnossa on oma piha kuten mulla! Ainoa miinus on ettei ole huoneistoissa omia saunoja kuin muutamassa.

      Miksi on Siltis sit niin halpa no se selviää kun katsoo karttaa, se on laitimmainen alue just ennen Vantaan rajaa, kaukana keskustasta, kaukana juna-asemista ja kaukana kaikesta. Oma auto pakollinen paitsi jos haluaa körötellä kolme varttia bussilla ytimeen.

      Lisäksi koko se kerrostaloalue ja sen 4-5 taloyhtiötä on rakennettu yhtä aikaa, joten ihan jokainen talo käy samaan aikaan samat isot remontit. Kymmenisen vuotta sitten alkoivat puhua putkirempasta ja vähitellen ne tehtiin. Nyt on vuorossa maalämpö , osa taloyhtiöistä on sen jo tehnyt osa aloittaa. Ja sitten on vielä odotettavissa julkkari remppa. Senkin on jokin yhtiö jo tehnyt ja osa osittain.

      Mut alueen hintakehitys pysyy alhaisena just niin kauan kunnes kaikki taloyhtiöt on saaneet tehtyä kaikki isot remontit. Itse ostin just oikeaan aikaan mahdollisimman halvalla, asunnon arvo nousee koko ajan, mulla ei ole tästä kiire pois myyn sit kun kämpät paljon korkeammissa hinnoissa.

      Alueena koen tämän yhdeksi Hgin parhaista. Ei sosiaalisia ongelmia, hiljaista kuin huopatossutehtaalla, kaikki palvelut löytyy ja 5 min autolla niin oon Tammiston ostoshelv… paratiisissa. Tikkurilaan ajaa 10 min ja saman verran Malmille. Kaikki mahdolliset palvelut siis max 10 min ajomatkan päässä ja silti täällä asuu kuin landella, mun ikkunasta näkyy Pyhän Laurin kirkon pellot :)
      Ja sporttia harrastavana arvostan monipuolista urheilupuistoa ja jokivarren lenkkeilymaastoja, Haltialaan pääsee ihan lenkkeilemällä polkuja pitkin ja sieltä Keskuspuistoon asti.

      Jos olisi skidejä niin tää olis ihan paras mesta, turvallinen, kaveri kehuu aina että lapset pystyy kulkemaan Siltiksen kouluun suoraan pihojen poikki ei yhtään tien ylitystä tai edes tien vartta tartte kulkea.

      Pystyn kyllä suosittelemaan Siltamäkeä kaikille rauhaa kaipaaville, kunnian ja omatuntoni kautta :)

    • Anonyymi

      Kaunis kuin Svetogorsk.

    • Anonyymi

      Siltamäki hyvä asua ja luo turvaa perheelle,tuli itähelsingin ghetot kierrettyä ja fyysisellä voimalla ja taidoilla selvisin voittajana.
      Nyt on rauha.

    • Anonyymi

      Ujii

    • Anonyymi

      Siltamäki on paljon parempi ja rauhallisempi alue kuin Vuosaari, Meri-Rastila, Kontula , Vesala ym
      Siltiksessä asuu enimmäkseen suomalaisia ja ovat ihan kunnon porukkaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe