Kokopäivätyö kaupan alalta????!!!!!

......

Onko oikeesti missään kaupan alan yrityksissä tarjolla kokopäivätyötä..?

Tuntuu että kaikki paikat ovat osa-aikaisia, ja niillä palkoilla ei paljon elä.

Onko kellään ideoita minkälaisissa kaupoissa olis hyvät mahdollisuudet kokopäivätyöhön?

11

2571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se taitaa olla

nykyään niin, että ainoastaan osastojen esimiehet sekä hallintopuolen henkilöstö ovat kokoaikaisia. "Tavallinen" kaupan henkilökunta saa vain osa-aikasoppareita, joskin esim. isojen markettien kassana voi halutessaan tehdä reilusti enemmän viikkotunteja kuin mitä työsopimukseen on kirjattu.

• etsiä kokopäivätyötä

se on se 25-30 viikkotyötuntia kaupan alan työaika kaikissa paikossa. Päälliköt tekevät vain kokopäivätyötä. Harvoin saa extratunteja. Tili paranee vaan sunnuntaitöiden ansiosta.

• .......

""Harvoin saa extratunteja. Tili paranee vaan sunnuntaitöiden ansiosta.""

jos työkaverit sairastaa saat tehdä nelkyt tuntista viikkoa ja unohtaa omat vapaapäiväsi..

• mä vaan
        ....... kirjoitti:

""Harvoin saa extratunteja. Tili paranee vaan sunnuntaitöiden ansiosta.""

jos työkaverit sairastaa saat tehdä nelkyt tuntista viikkoa ja unohtaa omat vapaapäiväsi..

mä olen ollut kaupassa töissä kohta kakskymmentä vuotta ja lisätuntien saaminen on aina vaan vaikeempaa.kokoaikasen paikasta puhumattakaan. luojalle kiitos etten asu pääkaupunkiseudulla sillä meilläpäin vielä jotenkin selviää sillä palkalla vaikkei mitään erikoista tarvitse haaveilla ostavansa.riittää kun maksaa asunto- ja autolainaansa.kahdenkymmenen vuoden ura takana ja kuukaudessa käteen max 1290e.ja tohon summaan pitää olla iltavuoroja 9 asti ja lauantai-iltoja useampi.ja niitäkin on aina vaan vähemmän kun iltavuorosta poistettiin toinen myyjä klo 19.00 jälkeen ja samaten launtaisin ei oo kahta myyjää loppuun asti.mutta syyttää ei voi kuin itseä: ois pitänyt aikanaan opiskella paremmalle alalle!

• tyyppi88

Rautakaupoissa on yleensä kuukausipalkka, ainakin siinä misää olin suurin osa myyjistä oli kk-palkalla.

• sopimuksella olen

1400€ on palkka 3 vuosi menossa. Paljonko sulla mahtaa olla.

• pikkufirmassa

Oon ite yksityisessä firmassa, sellaisissa ne kokopäiväsopparit yleensä ainakin on. Töitä se 7,5 h päivässä, palkka reilut 2000 e/kk, suurimmaksi osaksi aamuvuoroa 9-17. Joskus lauantaitöitä, mut se onkin ihan jees, koska arkivapaat on kivoja.

• ........

Saako kysyä millasessa yrityksessä oot? Eli siis vaateliike vai joku muu?

• Vanhempi myyjä

Onpas hyvät palkat yksityisessä liikkeessä. yli 2000 euroa kuussa???
        Olen ollut alalla vuodesta -78. Nyt saman liikkeen palveluksessa olen ollut nyt 18 vuotta. Tuntipalkka on tes:n mukainen palkka eli vähän yli 1600 euroa kuussa.Työ on kokopäivätyö, 160 tuntia kuukaudessa
        Pidä kiinni noin hyvin palkatusta työpaikasta.

• hardiharjarr
        Vanhempi myyjä kirjoitti:

Onpas hyvät palkat yksityisessä liikkeessä. yli 2000 euroa kuussa???
        Olen ollut alalla vuodesta -78. Nyt saman liikkeen palveluksessa olen ollut nyt 18 vuotta. Tuntipalkka on tes:n mukainen palkka eli vähän yli 1600 euroa kuussa.Työ on kokopäivätyö, 160 tuntia kuukaudessa
        Pidä kiinni noin hyvin palkatusta työpaikasta.

No sulla nyt on pahasti alle työehtosopimuksienkin mukainen palkka. Mitäs teet töitä alle TES:in palkkojen? Sulle kuuluisi jo lähes tuo 2000 euroa kuukaudessa ja ties mitä lisukkeita vielä tämän kuun palkankorotusten jälkeen... On selkeästi jämähtänyt kirjoittajan palkka sille vuodelle -78... Otappas työnantajaasi hihasta kiinni ja neuvotelkaapa työehtosopimus kourassa palkka ainakin MINIMISSÄÄN sille tasolle mitä sielä kirjassa seisoo... Se on jo vuosikausia ollut yli tuon tonnikuudensadan ... ainakin 8 vuoden myyjien suhteen... Ongelmallisimpia onkin nimenomaan 8 vuotta vanhemmat myyjät (alalla) kun heillä palkka nousee lähinnä juuri sitä TES-palkankorotustasoa ... PAITSI tietty kunnon myyjähän neuvottelee ittellensä pienet ekstrat ;)

• Huonopalkkainen
        hardiharjarr kirjoitti:

No sulla nyt on pahasti alle työehtosopimuksienkin mukainen palkka. Mitäs teet töitä alle TES:in palkkojen? Sulle kuuluisi jo lähes tuo 2000 euroa kuukaudessa ja ties mitä lisukkeita vielä tämän kuun palkankorotusten jälkeen... On selkeästi jämähtänyt kirjoittajan palkka sille vuodelle -78... Otappas työnantajaasi hihasta kiinni ja neuvotelkaapa työehtosopimus kourassa palkka ainakin MINIMISSÄÄN sille tasolle mitä sielä kirjassa seisoo... Se on jo vuosikausia ollut yli tuon tonnikuudensadan ... ainakin 8 vuoden myyjien suhteen... Ongelmallisimpia onkin nimenomaan 8 vuotta vanhemmat myyjät (alalla) kun heillä palkka nousee lähinnä juuri sitä TES-palkankorotustasoa ... PAITSI tietty kunnon myyjähän neuvottelee ittellensä pienet ekstrat ;)

Niin se vaan on että firma maksaa työehtosopimuksen , PAMIN taulukkopalkkojen mukaisen palkan. Eli nyt huikeat 10,67 euroa tunnille, tekee kuukaudessa 1707, 20. Nousihan se meidän palkka nyt toukokuussa kokonaiset 0,35 euroa tunnille!
        Eikä kuulu mitään lisukkeita, paitsi tietysti ilta-ja lauantai lisät ja sunnuntailisä jos on työvuoroja sunnuntaisin. Ne ei paljon kukkaroa kirkasta.
        Samassa palkkaryhmässä meitä on neljä -80 luvulla uransa aloittaneet ja sama liksa on kaikilla.Meillä on sentään kaikilla kokopäivätyö joten ainakin nuo roposet on joka kuukausi varmasti tulossa.
        Niin. itsestäänhän se on kiinni kun tyytyy pieneen palkkaan.mutta ei meitä mummoja varmaan enää muualle huolittaisi. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe