pokerikirjojen hyöty?

onko paljon

hyötyä ja kerro mitä?itsestä tuntuu ettei ole ainakaan pienten limiittien pöydässä jossa monet pelaa miten sattuu.

10

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin meillä

      Riippuu tiettysti kirjasta mutta käytännössä saat kirjojen avulla nopeutettua omaa oppimista. Eli et tee ihan niin monesti niitä basic virheitä. Opit millä pitää pelata ja mistä opit miten paljon sun kannattaa lyödä ja milloin.

      Pienissä pöydissä pelataan enemmän matemaattisesti oikein eikä vastustajia kauhean syvällisesti analysoida matemaattisesti oikein pelaaminen riittää. Fiilis siitä että kirjoista ei ole hyötyä on enemmän sitä että et ole vielä sisäistänyt lukeemaasi pelkkä lukeminen ei riitä homma sisäistyy vasta kun saat käsiä alle ja koetat lukeemaasi käytännössä.

      Eniten pidän esim Harringtonin teoksista joissa on paljon gurujen esimerkki käsiä ja käyty läpi heidän ajatusmaailmaa.

      Varsinkin pienissä pöydissä vähäkin aiheen opiskelu tuo suuren edun kun toiset eivät ole aiheeseen perehtyneet tai ainakaan suurin osa ei ole.

      • The Rat

        > Pienissä pöydissä pelataan enemmän matemaattisesti oikein
        > eikä vastustajia kauhean syvällisesti analysoida

        Oman kokemuksen mukaan kylläkään noissa pienissä pöydissä ei ole matemaattisesta pelaamisesta hajuakaan porukalla. Karkeasti arvioiden 49% odottaa AA:ta tai hätätapauksessa KK:ta, ennen kuin limppaa mukaan pottiin. Toinen 49% iskee lujaa millä tahansa kädellä, josta löytyy A tai mitkä tahansa suitterit tai konnektorit. Kumpikaan ryhmä ei osaa luopua korteistaan oikein milloinkaan...

        Okei, ehkä ylläoleva oli vähän kärjistettyä.

        Mitä kuitenkin itse olen todella pienen rahan sittareita tahkonnut, sieltä nousee muutama perustyyppi esille aika voimakkaasti. Ja kyllä ainakin minä yritän niitä tunnistaa ja iskeä sitten sinne missä se tuntuu. Arvaukset vihujen pelistä tuntuvat osuvan kohtalaisen hyvin, mikä on taannut kohtalaisen menestyksen noissa sittareissa.

        Käteispöydissä ehkä tilanne on enemmän kuvaamasi kaltainen (turnauksessa kun pitäisi huomioida myös stakkien koot, pelaajien määrä ja blindien nousukäyrän jyrkkyys päätöksiä tehdessään - jos matemaattisesti yrittää ajatella).


      • ihmetyttää
        The Rat kirjoitti:

        > Pienissä pöydissä pelataan enemmän matemaattisesti oikein
        > eikä vastustajia kauhean syvällisesti analysoida

        Oman kokemuksen mukaan kylläkään noissa pienissä pöydissä ei ole matemaattisesta pelaamisesta hajuakaan porukalla. Karkeasti arvioiden 49% odottaa AA:ta tai hätätapauksessa KK:ta, ennen kuin limppaa mukaan pottiin. Toinen 49% iskee lujaa millä tahansa kädellä, josta löytyy A tai mitkä tahansa suitterit tai konnektorit. Kumpikaan ryhmä ei osaa luopua korteistaan oikein milloinkaan...

        Okei, ehkä ylläoleva oli vähän kärjistettyä.

        Mitä kuitenkin itse olen todella pienen rahan sittareita tahkonnut, sieltä nousee muutama perustyyppi esille aika voimakkaasti. Ja kyllä ainakin minä yritän niitä tunnistaa ja iskeä sitten sinne missä se tuntuu. Arvaukset vihujen pelistä tuntuvat osuvan kohtalaisen hyvin, mikä on taannut kohtalaisen menestyksen noissa sittareissa.

        Käteispöydissä ehkä tilanne on enemmän kuvaamasi kaltainen (turnauksessa kun pitäisi huomioida myös stakkien koot, pelaajien määrä ja blindien nousukäyrän jyrkkyys päätöksiä tehdessään - jos matemaattisesti yrittää ajatella).

        the rat kun te olette kova pokerin pelaja ja guru ainakin omasta mielestäsi, niin miksi pelaat vain noita mikropelejä, eikö tuolla kokemuksella voisi siirtyä vähän isompiin pöytiin jo?


      • The Rat
        ihmetyttää kirjoitti:

        the rat kun te olette kova pokerin pelaja ja guru ainakin omasta mielestäsi, niin miksi pelaat vain noita mikropelejä, eikö tuolla kokemuksella voisi siirtyä vähän isompiin pöytiin jo?

        Mistä ihmeestä sinä olet sellaisen kuvan saanut, että minä olisin mitenkään kova pokerin pelaaja, saati sitten guru?

        Pelaan mikropelejä, koska minulle pokeri on lähinnä ajankulua, ei mikään ansaintapaikka. Jos jossain vaiheessa peli alkaa kulkemaan oikeasti niin hyvin, että rahaa kertyy enemmänkin tilille, voin siirtyä isompiin peleihin. Nyt pelailen lähinnä 2,20 - 5,50 sisäänoston sittareissa. Isommissa voisi alkaa kuiva kausi ahdistamaan, kun ei kovin montaa satasta viitsi tuohon harrastukseen kuitenkaan sijoittaa...

        Kyse siis on kassanhallinnasta pitkälti. Kun rolli on suhteellisen pieni, silloin pelataan suhteellisen pientä pöytää - vaikka oltaisiin mikä tahansa pokeriguru.


      • Näin meillä
        The Rat kirjoitti:

        > Pienissä pöydissä pelataan enemmän matemaattisesti oikein
        > eikä vastustajia kauhean syvällisesti analysoida

        Oman kokemuksen mukaan kylläkään noissa pienissä pöydissä ei ole matemaattisesta pelaamisesta hajuakaan porukalla. Karkeasti arvioiden 49% odottaa AA:ta tai hätätapauksessa KK:ta, ennen kuin limppaa mukaan pottiin. Toinen 49% iskee lujaa millä tahansa kädellä, josta löytyy A tai mitkä tahansa suitterit tai konnektorit. Kumpikaan ryhmä ei osaa luopua korteistaan oikein milloinkaan...

        Okei, ehkä ylläoleva oli vähän kärjistettyä.

        Mitä kuitenkin itse olen todella pienen rahan sittareita tahkonnut, sieltä nousee muutama perustyyppi esille aika voimakkaasti. Ja kyllä ainakin minä yritän niitä tunnistaa ja iskeä sitten sinne missä se tuntuu. Arvaukset vihujen pelistä tuntuvat osuvan kohtalaisen hyvin, mikä on taannut kohtalaisen menestyksen noissa sittareissa.

        Käteispöydissä ehkä tilanne on enemmän kuvaamasi kaltainen (turnauksessa kun pitäisi huomioida myös stakkien koot, pelaajien määrä ja blindien nousukäyrän jyrkkyys päätöksiä tehdessään - jos matemaattisesti yrittää ajatella).

        Nyt ymmärsit ihan nurin päin tarkoitin että pelaa itse matemaattisesti oikein ja kun toiset tai ainakin iso osa niistä ei matemaattisesta puolesta ymmärrä niin pärjäät ihan sillä. Eli normi rangea normi tilanteisiin.

        Pelaajien arvaamattomuus aiheuttaa sen että niitä ei kauhean syvällisesti voi gategorioida vaan pelataan omia kortteja.

        Eli pikkutasoilla matemaattisesti oikeilla korteilla eikä mitään hienoja kickailuja mukaan niin hyvä tulee.

        Osasinko nyt ilmaista itseni paremmin.


      • The Rat
        Näin meillä kirjoitti:

        Nyt ymmärsit ihan nurin päin tarkoitin että pelaa itse matemaattisesti oikein ja kun toiset tai ainakin iso osa niistä ei matemaattisesta puolesta ymmärrä niin pärjäät ihan sillä. Eli normi rangea normi tilanteisiin.

        Pelaajien arvaamattomuus aiheuttaa sen että niitä ei kauhean syvällisesti voi gategorioida vaan pelataan omia kortteja.

        Eli pikkutasoilla matemaattisesti oikeilla korteilla eikä mitään hienoja kickailuja mukaan niin hyvä tulee.

        Osasinko nyt ilmaista itseni paremmin.

        Okei, noinpäin varmaan toimii.

        Itse olen taas huomannut, että monet pelaajat ovat hyvinkin ennalta arvattavia. On maksuautomaatteja, hihmoslouvaajia, maniakkeja... Toki kaikkia noita vastaan pärjää pitkälle pelaamalla pelkästään omia kortteja...

        Edelleen tietysti hieman eri asia pelata turnauksessa ja käteispöydässä...


      • Näin meillä
        The Rat kirjoitti:

        Okei, noinpäin varmaan toimii.

        Itse olen taas huomannut, että monet pelaajat ovat hyvinkin ennalta arvattavia. On maksuautomaatteja, hihmoslouvaajia, maniakkeja... Toki kaikkia noita vastaan pärjää pitkälle pelaamalla pelkästään omia kortteja...

        Edelleen tietysti hieman eri asia pelata turnauksessa ja käteispöydässä...

        Aivan tosi eli ihminen tiedostamattaan toistaa tietynlaisia kaavoja. Avaa pienemmin huonommalla, jatkolyö vain osumalla tai se jatkolyönti on puolikas osumattomalla kädellä. Kaikista noista on tottakai hyötyä ja toki varmaan pienemmissä pöydissä noi tellit vain korostuu. Aivan samalla lailla varmasti itsekkin tulee tehtyä selkärangasta saman tyylisiä liikkeitä samanlaisessa tilanteessa.

        Aloitteleva pelaaja ei noita saa niinkään poimittua ja on noista tottakai hyötyä kaikilla tasoilla. Siinä mielessä mun kommentti ehkä hieman huono. Ehkä enemmänkin fiksussa kuten sanoin matemaattinen oikein pelaaminen riittää.


      • The Rat
        Näin meillä kirjoitti:

        Aivan tosi eli ihminen tiedostamattaan toistaa tietynlaisia kaavoja. Avaa pienemmin huonommalla, jatkolyö vain osumalla tai se jatkolyönti on puolikas osumattomalla kädellä. Kaikista noista on tottakai hyötyä ja toki varmaan pienemmissä pöydissä noi tellit vain korostuu. Aivan samalla lailla varmasti itsekkin tulee tehtyä selkärangasta saman tyylisiä liikkeitä samanlaisessa tilanteessa.

        Aloitteleva pelaaja ei noita saa niinkään poimittua ja on noista tottakai hyötyä kaikilla tasoilla. Siinä mielessä mun kommentti ehkä hieman huono. Ehkä enemmänkin fiksussa kuten sanoin matemaattinen oikein pelaaminen riittää.

        Fiksu on oma lajinsa, siihen en nyt ota kantaa... :)

        Noista omista tiedostamattomista maneereista pitää sanoa sen verran, että ne eivät sinänsä ole huonoja, kunhan ne tiedostaa. Sitten voi sopivasti sekoittaa peliä... Järjettömyyksiin ei tietysti pidä mennä, mutta jos nutseilla korottaakin normaalin potin sijaan minireissun, voi tietyntyyppinen vihu lukea siitä heikkouden ja lyödä vaikka kaiken sisään (anteeksi anglismi)... Mutta jos aina slouvaa isot kädet, oppii vastustaja nopeasti ottamaan ilmaiset/halvat kortit ja kiittämään. :)


      • Näin meillä
        The Rat kirjoitti:

        Fiksu on oma lajinsa, siihen en nyt ota kantaa... :)

        Noista omista tiedostamattomista maneereista pitää sanoa sen verran, että ne eivät sinänsä ole huonoja, kunhan ne tiedostaa. Sitten voi sopivasti sekoittaa peliä... Järjettömyyksiin ei tietysti pidä mennä, mutta jos nutseilla korottaakin normaalin potin sijaan minireissun, voi tietyntyyppinen vihu lukea siitä heikkouden ja lyödä vaikka kaiken sisään (anteeksi anglismi)... Mutta jos aina slouvaa isot kädet, oppii vastustaja nopeasti ottamaan ilmaiset/halvat kortit ja kiittämään. :)

        Toi on telli eli jos normi reissun sijaan sulta tulisi minireissu rupeaisin epäilemään kovaa kättä. Elikkäs normaalista poikkeavaa pitää epäillä.


      • The Rat
        Näin meillä kirjoitti:

        Toi on telli eli jos normi reissun sijaan sulta tulisi minireissu rupeaisin epäilemään kovaa kättä. Elikkäs normaalista poikkeavaa pitää epäillä.

        > Mutta jos aina slouvaa isot kädet, oppii vastustaja nopeasti
        > ottamaan ilmaiset/halvat kortit ja kiittämään.

        Tarkoitin, että omaa tyyliä pitää sotkea, mutta järjettömyyksiin ei pidä mennä. 27o:lla all-inin lyöminen vain siksi, että vihut eivät saa omaa peliä luettua, on ehkä hieman erikoinen ratkaisu kuitenkin - ainakin normaalitilanteessa. Voisin kuvitella, että heads-up -matsissa tuonkin voisi tietyssä tilanteessa tietysti tehdä, mutta nyt siis kyse normitilanteesta. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe