* EI VAIHTOMIEHIÄ *

§§§§§§§§§§§§§§§§§§♥§§§§§§§§§§§§§§§§§§

EI VAIHTOMIEHIÄ

Kummaa peliä - ei vaihtomiehiä
Elämän valtatiet - siintää edessämme
He sanovat , kulje suoraan
Älä haahuile , ETENE ...

Löysin sääntöjä - ohjeita
Menestyjiä - Lahjakkaitako ?
Mihin he menivät , turmeltuivat
Poissa jo , en ehtinyt kysyä mitään...

Olen umpikujassa - pelissä elämän
Kenen arvot - kenen säännöt ?
Eihän tässä voi voittaa
Nostan katseeni, vai voiko sittenkin...


§§§§§§§§§§§§§§§§§§♥§§§§§§§§§§§§§§§§§§§

http://www.youtube.com/watch?v=8MDK_k3q-L8

8

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      ei taida olla niitä vaihtomiehiä elämässä.
      Umpikujassa tässä itse kukin haahuilee, mutta
      jotenkin on kuitenkin pärjäillty.

      Ja aina voi voittaa, kunhan sitä uskoa riittää.

      Pidin jälleen lukemastani.

      • Kopittelija

        Esim Jalkapallo-ottelussa on hyvä kun voi aina tarpeen mukaan siirtyä vaihtoon jos jalkaan sattuu mutta tosi elämässä on vaan pysyttävä elämän "tragikomedian" sisällä kivusta huolimatta... ja se ei ole aina elämää " voitto saattueessa" vaan ennemminkin " Anna kivun koskettaa "...

        ...niin aina voi voittaa ja joka kortilla on kääntöpuolensa... Kiitos kommentista :)


    • Mahdotonyhtalo

      Kuten sanoit peleissä on vaihtomiehiä, ei elämässä. Noudatan kyllä ympäröivän maailman sääntöjä tarpeen mukaan, mutta arvot tulevat sisältä. Tällaisia ajatuksia..

      • Kopittelija

        Niin yhteiskunnalliset arvot tulevat usein ihmisiltä ja ne ajan saatossa muuttuvat ja jos ihmisten sääntöjä seuraa niin ei aina voi tietää mikä on oikein... eläke-ikä nousee eilen mutta ei taas tänään... eilen ei ollut turvavöitä, tänään on... eilen sai pysäköidä vapaasti, nyt ei !
        Lait ja säädökset elää ja muuttuu ja usein sen mukaan miten Valtio saa siitä parhaimman hyödyn... Näille " Arvoille" meidät systemaattisesti rakennetaan ja jos et toimi näin, olet " hylkiö ja henkipatto ", turha taivaltaja !
        Laki on hyvä, kun se oikein käytetään ja suojelee ihmistä , mutta suurimmaksi osin ne ovat kuitenkin vain sääntöjä, jotka on laadittu sen hetken tilanteen mukaan ja meille se ei tuo todellisia " sisäisiä " ARVOJA !
        Se miksi vielä "istuttasin omenapuun jos tietäisin huomenna kuolevani"...

        Kiitos vastauksestasi !

        T. Arvojen etsijä !


      • Mahdotonyhtalo
        Kopittelija kirjoitti:

        Niin yhteiskunnalliset arvot tulevat usein ihmisiltä ja ne ajan saatossa muuttuvat ja jos ihmisten sääntöjä seuraa niin ei aina voi tietää mikä on oikein... eläke-ikä nousee eilen mutta ei taas tänään... eilen ei ollut turvavöitä, tänään on... eilen sai pysäköidä vapaasti, nyt ei !
        Lait ja säädökset elää ja muuttuu ja usein sen mukaan miten Valtio saa siitä parhaimman hyödyn... Näille " Arvoille" meidät systemaattisesti rakennetaan ja jos et toimi näin, olet " hylkiö ja henkipatto ", turha taivaltaja !
        Laki on hyvä, kun se oikein käytetään ja suojelee ihmistä , mutta suurimmaksi osin ne ovat kuitenkin vain sääntöjä, jotka on laadittu sen hetken tilanteen mukaan ja meille se ei tuo todellisia " sisäisiä " ARVOJA !
        Se miksi vielä "istuttasin omenapuun jos tietäisin huomenna kuolevani"...

        Kiitos vastauksestasi !

        T. Arvojen etsijä !

        Rikon sääntöjä. Koetan
        kiertää ne. En noudata
        kehoituksia.

        Pidän koiriani irti
        luonnonsuojelualueella,
        kun ne tulevat siitä
        niin onnelliseksi.

        Ilomielin maksan sakot. Eihän
        sakottaja ole paikalla, joka
        kerta metsään mennessäni.

        Maksan veroni. Täytän lomakkeen
        oikein.

        Samalla kuitenkin liityin
        yhdistykseen, josta opin kuinka
        laillisesti jätän veroja maksamatta.

        Uutisissa toitotetaan lamasta.
        Pitäisi kuluttaa..

        Ostan edelleenkin tarpeellisen.
        Etsin suomalaisia vaihtoehtoja,
        mutta puolta enemmän säästän
        kuin edellisenä vuotena.

        Kaiken tämän rikkomisen, kiertämisen
        ja kehotuksen noudattamatta jättämisen
        keskellä muistan, että tämä elämä
        on ainutkertainen, niin minulle ja
        myös koirilleni.


      • Kopittelija
        Mahdotonyhtalo kirjoitti:

        Rikon sääntöjä. Koetan
        kiertää ne. En noudata
        kehoituksia.

        Pidän koiriani irti
        luonnonsuojelualueella,
        kun ne tulevat siitä
        niin onnelliseksi.

        Ilomielin maksan sakot. Eihän
        sakottaja ole paikalla, joka
        kerta metsään mennessäni.

        Maksan veroni. Täytän lomakkeen
        oikein.

        Samalla kuitenkin liityin
        yhdistykseen, josta opin kuinka
        laillisesti jätän veroja maksamatta.

        Uutisissa toitotetaan lamasta.
        Pitäisi kuluttaa..

        Ostan edelleenkin tarpeellisen.
        Etsin suomalaisia vaihtoehtoja,
        mutta puolta enemmän säästän
        kuin edellisenä vuotena.

        Kaiken tämän rikkomisen, kiertämisen
        ja kehotuksen noudattamatta jättämisen
        keskellä muistan, että tämä elämä
        on ainutkertainen, niin minulle ja
        myös koirilleni.

        Näin juuri !

        Täydellistä " lain " noudattajaa ei olekaan !
        On ihmiskäskyjä jolla ihmisen liikkuminen, sekä kohdallasi myös eläinten, rajataan niin että siitä " Laista " mikä piti olla hyvä tuleekin ahdistava " Taakka " ! Kantamus jonka ies on aina ahdistava ja raskas, omatuntoa raastava... ei enää iloinen ihmistä suojeleva turvallinen neuvo !

        Siispä joku rajasi nämä käskyt kahteen :
        " Rakasta Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja Kaikesta voimastasi ja Lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Tämän päällä lepää Laki ja Profeetat "...

        En tiedä menikö ulkomuistista ihan oikein mutta sinne päin... yritän minäkin " Arvoni " asettaa... siinä kuitenkaan yhtenäkään päiväni täysin onnistumatta !

        Kiitos palautteestasi ! :)


      • Mahdotonyhtalo
        Kopittelija kirjoitti:

        Näin juuri !

        Täydellistä " lain " noudattajaa ei olekaan !
        On ihmiskäskyjä jolla ihmisen liikkuminen, sekä kohdallasi myös eläinten, rajataan niin että siitä " Laista " mikä piti olla hyvä tuleekin ahdistava " Taakka " ! Kantamus jonka ies on aina ahdistava ja raskas, omatuntoa raastava... ei enää iloinen ihmistä suojeleva turvallinen neuvo !

        Siispä joku rajasi nämä käskyt kahteen :
        " Rakasta Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja Kaikesta voimastasi ja Lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Tämän päällä lepää Laki ja Profeetat "...

        En tiedä menikö ulkomuistista ihan oikein mutta sinne päin... yritän minäkin " Arvoni " asettaa... siinä kuitenkaan yhtenäkään päiväni täysin onnistumatta !

        Kiitos palautteestasi ! :)

        Taidan jatkaa aloitusrunona aiheesta.


      • Kopittelija
        Mahdotonyhtalo kirjoitti:

        Taidan jatkaa aloitusrunona aiheesta.

        Tässä sun ajatukset jää piiloon...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe