Urheiluseuralle sähköposti

Utelija vaan

Olen urheiluseuran hallituksessa ja meillä on omistuksessa .net -tunnus jossa nettisivut. Haluaisimme saada seuran toimijoille sähköpostit tuohon samaan .net osoitteeseen, mutta palveluntarjoajamme kertoi etteivät he voi auttaa asiassa?

Mitä kautta saisimme parhaiten sähköpostit järjestettyä?

6

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin hintelä

      ettei pysty sähköposteja tarjoamaan niin
      vaihtakaa palveluntarjoajaa.

      Villi arvaus, nykyisenne on ilmainen,
      muuten tuollainen ei oikein mahdollista.

      Pistäkää muutama kymppi vuodessa likoon niin
      ei ongelmia.

      Kun ei täällä saa mainostaa, en luettele toimijoita.

      tai sitteh gmail, luukku tai hotmail.
      Onhan noita.

      • ei mennyt oikein

        Nykyiselle palveluntarjoajalle maksamme kuukausittain palvelumaksuja, mutta ilmoittivat ettei heidän valikoimiinsa kuulu sähköpostit.

        Ilmeisesti täytyy sitten vaihtaa palveluntarjoajaa jos ei posteja ala löytymään...


      • arvaajille
        ei mennyt oikein kirjoitti:

        Nykyiselle palveluntarjoajalle maksamme kuukausittain palvelumaksuja, mutta ilmoittivat ettei heidän valikoimiinsa kuulu sähköpostit.

        Ilmeisesti täytyy sitten vaihtaa palveluntarjoajaa jos ei posteja ala löytymään...

        Ennen kuin vaihdatte palveluntarjoajaa, varmistakaa kuka on domainnimen haltija. Fi-tunnuksissa se on aina asiakas, mutta net-, org-, com- jne tunnuksissa haltija saattaakin olla palveluntarjoaja.


      • en ymmärrä
        arvaajille kirjoitti:

        Ennen kuin vaihdatte palveluntarjoajaa, varmistakaa kuka on domainnimen haltija. Fi-tunnuksissa se on aina asiakas, mutta net-, org-, com- jne tunnuksissa haltija saattaakin olla palveluntarjoaja.

        Minä en ymmärtänyt mitä tuo tarkoittaa kuka omistaa domainnimen? Voisko joku vääntää rautalangasta.


      • en ymmärrä kirjoitti:

        Minä en ymmärtänyt mitä tuo tarkoittaa kuka omistaa domainnimen? Voisko joku vääntää rautalangasta.

        Domainnimen eli verkkotunnuksen omistaja (tai virallisesti haltija) on se taho, joka päättää nimen hallinnoinnista.

        Esimerkiksi penkkiurheiluseura Lopen Sohvapotaatit ry tilaa Nettimestari Oy:ltä (molemmat kuvitteellisia organisaatioita) verkkotunnuksen, kotisivutilan ja mahdollisesti muita palveluja. Nettimestari varaa tunnuksen lopensohvapotaatit.net. Mutta Nettimestari voi varata tunnuksen joko Lopen Sohvapotaatit ry:n nimissä (Lopen Sohvapotaatit ry:stä tulee tunnuksen haltija) tai omissa nimissään (Nettimestari Oy:stä tulee tunnuksen haltija). Jälkimmäisessä tapauksessa Nettimestari vuokraa nimen Sohvapotaateille, mutta esimerkiksi palveluntarjoajaa voi vaihtaa vain Nettimestari Oy:n suostumuksella. Fi-päätteisissä tunnuksissa haltijaksi tulee aina alkuperäinen hakija (esimerkkitapauksessa Lopen Sohvapotaatit ry) eikä palveluntarjoaja.

        Verkkotunnus on käytännössä pakko tilata palveluntarjoajan kautta, koska (ainakaan fi-tunnusta) ei saa ilman toimivaa nimipalvelinta. (Internetissä toimitaan IP-osoitteilla. Nimipalvelimeen tallennetaan tieto siitä, mitä IP-osoitetta tietty verkkotunnus vastaa. Internet ei toimi ilman nimipalvelimia.)

        Fi-tunnusten haltijatiedot voi tarkistaa viestintäviraston sivulta http://domain.ficora.fi. Muiden tunnusten kohdalla täytyy kysyä palveluntarjoajalta.


      • Äkkinäinen...
        Urmensch kirjoitti:

        Domainnimen eli verkkotunnuksen omistaja (tai virallisesti haltija) on se taho, joka päättää nimen hallinnoinnista.

        Esimerkiksi penkkiurheiluseura Lopen Sohvapotaatit ry tilaa Nettimestari Oy:ltä (molemmat kuvitteellisia organisaatioita) verkkotunnuksen, kotisivutilan ja mahdollisesti muita palveluja. Nettimestari varaa tunnuksen lopensohvapotaatit.net. Mutta Nettimestari voi varata tunnuksen joko Lopen Sohvapotaatit ry:n nimissä (Lopen Sohvapotaatit ry:stä tulee tunnuksen haltija) tai omissa nimissään (Nettimestari Oy:stä tulee tunnuksen haltija). Jälkimmäisessä tapauksessa Nettimestari vuokraa nimen Sohvapotaateille, mutta esimerkiksi palveluntarjoajaa voi vaihtaa vain Nettimestari Oy:n suostumuksella. Fi-päätteisissä tunnuksissa haltijaksi tulee aina alkuperäinen hakija (esimerkkitapauksessa Lopen Sohvapotaatit ry) eikä palveluntarjoaja.

        Verkkotunnus on käytännössä pakko tilata palveluntarjoajan kautta, koska (ainakaan fi-tunnusta) ei saa ilman toimivaa nimipalvelinta. (Internetissä toimitaan IP-osoitteilla. Nimipalvelimeen tallennetaan tieto siitä, mitä IP-osoitetta tietty verkkotunnus vastaa. Internet ei toimi ilman nimipalvelimia.)

        Fi-tunnusten haltijatiedot voi tarkistaa viestintäviraston sivulta http://domain.ficora.fi. Muiden tunnusten kohdalla täytyy kysyä palveluntarjoajalta.

        Kiitos kun joku viitsi selventää tuota asiaa ja linkin kautta löysin asiasta vielä lisä informaariota. Hyvä, hyvä !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe