työn ohessa opiskelu

jaksaako

Onko kokemuksia työn ohessa opiskelusta eli monimuoto-opiskelusta. Miten perhe jaksanut ja onko jäänyt vapaata aikaa?

6

8590

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisestä...

Toiset jaksaa, toiset ei. Minä en olisi jaksanut. Opiskelin erikseen. Monia silti on väsyttänyt tai sitten osa-aikatyö ettei koko päivää.

• AMK:ssa..

Ei ole aivan sitä "monimuoto-opiskelua. Vaatii hyvin paljon sinulta ja perheeltäsi, puhumattakaan työnantajastasi. Jos opiskelupaiviä on viikossa 2-3, niin työt voi puolittaa, mikäli työnantaja suostuu. Jollei suostu, niin teet sitten lomat ja kaikki viikonloput.

Perhe joutuu oppimaan tulemaan toimeen omillaan ja sinulta loppuu kaikki aika liikuntaan, ystäviin, ruokailuun ja nukkumiseen. Kolme ja puoli vuotta ja se on ohi. En sanoisi, että kannattaa, mutta olen tekemässä juuri sitä nyt. Yksi vuosi jäljellä, no.. tähän on jo oppinut.. Jos olet motivoitunut, niin kyllä sinä sen kestät..

• Paprut kourassa

Aikuisopiskelu toimii, jos on erityisen motivoitunut, opettelee oppimaan ja on selvät pelisäännöt perheen kanssa. Itse opiskelin työn ohella kaksi korkeakoulututkintoa peräkkäin nopeaa tahtia ja se oli tosi rankkaa. En ole kuitenkaan päivääkään katunut opiskelua. Sen, minkä menetin vapaa-ajassa, sain uuden tiedon ja tutkintojen tuoman arvostuksen mukana.

Jos perhe on opiskelua vastaan, siihen ei välttämättä kannata ryhtyä. Itse kehitin nopean opiskelutavan ja käytin osittain myös työaikaa opiskeluun. Kun tavoitteena on saada opintoviikkoja, kaikki turhat hommat jätin tekemättä ja keskityin vain oleelliseen. Aikataulutin kaikki tehtävät ja pidin aikataulusta kiinni. Toisaalta pidin myös parin päivän taukoja jos väsytti, sen jälkeen oli taas virtaa jatkaa. Oikeastaan itselläni oli suurin haaste olla välillä tekemättä, koska motivaatio oli niin korkealla, olin 15 vuotta harmitellut suorittamattomia opintoja.

Yritin myös kysellä neuvoja konkrareilta siitä, miten kannattaa opiskella ja mitä ei kannata tehdä. Eli siis suunniteltua ja innostunutta opiskelua, hyvä siitä tulee.

• käynti ja

ruuanlaitto, niihin ei ole aikaa ja sitten kun on aikaa, ei huvita. Unohda telkkari ja ulkoilu,ystävät ja puhelin, Ei ole aikaa, ja kun on aikaa, ei huvita!
      Peitto ei pöllyä...sitten kun on aikaa, ei huvita!
      MUTTA: se kannattaa,parempi palkka, parempi työ!
      Sitten on aikaa! JA huvittaa! ;D

• lonsku

Hei!

Olen myös miettinyt tuota aikuisopiskelua ja kuulostaa kyllä rankalta! Onko teillä kokemusta miltä alalta? Itse ajattelin tradenomin tutkintoa, onko siitä jollain kokemusta aikuisopiskeluna?

• ekonomi
        lonsku kirjoitti:

Hei!

Olen myös miettinyt tuota aikuisopiskelua ja kuulostaa kyllä rankalta! Onko teillä kokemusta miltä alalta? Itse ajattelin tradenomin tutkintoa, onko siitä jollain kokemusta aikuisopiskeluna?

Jos motivaatiota on ja kyky oivaltaa olellinen, silloin aikuisopiskelu on mukavaa ja innostavaa. Itse opiskelin työn ohessa ekonomiksi nopeammin kuin päiväopiskelijat, jotka panostivat bileisiin ym. Pystyin hyödyntämään työssä oppimiani asioita.

Sitä ennen opiskelin työn ohessa tradenomiksi, mikä oli vaikeampaa, koska AMK:ssa oli enemmän läsnäolopakkoja.

kannustan kuitenkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2433
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2372
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2266
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1888
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1846
    Aihe