eli mitä "tavallista" jugurttia ootte antanu ? vauva on ny 10 kk ja niitä hapanmaito tuotteita sais antaa. mutta kun en oo kaupan hyllystä löytäny sellasta maustamatonta jugurttii joka ois rasvatonta ja sellast ei-hylaa,vaan että se ois tavallista. ainut tais olla joku luomu jugurtti,ja sit bulgarian,mut ne oli sit taas rasvasia.. neuvokaa ny tyhmää.no voishan sitä kai hylaakin antaa.. vai? mut eikös sen pitäs olla maustamatonta ainaki? Että laittais siihen sit jotain sosetta joukkoon.
minkälaista jugurttia vauvalle
8
5924
Vastaukset
- ...
Itse annoin kylläkin ihan samaa jogurttia mitä itsekin syön. Toki ne neuvolassa suosittelee, että maustamatonta ja rasvatonta. En itse kuitenkaan syö maustamatonta jogurttia ja alkuun lapselle saa antaa niin kovin pieniä määriä, joten tulin siihen tulokseen, että annan samaa mitä itsekin syön. Toki kannattaa katsoa, että mitä jogurtti muuten sisältää; eli jos ei siedä mansikkaa, niin ei anna mansikkajogurttia... Enkä ymmärrä miksi täytyisi rasvatonta antaa, jollei ole sitten ongelmia painon kanssa... No, tämä nyt oli minun mielipiteeni. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.
- santtura
annoin heti ihan maustettuja jugurtteja, ja suurta herkkua ne olivatkin. Aloitin hyla-tuotteella koska pojalla on tapana aina aluksi reagoida vatsallaan uuteen, eli annoin ensimmäisenä Kidius Gefilus-jugurtteja. Makuina mansikka ja vadelma. Pikkuhiljaa siitä siirryttiin tavallisiin jugurtteihin. Voithan myös aloittaa maustamattomalla viilillä, ja sekoittaa siihenkin vaikka marjasosetta. Hyvin kelpasi meilläkin. Hyla-tuotteita saa vapaasti käyttää. Eikä tarvitse olla maustamatonta, riittää kun ei ole lisättyä sokeria.
- vähän muutakin...
Olen antanut kaikenlaista maustamatonta jugurttia pojalle, kohta 11kk, ja aloitettiin jugustit jo 8kk iässä. En ole edes tiennyt, että pitäis olla rasvatonta. Miksi ihmeessä? Meille terkkari erikseen suositteli lisäämään itsetehtyihin ruokiinkin rasvaa, niin miksi rasvaa ei saisi jugurtissa olla? Ja kalsiumihan imeytyy paremmin, kun on vähän rasvaa. Meidän poika on aika hoikka (viime neuvolassa 77cm ja 8560g), joten enpä siksikään varo rasvan käyttöä.:)
Hylaakin ollaan muuten annettu, kun lapsen isä käyttää hyla-tuotteita, eikä viitsi montaa erilaista purkkia kaapissa pitää.
Saa jugurtissa olla maustettakin, mutta ei älyttömiä sokerimääriä. Joten katsele tuoteselosteita niissä makujugusteissa. Meidän poika on kyllä vedellyt jo vaikka mitä rahkoja ja vanukkaitakin...- jebujee..
siksi suositellaan rasvattomia maitotuotteita, että ne sisältävät tyydyttynyttä rasvaa (ns. kovaa rasvaa siis). kasviöljyt rulaa! :P
- ......
Aivan aluksi sanoisin että miksi antaa vauvalla rasvatonta? ei se vaavi nii paljoo energiaa saa et tarvii alkaa linjojaan tarkkaileen...
Minä olen sekoittanut bulgariajugurttia tavalliseen jugurttiin tai vähäsokeriseen jugurttiin. en halua antaa pelkästään ehtaa sokerijugurttia ettei heti pienet hampaat saa reikien alkuja hampaiden pesusta huolimatta. eikä vielä tuon ikäisen mielestäni täydy oppia samaan sokeritasoon kun aikuisen.
toinen aika maittava ja hyvä jugurtti on luonnonjugurttia ja banaania, maistuu itsellenikin useimmiten :)
niin tai luonnonjugua ja pilttiä, sekin maistuu aika hyvälle. Normaalit viilit on myös aika hyvä juttu...itse annan joka päivä tavallisen viilin ja sit hieman harvemmin syö jugurttia.
Vielä tuosta rasvajutusta...meillä poika juuri vuoden ja sairaana, kovassa kuumeessa ja ruoka ei maistu, joten olen antanut hänen juoda punaista maitoa, että jostain edes tarpeeksi kaloreita, rasvaa saa. - senkus annat
Todellakaan ei tarvitse vauvan jogurtin olla rasvatonta, hyvänen aika! Äidinmaidossa ja korvikkeessa on runsaasti rasvaa, joten typeräähän olisi, jos jogurtissa sitten ei rasvaa saisi olla. Ei siitä maitorasvastakaan kuulkaa myrkkyä tule yhtäkkiä lapselle, kun jokin tietty ikä täyttyy. Niin ja biologisesti äidinmaito on lapselle tarkoitettu 2-4-vuotiaaksi saakka, joten ei todellakaan ole rasva pahasta edes yli vuoden ikäisen maitotuotteissa... Laktoositon maito on ihan turhaa sen ikäiselle, joka vielä voisi juoda äidimaitoa (tai korviketta), kun sieltä sitä kuitenkin tulee ja paljon. Kumpikin sisältää enemmän laktoosia, kuin tavalliset maitotuotteet. Hyla-tuotteilla ei siis voiteta mitään. Lehmänmaitotuotteissa todennäköisesti vatsaoireita aiheuttaa jokin muu, kuin laktoosi.
Ne maustamattomat lisäaine- ja sokerisotkut kannattaa jättää itse kunkin kaupan hyllylle. Sokerilla teet vauvallesi paljon enemmän hallaa, kuin sillä pikkuisella rasvamäärällä, mitä jogurtissa on. Ja sokeri muuten sitten on veriarvoillekin pahempi juttu, kuin jokin tyydyttynyt rasva, vaikka sitä ei moni vielä tiedä.- hyvä..
ihminen, kun ei se kaupan jogurtin rasva ole samaa rasvaa, mitä sieltä tissistä tulee. Rintamaidon rasva on hyvää rasvaa, kaupan tavallisen maidon ja jogurtin rasva taas ei ole.
- niin sitä saat etsiä
yleensähän ne on aikuisille tarkoitettuja ja niihin on vielä lisätty kamalat määrät vitamiineja ym. Ei se rasva niin kamalaa sille lapselle ole, ja jos olet kolesterolista huolissasi niin käytä sydänystävällisiä tuotteita. Ne on aika hyvin merkattu ja mainostettukin tänä päivänä ja sopivat kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain627552Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1191487Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691439- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774