Silmätippojen laitto

Tipsu

Miten saan laitettua silmätipat? koirallani oli tullut haava silmään,ja lääkäri määräsi mm.silmätipat laitettavaksi tunnin välein.Ei oikeen meinaa onnistua... :( tosi inhottavaa kun ei saa kunnolla hoidettua.Olen kokeillut herkkujen avulla(aina myös antanut herkun kun on onnistuttu),pyytänyt,anellut,komentanut,pitänyt kiinni joka suunnasta,silittänyt...mikään ei tunnu tehoavan.Koira vaan rimpuilee pois(tosi liukas turkki) ja puree.Ja jos pääsen lähellekkään tiputtamista se kääntelee päätään joka puolelle,ettei tippa osu silmään vaan iha jonneki muualle.Siis keinoja? olen kyllä saanut tasaisin välein onnistuneen tipankin laitettua,yleensä iha vahingossa menee oikeeseen paikkaan.Mutta tosi kauheeta katsottavaa kun koirani pelkää niin kovasti... :( itku kurkussa saa taistella ainaki tunnin ennen ku saan tipan silmään.

19

8811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on se,

      ettet tee asiasta suurta numeroa. Jos sinä lauman johtajana olet itku kurkussa, mitä voit odottaa koiran käyttäytymisestä? Varmat, reippaat otteet luulisi olevan selkein tapa. Koira istumaan, käsky "paikka" (tai mitä komentoa käytätkään), laskeudu koiran tasolle, ota varma ote päästä (suhteuta voimat koiraan, älä tee ahdistavaa kokemusta), raota silmäluomea ja tippa sinne. Tämän jälkeen kehu, herkku ja homma valmis. Ei turhia hysterioita tai muutenkaan ison numeron tekemistä asiasta. Koira aistii sinun epävarmuuden, eli pidä pää kylmänä vaan!

      • Tipsu

        Juurikin näin sen teenkin,en mä heti alottaessa itku kurkussa ole! aloitan varmasti ja ajattelen että nyt tää tehdään hyvin ja helposti.Mutta kun ei! se puree ja repii ja riuhtoo niin kauan että molemmat on jo ihan poikki ja sitten minä alan olla itku silmässä.Mutta ehkä se sitte aistii silti mun epävarmuuden....oli se tosin eläinlääkärin käsissä ihan samanlainen eilen.Ei meinattu saada sitä pysymään paikoillaan edes kaksistaan,kun laitettiin ekat tipat ym...


      • åke lamm

        tässä sinulle,Namn: Fårknullar Ninno
        Musik: Mors lilla Olle
        Text: Sverker
        Musik: Svante

        Fårknullar fenno till skogen han gick,
        lammen i anus han vill köra sin "dick"
        Bä, bäää, bähä, vem bräker nu där ??
        Buskarna knakar, ett lamm visst det är.

        Smeker han lammet med rörelser små,
        plockar fram "dicken", se där, smaka på.
        Åhå, var inte rädd mitt lilla söta får,
        tillsammans vi "hässi" så sent som igår.

        Hör du, jag tror nog att du tycker om kuk,
        snälla stå stilla jag ställer mig på huk.
        Lammet ser Ninno och ger till ett skri,
        springer sedan bort, nu är leken tyvärr förbi.


      • Anonyymi
        åke lamm kirjoitti:

        tässä sinulle,Namn: Fårknullar Ninno
        Musik: Mors lilla Olle
        Text: Sverker
        Musik: Svante

        Fårknullar fenno till skogen han gick,
        lammen i anus han vill köra sin "dick"
        Bä, bäää, bähä, vem bräker nu där ??
        Buskarna knakar, ett lamm visst det är.

        Smeker han lammet med rörelser små,
        plockar fram "dicken", se där, smaka på.
        Åhå, var inte rädd mitt lilla söta får,
        tillsammans vi "hässi" så sent som igår.

        Hör du, jag tror nog att du tycker om kuk,
        snälla stå stilla jag ställer mig på huk.
        Lammet ser Ninno och ger till ett skri,
        springer sedan bort, nu är leken tyvärr förbi.

        Åken duunaamisessa aikoinaan on lirahtanut kusta sekaan, jonka huomaa kommentoinnissa... Tuota se teettää, kun on mentävä pisulle ennen sitä minuutin suorittamista (:


    • otteet..

      itselläni ei ole ongelmia tuossa. palkitsemista en anna tippojen takia kuin silloin tällöin mutta esim kynnenleikkuun jälkeen herkkutikun.

      Miten sinulla muut hoitotoimenpiteet menee? Ei tuossa pitäisi olla sen kummoisempaa..

      koira pelkää sinua eikä luota sinuun ei tipat vaikuta siinä eli asennoidu asiaan että on ihan niinkuin muutkin hoitotoimenpiteet.

      • Tipsu

        noinki,mutta kaikki muu menee hyvin.Kynsienleikkuu ym,ei mitään ongelmia.Entä jos sitä sattuu niin paljon se haava? että ne tipat tuntuu sit ikävältä...se saa kyllä kipuun lääkettä,yhden tabletin päivässä.


      • ja jos hiukan kirpaisisikin
        Tipsu kirjoitti:

        noinki,mutta kaikki muu menee hyvin.Kynsienleikkuu ym,ei mitään ongelmia.Entä jos sitä sattuu niin paljon se haava? että ne tipat tuntuu sit ikävältä...se saa kyllä kipuun lääkettä,yhden tabletin päivässä.

        niin sinun kuuluu olla vain varma asiasta..kaikesta huolimatta eikä tehdä numeroa..en usko kyllä kirpaisevan.

        sinä mietit liikaa..ja koirasi vaistoo epävarmuutesi.


    • aika hauska

      konsti, mutta toimii, ainakin meillä.
      -Ota hampaittesi väliin siivu makkaraa tms. herkkua.
      -Varustaudu tippapullolla niin ettei koira huomaa sitä ja jännitä etukäteen.
      -Asetu haara-asentoon ja aseta koira jalkojesi väkiin saman suuntaisesti kuin itsekin olet. --Kumarru koiran puoleen, niin että se kallistaa päätään taaksepäin haistaessaan makkaran.
      -Kun koira tuijottaa makkaranpalaa, tipauta nopsasti tipat silmiin.Huom. kätesi ovat vapaat,joten voit levittää silmää, tai vetää luomea alas.
      -Palkitse koira ko. makkaran siivulla.

      • Tipsu

        Toi vois toimia! ja muutenki joku harhautus tossa varmaan olis paras,että äkkiä sais tipautettua sen tipan...ettei se kerkiä edes huomaamaan.


    • odottaa

      että koira on rauhallinen. meillä toimi se, että odotettiin niin kauan että ei enää pyristele. alkuun meni viisikin minuuttia kun se tuijotteli pelokkaana tippapulloa. ei mitään lässytyksiä, varmoin ottein mutta ei väkipakolla, tippa silmään ja yyberhyvä herkkupala päälle. loppujen lopuksi kymmenen päivän kuurin aikana tuo koira alko ihan odottamaan koska ne tipat laitetaan, tuli häntä heiluen luokse kun näki lääkeputelin. toivottavasti teillä alkaa sujua tuo homma, kerro sitten kuulumisia.

    • koiralta MITÄÄN

      sillä silloin voit olla VARMA että MIKÄÄN ei sen kanssa tule onnistumaan!

      Koiralle näytetään, että vaikka kuinka rimpuilet, kukin asia tehdään silloin kun se tehdään, eikä muita vaihtoehtoja ole.

      Jos koira yrittää purra tai puree, ärähdä takaisin ja laita se koirasi tottelemaan.

      Meillä on energinen ja vilkas saksanpaimenkoira, joka pari-kolme kuukautta sitten pahimmassa murkkuiässään sai silmätippa SEKÄ antibioottivoidekuurin jonkin silmässä olevan tulehduksen takia.

      Minäkin ajattelin että APUA, miten saan yksin laitettua sille tipat vähintään 8 kertaa päivässä, ja illalla antibioottivoitaan ALALUOMEN SISÄPUOLELLE.

      Isäntä kun käy töissä eikä olisi apuna.

      Ei siinäKÄÄN tapauksessa auttanut kuin varmoin ja vakain ja päättäväisin ottein näyttää koiralle, että valitan, tämä on tehtävä ja kaiken lisäksi NYT, eikä sinun auta yhtään panna vastaan.

      Meillä (kun kyseessä iso koira) käskin koiran maahan, menin hajareisin sen selän päälle (joo'o, ei se koira siitä tykännyt, mutta minkäs voit) otin tiukan otteen koiran kuonosta, painoin sen päätä rintakehääni vasten ja sanoin rauhallisesti "PAIKKA".

      Sitten kohdistin sen tipan ensin toiseen silmään, vapautin koiran ja kehuin hurjasti, ja sama ruljanssi sitten toiselle silmälle.

      Kyllähän se koira alkuun rimpuili ja PALJON, oli käsivarret sun muut naarmuja kynsien jäljiltä täynnä, mutta kun periksi en antanut, ja joka kerran ne tipat sinne silmiin laitoin (tavalla tai toisella) viisas koiramme tajusi, että tekipä se mitä vain, äippä ne tötkyt sinne silmään laittaa, pian koira lakkasi panemasta vastaan kun tajusi, ettei siitä mitään apua ole.

      Antibioottivoiteen laittaminen silmän alaluomen sisäpinnalle sujui samalla tavalla, välillä puolet meni minne sattui, mutta suurimmaksi osaksi oikeaan osoitteeseen...

      Ja vielä ollaan kolmisen kuukauden kuluttua kumpinkin elossa =)

      Sekä koiran silmät terveet...

    • .........

      Minä yhden muiden mielipiteeseen, koira syliin, odotetaan että se rimpuilu lakkaa, tippa silmään ja koira pois sylistä (jos rimpuilee taas niin odotetaan.
      Eikö se onnistu vaikka niin että istut, levität hieman jalkoja ja koira siihen jumiin, toinen käsi sitten koiran ympäri ja toisella ne tipat silmään. Itse olen pitänyt pikkurillin ulkosyrjällä vetänyt luomea alaspäin ja sitten saman käden etu/peukalosormilla tiputtanut ne tipat.

      Pistä itse vaikka takki päälle tai jotain muuta jos tuntuu että kynnet sattuu käteen.

      eli ei kannata siinä rimpuilon lomassa niitä tippoja yrittää saada, koira rauhalliseksi ja sitten ne tipat. Ja varmat otteet.

      Mitä kauemmmin te nyt jatkatte tuota nykyistä showta niin kerta kerralta se tulee kestämään kauemmin ja kauemmin.

      • Nimetön

        Tappelin viikko sitten saman asian takia ja juoksin tippapullon kanssa koiran perässä mutta sitten laitoimme ne yhdessä mieheni kanssa,toinen piti kiinni ja rauhallisesti vain otimme homman haltuun.Ja ihme ja kumma koira huomasi ettei tästä pääse tappalemalla vaan joka kerran siitä saa makupalan.Alussa oli todella toivoton olo,ymmärrän kyllä.


    • kuonokoppa ja eipä voi

      koira ei saa sanella mitä tehdään ja mitä ei ikinä.Minulla ei ongelmia ole ollut sillä en neuvottele,kehu,houkuttele toimenpiteisiin ikinä nappaan vain koiran ja sitten hommat tehdään ja sillä selvä.Ei enään rinpuile sillä tietää ettei pääse mihinkään.

      • Tipsu

        Kiitos neuvoista,ja kyllä kaikkea tuota on kokeiltu.Siis painettu maahan,oon "istunu" päällä,pitäny kiinni vaikka rimpuilee ja puree.Mutta kun se saa päänsä liikkumaan koko ajan.Ja kuonokoppaa sille ei saa kun on niin lyhyt kuono,yritin siihen tehdä sellasen kuonojutun mikä koirakirjassa oli,mutta ei se pysy kun on niin lyhyt kuono.Olen saanut nyt pari tippaa menemäänki,kun on herkun kanssa vähä harhautellut.Eläinlääkärissä juuri käytiin,ja ainaki oli parempaan päin menossa. :) ihanaa...Ja kyllä mun mielestä varmasti sattuu kun keskellä silmää on haava ja siihen läntätään koko ajan tippaa! ei kai se muuten niin vastahakonen olis...


      • kuonokopaton elämä

        Ne laitetaan,ei sitä anella.

        Kuonokoppa on jos hoitotoimenpiteissä ootte muutenkin ilmeisesti hakusessa. Se "lempee" versio mitä on elukkalekurillakin, on ok, moni käyttää kotona-kummaa että useimmiten pienten seuristen omistajien ongelma...

        ei pahalla mutta tee itestäs vakuuttava(mpi)


      • Tipsu
        kuonokopaton elämä kirjoitti:

        Ne laitetaan,ei sitä anella.

        Kuonokoppa on jos hoitotoimenpiteissä ootte muutenkin ilmeisesti hakusessa. Se "lempee" versio mitä on elukkalekurillakin, on ok, moni käyttää kotona-kummaa että useimmiten pienten seuristen omistajien ongelma...

        ei pahalla mutta tee itestäs vakuuttava(mpi)

        En kai mä nyt heti rupeekaan anelemaan ja lempeesti laittamaan! mutta siinä vaiheessa kun on tunti painittu lattialla,ilman että tippa on menny silmään,ja silmä näyttää jo paljon pahemmalta,vaikka sille ei ole edes tehty mitään! vaan siihen on jo joku osunut kun oon yrittäny painaa koiran maahan.Että siinä vaiheessa alkaa usko loppua ja itku jo pääsee.Uskon että en olis ainoa.Ja edelleen mitää kuonokoppaa ei sille ole pystyny laittaa! olen yrittänyt,ei laittanut eläinlääkärikään! sille ei saa laitettua,kuten olen jo sanonut.Liian lyhyt kuono.Ja myös sen olen sanonu jo monta kertaa että KAIKKI MUUT TOIMENPITEET SUJUU!!!! paitsi tämä,koska siihen silmään sattuu! ja kipulääkkeitä ei enää ole.Joten,kiitos vaan mutta turha neuvo oli.Ja ihan vaan tiedoks että mun mieskin yritti laittaa(siis ihan voimalla) eikä saanu laitettua,ei sitä saa pideltyä...mutta huijaamalla ollaan saatu nyt ujutettua.


      • Toope 2

        Istu itse lattialle tai matalalle jakkaralle,koira istumaan jalkojesi väliin selkä itseesi päin.Koiraa kuonosta kiinni siitä on helppo ohjailla pää oikeaan asentoon ja tipat silmään ja se on siinä,makupala palkaksi,Samalla systeemillä saa myös tipat korviin.Meillä ainakin toimii näin vaikka on isot koirat.Ihan pienen koiran voi ottaa myös kainaloon,samoilla otteilla onnistuu.


    • Kakar

      Kyllä minullakin hankaluuksia on koiralle silmätippojen laitto.
      Kaikkia konsteja on kokeiltu, mutta on niin kova rimpuilemaan ettei pysty päätä pitämän kiinni että saisi edes yhtä tippaa.
      Toisilla se käy vaan niin kamalan helposti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe