Rubiikin kuutio 4x4x4 varaosia?

kuutioitsija

Syksyllä hommasin aidon 4x4x4 -kuution ja nyt napsahti 1 keskipala rikki. Jämäkällä pikaliimallakaan ei tahdo enää pysyä, joten mistä varaosia ko. kuutioon?

8

2465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älgee

      Itse harrastan kuutioita..paljon. Varaosia Revengeen ei kannata edes etsiä ja mun mielestä Amo Oyn: tuoma kuutio on surkea kaikinpuolin. Eli se jumittaa lähes joka siirrolla ja hidastaa rajusti kellotus aikoja. Suosittellen katsausta sivustolle v-cubes.com. Itse tilasin tuolta 5x5, 6x6 ja 7x7:n, jotka toimivat kliseisesti sanottuna kuin Sveitsiläinen kello. Rubiksilla on uusia versioita 4x4/ 5x5:sta, mutta henkilökohtaisesti minulla ei ole näitä uuden mekanismin kuutioita...

      • kuutioitsija

        Oma kuutioni oli myös karmaisevan kankea ja siihen se sitten hajosikin, kun ahnehdin liian aikaisin seuraavaa siirtoa. Purkamisen ja liimaamisen yhteydessä puhdistin kaiken pölyn pois ja tiputtelin muutaman tipan ruokaöljyä mekanismiin. Sen jälkeen on kyllä liikkunut todella sutjakkaaksi, mutta tuo yksi viallinen pala tahtoo rikkoutua. Tosin reunapalat ovat herkkiä lähtemään irti, vaatii siis malttia edelleen.

        Ehkä ei auta kuin etsiä jostakin/joltakin tarpeeton tai rikkoutunut kuutio josta saisi sitten varaosan...

        Olen itsekin suunnitellut isomman kuution ostamista, siis 5x5x5. v-cubes.comia taannoin selatessani ja juutuubia plärätessäni olen törmännyt noihin isompiin kuutioihin ja näyttää kyllä todella toimivalta peliltä. Suomesta saa jo ainakin 6x6x6 ja 7x7x7 -kuutioita, mutta 5x5x5-kuutioissa näyttää olevan rubiikin monopoli...


      • kuutioitsija

        Ostin nyt 5x5x5 -kuution, Amon maahantuomaa versiota. Huomattavasti jämäkämpi kuin 4x4x4 -kuutio, mutta silti tökkii hivenen, tarkkana pitää olla siirtoja tehdessään. Ei tarjonnut juurikaan lisähaasteita 4x4x4 -kuutioon verrattuna, eka ratkaisuun tuhrautui noin 1.5h. :)

        Samalla ostin myös 2x2x2 -kuution ihan vain sarjan jatkoksi. Mallia Ice Cube. Hieman kankea ja väritys kauhea.

        Syntymäpäivä lähestyy, jospa se vaimo tilais V-cube 6x6x6... :) Löytyy tosiaan suomalaisista kaupoistakin jo. Kuten myös suurempaa 7x7x7 -versiota.


      • Cuber
        kuutioitsija kirjoitti:

        Ostin nyt 5x5x5 -kuution, Amon maahantuomaa versiota. Huomattavasti jämäkämpi kuin 4x4x4 -kuutio, mutta silti tökkii hivenen, tarkkana pitää olla siirtoja tehdessään. Ei tarjonnut juurikaan lisähaasteita 4x4x4 -kuutioon verrattuna, eka ratkaisuun tuhrautui noin 1.5h. :)

        Samalla ostin myös 2x2x2 -kuution ihan vain sarjan jatkoksi. Mallia Ice Cube. Hieman kankea ja väritys kauhea.

        Syntymäpäivä lähestyy, jospa se vaimo tilais V-cube 6x6x6... :) Löytyy tosiaan suomalaisista kaupoistakin jo. Kuten myös suurempaa 7x7x7 -versiota.

        Olisi kiva tietää mistä kotimaisesta kaupasta noita isompia kuutioita saisi.
        Lähtökohtana olisi hankkia V-cube 5x5x5 ja ehkä myöhemmin vielä isompia mutta olisi mukavaa jos joku laittaisi tänne palstalle linkin kyseiselle sivustolle tai kertoisi mistä niitä saisi.


      • kuutioitsija
        Cuber kirjoitti:

        Olisi kiva tietää mistä kotimaisesta kaupasta noita isompia kuutioita saisi.
        Lähtökohtana olisi hankkia V-cube 5x5x5 ja ehkä myöhemmin vielä isompia mutta olisi mukavaa jos joku laittaisi tänne palstalle linkin kyseiselle sivustolle tai kertoisi mistä niitä saisi.

        Sloyd´n verkkokaupasta löytyy ainakin Rubikin 5x5x5:n sekä V-Cube 6 ja 7. http://www.sloyd.fi/index.php

        Myös Seinäjoen pilailupuoti http://www.tirina.fi/eshop/index.php myy samat kamat ja aikalailla samaan hintaan...

        Itse ostin kesällä V-Cube 6:n ja 7:n suoraan V-Cuben kotisivuilta http://www.v-cubes.com/ . Kesällä siellä oli reippaat alet, kutonen maksoi 20€, seiska 25€. Postikuluineen yhteensä himpun verran alle 60€. Maksukin onnistui Visa electronilla.

        Rohkenen suositella tilaamista suoraan Kreikasta. Tällä hetkellä hinnat reilusti em. kahta kotimaista nettikauppaa halvemmat, toimitusaika on vain muutaman päivän pitempi, mutta hyvää kannattaa odottaa! :) Vilkaisin V-Cuben nettikauppaa, ja kaikki kolme kuutiomallia saa postikuluineen hintaan 78.50€, hitaampi toimitus pari senttiä kalliimpi. :D

        Minulla ei tosiaan ole V-Cube 5:ta, mutta uskon sen olevan huomattavan paljon Rubikin mallia parempi, joten älä tuhlaa rahojasi Rubikiin äläkä ylimääräisiin välikäsiin.


      • Qwirzounexx
        kuutioitsija kirjoitti:

        Sloyd´n verkkokaupasta löytyy ainakin Rubikin 5x5x5:n sekä V-Cube 6 ja 7. http://www.sloyd.fi/index.php

        Myös Seinäjoen pilailupuoti http://www.tirina.fi/eshop/index.php myy samat kamat ja aikalailla samaan hintaan...

        Itse ostin kesällä V-Cube 6:n ja 7:n suoraan V-Cuben kotisivuilta http://www.v-cubes.com/ . Kesällä siellä oli reippaat alet, kutonen maksoi 20€, seiska 25€. Postikuluineen yhteensä himpun verran alle 60€. Maksukin onnistui Visa electronilla.

        Rohkenen suositella tilaamista suoraan Kreikasta. Tällä hetkellä hinnat reilusti em. kahta kotimaista nettikauppaa halvemmat, toimitusaika on vain muutaman päivän pitempi, mutta hyvää kannattaa odottaa! :) Vilkaisin V-Cuben nettikauppaa, ja kaikki kolme kuutiomallia saa postikuluineen hintaan 78.50€, hitaampi toimitus pari senttiä kalliimpi. :D

        Minulla ei tosiaan ole V-Cube 5:ta, mutta uskon sen olevan huomattavan paljon Rubikin mallia parempi, joten älä tuhlaa rahojasi Rubikiin äläkä ylimääräisiin välikäsiin.

        kutonen ja seiksa YHTEENSÄ 60€ vai 60€ KAPPALE


    • saksa000

      Voisko joku ystävällisesti kertoa mistä löytää Ratkaisu ohjeet tähän 4x4x4 kuutioon..... Kun sain synttäri lahjaksi semmosen ja huomasin että 2x2 ja 3x3 kuutioiden ratkaisut ei siihen tepsi...... Et jos joku tietäis SUOMENKIELISET sivut niin kiitos..... ( englannin kieli on minulla huono... ) ::: kiitos.. :)

    • Kalorikalmo

      Kysymys rubik vs V-cube: V-cube! Näitä sää heurekashopista. Ja vara osia rubikin 4x4:ään saa cubesmithiltä, samasta paikasta kuin maailman parhaita kuutio tarroja. Jos isoja kuutioita haluatte ostaa, niin V-cube ei kuitenkaan ole oikea merkki. Shengshou on tehnyt 4x4-8x8 kuutiot samalla perusidealla, mutta ne ovat V-cubeja paljon parempia ja maksavat puolet V-cuben hinnasta. Eikä V-cubella vielä edes ole 4x4 ja 8x8. Kysymykseen kuinka ratkaista... Kuutio täytyy ensiksi pelkistää 3x3 muotoon, eli ensin ratkaista keskustat, sitten reunat ja sitten kuin se olisi 3x3. Koska isoissa kuutioissa ilmaantuu parillisuusongelma, kannattaa ainakin ne katsoa jostain, youtube on paras sivu. Itse ratkaisen V-cube vitoseni noin kolmessa minuutissa ja meffertin(hieman rubikia parempi mutta ei paljoa) 4x4 suunnilleen samassa ajassa. Ei siis tarvitse miettiä kumpi on parempi merkki. Olen tilannut lighttakesta shegshou 4x4 version 3 mutta se ei ole vielä saapunut. Aion myös ostaa lähiaikoina shengshou 5x5 iCubemartista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe