Haaveena Ayers Rock

Haaveilija

Kaverin kanssa haaveillaan Ayers Rockille menosta.
Onko kenelläkään kokemusta miten sinne "helpoiten" pääsee?
Ja mitkä matkatoimistot näitä reissuja tekee?
Parin viikon reissua suunnitellaan.Ajatuksena mennä Adelaideen ja sieltä Ayers Rockin kautta Darwiniin.
Ja ei hintatiedotkaan pahasta ole jos joku on jo samantyyppisen reissun tehnyt.

12

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoisasiantuntematon.

      Aika vähän toi pari viikkoa käydä tuolla kuukausi
      minusta minimi .
      Itse parikertaa Austraalian käyneenä toi kuukausikin on
      vähän .
      Etäisyydet on siellä todella pitkiä , missä sitä aikaa kuluu.

      • Haaveilija

        Tiedetään että kaksi viikkoa on lyhyt aika, mut kait siinä ajassa ehtii edes Ayers Rockilla käydä? Muut nähtävyydet voi jättää seuraavaan kertaan... :)


    • olisi jos...

      vuokraatte auton Adelaidesta ja ajaa hurautatte Darwiniin?
      Viikossa kyseisen matkan ajaa mainiosti.
      Jää sitten muutama päivä aikaa touhuta molemmissa päissä.

      • Nimetön

        Meneehän sinne varmaan bussikyytejä.. oma auto on liikaa saastutusta..


      • Reitin ajanut

        Matkaa Adelaidesta Darwiniin on tasan 3056 km. joten kyllä siinä ainakin 5 p:vää menee ja ottakaa vettä ja evästä matkaan. ei siellä joka mutkan takana baaria löydy, erämaata on koko matka.


      • paikallinen as.
        Nimetön kirjoitti:

        Meneehän sinne varmaan bussikyytejä.. oma auto on liikaa saastutusta..

        ei Ayersrockille mitään bussilinjaa mene, nopeimmin pääsee lentämällä.


      • Stuart Highway:lle
        Reitin ajanut kirjoitti:

        Matkaa Adelaidesta Darwiniin on tasan 3056 km. joten kyllä siinä ainakin 5 p:vää menee ja ottakaa vettä ja evästä matkaan. ei siellä joka mutkan takana baaria löydy, erämaata on koko matka.

        Uluru / Ayers Rock sijaitsee 250 km päässä (yhteen suuntaan) Adelaide-Darwin maantiestä, eli Stuart Highwaysta.
        Joo välimatkat on pitkät. Kylät missä majoittuu, kannattaa suunnitella etukäteen, koska jos huristat edellisen ohi, seuraavaan voikin olla matkaa 4-5 tuntia.
        Itse olin yötä Adelaidessa, Coober Pedyssa, Curtin Springs Roadhousessa, Alice Springsissa ja Tennant Creekissa. Tästä jatkoin itärannikolle.
        Tuossa kaveri suositteli evästä matkaa. Mä voisin lisätä listaan omaa musaa autoon mukaan. Ainakaan 2005 ei kuulunu autoradiosta mitään järkevää pitkillä autiomaa taipaleilla.


      • Australiaan
        Stuart Highway:lle kirjoitti:

        Uluru / Ayers Rock sijaitsee 250 km päässä (yhteen suuntaan) Adelaide-Darwin maantiestä, eli Stuart Highwaysta.
        Joo välimatkat on pitkät. Kylät missä majoittuu, kannattaa suunnitella etukäteen, koska jos huristat edellisen ohi, seuraavaan voikin olla matkaa 4-5 tuntia.
        Itse olin yötä Adelaidessa, Coober Pedyssa, Curtin Springs Roadhousessa, Alice Springsissa ja Tennant Creekissa. Tästä jatkoin itärannikolle.
        Tuossa kaveri suositteli evästä matkaa. Mä voisin lisätä listaan omaa musaa autoon mukaan. Ainakaan 2005 ei kuulunu autoradiosta mitään järkevää pitkillä autiomaa taipaleilla.

        Lennot on ostettu mutta kaikki muu on vielä avointa. Yksi kohde, jota olemme miettineet on juuri Ayres Rock. Te, jotka olette käyneet Ayres Rockilla: Onko erämaamatka pitkine autoiluineen vaivan väärti?


    • Ulurulla

      Uluru, joka on tuon Ayers Rockin oikea nimi, on alkuasukkaiden pyhää maata. Hei eivät pidä sinne kiipeämisestä eivätkä monien paikkojen valokuvaamisesta. Toivovat, että turistit kunnioittaisivat heidän kulttuuriaan. Itse asun Suomeen verrattuna "lähellä" paikkaa, mutten aio siellä koskaan käydä.

    • Reissumies

      Itse suunnittelin v. 92 Ayers Rockin jakson seuraavasti:
      - Lento Sydney - Alice Springs
      - Motelli siellä AP Spacific Resort
      - AAT Kingsin paketti AK43R, joka näyttää olevan vieläkin ohjelmistossa.
      http://www.aatkings.com/eu/index.php?brochure_set_id=24316&brochure_id=6871®ion_tour_id=404075
      Lähtö oli tuon motellin nurkalta.
      - Motelli taas AP:ssä (sama)
      - Lento AP to Cairns

      Silloin lennot kannatti varata jo Suomesta. Aussiystävät MB:ssa ihmettelivät, kun kaksi lentää halvemmalla kuin yksi heikäläinen.
      Tuolla matkalla olimme Ausseissa 6 viikkoa, johon sisältyi myös Tasmania.
      V. 2001 matkustettiin junalla Perthistä Adelaideen ja kyllä maisemat silloin olivat aika yksitoikkoisia. En suosittele autolla ajoa AP:hen, kun aika menee pelkkään ajamiseen ei missään.

      On tietysti rahakysymys, miten Rockille kiipeää, mutta tuo paketti oli vaimolle (ja tietysti itsellinikin) mieluisampi, kun kaikki oli valmiina ja matkaakin oli vielä viikkoja ja tuhansia ajokilometrejä edessäpäin.

      • tulee kovat,

        kovat sakot jos kiipeilee "kivelle". Ajoimme omalla autolla sinne. Yksitoikkoista matkusta- mista. Pysäytimme auton aika lähelle "kiveä" ja samantien oli vartija autollaan edessä ja viittasi poistumaan. Hieno oli kivi,mutta ei ole kuin n.50 km eteenpäin toinen vielä isompi Olga, ei kuitenkaan niin kuuluisa.


      • ulurulle
        tulee kovat, kirjoitti:

        kovat sakot jos kiipeilee "kivelle". Ajoimme omalla autolla sinne. Yksitoikkoista matkusta- mista. Pysäytimme auton aika lähelle "kiveä" ja samantien oli vartija autollaan edessä ja viittasi poistumaan. Hieno oli kivi,mutta ei ole kuin n.50 km eteenpäin toinen vielä isompi Olga, ei kuitenkaan niin kuuluisa.

        ausseissa reppureissaajille on tarjolla tosi paljon valmiita retkia, jotka sisaltaa kaiken (matkat, majoituksen, ateriat). Tosin valmiilla retkilla on tietenkin valmiiksi laadittu aikataulu. retkitarjontaa voi kayda kurkkaamassa esim.: http://www.peterpans.com/catalog/default.php http://www.wickedtravel.com.au/ http://www.oztravelbugs.com/ muistaakseni adelaide-darwin valille on useita eripituisia paketteja, maksimissaan 21 paivaa. Itse otin Groovy Grapen bussimatkan Adelaidesta Alice Springsiin (2 paivaa, majoitus Cooper Pedyssa). Ja Alicessa 3 paivan retken, joka sisalsi ulurun, Kata Tjutan ja kings canyonin. Aivan mahtavia paikkoja kaikki, suosittelen. Ulurulla meillä oli mahdollisuus joko kiivetä kallion yli, tai patikoida sen ympäri. Mutta me osuimmekin paikalle päivänä, jolloin sai kiivetä. Ei ole luvallista aina. Ja kannattaa tietenkin myös muistaa, etta Uluru on aboriginaalien pyhä paikka, ja toivovat, ettei sen yli kiivetä. Myöskaan kuvia ei saa ottaa kuin tietyiltä puolilta kalliota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1362
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      848
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      794
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe