Muutto Brasiliaan

uusi elämä edessä

Kysyisinkin asioista jotain tietäviltä, eli esim nimim. mies riosta, mistä aloitan? Eli olen sairaanhoitaja(yli 30v), ja käsittääkseni alan töitä sieltä löytyy, tosin palkkataso on puolet suomen liksasta...alle 1000e kuussa? Mistä asunto? Saako työsuhdeasuntoja? paljon olisi kysyttävää, ken osaisi vastata. rikastumaan en ole lähdössä vaan ihan tavis elämää viettäisin, köyhätkin olot on ok, kunhan pääsis vaan pois täältä hankien keskeltä!
ja olen lukenut kirjoja ulkomaille muutosta, mutta brasilia on niin "outo" maa, että sitä ei missään erityisesti mainita..

Kiitos kaikista vinkeistä.

11

5227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies Riosta

      siita etta tarvitset tyopaikan. Tyoviisumiahan et saa ellei sinun tyonantajasi sita sinulle hanki. Ammattisi vuoksi mahdollisuutesi on kaytannossa nolla, silla sinulla pitaa olla jokin sellainen tietotaito mita ei brasilialaisilla ole.
      Eli se on jo siina.
      Se miten voit maahan laillisesti muuttaa on se etta perustat jonkinlaisen yrityksen. Sina tarvitset 50.000 dollaria, joka sinun pitaa todistaa paikallisille viranomaisille. Sen lisaksi sinun pitaa palkata vahintaan 4 brasilialaista tyontekijaa. Firmaasi tutkitaan joka vuosi. Saat siten aluksi viisumin 2 - 4 vuodeksi, riippuen virkailijan paatoksesta.

      Kaikenkaikkiaan tanne muuttaminen on niin byrokraattinen homma etta jos firma ei olisi sita hoitanut en olisi itse missaan tapauksessa ruvennut koko touhuun. Viisumin uusimisessa minulla oli viimeksi apuna 4 lakimiesta ja sittenkin piti toimittaa valtava maara todistuksia yms.

      Eras vaihtoehto on menna brasilialaisen kanssa naimisiin, siten saa oleskeluluvan ja saa tehda toita.

      Sellaisia asioita sitten, ilman viisumia ei voi avata pankkitilia. Ilman pankkitilia ei voi saada laillisesti palkkaa.

      Juttuja on niin paljon..... Ei mikaan helppo projekti.

      • Kieltä opiskelemaan ja työl...

        Turistiviisumilla saa olla 90 päivää. Myös kansainvälinen ajokortti on suositeltava jos aiot autoilla. Portugalinkieli olisi hyvä opetella mahdollisimman nopeasti. Minimipalkka täällä on n. 1500 REAL eli 500 EUR kuussa mutta maa on tosi halpa jos ei ota huomioon Rion seutua ja muita kansainväliiä matkailukohteita. Onnea vaan yritykseen!


      • Mies Riosta
        Kieltä opiskelemaan ja työl... kirjoitti:

        Turistiviisumilla saa olla 90 päivää. Myös kansainvälinen ajokortti on suositeltava jos aiot autoilla. Portugalinkieli olisi hyvä opetella mahdollisimman nopeasti. Minimipalkka täällä on n. 1500 REAL eli 500 EUR kuussa mutta maa on tosi halpa jos ei ota huomioon Rion seutua ja muita kansainväliiä matkailukohteita. Onnea vaan yritykseen!

        Minimipalkka 1500 BRL? Mista lahtien? Kylla se minimipalkka on tasan 400 Realia.
        Sitapaitsi turistiviisumilla saa olla 180 paivaa eli 90 90. Jos tulee turistina, pitaa katsoa sita leimaa silla Policia Federal rajalla laittaa siihen kuinka monta paivaa saa olla. Jos siina on alle 90, niinkuin yleensa, pitaa menna PF:iin ja hakea jatkoa ENNEN kuin ko. maassaoloaika paattyy. Jatkoa haettaessa pitaa esittaa paluulippu. Ilman lentolippua ei jatkoa saa.

        Taalla voi olla laittomastikin, siina tapauksessa maasta poistuttaessa PF merkkaa passiin montako paivaa on ollut ylimaaraista. Mikali sitten joskus palaa maahan samalla passilla joutuu maksamaan sakkoa. Muistaakseni se oli jotain 8 realia per paiva.

        Niin ja nuo jatkot maassa olemiseen maksavat erikseen.

        Mikali aikoo olla taalla sen 180 paivaa, kannattaa sanoa jo maahantullessa PF:lle ja nayttaa sita paluulippua, joka siis on siella vajaan 6kk:n paassa.

        Jos PF epailee etta turistina on aikeissa tehda tyota, voi paluu tapahtua samalla lentokoneella jolla tanne tulee.

        Onnea.


      • Brasseilija
        Kieltä opiskelemaan ja työl... kirjoitti:

        Turistiviisumilla saa olla 90 päivää. Myös kansainvälinen ajokortti on suositeltava jos aiot autoilla. Portugalinkieli olisi hyvä opetella mahdollisimman nopeasti. Minimipalkka täällä on n. 1500 REAL eli 500 EUR kuussa mutta maa on tosi halpa jos ei ota huomioon Rion seutua ja muita kansainväliiä matkailukohteita. Onnea vaan yritykseen!

        Tosiaan minipalkkaa on Brasiliassa nostettu, ja se on 450 realia nykyään, ei siis lähelläkään kirjoittajan mainitsemaa 1500 realia.

        Kansainvälinen ajokortti ei ole suositeltava, vaan se on pakollinen, mikäli haluaa Brasiliassa ajella. EU:n kortteja jne ei hyväksytä ollekaan, kansainvälisen kortin saa muutamalla kympillä ja sellainen kannattaa hommata.

        Portugalin kieli on pakko hallita, lontoon murteella ei pärjää edes kansainvälisen oloisissa paikoissa, palveluissa jne.

        Zemppiä muuttajalle mikäli päätät tähän proggikseen ryhtyä!


      • Ugaduga
        Brasseilija kirjoitti:

        Tosiaan minipalkkaa on Brasiliassa nostettu, ja se on 450 realia nykyään, ei siis lähelläkään kirjoittajan mainitsemaa 1500 realia.

        Kansainvälinen ajokortti ei ole suositeltava, vaan se on pakollinen, mikäli haluaa Brasiliassa ajella. EU:n kortteja jne ei hyväksytä ollekaan, kansainvälisen kortin saa muutamalla kympillä ja sellainen kannattaa hommata.

        Portugalin kieli on pakko hallita, lontoon murteella ei pärjää edes kansainvälisen oloisissa paikoissa, palveluissa jne.

        Zemppiä muuttajalle mikäli päätät tähän proggikseen ryhtyä!

        Terve!

        Pariin viestiin pitää kommentoida. Kyllä sen 90 päivän jatkoajan voi saada ilman paluulentolippuakin. Riippuu viranomaisesta. Multa ei ainakaan olla katottu lentolippuja siinä tilanteessa. Hyvähän toki on ottaa varman päälle ja olla valmis näyttämään paluulentolipun.

        Toiseksi, kait se kansainvälinen ajokortti on hyvä olla, mutta EU-ajokorillakin pärjää. Itse ainakin olen vuokrannut kahdesta paikasta auton EU-ajokortilla. Selvittelin asiaa etukäteen, ja monessa paikassa sanottiin, että EU-ajokortti riittää. Mut kansainväinen ajokortti ei tosiaan maksa paljon, joten miksipä sitä ei ottaisi varmuuden vuoksi.

        Halusin vaan lisätä nämä pointit, ettei mene liian pelottavaksi ja ehdottomaksi tämä touhu.


      • Mies Riosta
        Ugaduga kirjoitti:

        Terve!

        Pariin viestiin pitää kommentoida. Kyllä sen 90 päivän jatkoajan voi saada ilman paluulentolippuakin. Riippuu viranomaisesta. Multa ei ainakaan olla katottu lentolippuja siinä tilanteessa. Hyvähän toki on ottaa varman päälle ja olla valmis näyttämään paluulentolipun.

        Toiseksi, kait se kansainvälinen ajokortti on hyvä olla, mutta EU-ajokorillakin pärjää. Itse ainakin olen vuokrannut kahdesta paikasta auton EU-ajokortilla. Selvittelin asiaa etukäteen, ja monessa paikassa sanottiin, että EU-ajokortti riittää. Mut kansainväinen ajokortti ei tosiaan maksa paljon, joten miksipä sitä ei ottaisi varmuuden vuoksi.

        Halusin vaan lisätä nämä pointit, ettei mene liian pelottavaksi ja ehdottomaksi tämä touhu.

        Kyllahan vuokraamo vuokraa, muttei kelpaa poliisille. Jos joutuu ratsiaan ja ei puhu portugalia ja JOS poliisi on vmainen ja ei onnistu sita poliisia lahjomaan, niin voi kayda siten etta se vuokra-auto hinataan poliisin toimesta ja sen takasin saaminen sitten onkin tyon ja tuskan takana. Ja koko ajalta juoksee auton vuokra. Vuokraamot eivat sitten auta, onhan niilla luottokorttisi tiedot jolta laskuttaa....
        Muutenkin ajaminen taalla on vahintainkin mielenkiintoista.


      • ei siis uutta elämää..
        Mies Riosta kirjoitti:

        Kyllahan vuokraamo vuokraa, muttei kelpaa poliisille. Jos joutuu ratsiaan ja ei puhu portugalia ja JOS poliisi on vmainen ja ei onnistu sita poliisia lahjomaan, niin voi kayda siten etta se vuokra-auto hinataan poliisin toimesta ja sen takasin saaminen sitten onkin tyon ja tuskan takana. Ja koko ajalta juoksee auton vuokra. Vuokraamot eivat sitten auta, onhan niilla luottokorttisi tiedot jolta laskuttaa....
        Muutenkin ajaminen taalla on vahintainkin mielenkiintoista.

        halvemmaksi ja helpommaksi tulee kai vaan ihan lomailu ko.maassa vaikka sitten 3kk kerralla, juuri talvisin :-)


      • lintunen2
        ei siis uutta elämää.. kirjoitti:

        halvemmaksi ja helpommaksi tulee kai vaan ihan lomailu ko.maassa vaikka sitten 3kk kerralla, juuri talvisin :-)

        Minäkin haluaisin talvea pakoon jonnekin lämpimään. Paras vaihtoehto on tosiaan lähteä Suomesta pakoon muutamaksi kuukaudeksi - ainakin aluksi. Kohdemaassa sitten kaikessa rauhassa katsoo onko tämä se toivemaa.

        Suomessa on se hyvä puoli että täällä on kaikki kallista ja sitten noissa etelän maissa kaikki tuntuukin halvemmalta. Kannattaa kerätä täällä rahaa ja järjestää elämä siten että pystyy viettämään aikaa vaikkapa Brasiliassa.

        Minä olen miettinyt tätä jo 20 vuotta, joten eiköhän olisi jo aika toteuttaa tämä. Enkä ole vielä edes lähelläkään eläkeikää!


      • sama vika Rahikaisella
        lintunen2 kirjoitti:

        Minäkin haluaisin talvea pakoon jonnekin lämpimään. Paras vaihtoehto on tosiaan lähteä Suomesta pakoon muutamaksi kuukaudeksi - ainakin aluksi. Kohdemaassa sitten kaikessa rauhassa katsoo onko tämä se toivemaa.

        Suomessa on se hyvä puoli että täällä on kaikki kallista ja sitten noissa etelän maissa kaikki tuntuukin halvemmalta. Kannattaa kerätä täällä rahaa ja järjestää elämä siten että pystyy viettämään aikaa vaikkapa Brasiliassa.

        Minä olen miettinyt tätä jo 20 vuotta, joten eiköhän olisi jo aika toteuttaa tämä. Enkä ole vielä edes lähelläkään eläkeikää!

        Minäkin olen miettinyt ja kun saan kämpän kaupaksi, myös toteutan. Jo ensi talvena...


    • mies São Paulosta

      Joo ei oo ihan helppoo noi paperihommat virkavallan kans täällä.

      Jos haluat hankien keskeltä pois, niin oletko miettinyt vaihtoehtoa, että teet muutaman kuukauden niska punaisena töitä jossain korkean palkkatason maassa (esim. norja, saudi-arabia tms.) ja sit pitkälle lomalle. Hommaat itselles vuokra asunnon haluamastasi maasta (esim. brasilia, malesia, minkä haluatkin.) 3-6 kuukaudeks. Elintasosi on varmasti huomattavasti korkeampi kuin perussairaanhoitajana Brasiliassa. Voisin vaikata että tulee koti-ikävä, jos saat työluvan ja asut pari vuotta täällä sairaanhoitajan palkalla.

      Itse tykkään täällä asua, mutta on parempi tutustua maahan ensin vähän muutenkin kuin lomailijan silmin.

    • kullan luo <3

      voiskos joku kertoa että minne kaikkialle pitää ilmottaa muuttoaikeistaan braziliaan? itse lähen sinne nyt joulukuussa poikaystävän luo ja paluulippu on merkitty kolmen kuukauden päähän, mutta siellä sit yritetään/hankitaan mulle viisumi mikä tarkottaa et jään sinne vuosiks.... :) oon saanu sellasen käsityksen et muuttoilmotus pitää tehä ja olla yhteyksis suurlähetystöön, mut mitä muuta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe