Onko kokemuksia laumanvartijoiden harrastus mahdollisuuksista...

Lamanvartija

Kiinnostaa ihan periaatteesta, kun olen lueskellet keskusteluista ja muistakin että,jotkut harrastavat omillaan tokoa... ??? Onko kokemusta asiasta kenellekään????

10

894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaukkari ihminen

Olen kuullut itse kanssa että tokoa on harrastettu laumisten kesken,ja miksipä ei =) näiden koirien kanssa voi kyllä harrastaa lähes kaikkea jos vain tosissaan jaksaa yrittää(laumanvartijan mielenkiinto tiettyyn asiaan yleensä on lyhyt kestoista).Ainut jota ei kannata lähteä harjoittelemaan on suojelu.Venäjällä sitä kyllä tehdään esim kaukkareilla mutta tietääkseni se on kielletty suomessa kaukkareilla,kun on kuitenkin todella todella suojeleva jo omastakin takaa.Itse suunnittelen juuri että jätän itselleni pennun kesällä ja alan käymään palvelusta(sen verran kun koiraa vain kiinostaa/homma ei mene liian rajuksi)Mikä laumanvartija olisi sinulla kyseessä harrastuksiin?

• lamanvartija

kaksi Estrelaa. Urosta ei kyllä saisi millään ilveellä kiinnostumaan asiasta, mutta narttupentu kylläkin voisi sopia.

• "laman"
        lamanvartija kirjoitti:

kaksi Estrelaa. Urosta ei kyllä saisi millään ilveellä kiinnostumaan asiasta, mutta narttupentu kylläkin voisi sopia.

vartija? Kiinostaisi kovasti, jos siitä olisi apuja!

• Kaukkari ihminen
        "laman" kirjoitti:

vartija? Kiinostaisi kovasti, jos siitä olisi apuja!

Lauman vartija koira on nimensä veroisesti vartija.Se suojelee reviiriää ja laumaansa henkensä kaupalla uhka tilanteessa.Esim jos teillä on hevosia niin se suojelee niitä susilta ja karhuilta.Tai vastaavasti omakoti taloa tunkeutujilta.Mihinkä tarkoitukseen tätä laumista haet? nimittäin osaisin varmasti neuvoa paremmin jos tiedän mihin tätä haet?oletko vielä ihan jotain rotua ajatellut vai laumista muuten?

• lamanvartija
        Kaukkari ihminen kirjoitti:

Lauman vartija koira on nimensä veroisesti vartija.Se suojelee reviiriää ja laumaansa henkensä kaupalla uhka tilanteessa.Esim jos teillä on hevosia niin se suojelee niitä susilta ja karhuilta.Tai vastaavasti omakoti taloa tunkeutujilta.Mihinkä tarkoitukseen tätä laumista haet? nimittäin osaisin varmasti neuvoa paremmin jos tiedän mihin tätä haet?oletko vielä ihan jotain rotua ajatellut vai laumista muuten?

että minulla on kaksi laumista. Kiinnostaa vaan yleensä tietää onko joku oikeasti harrastanut näitä em. harrastuksia. Itselläni ei ole AIKOMUSTA sellaiseen ryhtyä, koska mun mielestä ne ei sovellu siihen kovinkaan hyvin ja jos olisin kiinnostunut itse tokosta tms. olisin varmasti valinnut toisen rodun.
        Kiinnostus lähti siitä, kun yhdellä toiselle foorumilla keskustelevat laumanvartijapentujen omistajat alkavansa tokoilemaan. Kiinnostuksella tarkoitan lähinnä sitä, että tuleeko siitä mitään vai ei ;)

• en kyllä pitäisi laumanvartijan parhaana harrastuksena tokoa. Jälki sen sijaan tuntuisi omaa innostavan hiukan enempi. Mutta miksi pitäisi juuri laumanvartijan kanssa harrastaa tokoa?

• Elisama

Laumanvartijat ja Toko soveltuu melkein yhtä hyvin kuin ajokoirat ja Suojelu.
        Vesipelastus ja jälki sekä raunio ovat sellaisia joita tiedän joidenkin harrastavan laumanvartijoilla, niin ja joillain vetoa.
        Ei kylläkään mitenkää mitallisijoille ole päässeet, mutta kuitenkin.

• kaikenmaailmantokottajille

Ihme juttu kun aina pitää vääntää koira kuin koira johonkin ihmeen akilittiin tai tokotteluun tai vaikka vetteen pelastammaan joku kelluntapuvussa köllöttelijä. Eihän hevostakaan pakoteta pelaamaan jalkapalloa vaikka se potkia osaakin! Laumanvartijakoira vartijoi laumaa! Jos olette yksinäinen ihminen, muuttakaa maalle ja hankkikaa lampaita tai alkakaa tehtailla lapsia koiralle vahdittavaksi! Laumanvartijat ovat ihan liian itsepäisiä ja vartijavaistoisia opetettaviksi toistamaan jotain nouto- tai temppuratajuttuja. Voi ne sen kerran tai kahdesti tehdä mutta jos hommaan ei liity vartiointia, ei saman jutun toistaminen ole niistä enää kiinnostavaa.

• tökitöki

näitähän riittää ja tulee riittämäänkin. Pitää vain sosiaalistaa laumis ja sitten menos vaikka päin p.....tä!

• keksikää parempia rotuja

Niitä todella on noit rotui niin kamalast et miks ihmees tarttee laumanvartijat tunkee joka paikkaa antakaa niiden elää omaa elämää ja tehdä sitä mitä parhaiten tekevät!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe