Onko kokemuksia laumanvartijoiden harrastus mahdollisuuksista...

Lamanvartija

Kiinnostaa ihan periaatteesta, kun olen lueskellet keskusteluista ja muistakin että,jotkut harrastavat omillaan tokoa... ??? Onko kokemusta asiasta kenellekään????

10

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaukkari ihminen

      Olen kuullut itse kanssa että tokoa on harrastettu laumisten kesken,ja miksipä ei =) näiden koirien kanssa voi kyllä harrastaa lähes kaikkea jos vain tosissaan jaksaa yrittää(laumanvartijan mielenkiinto tiettyyn asiaan yleensä on lyhyt kestoista).Ainut jota ei kannata lähteä harjoittelemaan on suojelu.Venäjällä sitä kyllä tehdään esim kaukkareilla mutta tietääkseni se on kielletty suomessa kaukkareilla,kun on kuitenkin todella todella suojeleva jo omastakin takaa.Itse suunnittelen juuri että jätän itselleni pennun kesällä ja alan käymään palvelusta(sen verran kun koiraa vain kiinostaa/homma ei mene liian rajuksi)Mikä laumanvartija olisi sinulla kyseessä harrastuksiin?

      • lamanvartija

        kaksi Estrelaa. Urosta ei kyllä saisi millään ilveellä kiinnostumaan asiasta, mutta narttupentu kylläkin voisi sopia.


      • "laman"
        lamanvartija kirjoitti:

        kaksi Estrelaa. Urosta ei kyllä saisi millään ilveellä kiinnostumaan asiasta, mutta narttupentu kylläkin voisi sopia.

        vartija? Kiinostaisi kovasti, jos siitä olisi apuja!


      • Kaukkari ihminen
        "laman" kirjoitti:

        vartija? Kiinostaisi kovasti, jos siitä olisi apuja!

        Lauman vartija koira on nimensä veroisesti vartija.Se suojelee reviiriää ja laumaansa henkensä kaupalla uhka tilanteessa.Esim jos teillä on hevosia niin se suojelee niitä susilta ja karhuilta.Tai vastaavasti omakoti taloa tunkeutujilta.Mihinkä tarkoitukseen tätä laumista haet? nimittäin osaisin varmasti neuvoa paremmin jos tiedän mihin tätä haet?oletko vielä ihan jotain rotua ajatellut vai laumista muuten?


      • lamanvartija
        Kaukkari ihminen kirjoitti:

        Lauman vartija koira on nimensä veroisesti vartija.Se suojelee reviiriää ja laumaansa henkensä kaupalla uhka tilanteessa.Esim jos teillä on hevosia niin se suojelee niitä susilta ja karhuilta.Tai vastaavasti omakoti taloa tunkeutujilta.Mihinkä tarkoitukseen tätä laumista haet? nimittäin osaisin varmasti neuvoa paremmin jos tiedän mihin tätä haet?oletko vielä ihan jotain rotua ajatellut vai laumista muuten?

        että minulla on kaksi laumista. Kiinnostaa vaan yleensä tietää onko joku oikeasti harrastanut näitä em. harrastuksia. Itselläni ei ole AIKOMUSTA sellaiseen ryhtyä, koska mun mielestä ne ei sovellu siihen kovinkaan hyvin ja jos olisin kiinnostunut itse tokosta tms. olisin varmasti valinnut toisen rodun.
        Kiinnostus lähti siitä, kun yhdellä toiselle foorumilla keskustelevat laumanvartijapentujen omistajat alkavansa tokoilemaan. Kiinnostuksella tarkoitan lähinnä sitä, että tuleeko siitä mitään vai ei ;)


    • en kyllä pitäisi laumanvartijan parhaana harrastuksena tokoa. Jälki sen sijaan tuntuisi omaa innostavan hiukan enempi. Mutta miksi pitäisi juuri laumanvartijan kanssa harrastaa tokoa?

      • Elisama

        Laumanvartijat ja Toko soveltuu melkein yhtä hyvin kuin ajokoirat ja Suojelu.
        Vesipelastus ja jälki sekä raunio ovat sellaisia joita tiedän joidenkin harrastavan laumanvartijoilla, niin ja joillain vetoa.
        Ei kylläkään mitenkää mitallisijoille ole päässeet, mutta kuitenkin.


    • kaikenmaailmantokottajille

      Ihme juttu kun aina pitää vääntää koira kuin koira johonkin ihmeen akilittiin tai tokotteluun tai vaikka vetteen pelastammaan joku kelluntapuvussa köllöttelijä. Eihän hevostakaan pakoteta pelaamaan jalkapalloa vaikka se potkia osaakin! Laumanvartijakoira vartijoi laumaa! Jos olette yksinäinen ihminen, muuttakaa maalle ja hankkikaa lampaita tai alkakaa tehtailla lapsia koiralle vahdittavaksi! Laumanvartijat ovat ihan liian itsepäisiä ja vartijavaistoisia opetettaviksi toistamaan jotain nouto- tai temppuratajuttuja. Voi ne sen kerran tai kahdesti tehdä mutta jos hommaan ei liity vartiointia, ei saman jutun toistaminen ole niistä enää kiinnostavaa.

      • tökitöki

        näitähän riittää ja tulee riittämäänkin. Pitää vain sosiaalistaa laumis ja sitten menos vaikka päin p.....tä!


    • keksikää parempia rotuja

      Niitä todella on noit rotui niin kamalast et miks ihmees tarttee laumanvartijat tunkee joka paikkaa antakaa niiden elää omaa elämää ja tehdä sitä mitä parhaiten tekevät!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe