Kysymys ohikulkutien vastustajille

tässä:

Oletteko tulleet ajatelleeksi, mitä tapahtuu, jos vaikkapa bensiiniä kuljettava rekka-auto kaatuu keskellä savoninnan kaupunkia ja syttyy räjähtäen palamaan?

En käsitä, miksi vastustatte ohikulkutietä, jokaisella modernisti ajattelevalla kaupungilla on sellainen.

22

1614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskellä

      kaupunkitaajamaa kulkeva ohikulkutie. Savonlinnan kaupunki todella ajattelee asujaimistonsa parasta maisemaa - sitä sielunmaisemaa?

    • SavonRantaRules

      Otit sitten ihan todennäköisen uhkakuvan tähän keskusteluun.

      Kuinka monta kertaa viimeisen 30 vuoden aikana Suomessa on kaatunut bensiiniä kuljettava rekka mihinkään siten, että on syttynyt räjähtäen palamaan?

      Että jos ihan laskennallinen esimerkki olisi esittää tähän kauhuskenaarioon.

      Väite kuulostaa ihan samalta, kuin se, että ohitustie pelastaa ihmishenkiä. Ohitustien jälkeen Savonlinnassa ei enää keskustan / Olavinkadun auto-onnettomuuksia kuole 36 henkeä, kuten nyt vuositasolla tapahtuu... Heh heh...

      • vitsit

        ovat sinällään uhkakuvia?

        Onko pöntömpää kaupunkia kuin se, joka antaa rakennuttaa, pyytää rakentamaan ohikulkutiensä käytännössä keskelle kaupunkiaan?

        Muuttaisi edes hankkeen nimen: Savonlinnan läpikulkutie.


      • saddi
        vitsit kirjoitti:

        ovat sinällään uhkakuvia?

        Onko pöntömpää kaupunkia kuin se, joka antaa rakennuttaa, pyytää rakentamaan ohikulkutiensä käytännössä keskelle kaupunkiaan?

        Muuttaisi edes hankkeen nimen: Savonlinnan läpikulkutie.

        Kerro nyt hyvä älykkö mihin sen tien sitten voi rakentaa,ellei nyt jo suunnitellulle paikalle?! Älä vaan vastaa,ettei sitä tarvita..


      • totta kai
        saddi kirjoitti:

        Kerro nyt hyvä älykkö mihin sen tien sitten voi rakentaa,ellei nyt jo suunnitellulle paikalle?! Älä vaan vastaa,ettei sitä tarvita..

        Tunneliratakisu olisi ainoa oikea Savonlinnaan. Se olisi halvempi, se ei pilaa ympäristöä, eikä saastuta, e ole kiertoliittymiä ei mitään. Joka todella haluaa ajaa pysähtymättä läpi keskustan, niin siinä se on.


    • vastusta

      Kun ihan erikseen kysytään, niin vastaan: en ole tyullut ajatelleeksi. Mutta jokseenkin keskellä kaupunkia se toinenkin tie kulkee. Olisiko parempi koko Koululahti liekkimerenä?

      Syväväylän siirto riittävän korkea silta ja pientä säätöä, niin ruuhkista päästään. Rekoille ajokielto Auvisenrinteeseen ylämäkeen. Pientä porrastusta työaikoihin - 15 min, "ruuhka"-aikaan vasemmalle kääntymiskiellot Olavinkadulle, jne

      • saddi

        Kerroppas mikä kohta tulevasta tiestä haittaa sinua!Kauheeta se on kun Koululahdesta(joka on jo nyt osittain täytetty junanradan alle)jää tien alle!Onneksi Tiehallinto teettää aika saatanan paljon nätimmät penkereet kuin VR.Mites perkeleessä sitä riittävän korkeaa siltaa saa tehdä nyt,kun se ei käynyt aiemminkaan(vrt.sillan korkeus suhteessa Olavinlinnaan)


      • joo.

        Syväväylän siirto riittävän korkea silta ja pientä säätöä, niin ruuhkista päästään. Rekoille ajokielto Auvisenrinteeseen ylämäkeen. Pientä porrastusta työaikoihin - 15 min, "ruuhka"-aikaan vasemmalle kääntymiskiellot Olavinkadulle, jne

        niin tai rakennettaisiin ohitustie niin päästään helpommalla...


    • rekkakuskari

      En vastusta 'valitustietä' mutta kerron että ensinnäkään bensaa ei kuljeteta rekalla vaan kuorma-auton vetämällä täysperävaunuyhdistelmällä.
      Kumpikaan edellämainituista ei kaadu tasamaalla ja kaupunkinopeuksilla. Auvisenrinteessä tai vaikka Tottinkadullakin sekä Ruislahden rysässä yhdistelmä voi kyllä liukkaalla valua linkkuun ja tukkia kadun. Näitä liukkaitahan on lähes koko talvi koska kaupunki ei piittaa velvollisuudestaan kunnollisesta katukunnossapidosta aurauksineen ja hiekoittamisineen.

    • DYNÄMIITIN KULJETTAJA

      Mitä sitten sanotte kun rekallinen RUUTIA räjähtää tai rekallinen DYNÄMIITTIÄ. Ette sokeat kaupunkilaiset tiedä yhtään mistään mitään mitä rekoissa kuljetetaan. Näitäkin aineita ja ne lastin onkin 10nien tuhansienkilojen lasteja. Kun pommi räjähtää keskikaupugilla niin koko kaupunki lentää ja liitetäänkin Parikkalaan ihan teiltä mitään kysymättä, kun lento onkin niin hyvä. Iso vesikuoppa vain jääkin tilalle.

      • loviisa kakkonen

        Niin tai niinku mulla yleensä lastina ydinsaastetta. Pari läheltäpititilannetta jo savonlinnan keskustassa sattunut, yleensä aina siinä Auvisen rinteessä. Mutta voi se vielä kaatua, jotta kyllä se tie pitäis saada.


      • Kippaa sinne
        loviisa kakkonen kirjoitti:

        Niin tai niinku mulla yleensä lastina ydinsaastetta. Pari läheltäpititilannetta jo savonlinnan keskustassa sattunut, yleensä aina siinä Auvisen rinteessä. Mutta voi se vielä kaatua, jotta kyllä se tie pitäis saada.

        Vaikka sinne Kauppatorille jonkun insinöörin toripöydälle kun ne on niiden mukaan vaarattomia.


      • saddi
        loviisa kakkonen kirjoitti:

        Niin tai niinku mulla yleensä lastina ydinsaastetta. Pari läheltäpititilannetta jo savonlinnan keskustassa sattunut, yleensä aina siinä Auvisen rinteessä. Mutta voi se vielä kaatua, jotta kyllä se tie pitäis saada.

        Mikäli nää muutamat uimakopin puolustajat vielä saavat jarrutettua tien rakentamista,aja "vahingossa" kosla Kalmarinkadulle,vaikkapa sen saatanan maisemaan väriltään sopimattoman parikerroksisen puuhökkelin viereen ja kysele missä on ohikulkutie kun tuo paska tankista alkaa kohta valuun...


    • en vastusta ohitustietä.

      ...kun sinisen talon asukki oli huolissaan melusta. Antaa melusta kärsivien vain jatkaa kärsimyksiään Tullinportin- ja Olavinkadun varrella. Se on se ydinkysymys tässä. Muutosta ei saisi tulla armaaseen lintukoto-kaupunkiimme, joka suojelee itsensä hengiltä nykymenolla.

      • saddi

        kun on saanut jo perintönä sellaiset omaisuudet,ettei mikään kiinnosta,ei kai sitä nyt halua uimapaikkaansa vaihtaa.Aikaisemminhan se oli pelko,että kaupungin keskusta hiljenee..Ajatelkaa mikä yhteiskunnallinen tuho;Olavinkadun ja Tulliportinkadun asukkaat eivät enää tulevaisuudessa kärsisi rekkamelusta,mutta Kalmarinkatulaisetkaan eivät joutuisi siihen piinaan,vaan heidän uimakoppinsa ja koira paskomispaikat siirtyisivät parikymmentä metriä!


      • häviäisi?

        vaikka ohikulkutie tulisikin? Ei se liikenne Olavinkadulta lopu.


      • Se melu
        häviäisi? kirjoitti:

        vaikka ohikulkutie tulisikin? Ei se liikenne Olavinkadulta lopu.

        Loppuisikaan, mutta vähentyisi erittäin paljon.


    • heittelet...

      Milloin viimeksi on rekka kaatunut kaupungin keskustassa? Ei koskaan. Jos on niin avuton kuski, että onnistuu kaatamaan rekan keskellä kaupunkia, niin kortti vaan pois linnaan.

      • Asiallinenkuski

        Kyllä kaupungissa on aivan liikaa töttörö kuljettajia, heissä se vaara onkin jokareissu. Luulevat että he omistavat kaikki tiet sekä kadut, ajavat autoillaan siihenmalliin. Olisi hyvä heidän istua rekan kyydissä ja nähdä niitä todella hiuskarvanvarassa olevia tilanteita. Uskoisivat mitä todella voikaan tapahtua kun räjähdysainerekka kolarissa keskikaupungilla.


      • ,..,.,,
        Asiallinenkuski kirjoitti:

        Kyllä kaupungissa on aivan liikaa töttörö kuljettajia, heissä se vaara onkin jokareissu. Luulevat että he omistavat kaikki tiet sekä kadut, ajavat autoillaan siihenmalliin. Olisi hyvä heidän istua rekan kyydissä ja nähdä niitä todella hiuskarvanvarassa olevia tilanteita. Uskoisivat mitä todella voikaan tapahtua kun räjähdysainerekka kolarissa keskikaupungilla.

        Ohikulkutien kannattajien kesto-hokema: "Jos rekka kaatuu tai räjähtää tai taivas putoaa niskaan jne...
        ja kun se siunattu ohiajotie tulee, niin silloinhan ei tapahdu mitään, kaikki kolarit ovat kiellettyjä...


    • Jätkien kanssa lähetään porukalla paistamaan makkaraa.

    • uteliaskyselijä

      Mitähän Savonlinnassa yleensäkään voi kukaan tehdä kun kaikki on kateellisena kyräilemässä ja vastustamassa kaikkea ajan tuomaa edistystä!

      Taidan muuttaa Espoosta Savonlinnaan ja vuokrata itselleni uimakopin ja lihotan itseni valaaksi ja uin alueella ja sitten sanon että tämä on mun luonnonmukaista uimapiiriäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe