Kultsin pennun paino..

sinna*

Rupesin tässä mietiskelemään oman kohta 12 viikon ikäisen kultaisennoutajan narttupentuni painoa, joka painaa tällä hetkellä 7,8kg. Pennulla vaan tuntuu kylkiluut todella selvästi ja hoikan näköiseksi tullut... Todella pirteä ja liikuvainen pentu on, että voisikohan aktiivisuus vaikuttaa hoikkuuteen näin kovasti... Mikähän mahtaa olla tämän ikäisen kultsin pennun "ihanne/tavoitepaino"?

6

7814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta yksilöllistä!

      Mulla 12 viikkoinen painaa 10 kiloa ja näyttää vain hieman pullealta - tuossa iässä pitääkin, kyllä se siitä normalisoituu.
      Tärkeää olisi ensimmäisenä vuotena saada riittävän ravinteikasta ruokaa, jotta kehitys ei häiriinny.
      Tämä ei ole oikea paikka saada kunnon tietoa, hae Golden Ring sivut tai kysy kasvattajalta neuvoa.

      • sinna*

        Meillä pentu syö roburin breeder ruokaa, joka on kasvattajan suositus, on myös kasvattajalta tarkat kirjalliset ruokintaohjeet, että pentu syö kyllä niiden mukaan oikein. Tiedän, että mikään keskustelupalsta ei ole oikea tiedonhakupaikka tällaisessa asiassa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyin minkähän kokoisia muiden pennut mahtanee olla (Itsellä on ennen ollut vain pienempiä koirarotuja, eka kultsi nytten..)... Ensi viikolla on ekat rokotukset, joten siellä aijon ottaa asian puheeksi ell kanssa...


    • uut

      Itselläni on myös kultaisennoutajan pentu, uros kylläkin, mutta ei sekään painanut kuin 8,3 kiloa 12viikkoisena. Eli vain puoli kiloa omaasi enemmän. Ja kuitenkin urospentu.

    • Ruustiina2009

      Meillä kultsinarttu paino 12viikkoisena 11,3 kg ja säkä oli n.40cm. Aika iso tyttö on :) Mutta sopusuhtainen. Ruokana royal caninin kultaisten juniori ruoka.

    • jjooo

      Sen mitä kotona saatu punnittua niin 11vk kultsi uros 9.4kg.

    • Anonyymi

      Paino 5Kk 20 kg narttu. Riittävästi ravintoa kasvavalle koiralle ei kuitenkaan saa olla lihava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe