Kultsin pennun paino..

sinna*

Rupesin tässä mietiskelemään oman kohta 12 viikon ikäisen kultaisennoutajan narttupentuni painoa, joka painaa tällä hetkellä 7,8kg. Pennulla vaan tuntuu kylkiluut todella selvästi ja hoikan näköiseksi tullut... Todella pirteä ja liikuvainen pentu on, että voisikohan aktiivisuus vaikuttaa hoikkuuteen näin kovasti... Mikähän mahtaa olla tämän ikäisen kultsin pennun "ihanne/tavoitepaino"?

6

9835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta yksilöllistä!

Mulla 12 viikkoinen painaa 10 kiloa ja näyttää vain hieman pullealta - tuossa iässä pitääkin, kyllä se siitä normalisoituu.
      Tärkeää olisi ensimmäisenä vuotena saada riittävän ravinteikasta ruokaa, jotta kehitys ei häiriinny.
      Tämä ei ole oikea paikka saada kunnon tietoa, hae Golden Ring sivut tai kysy kasvattajalta neuvoa.

• sinna*

Meillä pentu syö roburin breeder ruokaa, joka on kasvattajan suositus, on myös kasvattajalta tarkat kirjalliset ruokintaohjeet, että pentu syö kyllä niiden mukaan oikein. Tiedän, että mikään keskustelupalsta ei ole oikea tiedonhakupaikka tällaisessa asiassa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyin minkähän kokoisia muiden pennut mahtanee olla (Itsellä on ennen ollut vain pienempiä koirarotuja, eka kultsi nytten..)... Ensi viikolla on ekat rokotukset, joten siellä aijon ottaa asian puheeksi ell kanssa...

• uut

Itselläni on myös kultaisennoutajan pentu, uros kylläkin, mutta ei sekään painanut kuin 8,3 kiloa 12viikkoisena. Eli vain puoli kiloa omaasi enemmän. Ja kuitenkin urospentu.

• Ruustiina2009

Meillä kultsinarttu paino 12viikkoisena 11,3 kg ja säkä oli n.40cm. Aika iso tyttö on :) Mutta sopusuhtainen. Ruokana royal caninin kultaisten juniori ruoka.

• jjooo

Sen mitä kotona saatu punnittua niin 11vk kultsi uros 9.4kg.

• Anonyymi

Paino 5Kk 20 kg narttu. Riittävästi ravintoa kasvavalle koiralle ei kuitenkaan saa olla lihava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6316
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3847
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2923
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2840
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1623
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1612
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1571
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1328
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1272
    Aihe