ROMANI KANSAEDUSTAJA

MIKSI EI OLE VIELLÄ

MIKSI ROMANEILA EI OLE KANSAEDUSTAJAA? EN KOKO ELÄMÄIN AIKANA MUISTA ET TUMMA OIS OLLU EDUSTAMASSA MEITÄ EDUSKUNASSA. PITÄS SAADA JOKU ASIALINE JA VIKSU KAVERI EDUSTAMAA MEITÄ KAIKKII

24

1317

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja romani...

      Pitää käydä kovasti koulua ensin.

      • EI KOULUPAKKOO

        EI TARVI TONI HALMEKKIN OLI KÄYNY PERUSKOULU VAIN JA SILTI OLI EDUSTAJANA. TARVITSEE VAIN ÄÄNIÄ IHMISILTÄ. MISTÄ LÖYTYISI SOPIVA EDUSTAJA ROMANEILE


      • pärjäs?
        EI KOULUPAKKOO kirjoitti:

        EI TARVI TONI HALMEKKIN OLI KÄYNY PERUSKOULU VAIN JA SILTI OLI EDUSTAJANA. TARVITSEE VAIN ÄÄNIÄ IHMISILTÄ. MISTÄ LÖYTYISI SOPIVA EDUSTAJA ROMANEILE

        mitä se toni sai sielä aikaseksi?... ei taija tämä etustaja olla enää virassa,


      • OLI HALME
        pärjäs? kirjoitti:

        mitä se toni sai sielä aikaseksi?... ei taija tämä etustaja olla enää virassa,

        LÄÄKKEITÄ JA HUUUMEITA KÄYTTI JA AMMUSKELI JA SE OLI SILTI KANSAEDUSTJA MIKSEI SIIS JOKU KUNNON ROMANIKIN VOISI OLLA? KAIKKI KIRJOTTAA ET ON OLLU MONTA ROMANIA EDUSKUNTA MUT KUKAA EI KERRO NIMII ELI TAITAA OLLA VIELÄ SELLAINE KOKEMATTA SUOMELTA


      • Anonyymi

        Menisit ite ot parenpi


    • hortto kaaloista olla siihen

      Puolikkaita ja vartteja on ollut kymmeniä. On tälläkin hetkellä.

      • 121221212121212

        KEITÄ ON OLLU KU EN MUISTA KETÄÄ JA KUKA ON NY SIELÄ VARTTINA TAI PUOLIKAANA. EN MUISTA IKINÄ KETÄÄN JA OLEN YLI 50VUOTTA


      • EI OLE OLLU IKINÄ
        121221212121212 kirjoitti:

        KEITÄ ON OLLU KU EN MUISTA KETÄÄ JA KUKA ON NY SIELÄ VARTTINA TAI PUOLIKAANA. EN MUISTA IKINÄ KETÄÄN JA OLEN YLI 50VUOTTA

        MIKSI EI VOI OLLA REHELLINE JA SANOA TOTUUS ETTÄ ROMANIA EI OLE KOSKAA OLLU KANSANEDUSTAJANA NYT OLISI KORKEA AIKA SIIS ALOITTAA KAMPPANJA JOLLA SAADAAN ROMANI TAI VAIKKA PUOLIKASKI EDUSKUNTAAN. VAI TULLEEKO JOLTAI NIMEÄ ET KUKA ON OLLU EDUSKUNNASSA VARTTINA,PUOLIKKAANA TAHI ROMANINA


      • KETÄ ON NYT TAI OLLU

        KUKA TAI KETÄ ON VASTAA NYT TUOHON KU VÄITÄT TUOLLASTA ETTÄ KYMENIÄ OLLU SIELLÄ VALLASSA JA VIELÄKIN NYT. EN TIEDÄ ITSE 50VUODEN ELÄMÄKOKEMUKSELLA KETÄÄ MITÄ SINÄ SIIS TIEDÄT JA PUHU TOTTA


      • HUUTAA. Kuuluu vähemmälläkin.
        KETÄ ON NYT TAI OLLU kirjoitti:

        KUKA TAI KETÄ ON VASTAA NYT TUOHON KU VÄITÄT TUOLLASTA ETTÄ KYMENIÄ OLLU SIELLÄ VALLASSA JA VIELÄKIN NYT. EN TIEDÄ ITSE 50VUODEN ELÄMÄKOKEMUKSELLA KETÄÄ MITÄ SINÄ SIIS TIEDÄT JA PUHU TOTTA

        Hys Hys. Näistä ei saa puhua, ettei mene valtion virka alta! Ja luuletko tosiaan että sitä nyt tultais hehkuttaan, että on kaaleitten verta. Etpä ole paljoa oppinu 50 vuoden aikana.


    • romani1

      Ongelma on siinä että, vaikka kaikki romanit, äänestäisi romania. niin ei riitä äänet. Äänestysalueet ja romanit, asuvat ympäri Suomen.
      En ole koskaan ollut kiintiöiden puolustaja mutta, yksi kansanedustaja, romaneista, pitäisi olla ja se järjestyy ainoastaan sillä että, meillä olisi kiintiö. Siis koko Suomi saisi äänestää ja eniten ääniä saanut, tulisi kansanedustajaksi. Näin on monessa maassa. Kaikissa Itä-Europan maissa ja yleensäkin, missä muuten, romanien olot ovat huonot.

      • muille kiintiö...

        Ja mille muille ryhmille pitäisi eduskunnassa olla kiintiöpaikka ? Maahanmuuttajille ? Saamelaisille ? Martoille ? Jalkapallon harrastajille ? Vangeille ? jne.

        Eiköhän nyt eletä demokratian pelisääntöjen mukaan. Jos on hyvä ja osaava ehdokas, niin valituksi voi tulla. Ja tällöin ääniä tulee kaikilta, ei vain oman ryhmän edustajilta.


    • Mä vaan.. Mies

      Hyvä kysymys! Niin miksi ei oo romani kansan edustajia varmaan siksi että kaaleilla ei ole yhtenäistä linjaa eikä politiikkaa jos joku on ehdokaana jossakin puolueessa niin harva kaalo on sisällä siitä mitä arvoja ja linjaa eri puolueet harjoittaa. Uskon että vastaus on tässä! Edustajat pääsee eduskuntaa vaaleissa mutta ei romanit äänestä koska kateus on suuri sitä kohtaan joka on ehdokaana tässä on meillä peiliin katsomisen paikka! Seuraavissa vaaleissa äänestetään niitä jotka ovat ehdolla eikä anneta kateuden sotkea enempää.niin saadaan kaalo kansan edustaja joka edustaa kansaa esim miranta vuolasranta jolla on tieto ja taito .nämä ovat henkilökohtaisia ajatuksia joita saa ja tulee arvioida

      • NIMEE VIELÄKÄÄ

        SINÄ OLET REHELLINE KU SANOT MYÖS ETTEI OLE OLLU KANSAEDUSTAJAA ROMANEILLA KAIKKI MUUT VÄITÄÄ ET VAIK KUI PALJO VAIK EI OIKEESTI OLLU KETÄÄ VARTTIAKAAN. JOS JOLLAI OIKEETA TIETOA NIIN LAITTAKAA NIMIÄ TAI LOPETAKAA VALHEET


      • NIMEE VIELÄKÄÄ kirjoitti:

        SINÄ OLET REHELLINE KU SANOT MYÖS ETTEI OLE OLLU KANSAEDUSTAJAA ROMANEILLA KAIKKI MUUT VÄITÄÄ ET VAIK KUI PALJO VAIK EI OIKEESTI OLLU KETÄÄ VARTTIAKAAN. JOS JOLLAI OIKEETA TIETOA NIIN LAITTAKAA NIMIÄ TAI LOPETAKAA VALHEET

        http://www.ksml.fi/kuntavaalit/tenavatähti-leif-ehdolle-äänekoskella/223777

        En tiedä miten on miehelle käynyt äänestyksissä mutta siinä on hyvä ehdokas.
        Myönnän etten paljoa seuraile tai muutoinkaan perusta politikkoihin jne mutta muisteleisin että vaalien aikana oli useempi Romani ehdolla ja jokunen pääsi läpi,kunnanvaalit tai jotain sinne päin..


      • ihan jetsulleen
        tsigaan kirjoitti:

        http://www.ksml.fi/kuntavaalit/tenavatähti-leif-ehdolle-äänekoskella/223777

        En tiedä miten on miehelle käynyt äänestyksissä mutta siinä on hyvä ehdokas.
        Myönnän etten paljoa seuraile tai muutoinkaan perusta politikkoihin jne mutta muisteleisin että vaalien aikana oli useempi Romani ehdolla ja jokunen pääsi läpi,kunnanvaalit tai jotain sinne päin..

        jos sen mukaan miten 'julistaa' on kansanedustajakelpoinen niin sittenhän siellä luulisi olevan useitakin romaneita.

        Itse olen sitä mieltä, että emme tarvitse lahkolaisia missään päättämässä asioistamme - miksikö? Siksi, koska he niin useasti piilottavat vallanhimonsa, itsekkyytensä, kotiinpäin vedon ja jopa petoksensa jumalallisen sanastonsa taakse. Taisin osua oikeaan, arkaan kohtaan monen järjestöissäkin toimivan kohdalla.

        Ainakin rikosrekisteri on jossain kohdissa esteenä kansanedustajaksi ehdokkuudelle, poikkeukset tiedämmekin, Juhantalo, Toni Halme ja muutama muu.
        Mutta huume- ja väkivalta- ja seksuaalirikokset, niin ja petokset yms myös pitävät romanit pois todellisilta poliittisilta vaikutuspaikoilta.
        Ja se on ihan oikein, niin se pitää ollakin. Mielestäni kukaan, joka on tuomittu oikeuden edessä, vaikka pienestäkin erheestä, ei ole sopiva edustaja minulle eduskunnassa.

        On pakko löytyä myös sellaisia romaneita, joilla ei ole merkintää missään kohtaa 'rikosten rekistereita' ja jotka ovat työelämässä pitkään olleita koulutettuja ja muustakin kuin romanikulttuurista tietäviä, niistä se on ensimmäinen selkeästi romanitaustainen kansanedustaja leivottava.

        Nuhteettomuus on hyve, jolla oli ennen merkitystä ainakin valtionvirkoihin nimitettäessä ja mielestäni pitäisi olla myös kunnan virkoihin - tämä syyni ei ole vieläkään koskenut romaneita.

        Muualla kuin Helsingissä on helppo päästä läpi kunnanvaaleissa, romanienkin, romanithan usein mielistelevät kaajeet äänestämään itseänsä, etenkin nuo uskovaiset, ja muutenkin, laittavat kaajeet tekemään mielensä mukaan.


      • ihan jetsulleen kirjoitti:

        jos sen mukaan miten 'julistaa' on kansanedustajakelpoinen niin sittenhän siellä luulisi olevan useitakin romaneita.

        Itse olen sitä mieltä, että emme tarvitse lahkolaisia missään päättämässä asioistamme - miksikö? Siksi, koska he niin useasti piilottavat vallanhimonsa, itsekkyytensä, kotiinpäin vedon ja jopa petoksensa jumalallisen sanastonsa taakse. Taisin osua oikeaan, arkaan kohtaan monen järjestöissäkin toimivan kohdalla.

        Ainakin rikosrekisteri on jossain kohdissa esteenä kansanedustajaksi ehdokkuudelle, poikkeukset tiedämmekin, Juhantalo, Toni Halme ja muutama muu.
        Mutta huume- ja väkivalta- ja seksuaalirikokset, niin ja petokset yms myös pitävät romanit pois todellisilta poliittisilta vaikutuspaikoilta.
        Ja se on ihan oikein, niin se pitää ollakin. Mielestäni kukaan, joka on tuomittu oikeuden edessä, vaikka pienestäkin erheestä, ei ole sopiva edustaja minulle eduskunnassa.

        On pakko löytyä myös sellaisia romaneita, joilla ei ole merkintää missään kohtaa 'rikosten rekistereita' ja jotka ovat työelämässä pitkään olleita koulutettuja ja muustakin kuin romanikulttuurista tietäviä, niistä se on ensimmäinen selkeästi romanitaustainen kansanedustaja leivottava.

        Nuhteettomuus on hyve, jolla oli ennen merkitystä ainakin valtionvirkoihin nimitettäessä ja mielestäni pitäisi olla myös kunnan virkoihin - tämä syyni ei ole vieläkään koskenut romaneita.

        Muualla kuin Helsingissä on helppo päästä läpi kunnanvaaleissa, romanienkin, romanithan usein mielistelevät kaajeet äänestämään itseänsä, etenkin nuo uskovaiset, ja muutenkin, laittavat kaajeet tekemään mielensä mukaan.

        En paljoa perusta noihin "päättäjät" juttuihin,mun puolesta olkoon kuka tahansa sielä nappuloissa..Mulle on selvä jo miten epätoimiva tuo politikko peli on,senhän voi itse kukin päätellä maailmamme tilasta ja historiaa tutkimalla näkee minkälaista meiningiä on aikaisemmin ollut.
        Mie en lähe kuitenkaan sen enempää haukkumaan näit politiikkoja ja systeemiä.
        Toivotaan että siellä on ja tulevaisuudessa pääsee ihmiset ketkä tosissaan yrittää tehä jotain muutosta,eikä vain tyydy siihen mitä tarjotaan ja sitten vielä tarjoa tyhjyyttä kansalle.


      • nuhteeton-57
        ihan jetsulleen kirjoitti:

        jos sen mukaan miten 'julistaa' on kansanedustajakelpoinen niin sittenhän siellä luulisi olevan useitakin romaneita.

        Itse olen sitä mieltä, että emme tarvitse lahkolaisia missään päättämässä asioistamme - miksikö? Siksi, koska he niin useasti piilottavat vallanhimonsa, itsekkyytensä, kotiinpäin vedon ja jopa petoksensa jumalallisen sanastonsa taakse. Taisin osua oikeaan, arkaan kohtaan monen järjestöissäkin toimivan kohdalla.

        Ainakin rikosrekisteri on jossain kohdissa esteenä kansanedustajaksi ehdokkuudelle, poikkeukset tiedämmekin, Juhantalo, Toni Halme ja muutama muu.
        Mutta huume- ja väkivalta- ja seksuaalirikokset, niin ja petokset yms myös pitävät romanit pois todellisilta poliittisilta vaikutuspaikoilta.
        Ja se on ihan oikein, niin se pitää ollakin. Mielestäni kukaan, joka on tuomittu oikeuden edessä, vaikka pienestäkin erheestä, ei ole sopiva edustaja minulle eduskunnassa.

        On pakko löytyä myös sellaisia romaneita, joilla ei ole merkintää missään kohtaa 'rikosten rekistereita' ja jotka ovat työelämässä pitkään olleita koulutettuja ja muustakin kuin romanikulttuurista tietäviä, niistä se on ensimmäinen selkeästi romanitaustainen kansanedustaja leivottava.

        Nuhteettomuus on hyve, jolla oli ennen merkitystä ainakin valtionvirkoihin nimitettäessä ja mielestäni pitäisi olla myös kunnan virkoihin - tämä syyni ei ole vieläkään koskenut romaneita.

        Muualla kuin Helsingissä on helppo päästä läpi kunnanvaaleissa, romanienkin, romanithan usein mielistelevät kaajeet äänestämään itseänsä, etenkin nuo uskovaiset, ja muutenkin, laittavat kaajeet tekemään mielensä mukaan.

        näin 57-vuotiaana tulee mieleen että sopisiko kriteeriksi järkevä, yhteistyönhaluinen, lahjomaton enemmän kansan kuin omia etuja ajava ehdokas niistä kun tuntuu olevan nyt huutava pula. Muuten, uudestisyntynyt aito ja oikea Jumalan lapsi on parasta mitä nyky-yhteiskunta voi eduskuntaan äänestää.


      • tuntematta sinua
        nuhteeton-57 kirjoitti:

        näin 57-vuotiaana tulee mieleen että sopisiko kriteeriksi järkevä, yhteistyönhaluinen, lahjomaton enemmän kansan kuin omia etuja ajava ehdokas niistä kun tuntuu olevan nyt huutava pula. Muuten, uudestisyntynyt aito ja oikea Jumalan lapsi on parasta mitä nyky-yhteiskunta voi eduskuntaan äänestää.

        Mutta sen minä tiedän, että suurin osa perinteistä romanielämää julkisissa tehtävissä tälläkin hetkellä olevat romanit ovat tehneet enemmän paskaa kuin hyvää koko romaniasialle. Sotkeneet kaajeen töissä kaaleitten asioita oikein isoilla kauhoilla ja ottaneet vielä maksun siitä.

        Eli en tule koskaan äänestämään mihkään poliittisiin ja/tai päättäviin tehtäviin samettihameista/kulmahousuista mustalaista, sillä en ole velä tavannut osaavaa, rehellistä, oman todellisen arvonsa tuntevaa, AMMATILLISTA, sellaista. Sitten kun rupeaa osaavia löytymään, muuttuu samalla myös romanipolitiikka tässä maassa ja rupeaa näkymään kehityksen merkkejä romaniväesttössä.
        Tämä ei ehkä tapahdu sinun tai minun elinaikana


    • hirnyyy

      Kansanedustaja on kansalaisten palveluksessa, romani ei voi olla toisen romanin palveluksessa. Johtuu siis romanikulttuurista.

    • viime vaaleissa

      romania eduskuntaan. Hän on lähihoitaja Pirkkalasta, nimeltään Eija Grönfors. Kristillisten ehdokas oli, muttei mennyt läpi tällä kertaa. Ehkä ens kerralla! Ni, että ens kerralla sit vaan vaaliuurnille pirkanmaalaiset.

      • tuossa aiemmin

        "justiinsa juu jetsulleen" kirjoitus


    • Anonyymi

      Joo. Kyllä Eija on parempi. Itte jos aattelin sinne takapenkkiin ja supattais Soinin Timolle hovosjuttuja, ja puhuis tuotosta, puristelis sitä polvesta. Niin eihän siitä tulis yhtikäs mitään! Aina ois Sanna keskeyttämässä!

    • Anonyymi

      Pitäisi saada koulut loppuun, olla luku-ja kirjoitustaito. Muut meriitit sitten löytyykin, kun katsoo nyktisten edustajien rikostaustaa. Yksinkertaisesti teillä ei ole toimeen sopivaa henkilöä, joka pääsisi läpi.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe