Lokakuu???

Safarille

Onko lokakuun loppu hyvä ajankohta mennä Kenian safarille? Tai mikä olisi paras ajankohta? Haaveena olisi lähteä tämän vuoden lopussa Keniaan tai Tansaniaan. Mitä kautta suosittelette varaamaan matkan? Safarimatkat ovat aika kalliita, mutta uskoisin, että rahan arvoisia...

9

1655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anders33

      Leijonat pitää siestaa koko kuukauden, mutta inua-sammakot ovat erittäin aktiivisia.

    • safarille

      menet riippuu mitä haluat nähdä. Jos valitset Tansanian niin vaelluslaumat ovat siellä tammi-helmikuussa. Syksyllä on kuivaa,eläimiä vähemmän mutta ne ovat sitten yksissä paikoissa ja paremmin nähtävillä. Tansaniassa olen käynyt useammin, Keniassa en vielä mutta suunnitelmissa on - ehkäpä ensi vuonna ja järjestys Matkanjärjestäjistä Keniaan Aventura tai Olympia tai jos Kontiki järjestää niin myös se. Samat järjestäjät myös Tansaniaan, sinne myös Tema järjestää matkoja.
      Matkan valinnassa kannattaa kiinnittää huomio matkaohjelman lisäksi ryhmän kokoon, max 12 hlöä.
      Tansanian safareista - paikat jossa kannattaa käydä Serengeti ja Tarangire. Majoitusta, telttalodget ovat hyviä ja vielä parempi jos yöpymisiä on pienissä safariteltoissa.
      Tutustukaapa Niila Rautasen sivuihin sekä Auris safarisivustoon, ja luettavia kirjoja Kilimanjarolta Serengetiin ainakin. Näistä saa paljon vinkkejä.
      Valmiit matkat maksavat mutta ovat kyllä sen arvoisia. Itse olen ollut sekä omatoimimatkalla että safareilla ja tästä lähtien vain safarille.

      • päivyt

        Heips, milloin aijotte lähteä? Minäkin haaveilen samanmoisesta matkasta, ja olisi kiva saada seuraa. Kun on niin vähän lähtiöitä, että on niinkuin onnen kauppaa saada seuraa tuollaiselle matkalle.


      • Keniaan
        päivyt kirjoitti:

        Heips, milloin aijotte lähteä? Minäkin haaveilen samanmoisesta matkasta, ja olisi kiva saada seuraa. Kun on niin vähän lähtiöitä, että on niinkuin onnen kauppaa saada seuraa tuollaiselle matkalle.

        Olen menossa Syyskuussa 3 viikoksi Keniaan. Varasin lennot vaan, ja meinasin reppureissata siellä :-) Ketään muita tulossa samana ajankohtana?


      • hakuna matata
        Keniaan kirjoitti:

        Olen menossa Syyskuussa 3 viikoksi Keniaan. Varasin lennot vaan, ja meinasin reppureissata siellä :-) Ketään muita tulossa samana ajankohtana?

        joo samaan aikaan samaan maahan, olemme kyllä 4 viikkoa.. Lähdemme koko perhe omatoimi matkalle ja tarkoituksena nähdä pohjoista sekä rannikkoa.


      • Kenya<3
        Keniaan kirjoitti:

        Olen menossa Syyskuussa 3 viikoksi Keniaan. Varasin lennot vaan, ja meinasin reppureissata siellä :-) Ketään muita tulossa samana ajankohtana?

        Joo o. Keniaan olen lähdössä syksyllä minäkin. Nairobiin, tarkennettuna.. Tosin itsellä hieman pidemmän ajan matkasuunnitelma. Menolipun vain meinasin ottaa, ja olla siellä ensi vuoteen asti :) Että matkaseura on aina tervetullutta


    • www.wildrovers.co.uk

      Kannattaa varata matka Loka-Marraskuun vaihteeseen.

      Jos olet rohkea, voit matkustaa reppumatkaajana.

      Pakettimatkat ovat hieman kalliimpia, mutta niilla tietaa sitten mita odottaa, kuin ketjuravintolassa.

      http://www.wildrovers.co.uk/

      • HakunaMatata:)

        Nyt ois ens viikolla tarkotus pinkasta tuonne Keniaan ja olla reilut 3kk. Kisumussa on tarkoitus asua, jonne myös muita suomalaisia tulossa. :)


      • TransMara
        HakunaMatata:) kirjoitti:

        Nyt ois ens viikolla tarkotus pinkasta tuonne Keniaan ja olla reilut 3kk. Kisumussa on tarkoitus asua, jonne myös muita suomalaisia tulossa. :)

        Valmiit pakettimatkat ovat kalliita mutta muitakin vaihtoehtoja löytyy! Voit räätälöidä matkasi paikallisten matkatoimistojen kanssa. Kenian päädyssä on myös suomalaisten oppaiden perustama KipTours yritys joka auttaa niin matkojen järjestelyissä kuin hyvien neuvojen antamisessa. He neuvoivat meille ilmaiseksi Mombasa- Amboseli- Nairobi- MAsai Mara- Uganda (kampala) reissun. Uskaltakaa lähteä jos suinkin on mahdollisuus!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1194
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      52
      716
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      588
    Aihe