Tuleeko mieleen

meri-kukka98

Jotain kivoja juttuja pikkulasten suusta kuultuna.
Meillä monella on pikkulapsia, joko omasta perheestä, tuttavien, tai naapurin lapsetkin voi mukavia haastella.

Lapsenlapsi olisi juonut vaikka mehutiivistettä
sellaisenaan. Tietenkin laimensin sen ohjeen mukaan, johon hän maistettuaan mehua: miten tämä on näin loivan makuista?
Toinen n.4 v. selitti jotain aikuisten puheista poimittuja hienoja sanakäänteitä.
Testasin häntä, että mitä se tarkoittaa:
"kuule mummo, nämä on NIIN VAIKEITA asioita, että sinä ET näitä ymmärrä" !
Näitähän olisi vaikka kirjan verran, mutta

Mitä teille tulee mieleen ?

5

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muumi-iso-Äiti

      3v pojan poika halusi kahvia, kun se ei maistunut hän laittoi sokeria niin että kahvi tuli ulos asetille, isä kehoitti maistamaan ja hän maistoikin.
      Hapanta..sanoin nuorimies.

      • sinisirlkku<

        3 vuotias tyttäreni tuli isänsä firmaan,katseli ympärilleen ja huomasi seinällä suuren pääkatkaisijan.Katseltuaan kysyi mikä se on? Vastatessaani hänelle: Se on pääkatkaisija,niin nousi pieni käsi kaulalle ja ponnekkaasti vastasi: EiKÄ Ole!


      • sinisirlkku< kirjoitti:

        3 vuotias tyttäreni tuli isänsä firmaan,katseli ympärilleen ja huomasi seinällä suuren pääkatkaisijan.Katseltuaan kysyi mikä se on? Vastatessaani hänelle: Se on pääkatkaisija,niin nousi pieni käsi kaulalle ja ponnekkaasti vastasi: EiKÄ Ole!

        5 v. nimitteli jotain ,se on hullu...
        sanoin,ei noin saa ihmisestä sanoa. Sellaisen on sairas ihmisen, hänen mieli on sairas ,,,
        Tiedetään, tiedetään ilahtui lapsi; "se on mielisairas. Niillä on paljon pilkkuja kasvoissa",,, ryhtyi muistelemaan että hänen serkullaan on paljon pilkkuja kasvoissa, onkohan se......
        Joskus miettii,että mistähän lapset nuo käsityksensä saavat ?


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        5 v. nimitteli jotain ,se on hullu...
        sanoin,ei noin saa ihmisestä sanoa. Sellaisen on sairas ihmisen, hänen mieli on sairas ,,,
        Tiedetään, tiedetään ilahtui lapsi; "se on mielisairas. Niillä on paljon pilkkuja kasvoissa",,, ryhtyi muistelemaan että hänen serkullaan on paljon pilkkuja kasvoissa, onkohan se......
        Joskus miettii,että mistähän lapset nuo käsityksensä saavat ?

        Tyttärentytär pienenä selitti,että pääsee naimisiin jos on hyvä viuhka.Haki kotoaan vappuviuhkan ja sanoi,että minäpä pääsen..
        Samainen lapsi selitti minulle:Kyllä sinä mummo olet hirveän vanha,ainakin 8v.
        Kerran tuli meille,vieraan tytön kanssa.Kysyin,että minkä niminen tyttö on. Ei tiennyt. Minä jo ihmettelin,että miksi raijaat vieraita tyttöjä,kun et edes nimeä tiedä.Lapsenlapsi
        siihen,että oliskohan Raija vaikka.
        Yksi lapsenlapseni käytti tämmöistä rumaa v..sanaa.Kysyin,että mikä sekin on.Lapsenlapsi
        vastasi närkästyneenä,että etkö sitäkään tiedä,se on perunankuori.
        On lapsilla,mielenkiintoisia ajatuksia..


      • irkku-37 kirjoitti:

        Tyttärentytär pienenä selitti,että pääsee naimisiin jos on hyvä viuhka.Haki kotoaan vappuviuhkan ja sanoi,että minäpä pääsen..
        Samainen lapsi selitti minulle:Kyllä sinä mummo olet hirveän vanha,ainakin 8v.
        Kerran tuli meille,vieraan tytön kanssa.Kysyin,että minkä niminen tyttö on. Ei tiennyt. Minä jo ihmettelin,että miksi raijaat vieraita tyttöjä,kun et edes nimeä tiedä.Lapsenlapsi
        siihen,että oliskohan Raija vaikka.
        Yksi lapsenlapseni käytti tämmöistä rumaa v..sanaa.Kysyin,että mikä sekin on.Lapsenlapsi
        vastasi närkästyneenä,että etkö sitäkään tiedä,se on perunankuori.
        On lapsilla,mielenkiintoisia ajatuksia..

        muistui mieleeni,kun oma poikani pienenä ratikassa tokaisi tuijoteltuaan tovin jotain miestä,että miks tolla sedällä on noin iso nenä!
        Kaikuvalla äänellä tietysti,ja edelleen mietteissään:meneeköhän tuo savu taivaaseen Jeesukselle ruuaks...(savupiipuista tuprusi aamupakkasessa paljon savua.)
        Hellyttävin tunnustus viime syksynä pieneltä 3-vuotiaalta albaanitytöltä tuossa ulkona istuessamme:sinä oot mun paras ystäväin.No,mehulla ja pullilla oli ehken osuutts asiaan!
        Ai,vielä muistui mieleeni kahdeksan vuotiaan tyttärentyttärein "tunnustus",mummi,sä oot aina niin trendikäs.Sille naurettiin kyllä makosat naurut,kun en toella oo mikään "trendikäs",mutta lapsen ajatuksissa,kun hän mummiaan rakastaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      180
      1216
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1052
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      853
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      76
      830
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      757
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      695
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      580
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe