Tuleeko mieleen

Jotain kivoja juttuja pikkulasten suusta kuultuna.
Meillä monella on pikkulapsia, joko omasta perheestä, tuttavien, tai naapurin lapsetkin voi mukavia haastella.

Lapsenlapsi olisi juonut vaikka mehutiivistettä
sellaisenaan. Tietenkin laimensin sen ohjeen mukaan, johon hän maistettuaan mehua: miten tämä on näin loivan makuista?
Toinen n.4 v. selitti jotain aikuisten puheista poimittuja hienoja sanakäänteitä.
Testasin häntä, että mitä se tarkoittaa:
"kuule mummo, nämä on NIIN VAIKEITA asioita, että sinä ET näitä ymmärrä" !
Näitähän olisi vaikka kirjan verran, mutta

Mitä teille tulee mieleen ?

5

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muumi-iso-Äiti

      3v pojan poika halusi kahvia, kun se ei maistunut hän laittoi sokeria niin että kahvi tuli ulos asetille, isä kehoitti maistamaan ja hän maistoikin.
      Hapanta..sanoin nuorimies.

      • sinisirlkku<

        3 vuotias tyttäreni tuli isänsä firmaan,katseli ympärilleen ja huomasi seinällä suuren pääkatkaisijan.Katseltuaan kysyi mikä se on? Vastatessaani hänelle: Se on pääkatkaisija,niin nousi pieni käsi kaulalle ja ponnekkaasti vastasi: EiKÄ Ole!


      • sinisirlkku< kirjoitti:

        3 vuotias tyttäreni tuli isänsä firmaan,katseli ympärilleen ja huomasi seinällä suuren pääkatkaisijan.Katseltuaan kysyi mikä se on? Vastatessaani hänelle: Se on pääkatkaisija,niin nousi pieni käsi kaulalle ja ponnekkaasti vastasi: EiKÄ Ole!

        5 v. nimitteli jotain ,se on hullu...
        sanoin,ei noin saa ihmisestä sanoa. Sellaisen on sairas ihmisen, hänen mieli on sairas ,,,
        Tiedetään, tiedetään ilahtui lapsi; "se on mielisairas. Niillä on paljon pilkkuja kasvoissa",,, ryhtyi muistelemaan että hänen serkullaan on paljon pilkkuja kasvoissa, onkohan se......
        Joskus miettii,että mistähän lapset nuo käsityksensä saavat ?


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        5 v. nimitteli jotain ,se on hullu...
        sanoin,ei noin saa ihmisestä sanoa. Sellaisen on sairas ihmisen, hänen mieli on sairas ,,,
        Tiedetään, tiedetään ilahtui lapsi; "se on mielisairas. Niillä on paljon pilkkuja kasvoissa",,, ryhtyi muistelemaan että hänen serkullaan on paljon pilkkuja kasvoissa, onkohan se......
        Joskus miettii,että mistähän lapset nuo käsityksensä saavat ?

        Tyttärentytär pienenä selitti,että pääsee naimisiin jos on hyvä viuhka.Haki kotoaan vappuviuhkan ja sanoi,että minäpä pääsen..
        Samainen lapsi selitti minulle:Kyllä sinä mummo olet hirveän vanha,ainakin 8v.
        Kerran tuli meille,vieraan tytön kanssa.Kysyin,että minkä niminen tyttö on. Ei tiennyt. Minä jo ihmettelin,että miksi raijaat vieraita tyttöjä,kun et edes nimeä tiedä.Lapsenlapsi
        siihen,että oliskohan Raija vaikka.
        Yksi lapsenlapseni käytti tämmöistä rumaa v..sanaa.Kysyin,että mikä sekin on.Lapsenlapsi
        vastasi närkästyneenä,että etkö sitäkään tiedä,se on perunankuori.
        On lapsilla,mielenkiintoisia ajatuksia..


      • irkku-37 kirjoitti:

        Tyttärentytär pienenä selitti,että pääsee naimisiin jos on hyvä viuhka.Haki kotoaan vappuviuhkan ja sanoi,että minäpä pääsen..
        Samainen lapsi selitti minulle:Kyllä sinä mummo olet hirveän vanha,ainakin 8v.
        Kerran tuli meille,vieraan tytön kanssa.Kysyin,että minkä niminen tyttö on. Ei tiennyt. Minä jo ihmettelin,että miksi raijaat vieraita tyttöjä,kun et edes nimeä tiedä.Lapsenlapsi
        siihen,että oliskohan Raija vaikka.
        Yksi lapsenlapseni käytti tämmöistä rumaa v..sanaa.Kysyin,että mikä sekin on.Lapsenlapsi
        vastasi närkästyneenä,että etkö sitäkään tiedä,se on perunankuori.
        On lapsilla,mielenkiintoisia ajatuksia..

        muistui mieleeni,kun oma poikani pienenä ratikassa tokaisi tuijoteltuaan tovin jotain miestä,että miks tolla sedällä on noin iso nenä!
        Kaikuvalla äänellä tietysti,ja edelleen mietteissään:meneeköhän tuo savu taivaaseen Jeesukselle ruuaks...(savupiipuista tuprusi aamupakkasessa paljon savua.)
        Hellyttävin tunnustus viime syksynä pieneltä 3-vuotiaalta albaanitytöltä tuossa ulkona istuessamme:sinä oot mun paras ystäväin.No,mehulla ja pullilla oli ehken osuutts asiaan!
        Ai,vielä muistui mieleeni kahdeksan vuotiaan tyttärentyttärein "tunnustus",mummi,sä oot aina niin trendikäs.Sille naurettiin kyllä makosat naurut,kun en toella oo mikään "trendikäs",mutta lapsen ajatuksissa,kun hän mummiaan rakastaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe