sonera tekee rikoksia.

pesevät ittensä vastuusta.

Laitan vielä lopuksi emailin minkä sain soneralta. Ensin kuitenkin siitä mikä ajoi tuohon pisteeseen: Kännykkäni teki lakon joka oli kytky soneran kanssa, tuli vietyä huoltoon josta laitettiin parin päivän päästä vaihtopuhelin, ei kuitenkaan sekään toiminut vaan vein takaisin ja sanottiin että laitetaan toinen vaihtari tulemaan, mutta eipä kuulunut kuukauteen aloin silloin tiedustelemaan että missä perkeleessä kännykkä kuppaa, ei vastattu mitään siihen ei sonerapisteessä eikä myöskään ite sonerassa. Kuluttaja suojassa sanotaan selvästi että puhelinlaskua ei saa periä siltäajalta kun puhelin on huollossa, eikä myöskään liittymä saa sysätä vastuuta valmistajalle ynnä muulle. Mutta näimpä sonera just teki tässä tulee viesti jonka laittoivat:


kiitos viestistäsi ja pahoittelut viivästyneestä vastauksestamme.
Olemme huomioineet vastauksessamme myös 2.2.2009 ja 9.2.2009 lähettämäsi yhteydenotot.

Laitevalmistaja vastaa laitteen toimivuudesta ja huoltoaikojen pituudesta. Pakettiliittymän sim-korttia voi käyttää millä tahansa puhelinlaitteella.Huollon aikana Sonera ei ole velvollinen hyvittämään kuukausimaksuja.

Olemme kuitenkin lähettäneet kotiosoitteeseesi 20 euron latauslipukkeen laitteen huollon viivästymisen aiheuttaneesta mielipahasta.

Ystävällisin terveisin
Tanja-Tuulia Rinne
Sonera Asiakaspalvelu
Puh. 0200 17000 (ma-pe klo 8-20, la 9-16.30), pvm/mpm www.sonera.fi


Ensinnäkin vaikka soneran simiä voi käyttää muissa kännyköissä niin eivät perkele voi olettaa että minulla olisi toinen kännykkä johon sen työntäisin, ja toiseksi: Mitä helvettiä tuolla lataussetelillä teen? Ei siitä ole mitään hyötyä kytkyliittymään. Luulivat sillä voitelevansa minua ja tekevänsä jonkun hyvän teon " mielipahasta saat 20€ lataussetelin" Heidän pitäisi hyvittää laskuista yli 60€ takaisin mitkä maksoin kun ei kännykkää ollut käytössä. Täällä en tällä kirjoituksella halua valitella vaan kertoa mikä sonera on kytkyineen. Juttu on vetämässä virallisilla tahoillla ja myös on suunnitelmissa joukkokanne kaikkien kesken jotka samaan on soneran kanssa joutunut.

14

1463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kannattaa aina lukaista sopimus ja sopimusehdot ennen kuin kytkysopimuksen allekirjoittaa. Siellä lukee ihan selvästi, että kuukausimaksuja ei hyvitetä siltä ajalta kun puhelin on huollossa tai kun se ei toimi.

      Jos ostat auton osamaksulla, niin ethän sinä silloinkaan saa rahoitusyhtiöltä hyvitystä siltä ajalta kun auto on esim. takaisnkutsuhuollossa, koska se on auton valmistajan asia.

      • en turhaa täällä kirjoittele.

        muuhun en kantaa otas kuin tähän kännykkä asiaan.
        Kuningaskulutta vastasi minulle että kytkyä ei saa periä siltä ajalta kun kännykkä on takuuhuollossa. Samoin on vastannut kulutusasiamies joten eiköhän tämä ole sillä selvä? Laki on hyvin tiedossa, sitä on tullut opiskeltua kovalla kädellä tässä muutama kuukausi, se muuten mitä on pienellä präntätty ei päde ja siitäkin voisi vetää käräjille ja takuulla otetaan myös joukkokanteessa esille tuo präntti.


      • pegu...
        en turhaa täällä kirjoittele. kirjoitti:

        muuhun en kantaa otas kuin tähän kännykkä asiaan.
        Kuningaskulutta vastasi minulle että kytkyä ei saa periä siltä ajalta kun kännykkä on takuuhuollossa. Samoin on vastannut kulutusasiamies joten eiköhän tämä ole sillä selvä? Laki on hyvin tiedossa, sitä on tullut opiskeltua kovalla kädellä tässä muutama kuukausi, se muuten mitä on pienellä präntätty ei päde ja siitäkin voisi vetää käräjille ja takuulla otetaan myös joukkokanteessa esille tuo präntti.

        Toi oli kyllä päivän paras :D :D

        Ai että pieni präntti ei päde... Täytyi oikein tarkistaa toi oma Soneran sopimus ja siinä oli tosiaan koko sivu sitä "pientä pränttiä"...

        Eli siis fonttikoko oli sama koko sivulla ja kyllä siitä selvän saa... Ainakin vakuutussopimuksissa on vielä pienempää pränttiä kuin Soneran vastaavissa...

        Mutta kiitos tästäkin... täytyy alkaa tosissaan hyödyntämään tätä "porsaanreikää" taidan samalla mennä vaatimaan, että tämä määräaikaisuus ei päde, koska se on pienellä präntillä :D:D:D


      • tässä, lue totuus.
        pegu... kirjoitti:

        Toi oli kyllä päivän paras :D :D

        Ai että pieni präntti ei päde... Täytyi oikein tarkistaa toi oma Soneran sopimus ja siinä oli tosiaan koko sivu sitä "pientä pränttiä"...

        Eli siis fonttikoko oli sama koko sivulla ja kyllä siitä selvän saa... Ainakin vakuutussopimuksissa on vielä pienempää pränttiä kuin Soneran vastaavissa...

        Mutta kiitos tästäkin... täytyy alkaa tosissaan hyödyntämään tätä "porsaanreikää" taidan samalla mennä vaatimaan, että tämä määräaikaisuus ei päde, koska se on pienellä präntillä :D:D:D

        Leskisen pariskunta osti joulukuussa 2006 Soneralta kännykkäliittymät ja samalla kytkykauppana Nokian kamerapuhelimet. Kun toinen puhelimista meni rikki, korjaus kesti kuukausia. Lopulta Leskiset saivat uuden puhelimen, mutta vasta kolmen kuukauden kuluttua vian ilmenemisestä.
        Myyjä vastaa tuotteen virheestä
        Leskisten puhelin rikkoontui runsaan puolen vuoden käytön jälkeen, elokuussa 2007. He palauttivat sen ostopaikkaan eli Soneralle. Osoite oli oikea, sillä myyjä vastaa tuotteessa olevasta virheestä ja sen korjaamisesta.
        Myyjän vastuu virheestä on laaja. Myyjä ei voi käännyttää asiakasta maahantuojan tai valmistajan puheille. Asiakas voi toki valittaa myös maahantuojalle tai valmistajalle esimerkiksi silloin, jos myyjä on mennyt konkurssiin.
        Virheen korjaamisesta ei saa koitua asiakkaalle kohtuutonta vaivaa tai ylimääräisiä kuluja. Myyjä ei siis voi määrätä toimittamaan laitetta suoraan huoltoon, jos se on asiakkaalle vaivalloista. Toki asiakas voi suostua asioimaan suoraan huollon kanssa, jos järjestely vaikuttaa järkevältä.
        Myös asiakkaalla on velvollisuuksia. Hänen tulee antaa myyjälle tilaisuus korjata virhe. Samaakin virhettä on kohtuullista antaa korjata kaksi, jopa kolmekin kertaa.
        Leskisten tapauksessa kyse oli kytkykaupasta. Sonera myi varsinaisesti omaa liittymäänsä, mutta kauppaan liittyi myös Nokian valmistama puhelin. Puhelinta asiakas maksoi ikään kuin osamaksulla, kuukausittain. Myyjästä ei kuitenkaan tässäkään tapauksessa ole epäselvyyttä: Lehtiset ostivat paketin Soneran myyntipisteestä, ja Sonera laskutti asiakkaalta rahat sekä liittymästä että puhelimesta.
        Myyjän vastuu ei lopu takuuaikaan
        Kun Leskisten puhelin rikkoontui, takuuaika oli vielä voimassa. Myyjän vastuu laitteen virheestä ei kuitenkaan pääty takuuaikaan. Lain mukaan asiakkaalla on oikeus odottaa, että laite kestää kunnossa normaalijärjellä ymmärrettävän ajan. Kuluttajariitalautakunnan päätösten mukaan kotitalouden laitteiden pitäisi kestää vähintään kaksi vuotta. Myyjä maksaa tänä aikana korjauksen, vaikka takuuaika olisi lyhyempikin.
        Kahden vuoden jälkeen aletaan jo ottaa huomioon laitteen kuluminen. Asiakas ja myyjä voivat tällöin jakaa korjauskustannukset. Yli neljä vuotta vanhan laitteen korjauksesta asiakas saa enää harvoin korvausta.
        Korjaus kohtuullisessa ajassa
        Sonera toimitti Leskisten puhelimen huoltoon. Kun pari viikkoa oli kulunut, pariskunta alkoi kysellä puhelimensa perään. Sonera kuitenkin ilmoitti, että valmistaja ei pysty toimittamaan huoltoon tarvittavia osia, eivätkä he voi asialle mitään. Leskiset lähettivät sähköpostia myös valmistajalle eli Nokialle, joka puolestaan vastasi, että vastuu on Soneran. Kiivasta sähköpostikirjeenvaihtoa jatkui ensimmäisessä vaiheessa pari kuukautta. Puhelin oli koko ajan huollossa.
        Laki sanoo, että tuotteen virhe on korjattava kohtuullisessa ajassa. Keskimäärin kohtuullisena aikana pidetään kahta viikkoa. Korjausaika vaihtelee tapauskohtaisesti: lapsiperheen jääkaapin kohtuullinen korjausaika on lyhyempi kuin kaksi viikkoa. Toisaalta kohtuullinen aika voi pidentyä, jos esimerkiksi osia on vaikea saada.
        Korjauksen viivästymisestä oli asiakkaan suuntaan vastuussa Sonera, sillä myyjän vastuulla on koko korjausprosessi. Valmistajan tai huollon selän taa ei voi vetäytyä. Jos huolto tuottaa hankaluuksia, se ei ole asiakkaan ongelma. Myyjän on järjestettävä asiat valmistajan ja huollon kanssa niin, että korjaus hoituu.
        Sijaislaite pitkäksi korjausajaksi
        Jos korjausaika jostakin syystä venyy, myyjä voi antaa asiakkaalle sijaislaitteen. Mikään laki tähän ei pakota, mutta jos korjattavana oleva laite on asiakkaalle niin välttämätön, että hän joutuu lainaamaan tai vuokraamaan korjauksen ajaksi toisen laitteen, kustannukset maksaa myyjä. Tämän takia myyjän on järkevää tarjota itse sijaislaitetta. Aina myyjät eivät sijaislaitetta tarjoa, asiakkaan pitää osata sitä vaatia.
        Joskus sijaislaitetta kannattaa pyytää heti, kun oman laitteen vie korjaukseen. Jos korjattavaksi menee esimerkiksi perheen ainoa puhelin, sijaislaite on kohtuullista saada heti.
        Sonera tarjosi Leskisille aluksi sijaislaitteeksi tavallista kännykkää. Sitä Leskiset eivät tarvinneet, koska heillä oli kotona vanha soittelemiseen kelpaava puhelin. Kun korjaus oli kestänyt kaksi kuukautta, Soneralta tuli vihdoin tarjous kamerapuhelimen lainaamisesta. Jotta sen olisi saanut, Leskisten olisi kuitenkin pitänyt sitoutua ankaraan vastuuseen laitteesta. Soneran moniselitteisessä viestissä sanottiin muun muassa, että jos laite rikkoontuu mekaanisesti, asiakas maksaa kulut. Laitetta ei olisi myöskään saanut luovuttaa toiselle henkilölle.
        - Sijaislaite ei todellakaan ole asiakkaan oma. Siitä tulee huolehtia hyvin. Myyjä voi myös edellyttää, että laitetta ei anneta muiden käyttöön. Asiakas ei kuitenkaan joudu maksamaan, jos sijaislaitteessa ilmenee jokin valmistusvika. Se on myyjän vastuulla.
        Leskiset ymmärsivät Soneran sähköpostitse lähettämän viestin niin, että he joutuvat maksamaan, jos lainalaite menee rikki, olipa syy mikä tahansa. Niinpä he eivät uskaltaneet tarttua Soneran tarjoukseen.
        Soneralta selitetään, että sijaislaitetta koskeva sitoumusteksti on ankara, koska ihmisillä on taipumusta kohdella lainapuhelimia huolimattomammin kuin omiaan. Asiakkaalla ei Sonerankaan mukaan ole mitään vastuuta sijaislaitteen valmistusvioista. Sonera on nyt luvannut korjata epäselvää sitoumustekstiään.
        Kaupan voi perua, jos huolto viivästyy reilusti
        Jos korjaus ei tunnu valmistuvan lainkaan, asiakkaalla on oikeus perua kauppa. Myyjältä voi pyytää rahat takaisin tai uuden laitteen. Mitään tarkkaa ajankohtaa ei kaupan perumiselle voi antaa, mutta sitä voi vaatia, jos kohtuullinen korjausaika ylittyy useilla viikoilla. Mikäli myyjä ei suostu kauppaa purkamaan, asiasta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan.
        Myyjä korvaa suoranaiset kulut
        Asiakkaalle ei saa koitua virheellisen tuotteen korjaamisesta mitään suoranaisia kuluja. Jos korjausasiassa pitää soitella puhelimella tai tulee matkakustannuksia, laskun voi esittää myyjälle.
        Leskisten tapauksessa Soneran piti palauttaa myös puhelimesta perityt kuukausimaksut siltä ajalta, kun puhelin ei ollut asiakkaan käytössä.
        Työvoitto Leskisille
        Leskisten ongelma ratkesi paria päivää vaille kolmen kuukauden odottelun jälkeen. Soneran vitkutteluun turhautuneina he lähettivät vielä yhden äkäisen palautteen Nokialle. Muutaman päivän kuluttua tuli vastaus: saatte uuden puhelimen ensi viikolla. Muutaman päivän päästä tuli soitto myös Soneralta: Leskisille luvattiin hyvittää noin 60 euroa puhelimen kuukausimaksuja. Mielipahasta ja ottamatta jääneistä kuvista he eivät saa mitään korvausta.
        Virpi Väisänen / TV1 Kuningaskuluttaja
        » kirjaudu sisään tai rekisteröidy kommentoidaksesi
        Sama oire, eri operaattori
        Julkaistu Pe, 25/01/2008 - 08:48 jenneko
        Aivan sama juttu meillä, operaattorina vain Saunalahti. Kytkykaupalla hankittu puhelin (kämmentietokone) on ollut pariin otteeseen huollossa, kerrallaan aina yli kuukauden. Huoltoon vietävä puhelin on toimitettava ElisaShopitin kautta, koska Saunalahdella ei ole omia toimipisteitä. Näin ollen sijaislaitettakaan ei ole voitu vaatia.
        Ensimmäisen kerran kun aloimme vaatia hyvitystä, Saunalahti kehotti ottamaan yhteyttä puhelimen huoltoon - sitä kautta olisi kuulemma pitänyt hakea kaikki korvaukset puhelimesta. Huoltoon soitettuani siellä oltiin kovin ihmeissään, että sinne ylipäätään neuvottiin ottamaan yhteyttä, he eivät voisi korvata mitään. Seurasi soittelua edestakaisin ja närkästystä siitä, kuka asiasta oikeasti vastaa. Puhelimen kuukausittaisesta maksusta emme saaneet korvausta, Saunalahti lupasi alennusta yhden kuukauden ajan puheluista ja tekstiviesteistä kaiken kaikkiaan alle 10 €. Puhelimesta maksoimme myös niiltä huoltokuukausilta yli 33 €/kk.
        Nyt puhelin toimii, mutta koko hommasta jäi huono maku suuhun, emmekä ole enää koskaan ottamassa uutta puhelinta kytkykaupalla - eivätkä varmasti ota ketkään tuttavatkaan, joille asiasta olemme kertoneet.

        Ei pitäisi olla epäselvyyttä jos tuo tajuaa.


      • läpeensä kyllästynyt soneraan

        onko mahdollista saada hyvitystä, kun tilasin soneralta laajakaistan, johon sisältyi modeemi, mutta modeemi tuli vasta puoli vuotta myöhemmin kun olin ensin 2 kertaa soittanut sen perään ja pyytänyt sitä.
        tuon puolen vuoden aikana siis maksoin laskua vaikkei liittymä toiminut.
        tuo oli määräaikainen sopimus, joka on nyt jo päättynyt, eli taitaa olla liian myöhäistäkin vinkua sen perään....


    • kipparijeee

      sen takia tollasii kytkypaskoi ei kannata ottaa ! jollei halua joutua siihen paskanpyöritykseen.. sanoohan sen nyt järkikin että helpommalla pääsee ku maksaa se kapulan käteisenä ni siit ei tarvi murehtii sen enempää ja eikä tarvi sitoutuu 2v kaiken maailman kusetuksiin..

      • kytkyläinen

        Eikai oikeasti kukaan ole noin typerä, mitä viestiketjun aloittaja??? Minkä ihmeen takia sonera, tai minkään muunkaan operaattorin tarvitsisi hyvittää osamaksulla maksetun puhelimen kuukausimaksut niiltä kuukausilta, kun puhelin on huollossa?? Operaattori toimittaa laitteen valmistajalle, aivan kuten sopimuksessa sanotaan. Takuuaika on myöskin juuri tasan se, minkä valmistaja tuotteelle antaa, eikä ikävä kyllä päivääkään pidempi. On kumma juttu, että kytkyliittymästä on tullut joillekin ihmisistä noin kovin vaikea asia. Oikeastihan se on vain yksi tapa maksaa kännykkä. Olisit kiitollinen tuosta 20€ lataussetelistä, lain mukaan kun sinulle ei olisi kuulunut mitään.


      • kato näin
        kytkyläinen kirjoitti:

        Eikai oikeasti kukaan ole noin typerä, mitä viestiketjun aloittaja??? Minkä ihmeen takia sonera, tai minkään muunkaan operaattorin tarvitsisi hyvittää osamaksulla maksetun puhelimen kuukausimaksut niiltä kuukausilta, kun puhelin on huollossa?? Operaattori toimittaa laitteen valmistajalle, aivan kuten sopimuksessa sanotaan. Takuuaika on myöskin juuri tasan se, minkä valmistaja tuotteelle antaa, eikä ikävä kyllä päivääkään pidempi. On kumma juttu, että kytkyliittymästä on tullut joillekin ihmisistä noin kovin vaikea asia. Oikeastihan se on vain yksi tapa maksaa kännykkä. Olisit kiitollinen tuosta 20€ lataussetelistä, lain mukaan kun sinulle ei olisi kuulunut mitään.

        pistetään semmonen ja jos millään mahdollista ni kaupan päälliseks hiukan vaniljajäätelöä ja mansikkahilloa !! ;P


      • kytkyn niin
        kytkyläinen kirjoitti:

        Eikai oikeasti kukaan ole noin typerä, mitä viestiketjun aloittaja??? Minkä ihmeen takia sonera, tai minkään muunkaan operaattorin tarvitsisi hyvittää osamaksulla maksetun puhelimen kuukausimaksut niiltä kuukausilta, kun puhelin on huollossa?? Operaattori toimittaa laitteen valmistajalle, aivan kuten sopimuksessa sanotaan. Takuuaika on myöskin juuri tasan se, minkä valmistaja tuotteelle antaa, eikä ikävä kyllä päivääkään pidempi. On kumma juttu, että kytkyliittymästä on tullut joillekin ihmisistä noin kovin vaikea asia. Oikeastihan se on vain yksi tapa maksaa kännykkä. Olisit kiitollinen tuosta 20€ lataussetelistä, lain mukaan kun sinulle ei olisi kuulunut mitään.

        joutuu murehtii kaiken maailman asioista.. mutta kun ostaa kännyn käteisel ja siihen esim dna arvo latausliittymä ni ei tarvi mistään laskuista tai muista paskoista murehtii.. =) jotkut tietty tahtoo murehtii koko elämänsä tälläisist asioist mut en mä ainakaan.. päätä vaan rupeis särkee ! ;D


      • maksoi silloin känny...
        kytkyn niin kirjoitti:

        joutuu murehtii kaiken maailman asioista.. mutta kun ostaa kännyn käteisel ja siihen esim dna arvo latausliittymä ni ei tarvi mistään laskuista tai muista paskoista murehtii.. =) jotkut tietty tahtoo murehtii koko elämänsä tälläisist asioist mut en mä ainakaan.. päätä vaan rupeis särkee ! ;D

        käteisellä 790€ joten ei sattunut lompakosta löytymään.


      • ylempää selostus.
        kytkyläinen kirjoitti:

        Eikai oikeasti kukaan ole noin typerä, mitä viestiketjun aloittaja??? Minkä ihmeen takia sonera, tai minkään muunkaan operaattorin tarvitsisi hyvittää osamaksulla maksetun puhelimen kuukausimaksut niiltä kuukausilta, kun puhelin on huollossa?? Operaattori toimittaa laitteen valmistajalle, aivan kuten sopimuksessa sanotaan. Takuuaika on myöskin juuri tasan se, minkä valmistaja tuotteelle antaa, eikä ikävä kyllä päivääkään pidempi. On kumma juttu, että kytkyliittymästä on tullut joillekin ihmisistä noin kovin vaikea asia. Oikeastihan se on vain yksi tapa maksaa kännykkä. Olisit kiitollinen tuosta 20€ lataussetelistä, lain mukaan kun sinulle ei olisi kuulunut mitään.

        luuletko jotain tietäväsi, tuskin osaat itse edes persettäsi pyyhkiä. Tutki lakia mitä sanotaa kuluttajan oikeudeksi turha vittuilla aivoton jos ei tajunta riitä edes perseen pyyhintään.


      • takuuta oli...
        ylempää selostus. kirjoitti:

        luuletko jotain tietäväsi, tuskin osaat itse edes persettäsi pyyhkiä. Tutki lakia mitä sanotaa kuluttajan oikeudeksi turha vittuilla aivoton jos ei tajunta riitä edes perseen pyyhintään.

        ja vaikkei ollut niin liittymä ei saa piiloutua valmistajan taikka muun selän taakse.


      • kytkyläinen.......
        takuuta oli... kirjoitti:

        ja vaikkei ollut niin liittymä ei saa piiloutua valmistajan taikka muun selän taakse.

        Luin kyllä, ja koska työskentelen lakiasiaintoimistossa tunnen myös lain suht hyvin.


      • sitten varmaan tiedät
        kytkyläinen....... kirjoitti:

        Luin kyllä, ja koska työskentelen lakiasiaintoimistossa tunnen myös lain suht hyvin.

        tai näköjään et.. Kuningaskuluttajaas on tietoa ja sieltä on minulle vastattu samoin kuin vastasivat muutkin virkailijat jotka ajavat kuluttajan asioita että kun kytky on käytössä, puhelin kun mykistyy siltä ajalta ei saa periä maksua kun ei puhelinta ole käytössä, en saanut vaihtopuhelinta käyttöön siksi aikaa kun kuukausia kestänyt korjaus oli käynnissä, en voinut käyttää kytkyä joten minun velvollisuuteni ei siltä' ajalta ole maksaa senttiäkkään soneralle. On se vaikeaa siellä näköjään tajuta vaikka selittäisi kuinka.. tuosta on mustaa valkoisella tuolla ylempänä, lukaise uudestaan vastaava tapaus mikä oli kuningaskuluttajassa esillä. Ei eroa siitä mitä minulle kävi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe