Amerikkaan muuttamisesta

Suunnitteleva...

Hei.

Oisin kiinnostunut Amerikkaan muuttamisesta, tuskin oon ainut...
Syy siihen ei oo glamour eikä elokuvien perusteella luodut mielikuvat, vaan se, että en tunne olooni kotoisaks Suomessa. Mun aviomies on venäläinen, eikä oo löytäny täältä töitä, vaikka sillä on suomalainen koulutus ja puhuu suomee. Etsitty on ja kauan. Kukaan ei ees vastaa. Mäkään en oo löytäny töitä sen jälkeen kun vaihdoin sukunimeni venäläiseen.
Ollaan molemmat lopen uupuneita ja kyllästyneitä ainaseen ryssittelyyn ja siihen että ollaan kun jotain toisen luokan kansalaisia...

Ollaan nyt alettu miettiin että mihin sitä sitten suuntais, ja mietittiin eka Venäjää, mutta en haluis muuttaa sinne. Mua itteeni on alkanu kiehtoon TEKSAS. En tiä mistä syystä, mutta sinne haluisin muuttaa. Oon kattellu työpaikkailmotuksia ja talojen hintoja jne muutenkin koittanu vähän tutustuu. Olis aivan ihana elää jossain pikku tai miksei isommassakin talossa vähän kauempana kaupungista.

Elikkäs kysymys kuuluu että onko sinne Amerikkaan muuttaminen tosi vaikeeta? Millä perusteella sinne pääsee asuun? Me molemmat ollaan siis yliopistokoulutettuja ja puhutaan sujuvaa englantia.

Kiitos vastauksista.

37

5439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantsii miettia

      No se pitaa paikkansa etta venalaisyys ei taalla ole hapean aihe koska heita on niin paljon, esim venajanjuutalaiset saavat suunnilleen automaattisesti green cardin.

      Lahinna tulee mieleen tyon kautta saatu tyoviisumi, jonka tyonantaja hankkii ja voi myohemmin myos hankkia green cardin, sen jalkeen voi itse anoa kansalaisuutta vuosikausien jalkeen. Talla hetkella on tyomarkkinat vaan niin huonot etta voi olla vaikeaa loytaa tyonantajaa joka haluaisi ryhtya tuohon rumbaan, ellet ole joku biologi, laakari tai sairaanhoitaja.

      On myos ilmainen arvonta joka oikeuttaa green cardin anomiseen, googlaa vaikka green card lottery mutta ala usko muita kuin valtion omia sivuja, on paljon huijareita jotka pyytavat rahaa osallistumiskuponkien tayttamisesta ja joihin ei kannata luottaa missaan tapauksessa.

      Ehka Keski-Eurooppa, Australia, NZ tai pahimmassa tapauksessa Kanada voisivat olla paljon helpompia vaihtoehtoja. Noissa paikoissa elamisen laatu voi olla parempi kuin Amerikassa ja paasy on helppoa. Parhainta onnea joka tapauksessa!

      • sinulle kin...

        Kiitos siis kattavasta vastauksestasi.

        Meillä on siis unelmana että jos pystyttäs elään ihan normaalia perhe-elämää, ei missään megakaupungissa, vaan ihan missä vaan, kunhan olis lämpimämäpää kun Suomessa. Arvostetaanko Amerikas suomalaista koulutusta? Mun miehellä on siis kaks yliopistotutkintoo, yks Venäjältä ja toinen Suomesta. Itellä vaan Suomesta. Onko meiän unelma mitenkään realistinen sun mielestä? Löytääkö ulkomaalanen sieltä helposti työpaikan?

        "Ehka Keski-Eurooppa, Australia, NZ tai pahimmassa tapauksessa Kanada voisivat olla paljon helpompia vaihtoehtoja. Noissa paikoissa elamisen laatu voi olla parempi kuin Amerikassa ja paasy on helppoa."

        Meitä kiinnostaa toi Amerikka juuri sen takia, ettei välttämättä enää tarvis kuunnella sitä että painu takaisin sinne mistä tulitkin... Tuskin siellä kukaan niin voi tosissaan sanoa, kun kaikki sinne on aikanaan jostain lähteny? Vai? Australia tietty siinä mieles sama homma, mutta jotenkaan sinne lähtö ei houkuta niin paljoo.. Tietty jos toi Amerikka on liian vaikee, niin sekin käy kyl mainiosti.


      • Jarkko66
        sinulle kin... kirjoitti:

        Kiitos siis kattavasta vastauksestasi.

        Meillä on siis unelmana että jos pystyttäs elään ihan normaalia perhe-elämää, ei missään megakaupungissa, vaan ihan missä vaan, kunhan olis lämpimämäpää kun Suomessa. Arvostetaanko Amerikas suomalaista koulutusta? Mun miehellä on siis kaks yliopistotutkintoo, yks Venäjältä ja toinen Suomesta. Itellä vaan Suomesta. Onko meiän unelma mitenkään realistinen sun mielestä? Löytääkö ulkomaalanen sieltä helposti työpaikan?

        "Ehka Keski-Eurooppa, Australia, NZ tai pahimmassa tapauksessa Kanada voisivat olla paljon helpompia vaihtoehtoja. Noissa paikoissa elamisen laatu voi olla parempi kuin Amerikassa ja paasy on helppoa."

        Meitä kiinnostaa toi Amerikka juuri sen takia, ettei välttämättä enää tarvis kuunnella sitä että painu takaisin sinne mistä tulitkin... Tuskin siellä kukaan niin voi tosissaan sanoa, kun kaikki sinne on aikanaan jostain lähteny? Vai? Australia tietty siinä mieles sama homma, mutta jotenkaan sinne lähtö ei houkuta niin paljoo.. Tietty jos toi Amerikka on liian vaikee, niin sekin käy kyl mainiosti.

        Tekasaissa ei kaikki ole kovin vieraan varaisia, vaan siellä nimen omaan on noita huutelioita "menkää sinne mistä tulittekin." Vaikka ovat itsekkin entisiä uudisasukkaita.

        Mikä siinä Venäjässä mättää jos kerran mieskin on Venälänen? Luulisi nyky venäjältä löytyvän monenlaisia mahdollisuuksia? Vai vieläkö samat vanhat ongelmat vaikuttaa yhtä voimakkaasti kuin vielä aijemmin?


      • oot oikeessa
        Jarkko66 kirjoitti:

        Tekasaissa ei kaikki ole kovin vieraan varaisia, vaan siellä nimen omaan on noita huutelioita "menkää sinne mistä tulittekin." Vaikka ovat itsekkin entisiä uudisasukkaita.

        Mikä siinä Venäjässä mättää jos kerran mieskin on Venälänen? Luulisi nyky venäjältä löytyvän monenlaisia mahdollisuuksia? Vai vieläkö samat vanhat ongelmat vaikuttaa yhtä voimakkaasti kuin vielä aijemmin?

        Kyl varmasti mahdollisuuksia on paljon.... Ainakin verrattuna Suomeen. Mut vaikka mä tykkään Venäjästä, niin en haluu asuu siellä.

        Tuskin siel Texasissa venläistä vihataan niin ku Suomessa..... Ja ainakin oltas mun miehen kans samas tilantees.


      • lannenhunttari canadasta

        TUOTA VASTAAJAN--- pahimmassa tapauksessa Kanada _voisivat olla paljon helpompia vaihtoehtoja.

        miksi kanukki olisi se PAHIN vaihtoehto????
        itse 30 v asuneena en vaihtaisi mihinkaan noista mainitsemistasi maista.
        ja tuttavani aussista on juuri tulossa katselemaan mahdollisuuksia muuttoon sielta usaan ,tai kanadaan.
        ja taalla lansirannikolla tunnen useita perheita [suomalaisia],jotka ovat aikanaan asuneet aussissa.en vaita aussin olevan huono maa,mutta itse en muuttaisi sinne.


      • kantsii miettia
        sinulle kin... kirjoitti:

        Kiitos siis kattavasta vastauksestasi.

        Meillä on siis unelmana että jos pystyttäs elään ihan normaalia perhe-elämää, ei missään megakaupungissa, vaan ihan missä vaan, kunhan olis lämpimämäpää kun Suomessa. Arvostetaanko Amerikas suomalaista koulutusta? Mun miehellä on siis kaks yliopistotutkintoo, yks Venäjältä ja toinen Suomesta. Itellä vaan Suomesta. Onko meiän unelma mitenkään realistinen sun mielestä? Löytääkö ulkomaalanen sieltä helposti työpaikan?

        "Ehka Keski-Eurooppa, Australia, NZ tai pahimmassa tapauksessa Kanada voisivat olla paljon helpompia vaihtoehtoja. Noissa paikoissa elamisen laatu voi olla parempi kuin Amerikassa ja paasy on helppoa."

        Meitä kiinnostaa toi Amerikka juuri sen takia, ettei välttämättä enää tarvis kuunnella sitä että painu takaisin sinne mistä tulitkin... Tuskin siellä kukaan niin voi tosissaan sanoa, kun kaikki sinne on aikanaan jostain lähteny? Vai? Australia tietty siinä mieles sama homma, mutta jotenkaan sinne lähtö ei houkuta niin paljoo.. Tietty jos toi Amerikka on liian vaikee, niin sekin käy kyl mainiosti.

        Suomen ja Venajan normaalien yliopistojen tutkinnot kylla ovat kaypia Amerikassa mutta sen lisaksi tarvitaan etta on tyonantaja joka haluaa sponsoroida viisumia ja maksaa kulut, ja sen lisaksi viela todistaa viranomaisille etta eivat pysty loytamaan amerikkalaista tuohon tyohon. Se on kallis ja hankala prosessi tyonantajalle varsinkin nykyisessa taloustilanteessa ja ennen kuin tyonantaja haluaa teita sponsoroida ei ole toivoa.

        Parhaammassakin tapauksessa voisi olla yli vuoden ennen kuin pystyisitte muuttamaan maahan.

        Australia ja NZ ovat paljon parempia vaihtoehtoja ja siella tuo venalaisyys tai suomalaisuus ovat paljon pienempia ongelmia kasittaakseni.

        Toistan viela: varokaa noita huijareita jotka tekevat isoja lupauksia mutta lopulta ottavat vaan rahasi ja jattavat pulaan.


      • alkuperäinen alottaja taas
        kantsii miettia kirjoitti:

        Suomen ja Venajan normaalien yliopistojen tutkinnot kylla ovat kaypia Amerikassa mutta sen lisaksi tarvitaan etta on tyonantaja joka haluaa sponsoroida viisumia ja maksaa kulut, ja sen lisaksi viela todistaa viranomaisille etta eivat pysty loytamaan amerikkalaista tuohon tyohon. Se on kallis ja hankala prosessi tyonantajalle varsinkin nykyisessa taloustilanteessa ja ennen kuin tyonantaja haluaa teita sponsoroida ei ole toivoa.

        Parhaammassakin tapauksessa voisi olla yli vuoden ennen kuin pystyisitte muuttamaan maahan.

        Australia ja NZ ovat paljon parempia vaihtoehtoja ja siella tuo venalaisyys tai suomalaisuus ovat paljon pienempia ongelmia kasittaakseni.

        Toistan viela: varokaa noita huijareita jotka tekevat isoja lupauksia mutta lopulta ottavat vaan rahasi ja jattavat pulaan.

        Joo, itelläni on Tampereen yliopistosta koulutus ja miehellä Moskovan yhdestä kansainvälisestikin arvostetusta yliopistosta (siis kun Venäjällähän on kaikkia yksityisiä "yliopistojakin", niin mun mies on siis ihan oikeesta yliopistosta valmistunu) ja lisäks sitten vielä täältä.

        "Australia ja NZ ovat paljon parempia vaihtoehtoja ja siella tuo venalaisyys tai suomalaisuus ovat paljon pienempia ongelmia kasittaakseni. "

        Millä tavalla ne on parempia? Onko siellä helpompi löytää töitä ku Amerikassa?

        Tota mun miehel ois mahdollisuus mennä Amerikkaan työharjotteluun (on siis melki valmistunu Suomen oppilaitoksesta)... Niin ollaan mietitty et jos he sitten siinä työpaikassa haluis ottaa hänet vakituisestikkin töihin. Eikös toi olis sit aika hyvä mahdollisuus löytää työ?

        Kiitos tosta varotuksesta :)


      • Ca-na-da
        lannenhunttari canadasta kirjoitti:

        TUOTA VASTAAJAN--- pahimmassa tapauksessa Kanada _voisivat olla paljon helpompia vaihtoehtoja.

        miksi kanukki olisi se PAHIN vaihtoehto????
        itse 30 v asuneena en vaihtaisi mihinkaan noista mainitsemistasi maista.
        ja tuttavani aussista on juuri tulossa katselemaan mahdollisuuksia muuttoon sielta usaan ,tai kanadaan.
        ja taalla lansirannikolla tunnen useita perheita [suomalaisia],jotka ovat aikanaan asuneet aussissa.en vaita aussin olevan huono maa,mutta itse en muuttaisi sinne.

        Itseäni kiinnostaa sama asia?! Kanada on PARAS kaikista mainituista vaihtoedhoidsta!


      • Se että
        Jarkko66 kirjoitti:

        Tekasaissa ei kaikki ole kovin vieraan varaisia, vaan siellä nimen omaan on noita huutelioita "menkää sinne mistä tulittekin." Vaikka ovat itsekkin entisiä uudisasukkaita.

        Mikä siinä Venäjässä mättää jos kerran mieskin on Venälänen? Luulisi nyky venäjältä löytyvän monenlaisia mahdollisuuksia? Vai vieläkö samat vanhat ongelmat vaikuttaa yhtä voimakkaasti kuin vielä aijemmin?

        Kovinkaan monista Suomalaisista venäjä ei oo mikään ihku paikka... Osa ihmisistä voi sielläkin päin olla vähän... ;//


      • svgdgeg
        Ca-na-da kirjoitti:

        Itseäni kiinnostaa sama asia?! Kanada on PARAS kaikista mainituista vaihtoedhoidsta!

        Vanhaan viestiin vastaamista, mutta pakko sanoa olevani samoilla linjoilla. Asun Kanadassa ja sitä ennen neljässä muussa maassa, mukaanlukien USA. Kanada on ehdottomasti paras valinta, varsinkin USA:han verrattuna aivan erinomainen.


    • Home Alonen

      On eri asia näytellä Hollywoodissa kuin asua USAssa !

      California on vain yksi # 52 osavaltiosta - mutta Hollywood tuottaa elokuvaista 95%

      Eli siis kaikkihan elokuviin pääsee - mutta mitä ns lisäarvoa toisitte USAlle ?

      • mutta vastataan nyt kuitenki

        Mähän tossa alotusviestissä jo sanoin, ettemme haluu muuttaa Amerikkaan sen takia, että leffoissa kaikki näyttää niin hienolta, vaan sen takia, että Suomessa ei oo hyvä meiän asua just sen takia et mun mies on venäläinen. Halutaan elää NORMAALIA ELÄMÄÄ, käydä töissä ja niin edelleen. Ollaan kyllästytty siihen et minne tahansa sitä menee, niin kohdellaan ku roskaa ja katotaan nenän vartta pitkin.


      • Ruuhkakivi
        mutta vastataan nyt kuitenki kirjoitti:

        Mähän tossa alotusviestissä jo sanoin, ettemme haluu muuttaa Amerikkaan sen takia, että leffoissa kaikki näyttää niin hienolta, vaan sen takia, että Suomessa ei oo hyvä meiän asua just sen takia et mun mies on venäläinen. Halutaan elää NORMAALIA ELÄMÄÄ, käydä töissä ja niin edelleen. Ollaan kyllästytty siihen et minne tahansa sitä menee, niin kohdellaan ku roskaa ja katotaan nenän vartta pitkin.

        Esim. sellaisia jotka voi auttaa on:

        www.viisumiarvonta.us

        sieltä saa tietoa ilmaiseksi. Maksaa saa jos haluaa...

        USAan muuttaminen ei ole helppoa...vaaditaan paljon dokumenttia ja anomuksia...

        Toivottavasti teillä tärppää...


      • En ymmärrä ollenkaan
        Ruuhkakivi kirjoitti:

        Esim. sellaisia jotka voi auttaa on:

        www.viisumiarvonta.us

        sieltä saa tietoa ilmaiseksi. Maksaa saa jos haluaa...

        USAan muuttaminen ei ole helppoa...vaaditaan paljon dokumenttia ja anomuksia...

        Toivottavasti teillä tärppää...

        "Veloitamme palvelustamme palvelumaksun. Hinta on $20/€15 yhdestä hakemuksesta tai $25/€20 avioparilta, joille molemmille täytetään oma hakemus."

        "Vältääksesi virheitä hakemuslomakkeen täytössä ja kuvien käsittelyssä, voit käyttää palveluamme.
        Täytä kyselylomakkeemme kohdat ja lähetä kuvat sähköpostilla."

        En kertakaikkiaan ymmärrä miksi ihmeessä joku haluaisi käyttää kyseisen firman palveluja, eli ensinnäkin tehdä asiat monimutkaisemmin kuin on tarpeellista, ja sitten vielä MAKSAA siitä??

        Kun sen virallisen viisumiarvontalomakkeen täyttäminen on täysin ilmaista, ja sen tekee netissä muutamassa minuutissa. Tuo mainitsemasi sivu harrastaa outoa pelottelua siitä miten kyse muka on jostain ihmeen vaikeasta ja vaateliaasta jutusta, joka helposti menee väärin! Kyseinen lomake on niin helppo että jos on peruskoulusta läpi päässyt niin sen täyttäminen ei tuota mitään vaikeuksia.

        Ja jos joku ei osaa englantia sen verran että ymmärtäisi kyseisellä, virallisella sivustolla olevat ohjeet, niin ei kyllä sitten tule USA:ssakaan pärjäämään.

        Kaikkein huolestuttavinta kyseisessä sivussa kylläkin on "Annettuasi tietosi ja suoritettuasi palvelumaksun joko tilillemme Suomeen tai liittäämällä mukaan amerikalaisen pankin shekin, aktivoimme antamasi tiedot ja lähetämme ne oikein, täsmällisesti ja varmasti viranomaisten haluamalla tavalla käsittelyyn."

        Mitä takuuta asiakkaalla on että kyseinen firma heidän puolestaan lomakkeen edes täyttää? Ei yhtään mitään!

        Paljon helpommin täyttää sen lomakkeen itse, ja on myös sitten 100 % että se on tehty!


      • mulle

        mitka ovat ne 52 osavaltiota. Varsinkin ne kaksi viimeista kiinnostaa.


      • ei kuulu minulle mutta...
        Ruuhkakivi kirjoitti:

        Esim. sellaisia jotka voi auttaa on:

        www.viisumiarvonta.us

        sieltä saa tietoa ilmaiseksi. Maksaa saa jos haluaa...

        USAan muuttaminen ei ole helppoa...vaaditaan paljon dokumenttia ja anomuksia...

        Toivottavasti teillä tärppää...

        Varokaa naita huijarifirmoja.

        Se oikea sivu on U.S. Department of Staten sivu, alkuun paasee tasta :
        http://www.dvlottery.state.gov/

        Valitettavasti riittaa idiootteja jotka lahettavat rahaa noihin huijarifirmoihin. Se on sama kuin maksaisit rahaa siita etta joku tayttaa sinulle lottokupongin ja vie sen kioskiin sen sijaan etta tekisit sen itse, paitsi etta et tieda tekevatko he mitaan oikeasti.


      • antakee jo armoa
        Ruuhkakivi kirjoitti:

        Esim. sellaisia jotka voi auttaa on:

        www.viisumiarvonta.us

        sieltä saa tietoa ilmaiseksi. Maksaa saa jos haluaa...

        USAan muuttaminen ei ole helppoa...vaaditaan paljon dokumenttia ja anomuksia...

        Toivottavasti teillä tärppää...

        Ote tuolta sivulta:

        "USAn Vihreän Kortin (green card) arvonta järjestetään myös tänä vuonna (2008)"

        Timolla ei taida olla kalenteri ihan ajan tasalla, saa nahda kuinka nopeasti 'he' saavat korjattua. Hyvia myos nuo 'Ammatit' ja 'Viisumityypit'-listaukset, varmaan hyodyllista tietoa hakijoille.


      • En ymmärrä ollenkaan..
        antakee jo armoa kirjoitti:

        Ote tuolta sivulta:

        "USAn Vihreän Kortin (green card) arvonta järjestetään myös tänä vuonna (2008)"

        Timolla ei taida olla kalenteri ihan ajan tasalla, saa nahda kuinka nopeasti 'he' saavat korjattua. Hyvia myos nuo 'Ammatit' ja 'Viisumityypit'-listaukset, varmaan hyodyllista tietoa hakijoille.

        Ja menee vieläkin paremmaksi. Katsopa kohdasta "Kuvaohjeet":

        "Kuvia ei palauteta. Kuvan taakse on kirjoitettava nimi ja osoite.
        Kuvat on oltava perillä viimeistään joulukuun 1. 2005
        Voit lähettää kuvasi osoitteella:"

        Eipähän tuo olekaan kuin rapiat kolme vuotta ollut päivittämättä. Antaa kyllä TODELLA luotettavan kuvan puljun toiminnasta!


      • koulussa opittua
        mulle kirjoitti:

        mitka ovat ne 52 osavaltiota. Varsinkin ne kaksi viimeista kiinnostaa.

        Alaska ja Hawaii ovat viimeksi liittyneet

        U.S.A han !


      • ja laskin
        koulussa opittua kirjoitti:

        Alaska ja Hawaii ovat viimeksi liittyneet

        U.S.A han !

        48 osavaltiota mantereella Alaska Hawaii = 50
        Missa ne kaksi muuta ovat?


      • intätte

      • Canada
        ja laskin kirjoitti:

        48 osavaltiota mantereella Alaska Hawaii = 50
        Missa ne kaksi muuta ovat?

        Eikö DC ole ihan oma alueensa ?

        Pueto Rico on kanssa kiinnostunut saamaan osaksi ja Stateksi of USA !


      • ei ole
        Canada kirjoitti:

        Eikö DC ole ihan oma alueensa ?

        Pueto Rico on kanssa kiinnostunut saamaan osaksi ja Stateksi of USA !

        osavaltio.


    • Holostoi

      Kävikö teillä mielessä että olisitte ottanee sinun sukunimen ?

      Miehestäsi olisi tullut samalla suomalainen jolla on hyvä venäjän taito ?

      • se onkin

        No pointtinahan on just se, et täällä mun miehen pitäs koittaa peitellä venäläisyyttänsä ja esittää suomalaista, jotta se hyväksyttäis. Eihän sen niin pidä mennä. Hän haluu olla venäläinen ihan avoimesti, eikä todellakaan häpee sitä, eikä kuulukkaan hävetä.


      • Itäkeskus
        se onkin kirjoitti:

        No pointtinahan on just se, et täällä mun miehen pitäs koittaa peitellä venäläisyyttänsä ja esittää suomalaista, jotta se hyväksyttäis. Eihän sen niin pidä mennä. Hän haluu olla venäläinen ihan avoimesti, eikä todellakaan häpee sitä, eikä kuulukkaan hävetä.

        Ihan kiva. Ei taida vielä miehesi olla oppinut että mitä on asua lännessä ?

        Onnea kuitenkin yritykselle päästä Suomesta pois ja saada hieman positiivista kokemusta muualtakin maailmasta.


      • european citizen
        Itäkeskus kirjoitti:

        Ihan kiva. Ei taida vielä miehesi olla oppinut että mitä on asua lännessä ?

        Onnea kuitenkin yritykselle päästä Suomesta pois ja saada hieman positiivista kokemusta muualtakin maailmasta.

        Amerikasta en tiedä, mutta ainakin Keski-Euroopassa venäläiset ovat toisen luokan jengiä, kiitos kaikille uusrikkaille, jotka ovat täysin pilanneet maineen


    • ihanuudesta...

      Luinpa jostain ettän. 25 % USA:n korkeakoulututkinnon suorittaneista on ulkomaalaisia (ainakin tieteiden alalla). 48% tohtorintutkinnon suorittaneista on ulkomaalaisia. Mitäköhän maan oma väki tekee?

      Muuttovirta on kuitenkin kääntymässä, monet maahanmuuttajat ovat palanneet takaisin kotiin, syynä työttömyys-, urallaetenemis- ja kansalaisuusongelmat.

    • Texas kutsuu

      Teillä vaikuttaisi olevan hyvät mahdollisuudet saada töitä USAsta koska olette korkeasti koulutettuja. Työkokemus? Erikoisosaaminen? Kaikki plussaa koulutuksen lisäksi. Ei muuta kuin työn hakuun, sitä kautta maahan muutto saattaisi olla helpoin vaihtoehto teille. Kun löytyy se työnantaja joka haluaa/tarvitsee teitä, niin he panevat viisumiasiat vetämään. Nyt tietenkin tuo lama saattaa vaikuttaa siten, että eivät niin helposti palkkaa ulkomailta ihmisiä. On vain hidaste, ei este, ja uskon että sinnikkyydellä ja osaamisella pääsee työnantajien tietoisuuteen.

      Venäläisyys ei ole ollenkaan negatiivista täällä, ja muutenkin eri kansallisuudet elävät sulassa sovussa jopa täällä Texasissakin :). Ei tämä mikään peräkylä ole. Täällä saatte elää tavallista elämää, kansallisuuteen ja kieleen katsomatta. Texasissa on vielä vanhat hyvät arvot voimassa ja hyviä tapoja kunnioitetaan ja muita ihmisiä. Täällä on helppo elää. Ihmiset eivät ole tunkeilevia, mutta ovat kuitenkin kiinnostuneita muista ihmisistä. Turha (Amerikan, sen ihmisten, asioiden, käytäntöjen yms.) haukkuminen kannattaa tehdä hyvin hiljaisesti ja omissa oloissaan, sillä se ei johda mihinkään. Paikallisia tapoja ja käytäntöjä noudattamalla ja ne hyväksymällä pärjää hyvin. Täällä ollaan ystävällisiä, avoimia ja puheliaita, sinut saadaan tuntemaan, että kuulut joukkoon, vaikka itse olisitkin epävarma.

      Tuo arvontakin on yksi vaihtoehto kokeilla onneaan. Sitäkin kautta on mahdollisuus saada jalka oven rakoon.

      Uskokaa tai älkää, Amerikka antaa sen minkä se kullekin lupaa :).

      • aa pee taas

        Heh olipas kivaa luettavaa... :)

        Työkokemusta miehellä on Venäjältä alansa töissä (eri firmoissa) mutta Suomesta ei mitään, niin ku sanoin, ei oo MITÄÄN töitä täältä saanu. Itelläni jonkin verran... Erikoisosaamista miehellä kyllä on kun harrastaa noita juttujansa niin paljon vapaa-ajalla (on siis teknisen alan koulutus), mulla taas on monia eri kieliä hallussa (englanti, espanja, venäjä ja saksa plus sitten ruotsi ja puola, joista ei varmaan paljon hyötyy oo)... Kauppatieteitä ja kansainvälistä politiikkaa oon opiskellu.

        Toi eri kansalaisuuksien sovussa eläminen mua kiehtookin. Ei täällä Suomessakaan usein kukaan tuu päin naamaa mitään sanoon, mut syrjintä näkyy työelämässä (tai siis sen puuttumisessa...:D) ja ylipäänsä suhtautumisessa.

        Joo, me aletaan sit etsiin työtä kun ollaan molemmat kokonaan valmistuttu (sanoin tuol alus et ollaan jo valmistuttu, kun tarkotuksena oli siis lähitulevaisuudessa muuttaa ei nyt heti, niin että se viesti kertois enemmän siitä et mikä tilanne meillä sitten olis kun oltais muuttamassa). Niin tosiaan miehellä ois mahdollisuus päästä työharjotteluun sinne Texasiin, niin luuletko et se ois hyvä sauma saada sit ihan kunnon työpaikka sieltä jatkoks? Vai onko siel sama meininkin kun Suomessakin et harjottelijoiden jälkeen otetaan aina uudet..


      • Texas kutsuu
        aa pee taas kirjoitti:

        Heh olipas kivaa luettavaa... :)

        Työkokemusta miehellä on Venäjältä alansa töissä (eri firmoissa) mutta Suomesta ei mitään, niin ku sanoin, ei oo MITÄÄN töitä täältä saanu. Itelläni jonkin verran... Erikoisosaamista miehellä kyllä on kun harrastaa noita juttujansa niin paljon vapaa-ajalla (on siis teknisen alan koulutus), mulla taas on monia eri kieliä hallussa (englanti, espanja, venäjä ja saksa plus sitten ruotsi ja puola, joista ei varmaan paljon hyötyy oo)... Kauppatieteitä ja kansainvälistä politiikkaa oon opiskellu.

        Toi eri kansalaisuuksien sovussa eläminen mua kiehtookin. Ei täällä Suomessakaan usein kukaan tuu päin naamaa mitään sanoon, mut syrjintä näkyy työelämässä (tai siis sen puuttumisessa...:D) ja ylipäänsä suhtautumisessa.

        Joo, me aletaan sit etsiin työtä kun ollaan molemmat kokonaan valmistuttu (sanoin tuol alus et ollaan jo valmistuttu, kun tarkotuksena oli siis lähitulevaisuudessa muuttaa ei nyt heti, niin että se viesti kertois enemmän siitä et mikä tilanne meillä sitten olis kun oltais muuttamassa). Niin tosiaan miehellä ois mahdollisuus päästä työharjotteluun sinne Texasiin, niin luuletko et se ois hyvä sauma saada sit ihan kunnon työpaikka sieltä jatkoks? Vai onko siel sama meininkin kun Suomessakin et harjottelijoiden jälkeen otetaan aina uudet..

        Siis jos työharjoitteluun pääsee tänne, niin sehän on jo todella paljon asiassa eteenpäin. Hurjan hyvin siltä osin teillä asiat, ja miehesi pääsee näyttämään osaamisensa työharjoittelun kautta. Sinne Suomeen ei kannata jäädä ihmettelemään ja kärsimään. Tervetuloa Texasiin!


      • lykkäs..
        Texas kutsuu kirjoitti:

        Siis jos työharjoitteluun pääsee tänne, niin sehän on jo todella paljon asiassa eteenpäin. Hurjan hyvin siltä osin teillä asiat, ja miehesi pääsee näyttämään osaamisensa työharjoittelun kautta. Sinne Suomeen ei kannata jäädä ihmettelemään ja kärsimään. Tervetuloa Texasiin!

        "Australia, NZ tai pahimmassa tapauksessa Kanada voisivat olla paljon helpompia vaihtoehtoja. Noissa paikoissa elamisen laatu voi olla parempi kuin Amerikassa ja paasy on helppoa."

        Mua kiinnostaa kuulla tarkemmin miten Aussseihin ja NZ pääsee helpolla kun itse olen kerännyt ihan päinvastaista tietoa!


      • 31 vuotias
        lykkäs.. kirjoitti:

        "Australia, NZ tai pahimmassa tapauksessa Kanada voisivat olla paljon helpompia vaihtoehtoja. Noissa paikoissa elamisen laatu voi olla parempi kuin Amerikassa ja paasy on helppoa."

        Mua kiinnostaa kuulla tarkemmin miten Aussseihin ja NZ pääsee helpolla kun itse olen kerännyt ihan päinvastaista tietoa!

        saat Working Holiday viisumin.
        Sillä saat vuoden olla Uudessa-Seelannissa tai Australiassa. Tosin vain 6kk samalla työnantajalla.
        Voithan siinä samalla anoa pysyvää viisumia.
        Viisumi Australiaan 150-220€ ja NZ 50€.
        Lisäksi kannattaa ottaa ns. apustarttipaketti (300€ noin). Sitten lennot 700-1200€.

        Jos olet 31 vuotias tai yli projekti on pitkä ja vaikea.


      • impossible_
        31 vuotias kirjoitti:

        saat Working Holiday viisumin.
        Sillä saat vuoden olla Uudessa-Seelannissa tai Australiassa. Tosin vain 6kk samalla työnantajalla.
        Voithan siinä samalla anoa pysyvää viisumia.
        Viisumi Australiaan 150-220€ ja NZ 50€.
        Lisäksi kannattaa ottaa ns. apustarttipaketti (300€ noin). Sitten lennot 700-1200€.

        Jos olet 31 vuotias tai yli projekti on pitkä ja vaikea.

        Normaalitallaajalle. Prosessi on pitkä ja kivikkoinen. Ellei omaa jotain skilliä minkä taitajia saarelle kaivataan.


    • itsekäs

      Kuinka saan pysyvän luvan minnesotaan,olen muuttamassa sinne?

      • erkko354

        No aloitapa ensin siitä, millä eväillä olet muuttamassa Minnesotaan? Tahi tämän Suomi24:n viisaiden neuvoston sijasta, jospa kysyisit neuvoa suoraan paikalliselta asianajajalta.


    • Nettiinfo

      USA,n konsulaatti Helsingissä an taa tiedot ilmaiseksi. Mene heidän nettisivuilleen, löydät kaiken tarvitsemasi infon sieltä,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe