motostandard mc7

mc7

Haluiaisin tietää löytyykö noita motostandard mc7 putarhajyrsimiä vielä kuinkakin monelta täällä suomenmaassa ja onko käyntikuntoisia

17

2131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöäå

      kyseistä laitettahan kutsutaan myös sarvitraktoriksi . itselläni löytyy 250cc kaksitahti joka on käyntikuntoinen

      • asxz'

        mikähän mahtais olla tuommosen vehkeen arvo nykypäivänä jos se ois täysin toimiva


      • serpe

        Kävin MotoStandart vm 60 2-T hakemassa tänään,. mukana tuli jyrsin ja kyntöaura.
        siisti kokonaisuus,,pieni vika moot jumissa. huomenna aloitetaan tukkimus.
        Onko kellään tietoa ,,saako näihin mistään osia esim jos moottorriin tarvitsee.
        w
        esim männänrenkaita ym.

        eihän kellään tälläisten vehkeiden alkuperäistä vetävää peräkärryä sattuis lojumaan vintillä,,tai navetan takana!


    • GutBrod

      Mulla on tuommonen MC7 vm.-61
      Oli vielä pari kuukautta sitten toimiva, mutta sitten meni kiertokanki alalenkistä poikki ja moottori täyttyi romulla.
      Jos jollain on tarjolla GutBrod Motostandard moottori tai siihen osia tai joku raato niin kiinnostusta on!

    • topi2011em59

      Kyllä löytyy ,mullakin on 2 konetta tosin yksi jyrsin ynm lisäosaa, jos kiinnostaa niin otapa yhteyttä vm-58 mc7 kaksilla renkailla ynm.

      • jarmo k

        Vieläkö sinulla on noita MC 7 jyrsimiä/osia. Minua kiinnostaa. Jarmo Koskiranta 044 7464241 Ruovesi


    • Veropetos !

      Ollaan kiinnostuneita. Suomen Tulli.

      • topi2011em59

        Hyvä että Tullikin on kiinnostunut puutarhakoneista!


    • MC7

      Kustavista löytyy mukana aurat jyrsin piskulevy

    • isakki

      kyllä löytyy. minulla on kaksi. Tv Jarmo Koskiranta 044 0464241

    • Kaasutin

      Löytyykö keltään mc7 kaasaria pelkkä runkokin käy muut osat on.Jos et halua myydä niin Vaihto osiana löytyy kaikki muu paitsi kone.Eikä ylimääräistä kärryä.


      [email protected] 050-4355494

    • Motos

      Kyllä niitä Gutrodeja pitäisi olla joka pitäjässä. Entinen maahantuoja sanoi myyneensä useita satoja MC7:aa ja 6hv sekä 5hv päälle ja jonkin verran Terraa 2,5 - 4 hv. Suonenjoella oli -70 luvulla melkein joka mansikanviljelijällä. Olen itse ajanut MC 7 :lla Yli 50 vuotta ja vieläkin toimii, eipä taida nämä nykyiset kiilahihna koneet sitä aikaa kestää. Tulee Hikiän papan juttu Hän oli ostanut jonkun sarvitraktorin ja kertoi siitä peltien pistehitsin hajonneen heti ensimmäisena vuotena. Sitten Hän löysi MC9 ja sehän kestää "isältä pojalle ja pojanpojalle" tietysti asiallisella käytöllä ja huollolla. Itselläkin on MC7, Rex, Superior, 6hv ja muutama pienempi versio.

    • kokototuus

      Vakola testasi tuon mc7:n ja totesi kestävyydeltään "hyvin huonoksi" Lisäksi oli aika ikäviä vikoja. Se siitä sitten. Kyllä nykyiset hondat kestää jos niitä huoltaa. Lisäksi on helpompia korjattavia.

      • Motos

        Tiedän Vakolan koeselosteen, eihän sillä testillä ollut oikein järkeä, kun tarkoitus oli vain särkeä tuote, jotta saa sanoa ettei sillä tee mitään. Omallani on ajettu paljon ja vain katkojan kärjet sekä kondensaattori vaihtettu, jopa alkuperäiset renkaat ovat vielä kunnossa. Niinhän se Vakola haukkui naapurin isännä Harkov DT14 :sen huonoksi, ettei saa tuoda sitä maahan, vaikka naapuri nosti kivikoukulla isompia kiviä kuin toiset traktorit. Sekä teki kynnöt ja muokkaukset pienellä tilallaan.


      • kokototuus

        Kyllähän vehkeiden kestää pitää jos ne töihin ostetaan. Noihin aikoihin niitä vielä käytettiin. Nykään vaan harrastetaan. Täystuhon testin vika lista oli pitkä ja loppupäätelmänä myyntikielto suositus. Arvokasta teollisuus historiaa omalla tavallaan ja onhan noilla ilmeisesti jonkinlaista keräilysuosiotakin. Poliittisista syistä noita tuotiin ja ostettiin se mitä ostettiin.


    • Anonyymi

      Oo kyllä vain itelläni on myös pari kesää takaperin hankittu gurbrot rex 350 kuutioinen, muuten aivan soiva vehje vaa jostain pitäis löytää alkuperäinen konepeitto, ex omistaja kyhänny sen suuntaisen että paikoin pahaa tekee, mut miten on onko noita tehty pensa/petrooli versioina kun omassa on kaksois tankit ja imusarjan esilämmitin kuten vanhoissa maamoottoreissa??.

    • Anonyymi

      Mulla niitä on 4 kpl. Raimo 0400 82 77 81

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe