OpenOfficen Writerin oikolukuohjelma Voikosta kyse: Muistelen että ainakin Soikossa oli mahdollisuus ruksata oikoluku myös otsikko- ja nimimerkkikenttään. En vain löydä asetuksista tuollaista, enkä kirottu soikoon edes muista, miten se Soikossa saatiin aikaan.
Käyttis on WinXP
OpenOfficen Voikko
3
825
Vastaukset
Voikossa (tai Soikossa) ei ole mitään asetuksia, se sisältää vain oikoluku- ja tavutussäännöt. Asetukset löytyvät valikosta Työkalut -> Asetukset... -> Kieliasetukset -> Kirjoituksen aputyökalut. Varmista, että kohdassa Käytettävissä olevat kielimodulit on valittuna Suomen kielen oikoluku (Voikko) ja Suomen kielen tavutus (Voikko).
Sen jälkeen käy läpi Asetukset-kohta, Tarkista erityisalueet (ja Tavuta erityisalueet) saattaa olla se kohta mitä etsiskelet.- aloittaja
Kiitos vastauksesta, mutta noilta riveiltä ei apuja löytynyt.
Esitin asian huonosti, anteeksi kaikille. Kyseessä on siis ongelma, joka koskee OpenOfficen Voikko oikolukuohjelmaa, liittyen kuitenkin FireFox-selaimen esimerkiksi tämän palstan "Kirjoita viesti" otsikko- ja nimimerkkikenttiin.
Ei voi olettaa saavansa ongelmaa ratkaistuksi, jos ei osaa kysyä oikein. Sorry vielä kerran!
Firefoxin asetuksistakaan en löydä asiaan ratkaisua. Voisiko olla niin, että oikoluku oli mahdollista vain Soikko-ohjelmalla? Muistan kuitenkin selvästi, että oikoluku todellakin tapahtui noissa kentissä...
Muistelen - aloittaja
aloittaja kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, mutta noilta riveiltä ei apuja löytynyt.
Esitin asian huonosti, anteeksi kaikille. Kyseessä on siis ongelma, joka koskee OpenOfficen Voikko oikolukuohjelmaa, liittyen kuitenkin FireFox-selaimen esimerkiksi tämän palstan "Kirjoita viesti" otsikko- ja nimimerkkikenttiin.
Ei voi olettaa saavansa ongelmaa ratkaistuksi, jos ei osaa kysyä oikein. Sorry vielä kerran!
Firefoxin asetuksistakaan en löydä asiaan ratkaisua. Voisiko olla niin, että oikoluku oli mahdollista vain Soikko-ohjelmalla? Muistan kuitenkin selvästi, että oikoluku todellakin tapahtui noissa kentissä...
MuistelenKiitos kaikille!
"Osoiteriville about:config, hyväksy varoitus,
hakukenttään spellcheck, muuta layout.spellcheckDefault
arvo 1 arvoon 2 klikkaamalla 1 ja syöttämällä 2."
http://www.mozilla.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=1&t=7778&p=45752#p45752
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631782- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281277- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625