Mököttäjä naiset

nti avuton

Tyttöystävä mököttää suht.useasti.Niinkun on nyt eilisestäkkin asti tehnyt.
Tällä kertaa on hieman kateissa mökötyksen syy.Kun ei sano mitään,niin ei oikeen osaa anteeksikaan pyytää.
Mä olen ihan ilmaa sille.
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä mökötystä.Mitä kiksejä mököttäjä saa toisen kiduttamisesta?

Ei voi väittää etten olisi tehnyt hänen mieliksi kaikkeni,puhuakkin olen yrittänyt vaikka kuinka.Mutta hermot siinä menee seinille puhuessa.
Tänään olen vapaa päivänäni siivonnut kämpän,vaihtanut lakanat.Meinasin hakea kukkiakin pöydälle ja jonkun korun,no kuitenkin rajansa kaikella.Ei musta ole mateliaksi sen jalkojen juuressa.

Itse olen tottunut sanomaan jos vihastuttaa joku hänessä tai muuten on huono päivä.Mutta tämä ei puhu.
Monesti olen häntä tahtomattani/tahallisesti loukannut(niinkuin hänkin minua),suhteessa aina välillä riitoja tottakai tulee ja hyvä olisi välillä leiskuakkin tunteet.
Mutta tämä vain mököttää.Ilma ei puhdistu,eikä toisesta opi mitään kun se ei ilmaise itseään.

En tiedä mitä tehdä?
En kyllä enää jaksaisi tätäkään.

33

3516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tuollainen

mökötys, huomionhakuisuutta, kyvyttömyyttä selvittää asioita, lapsellista ajattelua että antaa toisen kärsiä ja ties mitä mököttäjien päässä liikkuu. Mä sanoisin että sanot että sä olet kyllästynyt siihen ettei se osaa suutaan aukaista, sano että jos se haluaa että teidän suhde jatkuu ja tulee toimimaan niin se opettelee toisenlaisen tavan kertoa ettei kaikki ole hyvin, siihen kertomiseen kuuluu olennaisena osana ääni ja puhe.

Jos hän ei kykene moiseen niin sitten sun joko täytyy sopetua siihen että toinen on kuin 4v tai sitten pistää suhde jäähylle. Jos sä annat sen joka kerta selvitä mökötyksestään sillä että suorastaan kerjäät sitä lopettamaan ja sä olet se joka tekee kaikki myönntykset se on kuin antaisi hänelle tuhat syytä tehdä sama uudestaan.

Sano että aikuistuu ja alkaa miettimään mitä haluaa, olla hiljaa sinkkuna vai äänessä sun kanssa.

• nti avuton

se että hän ei ikäänkuin hae ja odota anteeksipyyntöä.Huomiota hän saa minulta omasta mielestäni paljon ja olen kiltti hänelle.

Mökötykset tulee joskus ihan puun takaa ja ne menee ohi hiljalleen.Tänään tai huomenna? mökötys saattaisi mennään ohi tyyliin;kysyn häneltä mennäänkö kaverille kahville ja ulos illalla,hän vastaa joo,mennään.Sitten sen mökötys unohtuu sen jälkeen,vähän kerrallaan puhuu enemmän ja enemmän.Kuvainnollisesti jääkalikka sulaa sen ympäriltä.
        Näitä mökötyksiä en voi ymmärtää!?

"Tavalliset" mökötykset on esim.tälläinen unohdan tilata sillekkin drinksun jumittuessani jonkun tutun juttusille.Sitten se mököttää seuraavaan päivään tai sitä seuravaan tai...
        Erään kerran suututin hänet ja hän mökötti niin kauan kunnes hänelle tuli pakko puhua mulle erään yhteisen laskun tiimoilta.

Hän osaa käsitellä ja jutella asioista.Jutellaan paljonkin kaikenlaisista yleismaailmallisista asioista,omasta suhteesta jonkin verran.Hän kertoo usein tunteistaan,kuinka paljon rakastaa minua ja näyttää niitä halaillen jne.

Mutta ei näitä mökötyksiä voi käsittää.Eikä niistä saa selkoa silloinkaan kun hän ei mökötä.

• vaikka sopivaa
        nti avuton kirjoitti:

se että hän ei ikäänkuin hae ja odota anteeksipyyntöä.Huomiota hän saa minulta omasta mielestäni paljon ja olen kiltti hänelle.

Mökötykset tulee joskus ihan puun takaa ja ne menee ohi hiljalleen.Tänään tai huomenna? mökötys saattaisi mennään ohi tyyliin;kysyn häneltä mennäänkö kaverille kahville ja ulos illalla,hän vastaa joo,mennään.Sitten sen mökötys unohtuu sen jälkeen,vähän kerrallaan puhuu enemmän ja enemmän.Kuvainnollisesti jääkalikka sulaa sen ympäriltä.

"Tavalliset" mökötykset on esim.tälläinen unohdan tilata sillekkin drinksun jumittuessani jonkun tutun juttusille.Sitten se mököttää seuraavaan päivään tai sitä seuravaan tai...
        Erään kerran suututin hänet ja hän mökötti niin kauan kunnes hänelle tuli pakko puhua mulle erään yhteisen laskun tiimoilta.

Hän osaa käsitellä ja jutella asioista.Jutellaan paljonkin kaikenlaisista yleismaailmallisista asioista,omasta suhteesta jonkin verran.Hän kertoo usein tunteistaan,kuinka paljon rakastaa minua ja näyttää niitä halaillen jne.

Mutta ei näitä mökötyksiä voi käsittää.Eikä niistä saa selkoa silloinkaan kun hän ei mökötä.

huumorinheittoa,jos auttaisi:)Kutikuti ja leikkimielisyyttä..:)Zemiä:)

• teillä on molemmilla
        nti avuton kirjoitti:

syytä vähän opetella miten suhteessa ollaan. Te ette kommunikoi miltä teistä tuntuu, ei hän etkä sinä. Muuten hän jo tietäisi että ei voi jatkaa mökötyslinjaa tai kohta teitä ei enään ole ja sinä ota naistasi huomioon, jos sanot että haet drinksun hae se, äläkkä jää suustasi kiinni, voit jutella sen jälkeen.
        Mun neuvo teille on että puhukaa ongelmistanne silloin kun niitä ei ole, tai kun ne eivät ole päällä. Puhukaa sillä ajatuksella että jos ette puhu ne kaataa teidän suhteen, ja sitäkö te haluatte? Se vaatii vähän aikuisuutta olla parisuhteessa, siinä on ideana se että molemmat on onnellisia ja tähän tulokseen pääsee sillä että moelmmat ymmärtää ja arvostaa ja on valmis laittamaan itseään peliin. Jos ette osaa puhua ongelmistanne, ei teistä mitään tule.

Älkää syytelkö ja etsikö syyllistä vaan tunnistakaa ongelmanne ja etsikää niihin ratkaisu. Ei ne hyvät päivät tee teidän suhteesta hyvää vaan se miten hoidatte ne huonot päivät. Pienistä asiosta kertyy aina suuria, jos niitä ei tunnisteta ja ratkaista.

• nti avuton
        vaikka sopivaa kirjoitti:

huumorinheittoa,jos auttaisi:)Kutikuti ja leikkimielisyyttä..:)Zemiä:)

olla melkoisen huono,koska en saa hymyä aikaiseksi hänen huulilleen vaikka mitä tekisin..siis hänen mökötysaikana.
        Halannut olen ja suukon antanut hänen mököttäessään.Ei hän väistä,muttei kuitenkaan vastaakkaan.
        Kutikuti-leikit hän niittaisi poistumisella.

• ja hänen versionsa

Nyt kun sinä olet kertonut oman versiosi asiasta, niin mitäpä jos pyytäisit tyttöystävääsi kirjoittamaan oman versionsa. Voimme sitten tulkita asiaa tasapuolisesti molempien osapuolten kannan huomioon ottaen. Eivät nämä jutut ole niin mustavalkoisia kuin yhden osapuolen mielipide antaa ymmärtää.

• nti avuton

Ei ole tullut mieleen kokeilla jospa hän kommunikoisi kirjallisesti mököttäessään.
        En kuitenkaan aloita kirjeenvaihtoa täällä hänen kanssaan,vaan riennän hetimiten tiimaariin ostamaan kassillisen muistilappuja johon hän voi raapustaa asiansa minulle.
        Onhan se silti tavallaan mököttämistä ja minä ilmaa edelleen hänelle,vaikka hän muistilappujaan liimailisikin pitkin kämppää.

• te ette osaa kumpikaan
        nti avuton kirjoitti:

Ei ole tullut mieleen kokeilla jospa hän kommunikoisi kirjallisesti mököttäessään.
        En kuitenkaan aloita kirjeenvaihtoa täällä hänen kanssaan,vaan riennän hetimiten tiimaariin ostamaan kassillisen muistilappuja johon hän voi raapustaa asiansa minulle.
        Onhan se silti tavallaan mököttämistä ja minä ilmaa edelleen hänelle,vaikka hän muistilappujaan liimailisikin pitkin kämppää.

kommunikoida aikuisella tavalla, sä tarjoot muistilappuja ja se luultavasti mököttää sulle kohta niidenkin kautta eli ei kirjoita niihin muuta kuin ne pakolliset. Mutta leikkikää nyt miten haluatte, siitähän te opitte seuraavaa suhdetta varten.

• nti avuton
        te ette osaa kumpikaan kirjoitti:

kommunikoida aikuisella tavalla, sä tarjoot muistilappuja ja se luultavasti mököttää sulle kohta niidenkin kautta eli ei kirjoita niihin muuta kuin ne pakolliset. Mutta leikkikää nyt miten haluatte, siitähän te opitte seuraavaa suhdetta varten.

Omasta mielestäni minä olen se joka tässä parisuhteessa osaa aikuisella tavalla kommunikoida.Yritän puhua hänelle kun hän pitää mykkäkoulua,olen kokeillut kaikkea.
        Olen melko aikuinen kun yritän selvittää mitä tuo mököttäminen on.
        Sanonkin tässä raapien päätä...että mitä tässä enää voisi tehdä?
        Jättää hänet?Viimeinen vaihtoehto,mutta mököttämisen tietysti saisi loppumaan.En sitä paitsi edes lähde uhkailemaan sellaisella.

Kornia huumoria se lappujuttu vain oli:D
        Ostin tiimarista nitojaan niittejä ja teippiä,en mökötyttöystävälle kassillista muistilappuja,heh.

• mököttäjältä

Elikkäs mä oon just tämmönen mököttäjä tyyppi. Oon aina ollu ja tuun varmaan aina oleen. Äiti on just samanlainen. Mä en ainakaan kerta kaikkiaan voi sille mitään että jos loukkaannun niin lopetan puhumisen ja oon niinku toinen ois ilmaa. Toki syystä teen niin, en jos ei drinkkiä tuoda.. Mua ottaa niin paljon päähän ku pitää olla hiljaa mutta mä en tiiä onko se ylpeys tai jotain ku ei voi alkaa puhuun vaikka kuinka haluis! Mut muhun auttaa kyllä äkkiä jos mulle vaan puhutaan. Jos toinen on hiljaa niin mä en varmasti oo se joka avaa ekana suunsa. Vaikka kuinka haluaisinki. Mun mielestä se ei oo lapsellisuutta, sille vaan ei voi mitään! Mutku säki oot puhunu tytölles nii mä en kyl sit tiiä et mistä se leppys.. Muuten, muhun auttaa myös hyvä ruoka - parempi mieli.

• ole fyysistä

vikaa siihen miksi et saa suutasi auki, vaan henkinen, joten jos sä oikeasti haluaisit muuttua sä voisit muuttua.

• nti avuton

kotoa opittu tapa tuo mököttäminen?En ole tullut ajatelleeksi.
        Ylpeys ei anna myöten lopettaa mykkäkoulua?Hmmm...Tyttöystäväni lopettaa mykkäkoulun tavallaan "hivuttautumalla".Se ei lopu kertalaakista.Joskus voisi ajatella että se itse kyllästyy siihen.Kuten olen odottanut viikonlopun koittaessa että näin kävisi,vielä on hiljaista.Arkena kai helpompi mököttää,mutta viikonloppuna voisi jotain kivaakin tehdä kun on aikaa.

Hyvä ruoka parempi mieli,nii-in;)
        Kerran oltiin ruokakaupassa,voimme mykkäkoulun aikana käydä yhdessä kaupassa,säpsähdin,melkein oli tennarit ilmassa,kun hän yllättäen kalatiskin ääressä puhui mitä haluaisi tehdä kalasta.Kotona sitten hiljaa kokkailtiin.Minä pölpötin niitä näitä ja hän hymähteli.Siitä se sitten lähti mykkäkoulun lopun alku:)

Hymyilyttää hieman,iltapäivällä tuossa pisti hermostuttamaan.
        Harmi kun en tunne vielä hänen vanhempiaan,voisi hieman kysellä tyttären luonteesta kotona ollessa.Ja "appiukolta"(toivottavasti tulevalta sellaiselta",voisi saada tippiä jos tyttöystäväni äiti on myös mököttäjätyyppiä.

Kiitti sulle kirjoituksesta.Melkein aloin ajattelemaan ettei tällä palstalla ole mököttäjänaisiakaan.Kaikki täällä tuntuu niin "hyviltä".

• funtsinu
        nti avuton kirjoitti:

kotoa opittu tapa tuo mököttäminen?En ole tullut ajatelleeksi.
        Ylpeys ei anna myöten lopettaa mykkäkoulua?Hmmm...Tyttöystäväni lopettaa mykkäkoulun tavallaan "hivuttautumalla".Se ei lopu kertalaakista.Joskus voisi ajatella että se itse kyllästyy siihen.Kuten olen odottanut viikonlopun koittaessa että näin kävisi,vielä on hiljaista.Arkena kai helpompi mököttää,mutta viikonloppuna voisi jotain kivaakin tehdä kun on aikaa.

Hyvä ruoka parempi mieli,nii-in;)
        Kerran oltiin ruokakaupassa,voimme mykkäkoulun aikana käydä yhdessä kaupassa,säpsähdin,melkein oli tennarit ilmassa,kun hän yllättäen kalatiskin ääressä puhui mitä haluaisi tehdä kalasta.Kotona sitten hiljaa kokkailtiin.Minä pölpötin niitä näitä ja hän hymähteli.Siitä se sitten lähti mykkäkoulun lopun alku:)

Hymyilyttää hieman,iltapäivällä tuossa pisti hermostuttamaan.
        Harmi kun en tunne vielä hänen vanhempiaan,voisi hieman kysellä tyttären luonteesta kotona ollessa.Ja "appiukolta"(toivottavasti tulevalta sellaiselta",voisi saada tippiä jos tyttöystäväni äiti on myös mököttäjätyyppiä.

Kiitti sulle kirjoituksesta.Melkein aloin ajattelemaan ettei tällä palstalla ole mököttäjänaisiakaan.Kaikki täällä tuntuu niin "hyviltä".

monestikkin sitä että kun moni lepa kirjottelee tänne tyttiksestään,puolisostaan hyvinkin henk koht tilitystä tjn niin oon ihmetelly että eikö noitten kirjottajien puoliskot käy tällä palstalla olleskaan esim lukemassa mitä heitä kirjotetaan!?

• ja ihmettelen
        funtsinu kirjoitti:

monestikkin sitä että kun moni lepa kirjottelee tänne tyttiksestään,puolisostaan hyvinkin henk koht tilitystä tjn niin oon ihmetelly että eikö noitten kirjottajien puoliskot käy tällä palstalla olleskaan esim lukemassa mitä heitä kirjotetaan!?

että ei tuntuis pahalle kun on täällä reposteltavana, ei kyse ole siitä että kaikki tunnistaisi mutta jotkut asiat vaan ei ole sellaisia että niistä pitäisi avautua palstalla.

• nti avuton
        ja ihmettelen kirjoitti:

että ei tuntuis pahalle kun on täällä reposteltavana, ei kyse ole siitä että kaikki tunnistaisi mutta jotkut asiat vaan ei ole sellaisia että niistä pitäisi avautua palstalla.

että mun kirjoitus tyttöystävän mökötyksestä on sellainen asia josta ei olisi pitänyt minun avautua täällä?
        No hei,jos hän lukee tätä palstaa,toivottavasti pistää ajattelemaan.Tai sitten mököttää pitempään.
        En arvannut ettei täällä sovi keskustella toisten kanssa suhdeongelmista.
        Mistä täällä saa keskustella?
        Ei ainakaan omista ongelmista vai?

• avuton!!!!
        nti avuton kirjoitti:

että mun kirjoitus tyttöystävän mökötyksestä on sellainen asia josta ei olisi pitänyt minun avautua täällä?
        No hei,jos hän lukee tätä palstaa,toivottavasti pistää ajattelemaan.Tai sitten mököttää pitempään.
        En arvannut ettei täällä sovi keskustella toisten kanssa suhdeongelmista.
        Mistä täällä saa keskustella?
        Ei ainakaan omista ongelmista vai?

tää on samaa typerää sarjaa ku joku dombe lähettää kultsilleen terveisiä josain radion suoras puhelintoivekonsertis ja ku toimittaja kysyy mis tää kulta ny on ni tää dombe vikisee typerän onnelisena et tosa se istuu mun vieres sohvalla.

• mieltä
        avuton!!!! kirjoitti:

tää on samaa typerää sarjaa ku joku dombe lähettää kultsilleen terveisiä josain radion suoras puhelintoivekonsertis ja ku toimittaja kysyy mis tää kulta ny on ni tää dombe vikisee typerän onnelisena et tosa se istuu mun vieres sohvalla.

missä ihmisillä arkiälykkyys, arjessa seliämisen älykkyys hyvät hyssykät sentäs! käyttäkää nyt arki järkeä ja opiskelkaa tuntemaan kumppanianne.ei siihen täältä apua tavi hakea!

• Tässä on
        mieltä kirjoitti:

missä ihmisillä arkiälykkyys, arjessa seliämisen älykkyys hyvät hyssykät sentäs! käyttäkää nyt arki järkeä ja opiskelkaa tuntemaan kumppanianne.ei siihen täältä apua tavi hakea!

taas pari arkiselviytyjää Hahahaa!
        Kompatkaa toisianne meidän huviks!

• mökötys mökötys

Itse en osaa mököttää, enkä ymmärrä mököttäjiä. Kysyin serkultani, joka on erittäin lahjakas lajissa että miksi ja miten hän voi mököttää kun se ei minulta onnistu vaikka kuinka yritän. Hän selitti ettei se ole vaikeaa kun vain suuttuu niin ei ole enää mitään asiaa toiselle sanottavana. Mitään sanottavaa ei yksinkertaisesti tule enää mieleen.

• möksätä

Lähe baanalle kattelee!En tarkota, että pettää pitäs, mutta kattomaan iloisia,eloisia ihmisiä! :)Jaksat sitten taas kattella möksääs paremmin..ehkä.

• hirmuinen päivänsäde

Tsih... mä edustan just toista äärilaitaa. Kun suutun niin tavarat saattaa lentää ja sanon tosi ilkeesti, mut seuraavana päivänä en sit edes muista, mistä sitä oikeen riideltiinkään. Pitää oppia purkamaan paineet nääs....

• on selkeesti

HALIPULA.
      Ei siihen auta pikanen halaus ja pusu poskelle...
      Kellistät sen petiin ja laitat kädet ympärille ja silittelet ..saattaapi alkaa itkemään.
      Mutta älä siinä alota mitään keskusteluja .
      Pehmeitä voit korvaan kuiskailla..yleensä 20minuutis menee sitten mököt ohitten.

• nti avuton

Mökötys jatkuu edelleen...

Tämä viesti herätti henkiin toiveen...Tämä on unohtunut kokonaan,jospa auttaisi syliin kaappaus ja silittäminen.Mutta voinko pitää häntä tiukasti kiinni jos meinaa karata?Meinaan etten työnnä häntä kauemmas pois?

Todellakin jos en minä puhuisikaan ensiksi mitään,antaisin vain fyysistä hellyyttä ja odottaisin hänen aloittavan puhumisen...
        Hei!Tätä täytyy kokeilla.
        Ehkä tänään otan hänet tiukasti viekkuun ja "keskustellaan" olemalla hiljaa.Pelottaa jos se tuntuukin painostavalta minustakin.Jos me ei osatakkaan?

En ole luovuttaja tyyppi,mutta entä jos mun oikeesti pitäis luovuttaa?
        Hän on ihana nainen,rakastan.Mutta olen kyllästynyt kun en pysty tekemään mitään mököttämiselle.

Anteeksi että taas avauduin,mutta ei tässä oikeastaan muutakaan tekemistä ole kuin tätä miettiä.
        Minnekkään radalle en lähde ja jätä "ongelmaa" kotiin odottamaan.
        Aloitanko mököttämisen?Ei musta olisi siihen,varmaankin aika raskas olotila.Enkä haluaisi että kultanikaan niin tuntisi.

• käännettynä

Oletko ajatellut, että myös tyttöystäväsi voi pohtia samaa...ettei jaksa tuota toista, joka aina sanoo suuttuessaan kaiken pahan, jonka suuhun sylki tuo. Vaikka et sillä juuri niin pahaa tarkoittaisi, niin se voi osua ja sattua. Mitä kiksejä muuten saat, kun raivoat suuttuessasi toiselle?

Jos toinen on hiljaisempi, niin samanlainen oikeus hänelläkin on olla sellainen kuin on, kuin sinullakin, vai??? Eikö se ole parempi, että sanoo vasta sitten, kun ei enää ole se kaikkein kalsein ajatus mielessä. Tai sitten vain on niin, että on ihan turhaa edes sanoa mitä ajattelee, jos toinen puolustautuu heti ilman että edes kuuntelee mitä tällä hiljaisella ihmisillä on sanottavana.

Kuvailit muuten tilannetta negatiivisesti...mököttää, mököttäjä...voisihan tilanteen kuvata positiivisemminkin...jos toinen on harkitsevainen ja ujo?

• nti avuton

ajatella,Dadaa!Eli olenko itse turhankin temperamenttinen riitatilanteissa ja hän ikäänkuin katsoo "taistelun" hävinneeksi jo heti alkuun.Katsoo ikäänkuin varmuuden vuoksi mahdollisen riidan syntyessä,hiljaisuuden omaksi parhaakseen.

Mutta mutta,avuttomaksi tässä vetää hiljaisuus ilman riitaa.Tai minä en mitään ihmeellistä huomaa,jälleen sanon että vikahan voi olla minussa!
        Olen luonteeltani mahottoman kiltti,en todellakaan mikään pelotava pirttihirmu.Kas kun tulee mieleen suomalainen perhe,jossa äiti nakuttaa nakuttamistaan ravaten ympäri pirttiä.Isä istuu koko sen ajan hiljaa paikallaan tyynesti kuunnellen akan jäkätystä,tosiasiassa kuitenkin funtsaten lätkämatsien tuloksia tai naapurin Irmaa.

Heh,eijei.En riidellessä huuda mitä sylki suuhun tuo.Vaadin kyllä asioiden selvittämistä heti,kuin että antaisin niiden hautua pitkään.Minä en taas siihen kykene.Ehkä siksi tyttöystävän mököttäminen tuntuu minusta äärettömän rasittavalta.
        Siksi koen hänen mököttämisen negatiivisena.
        Jos se olis hetkellistä,se olisi aika suloista!Mutta ymmärrätkö,kun se kestää päiviä ja aargh niin usein ja yllättäen.

Minun mielestä hän on itsekäs ja samaan hengenvetoon sanon itsekkäästi,että hän saa minut surulliseksi ja kiukkuiseksi turhaan.
        Suututtaa kun iloinen ja energinen olo kääntyy hupskeikkaa avuttomaan olotilaan...
        Itse "haukun" itseäni neiti avuttomaksi,koska kai jotkut toiset tälläiset tilanteet selvittäisi tuosta vaan.Mutta minä en vaan tajua:(

• samanlaisen...
        nti avuton kirjoitti:

ajatella,Dadaa!Eli olenko itse turhankin temperamenttinen riitatilanteissa ja hän ikäänkuin katsoo "taistelun" hävinneeksi jo heti alkuun.Katsoo ikäänkuin varmuuden vuoksi mahdollisen riidan syntyessä,hiljaisuuden omaksi parhaakseen.

Mutta mutta,avuttomaksi tässä vetää hiljaisuus ilman riitaa.Tai minä en mitään ihmeellistä huomaa,jälleen sanon että vikahan voi olla minussa!
        Olen luonteeltani mahottoman kiltti,en todellakaan mikään pelotava pirttihirmu.Kas kun tulee mieleen suomalainen perhe,jossa äiti nakuttaa nakuttamistaan ravaten ympäri pirttiä.Isä istuu koko sen ajan hiljaa paikallaan tyynesti kuunnellen akan jäkätystä,tosiasiassa kuitenkin funtsaten lätkämatsien tuloksia tai naapurin Irmaa.

Heh,eijei.En riidellessä huuda mitä sylki suuhun tuo.Vaadin kyllä asioiden selvittämistä heti,kuin että antaisin niiden hautua pitkään.Minä en taas siihen kykene.Ehkä siksi tyttöystävän mököttäminen tuntuu minusta äärettömän rasittavalta.
        Siksi koen hänen mököttämisen negatiivisena.
        Jos se olis hetkellistä,se olisi aika suloista!Mutta ymmärrätkö,kun se kestää päiviä ja aargh niin usein ja yllättäen.

Minun mielestä hän on itsekäs ja samaan hengenvetoon sanon itsekkäästi,että hän saa minut surulliseksi ja kiukkuiseksi turhaan.
        Suututtaa kun iloinen ja energinen olo kääntyy hupskeikkaa avuttomaan olotilaan...
        Itse "haukun" itseäni neiti avuttomaksi,koska kai jotkut toiset tälläiset tilanteet selvittäisi tuosta vaan.Mutta minä en vaan tajua:(

Tapailin kerran vähän aikaa samanlaista naista. Enkä koskaan kyennyt ymmärtämään häntä, hän oli juuri niin kuin kuvailemasi nti mysteeri.

Hän saattoi hiljentyä ja sulkeutua hetkessä, ihan ilman mitään syytä, missä tahansa ja milloin tahansa. Ollessamme esimerkiksi kerran ulkomailla viettämässä mukavaa kesäpäivää ulkona, istuimme hetkeksi puistonpenkille. Yhtäkkiä kuin napista painamalla hän hiljeni ja sulkeutui kokonaan. Yritin kysellä, onko hänellä joku asia hätänä, vaivaako joku, olenko sanonut jotain väärää? Hän ei vastannut mitään, katseli vain tyhjin silmin ympärilleen. Kyselin onko hän väsynyt, onko hänellä jano tai nälkä - ei mitään vastausta. Istuin hetken aivan ymmälläni ja lopulta sitten päätin, että nyt lähdetään hotelliin. Siellä hän sitten olikin jo ihan tavallinen.

Vastaavia tapauksia sattui koko tapailun ajan. Hän saattoi hiljentyä esimerkiksi baarin edessä jonossa, kotona ihan yhtäkkiä... Hiljentymisiin ei koskaan liittynyt mitään riitaa, mökötys alkoi täysin yllättäen. Kun hän hiljeni, ei häneen saanut mitään kontaktia. Hän saattoi lähteä sanaakaan puhumatta pois paikalta.

Hän oli muutenkin kamalan ailahtelevainen, saattoi haluta että tulen hänen luokseen, ja kun olin ulkona matkalla saattoi laittaa viestin ettei haluakaan. Saattoi haluta että menen töistä hänen luokseen yöksi, kun tulin hän oli "nukkumassa" eikä reagoinut mitenkään vaikka epäilin hänen olevan hereillä, aamulla nousi mitään puhumatta ja lähti ulos. Kun sitten puolestani hermostuin hänen käyttäytymiseensä ja lähdin kotiin, hän soitti hetken päästä ja nauroi, olinko loukkaantunut kun olin lähtenyt. Käsittämätöntä?

Mietin, oliko hänellä jonkinlaisia henkisiä ongelmia asiaan liittyen, kun hän ikään kuin masentuneiden tapaan "väsähti" yhtäkkiä. Mutta kun hän ei muuten vaikuttanut kärsivän masennuksesta, ja mielenliikkeet muistuttivat enemmän oikuttelua: hän saattoi sulkeutua minulle toisaalla, ja sitten rientää jonnekin muualle täysissä voimissaan.

Ja sulkeutuminen oli niin totaalista: välillä hän saattoi kertoa jotain itsestään avoimesti, välillä kun yritin rakentavaa keskustelua, hän ei sanonut mitään vaan sulkeutui ihan kokonaan ja lähti pois. Koska emme asuneet yhdessä, emmehän edes vielä seurustelleet, hän pääsi ikään kuin aina lähtemään pois paikalta. Ja hän lähti omastakin kodistaan jättäen minut sinne yksin ihan yhtäkkiä.

Itse hän kertoi, ettei oikein ikinä tiennyt, mitä halusi. Ollako yksin vai ollako muiden seurassa. Jotenkin kaikki hänen toimintansa oli usein epärationaalista ja totaalisen ailahtelevaa, koskipa se harrastuksia, työtä tai mitä tahansa. Häntä saattoi huvittaa jokin asia, ja sitten ei yhtäkkiä enää huvittanutkaan. Hän ei ikään kuin ikinä osannut päättää, miten päin olla, ja sitten hän ei ollut mitenkään päin.

Itse pidän itseäni myöskin erittäin kilttinä ihmisenä. Mökötyskohtaukset eivät koskaan liittyneetkään riitoihin, enkä omasta mielestäni niitä aiheuttanut. Muutama kaverini, johon törmäsimme kun häntä tapailin, pitivät häntä jotenkin outona ja hänen käyttäytymistään pomputteluna.

Itse katselin häntä vähän aikaa. Toisaalta hän vaikutti ystävälliseltä, kiltiltä, mukavalta ja huumorintajuiselta naiselta. Toinen puoli oli sitten tämä nti mysteeri, jonka mielenliikkeistä ei ikinä ottanut mitään selvää.

Olen sitä mieltä, että jos et pysty kommunikoimaan naisesi kanssa, en usko että asia siitä miksikään muuttuu. Vaikka hän olisikin luonteeltaan mököttäjätyyppiä tai hänen mielialansa heittelisivät miten sattuu, luulisi että aikuinen ihminen osaa niistä asioista kuitenkin rakentavasti keskustella silloin kun on "normaali" tila päällä. Jos ette pysty koskaan keskustelemaan asiasta ja se olennaisesti häiritsee yhdessä oloanne, näyttää tulevaisuutesi kurjalta. Itse kilttinä ihmisenä annoin kyseisen naisen pomputella minua aikansa ja ihmettelin, että joku vastaus hänen käyttäytymiseensä on löydettävä ja uskoin ennen pitkää löytäväni sen. Niin ei kuitenkaan koskaan käynyt.

Maailmassa on sellaisiakin naisia, jotka osaavat puhua. Ainakin silloin, kun eivät mökötä.

• vallankäytöstä

ei voi mitään, mutta yksi tulkintavaihtoehto on, tai ainakin mulle tulee vaikutelma manipulaatiosta ja vallankäytöstä. jos hän nimittäin haluaisi asiat jollain tavalla saada kuntoon kanssasi, hänen tarvitsisi vain avata suunsa. Mutta hän ei tee sitä, vaan kiusaa sinua puhumattomuudellaan, kuulostaa aika tahalliselta.

jos tulkitsee tätä negatiivisesti, tulee vaikutelma ikäänkuin hän kostaisi sinulle jotain? tai "kieltää" itsekin omat tunteensa, jolloin ajautuu umpikujaan...

toisaalta hän voisi tarvita tilaa asioiden käsittelylle yksin, eli jos ei halaaminen tepsi, ehdottaisin, että jätä hänet omiin oloihinsa sovituksi ajaksi... (kaikki eivät nimittäin aina jaksa olla ns. seurassa ja kontaktissa toisiin ihmisiin)

• tulee taas vaikutelma

satuttavista sanoista.
        Toiset sanoo haluavansa eroa vähänväliä.
        Semmonen syö suhdetta.
        Toisten todellisuudessa, jos sanotaan, että erotaan, se on sitten menoa.
        Jos sä vaikka oot eroamassa aina sillointällöin,
        siitä jää sellainen pohjavire, että kannattaako, kun toi toinen kumminkin minut jättää.
        Ja vaikka tulisi joku onnellinen olo ja rakkaudentunne, niin jostain saattaa luikerrella se,
        että toihan aikoo jättää mut.nyyh.

• rajan ylitys
        tulee taas vaikutelma kirjoitti:

satuttavista sanoista.
        Semmonen syö suhdetta.
        siitä jää sellainen pohjavire, että kannattaako, kun toi toinen kumminkin minut jättää.
        Ja vaikka tulisi joku onnellinen olo ja rakkaudentunne, niin jostain saattaa luikerrella se,

kyllä erosta puhuminen on merkki, ettei toinen ehkä ole saanut viestiään perille tai tullut kuulluksi aiemmin. siis jos joku alkaa puhua erosta, tarkoittaa se, että joku raja on ylitetty, loukattu niin paljon tai toimittu niin, ettei toinen tullut niin onnettomaksi, ettei ole muita vaihtoehtoja.

kyllä silloin pitäisi herätä, tekemään suhteelle radikaaleja muutoksia, eikä vain jäädä nössöttömään narsistisesti (sori nyt en puhu edellisestä kirjoittajasta vaan yhdestä eksästäni), että yhyy, nyt se haluaa jättää mut.

kyllä suhde on 50% kummankin osapuolen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä kiinni. jos puolet siitä on vain "yhyy, nyt se jättää mut" omissa tunteissa piehtarointia, kyllä varmaan loppu tulee.

parisuhde on kuin silta, jolta tippuu jokeen lopulta juuri niiden lahojen lankkujen kohdalta ...

mulle kävi niin, että ryhdyin liian aktiivisesti, perusteellisesti ja nopeasti rakentamaan tätä siltaa, toinen ahdistui ja se hutera rakennelma, joka oli kyhätty risuista ohi mennen, totta kai sortui, heti ensimmäiseen koetukseen (vaikeuteen) kun sen varassa olisi pitänyt joki ylittää (siis jatkaa yhdessä vaikeuksien jälkeen eteenpäin)

• pohjavire voi tulla toisell...
        tulee taas vaikutelma kirjoitti:

satuttavista sanoista.
        Semmonen syö suhdetta.

siitä, ettei toinen tee mitään - paitsi sulkeutuu. siis kääntyy pois koko suhteesta. Eikö siitä, jos mistä tule pohjavire, ja viesti, etten halua olla kanssasi, kun en edes viitsi keskustella kanssasi suhteestamme (= en siis pidä sitä tärkeänä)!

kyllä molemmilla puolilla voi olla "Yhyy" fiilikset!

ei parisuhdetta voi pitää pystyssä repimällä kaikkea vain yhden ihmisen selkänahasta, kyllä kiukettilijan ja mököttäjän pitää mennä itseensä, että miten hän muka tällä toiminnalla tekee muuta kuin ilmaisee, että
        1) ei ole valmis panostamaan suhteeseen
        2) ei välitä toisesta
        3) haluaa mieluummin olla ilman toista

järki käteen mököttäjille!

• Anonyymi

Mököttäminen on keskenkasvuisten tapa yrittää kontrolloida tunteitaan tai joissain tapauksissa sinua. Ei kannata antaa huomiota jos kyseessä on aikuinen. Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata kommunikoida rakentavasti.

• Anonyymi

Mököttäjät on raskaita ihmisiä. Sulkevat toisen ulos.

Aloittajan tyttis on ehkä jo lopettanut mökötyksen...

• Anonyymi

Monta päivää kestävä mökötys? Ei hemmetti mistä noita tunnetaidottomia riittää.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      176
      7328
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      80
      3149
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2285
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      67
      1455
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      368
      1402
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1333
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1286
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1051
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1018
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1010
    Aihe