Huhtikuuksi Prahaan yksin matkustava

Hei, haluaisin tietää vähän Prahan nähtävyykstä ja jos on kohtuuhintaisia hotelli suosituksia niin otan mielellään niitä vastaan!

Kuulema Prahassa on paljon taskuvarkaita, mutta uskaltaako kuitenkin liikkua?
Ja minkä verran sielä puhutaan englantia? Itse puhun englantia jotenkin ja venäjää hieman. Että tulenko pärjäämään vaik meneekö sormi suuhun.

Prahassa kylläkin asuu venäläinen ystäväni jota menen moikkaamaan. Hän toimii ainakin jonkun verran apunani.

Onko lentokentältä helppo päästä hotellille?
Ja miten taksit toimivat?

Tulee varmaan olemaan aika extremematka, mutta kokemuksena toivottavasti hyvä. En aikaisemmin ole matkustanut yksin minnekään, siksi hieman jännittää. :)

6

1715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Letna

      Kahdeksan kertaa Prahassa olleena voin omalta osaltani sanoa että emme ole koskaan törmänneet taskuvarkaisiin saattika nähty että joku olisi esim ratikassa ryöstetty. Joten turvallisin mielin voit todella lähteä.
      On tietysti itsestä kiinni joutuuko varkaiden uhriksi, mikäli on holtiton esim alkoholin suhteen on riskit suuremmat.''
      Lentokentältä otan aina 119 bussin ja körröttelen päätepysäkille(Dejvica) josta jatkan ratikalla/metrolla matkaa.
      Englannin kielellä pärjäät vallan mainiosti ja saksan kielestä on myös apua.

      Nähtävyyksistä sen verran että suosittelen että luet aiempia viestiketjuja läpi, sieltä löydät hyvät vinkit niin majoituksista kuin nähtävyyksistä

    • Tšekkiläinen

      Vähän harmittaa, kun puhun omasta maasta tällä tavalla, mutta... Taskuvarkaita Prahassa on - ole varovainen! Mutta samalla sun ei tarvitse pelätä hirveästi paljon.
      Prahassa luultavasti pärjäät englannin kielellä. Ja sen lisäksi kaikien ihmisten meillä oli pakko ennen vuotta 1989 oppia venäjää koulussa ja sen takia paljon vanhempia ihmisiä ymmärtää tätä kieltä.
      Taksit toimivat hyvin siinä, että pääset helposti perille, mutta paha tilanne on, että joskus taksikuljettajat haluavat saada ulkomaalaisilta enemmän rahaa kuin Tšekkiläisiltä. Taas vain sanoisin: ole varovainen. Luulen, että voisi kannattaa kysyä hintaa (arviota) jo etukäteen.
      Hyvää matkaa sulle!!
      P.S.: Meillä Tšekissä ei ole vain Praha, mutta enemmän mielenkiintoisia paikkoja on olemassa;) (Mun täytyy sanoa, koska en ole Prahalainen...)

    • No Joo

      yksin siellä käyneenä, tiedän, että se on melko
      turvallinen paikka. ja yksin matkustavana tiedostan
      aina rajani.

      Kaikkiin maailman kaupunkeihin pätee normaalit
      terveen järjen säännöt
      -vältä ruuhkia ja tiheitä jalankulkijoiden väyliä
      -vältä outoja ja pimeitä, yleisöttömiä alueita
      -vältä outoa seuraa
      -älä pukeudu liian huomiota herättävästi
      -varmista kuljetus ovelta ovelle yöllä kulkiessasi
      -ja ennen kaikkea: älä nauti liikaa alkoholia

      Itse kuljin Prahan "pahimmalla" alueella, mutta
      ilmeisesti suojelusenkeli suojeli minua sinä yönä.

      Lentokentältä pääsee bussillakin ja kun keskustaan
      asti pääsee, metro on oiva ja nopea jatkoyhteys.
      Englantia puhutaan enemmän nuoremman väen keskuu-
      dessa, vanhempi väki saattaa hallita muutaman
      sanan saksaa.

      Yksin matkustavana olen skarpimpi ja huomioin
      paremmin ympäristöni. Pitää vain olla rohkea ja
      kulkea kuin olisit kotimaassa.

      Monet prahalaiset, joita kohtasin, olivat todella
      mukavia, mutta ilmeisesti joitakin "turismi rasit-
      taa" ja tiettyä neutraaliutta kohtaa heissäkin.
      Heitä voi kuitenkin lähestyä huoletta pulmatilan-
      teessa, vaikka avuntarjoaja saattaakin osoittau-
      tua itsekin turistiksi.

      • missä???

        Missä on Prahan "pahin alue"? Missä siis kuljit?
        Minäkin haluan sinne :)


    • Saanna

      Minäkin olen menossa Prahaan yksin ja olenkin ajatellut tilata netin kautta taksin mennen tullen hotelliin kentältä ja takaisin. Löydät sen Prahan sivuilta samoin kuin muitakin mielenkiintoisia tietoja. Olen myös hankkinut Mondon matkaoppaan, jossa mukavasti kerrottu Prahasta ruokapaikkoineen, teattereineen ym. mielenkiintoisine kohteineen. Hyvää ja mielenkiintoista matkaa sinulle toivottaen Saanna

    • ec2435

      Moi,just tulin (8.4) Prahasta ja muutama vastaus kysymyksiisi.
      Lentokentältä hotellille ?Otin taxin ja mennessä käytin AAA-taxia,kysyin hinnan etukäteen (arvio 600 korunaa),loppusummaksi tuli 610.Lähtiessä
      tilasin hotellilta taxin, san marco/praha 2, ja vaikka vähän oli vedätyksen makua taxissa, ei mitään tunnuksia,mittareita yms.,hinnaksi sovittiin 680 korunaa, eli halpaa se ei ollut, mutta...

      Muuten jalan tai julkisia, näin olin kuullut ja itse huomasin että jälleen kerran jalan näkee parhaiten.

      Englantia ? sillä nyt jotenkuten tulin toimeen ja loput meni elekielellä.

      Taskuvarkaita käytän sitä vanhaa klisettä, käytä tervettä järkeä,rahat ei taskuihin yms. ja itse olen reissuillani ostanut rahavyön jossa kulkee mukavasti vararahat kopio passista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      337
      3357
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2063
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1652
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1487
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1356
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1101
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1091
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      85
      1064
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      925
    Aihe