Opiskelin noin 8 vuotta DI:ksi. Päättötyö paikkaa ei löydy millään lama-aikana. Nyt olen elänyt opintotuella viimeiset 3kk. Opintoja ei voi keskeyttää ennen päättötyötä.
Elän noin 30e kuukaudessa. Olen kohta 30vuotias joten se on sopiva luku. Autoon tuli katsastusaika umpeen joten ei ole autoa. Rahaa ei ole kuin nettiin.
Olen super köyhä ja super tyhmä kun opiskelin. Lappeenrannassa ei töitä löydy.
Jos saisin aloittaa alusta, en olisi mennyt lukioon vaan ammattikouluun. Huonommin ei voi Suomessa enää mennä kuin minulla menee.
Eli johtopäätös: Opiskelu ei kannata!
Opiskeluelämän
8
1343
Vastaukset
- ettet opiskellut
vaan lorvit yliopistossa 8 vuotta tutkintoon, jonka jotkut tekevät reilusti alle viiden vuoden, jotkut jopa alle neljän.
Kolmessa neljässä vuodessa ennättää kummasti löytää työtä ja ansaita rahaa. - bgbdfgbg
Itse tein sen virheen, että valitsin huonon pääaineen. Valitettavasti tajusin sen vasta d-työ vaiheessa. Ensimmäiset 5 vuotta menivät lähes normi tahdissa. Olihan tuon turhanaikaisen pääaineen kursseja helppo käydä. Opintoja kertyi, tukiviikkoja sai nostaa ja aika kului mukavasti. Sitten pääsin tekemään d-työtä. D-työ tuli pitkällisen työstämisen ja pään seinään hakkaamisen (1 vuosi) jälkeen jollainlailla tehtyä. Työtä en ole vielä kuitenkaan hyväksyttänyt, koska työ on aikalailla epäonnistunut. D-työtä tehdessäni havaitsin pääaineeni mitäänsanomattomuuden. Jostain syystä opiskeluvaiheessa en tuota havainnut. Olen palannut kouluun opintojen pariin ja yritän opiskella järkevämpiä kursseja. Opintotukiviikot ovat tosin käytetty. Eipä sitä lukiosta tullessa olisi uskonut, että teknillisestä yliopistosta löytyy huonosti työelämään valmentavia ja turhanaikaisia opintosuuntia. Tämä kaikki on kuitenkin vain omaa syytä, kun ei tajunnut mitä kannattaa opiskella ja mitä ei.
- nii turhaa?
Mitäs sitten opiskelit jos noin turhaa oli?
- dvdfvd
nii turhaa? kirjoitti:
Mitäs sitten opiskelit jos noin turhaa oli?
Sähkövoimatekniikka.
- tietääkseni
dvdfvd kirjoitti:
Sähkövoimatekniikka.
LUT ei opeta mitään sählövoimatekniikkaa, se kulkee aivan muulla nimellä siellä.
ja toi duunin saanti on aikaslailla asenteesta kiinni ja sorppa, yleensä sähköltä saa töitä. - epäselvää
tietääkseni kirjoitti:
LUT ei opeta mitään sählövoimatekniikkaa, se kulkee aivan muulla nimellä siellä.
ja toi duunin saanti on aikaslailla asenteesta kiinni ja sorppa, yleensä sähköltä saa töitä.Niin kumpikohan kirjoittaja tähän mahtoi vastata? Toinen ei ikinä väittänytkään opiskelleensa lappeenrannassa, sanoi vain valinneensa huonon pääaineen.
- sldkjf
Johtuisiko tilanteesi siitä, että haet dippatöitä näivettyvästä itäsuomalaisesta kaupungista? Nosta kytkintä, ja jätä se Lappeen Ranta taakse, niin mahdollisuuksia tarjoutuu hieman enemmän. Eikä sun tarvitse dippaa heti ja nyt tehdä, voithan pyrkiä ihan tavallisiin työpaikkoihin ja tehdä dipan sitten kun sopiva projekti löytyy.
- Tanankeles
Miksi jämähdät LAppeenrantaan. Hae, torvi, muualle. Äläkä valita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438098
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724616
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373337Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483126Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482838Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262795- 382570
- 412096
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817