olette anni polvasta ja hänen kijoitustyylistään sekä kirjoistaan?
Mitä
2
602
Vastaukset
- Halzner
Klassikkoja kotimaisessa tyttökirjallisuudessa, mutta auttamattomasti out of day. Episodimaisuus on kiusallista luettavaa, ihmisten mustavalkoinen hyveellisyys ja ylitoiveikkuus, köyhyyden ja rikkauden vastakkainasettelu aikamme lastenkirjallisuudelle vierasta... Tiinan suoraviivaisuus ilman itsekriittisyyttä hieman paperista ja kirjallista.
Mutta silti: klassikkoaineistoa alusta alkaen. Osana lastenkirjallisuutemme historiaa.
Anni oli vaatimaton ja nöyrä kirjailija. - Polva
aikoinaan luin tietysti kaikki Tiina -kirjat ja sittemmin siirryin näihin railakkaisiin rakkausromaaneihin (sankarittaret usein Raileja tai Raijoja, Pirkkoja ym. reippaankuulosia nimiä...)
Täytyy sanoa, jotta vaikka ne toisiaan toistavat ja juonenkulku on ensimmäisiltä sivuilta alkaen ennalta-arvattava, mielelläni luen niitä aina uudelleen. Harmi vaan, ettei täkäläisestä kirjastosta niitä enää tahdo löytyä. Enkä ole ainut kaipailija, itse olen viisikymppinen, mutta tiedän myös nuoria, jotka tykkää niitä lukea!
Oliskohan suosion syy juuri näitten kirjojen nostalgisessa ihanteellisuudessa, semmosta jotenkin kaipaa kaikessa keveydessään vastapainona tälle tosimaailman raadollisuudelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121441
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361047- 68974
- 39897
- 69864
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54832Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774