Minulla on omakotitalo, jonka yläkerran huoneistoa vuokrasin, itse asuin alakerrassa. Otin vuokralaiseksi nuoren miehen, kun oli asunnonnäytössä niin mukava ja kohtelias. Sanoi suoraan että on luottotiedot menneet, mutta varmasti maksaa vuokran. Olin tyhmä, sinisilmäinen ja liian kiltti: Otin pojan vuokralaiseksi, ajattelin että jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden.
No, kävi niin ettei poika maksanut yhtäkään vuokraa ja muutenkin osoittautui ihan narkomaaniksi (poltteli pilveä ihan avoimesti huoneessaan) ja todella epäluotettavaksi. Asui 6 kk, eikä suostunut muuttamaan, tosin oli poissa välillä kuukaudenkin, mutta en voinut asuntoa vuokrata edelleen kun säilytti tavaroitaan siellä. Uhkaili, että lähettää hakkaajat perääni jos annan häädön. Lopulta kerroin tilanteesta ulkomailla asuvalle pojalleni, joka antoi hulttiovuokralaiselle nopeat lähdöt.
Tästä on nyt 3 vuotta aikaa. Olin ajatellut että en tule rahojani siltä pojalta koskaan saamaan. N. 2000 euroa jäi maksamattomia vuokria. Onko vielä liian myöhäistä alkaa perimään näitä vuokria? Ja vuokrasopimus löytyy kyllä. Mitä minun pitäisi tehdä että saisin perintään nämä rahat? Vuokrat ehkä vielä voisin saada, mutta ne rahat (350euroa) mitä poika lähtiessään nosti tililtäni varastettuaan automaattikorttini, en tule koskaan näkemään.
Häpeä tyhmyyttäni niin paljon että en kehtaa muualta apuja kysyä.
Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa minua.
-Marianne
Miten toimia?
Marianne58
2
521
Vastaukset
- periminen
Velat vanhentuvat kolmessa vuodessa, jos vanhentumista ei sitä ennen katkaista. Toisin sanoen, jos et 3 vuoteen ole karhunnut vuokria, taitaa olla myöhäistä.
- kannattaa unohtaa asia
kannattaa unohtaa koko asia ei sillä äijällä kumminkaan mitään rahaa ole saa työttömyys korvausta tai todennäköisemmin hakee rahaa sosiaalitoimistosta ja niistä ei mitään makseta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026448
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h834933Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1053191Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303032Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262235Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191616Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961211Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391192Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311106- 48884