uhmwpe

kumma juttu?

selailin tuon materiaalin sivuja jokseenkin pari tuntia,eräs mikä pisti silmään on lämpötila mitä se kestää.
130 astetta ja pohja alkaa jo pehmenemään,ilmankos omat peltoset on piloilla kun olen lillutellut liikaa kuumalla raudalla.
se musta töhnä mitä on lähtenyt pohjasta siklatessa pehmeän vahan mukana onkin sulanutta pohjamateriaalia,onkohan näin käynyt muillakin?

5

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo nninkin alhaalla kuin

82 asteessa. Kristalloituu ja kovettuu.

• on käynyt

monelle muullekkin, itseni mukaan lukien. Kun siklasin parit sukseni, niin ihmettelin ensin asiaa. Siklattu pintahan tulee sellaiseksi harmahtavan mataksi. Kuitenkin pohjiin jäi muutamia pieniä tummempia kohtia vaikka kuinka siklaisi. nähtävästi pohja on saanut liikaa kuumaa noihin kohtiin ja osittain sulanut. Myönnän kyllä omat virheeni siinä vahaushommassa, jotka menevät vähäisen kokemuksen piikkiin.
      Kun sitä vahaa sulattaa pohjaan niin saadakseen sen leviämään tasaisesti koko pohjaan olen joutunut melkomoisesti sitä raudalla hinkailemaan. Kun on tuntunut, että ei oikein kunnolla leviä niin lämpöä on tullut laitettua lisää ja nähtävästi jäljistä päätellen liikaakin.

Moisia virheitä en aio enää seuraavien mahdollisten suksieni kanssa tehdä, sillä jätän ne kokonaan vahaamatta ja paistamatta sekä suoritan tehtaan jäljiltä oleville kapuloille perusteellisen siklauksen ja puikotuksen.

Tämä ei ole sitten mikään maksettu mainos siklauksen puolesta. En tunne noita siklauksen edelläkävijöitä, en ole edes koskaan tavannut, ainoastaan näiltä palstoilta lukenut. Mutta heidän kokeilujensa ja kirjoitustensa perusteella olen rohjennut sukseni siklata. Noihin paistohommiin en aio enää palata, siis suksien osalta.

• ammattimies näissä

olen vahat laittanut aina korkilla hiertäen.
        pysyy pohjissa sen 50km ja päivässä ei yleensä enempää hiihdä.

• on varmasti
        ammattimies näissä kirjoitti:

ainoa järkevä tapa jolla suksiensa pohjat saa pysymään kärvähtämättöminä, jos vahailla haluaa.

• kuumalla raudalla
        ammattimies näissä kirjoitti:

Onko amatöörimäistä voidella kuumalla raudalla jos riskit noin isot? Osa käytti Sm hiihdoissa kuuma parafiinivoitelua vielä. Eikö porukka tiedä vaiko välitä suksien pohjien kohtalosta. Riittää kun kiiltää ja lähtöalueella vielä liukas. Olenko väärässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1874
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe