selailin tuon materiaalin sivuja jokseenkin pari tuntia,eräs mikä pisti silmään on lämpötila mitä se kestää.
130 astetta ja pohja alkaa jo pehmenemään,ilmankos omat peltoset on piloilla kun olen lillutellut liikaa kuumalla raudalla.
se musta töhnä mitä on lähtenyt pohjasta siklatessa pehmeän vahan mukana onkin sulanutta pohjamateriaalia,onkohan näin käynyt muillakin?
uhmwpe
5
792
Vastaukset
- jo nninkin alhaalla kuin
82 asteessa. Kristalloituu ja kovettuu.
- on käynyt
monelle muullekkin, itseni mukaan lukien. Kun siklasin parit sukseni, niin ihmettelin ensin asiaa. Siklattu pintahan tulee sellaiseksi harmahtavan mataksi. Kuitenkin pohjiin jäi muutamia pieniä tummempia kohtia vaikka kuinka siklaisi. nähtävästi pohja on saanut liikaa kuumaa noihin kohtiin ja osittain sulanut. Myönnän kyllä omat virheeni siinä vahaushommassa, jotka menevät vähäisen kokemuksen piikkiin.
Kun sitä vahaa sulattaa pohjaan niin saadakseen sen leviämään tasaisesti koko pohjaan olen joutunut melkomoisesti sitä raudalla hinkailemaan. Kun on tuntunut, että ei oikein kunnolla leviä niin lämpöä on tullut laitettua lisää ja nähtävästi jäljistä päätellen liikaakin.
Moisia virheitä en aio enää seuraavien mahdollisten suksieni kanssa tehdä, sillä jätän ne kokonaan vahaamatta ja paistamatta sekä suoritan tehtaan jäljiltä oleville kapuloille perusteellisen siklauksen ja puikotuksen.
Tämä ei ole sitten mikään maksettu mainos siklauksen puolesta. En tunne noita siklauksen edelläkävijöitä, en ole edes koskaan tavannut, ainoastaan näiltä palstoilta lukenut. Mutta heidän kokeilujensa ja kirjoitustensa perusteella olen rohjennut sukseni siklata. Noihin paistohommiin en aio enää palata, siis suksien osalta.- ammattimies näissä
olen vahat laittanut aina korkilla hiertäen.
pysyy pohjissa sen 50km ja päivässä ei yleensä enempää hiihdä. - on varmasti
ammattimies näissä kirjoitti:
pysyy pohjissa sen 50km ja päivässä ei yleensä enempää hiihdä.ainoa järkevä tapa jolla suksiensa pohjat saa pysymään kärvähtämättöminä, jos vahailla haluaa.
- kuumalla raudalla
ammattimies näissä kirjoitti:
pysyy pohjissa sen 50km ja päivässä ei yleensä enempää hiihdä.Onko amatöörimäistä voidella kuumalla raudalla jos riskit noin isot? Osa käytti Sm hiihdoissa kuuma parafiinivoitelua vielä. Eikö porukka tiedä vaiko välitä suksien pohjien kohtalosta. Riittää kun kiiltää ja lähtöalueella vielä liukas. Olenko väärässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461874- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948