Ikimuistoinen saamasi

Lahja-

Nyt en tarkoita elämää sinänsä, tai parantumista vakavasta sairaudesta.

Lahja, joka voi olla lapsena saatu, vanhempien tekemä, ostama, sinulle rakas.

Lahja joka on tavara, oletpa saanut sen keneltä tahansa, ompa sen rahallinen arvo mikä hyvänsä, pääasia, että edelleen muistorikas.

Minulla se on Marttanukke, jota ehdin toivoa, niin kauan, kauan.
Ja kun sen sain, vihdoin, sitä vilpitöntä sisältä kuplivaa iloa en unohda koskaan.
Tuntui sydän pakahtuvan onnesta

14

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikimuistoisesta

mutta erikoinen oli kun sain lahjaksi työkalusarjan ruuvimeisselit sun muut (olen nainen)

• vermeet

olen saanut isältäni joululahjaksi, syystä että kävin aina "lainaamassa" hänen autotallista milloin mitäkin kalua.
        Nainen olen minäkin, mutta silti taitaa olla joku perinnöllinen rakentamisen/värkkäämisen tarve edelleen. Pöydän kansi pitäisi hioa ja vahata, kuhan kerkiän.

• miehiltä
        vermeet kirjoitti:

olen saanut isältäni joululahjaksi, syystä että kävin aina "lainaamassa" hänen autotallista milloin mitäkin kalua.
        Nainen olen minäkin, mutta silti taitaa olla joku perinnöllinen rakentamisen/värkkäämisen tarve edelleen. Pöydän kansi pitäisi hioa ja vahata, kuhan kerkiän.

tuokin, ettei tarvita apua nois korjaushommeleis, vaan värkätään ite?

Tapetoin, maalaan seinät ja katot, kasaan mööpelit, avaan hajulukot, poraan reiät seiniin, mut sähköhommii en tee, enkä tekniikkaa hallitse.
        On 4 poikaa, oon nekin opettanut, osaavat hoitaa kotinsa. (aikuisia jo)

• Lahja-

Aika yleinen, naisillekin.
        Joka kodissahan vasaraa tarvitaan.
        Hyvä me naiset, osaamme paljon.

Eikö tullut mitään lahjaa, miltään vuosilta, mieleen, joka olisi ollut toivottu, odotettu, haaveiden täyttymys?
        Tai vaikka itse ostamasi itsellesi, "lahjaksi" säästäen sen eteen, ja vihdoin sait?

• Paras?

Uusi auto, kun sain ajokortin
      Timanttisormus, avioon mennessä
      Lapsen tekemä taulu
      Maailmanympärimatka 50v lahja

• Lahja-

Wau, onneksi olkoon.

• shakkilauta ja -kello

sain ne kun täytin 30 v, innostuin shakkiin, se on hieno peli.

• Lahja-

Joka kerran kun pelaat, muistat anoppisi.

Todella hyvä lahja, itse en peliä osaa, nuorimmaiseni innostui appiukon kanssa aikoinaan. Hänellä on useampi, ja matkaversio aina mukana. Pitkillä lentomatkoilla, ja perilläkin, löytää aina peliseuraa.

• näinhän se on
        Lahja- kirjoitti:

Joka kerran kun pelaat, muistat anoppisi.

Todella hyvä lahja, itse en peliä osaa, nuorimmaiseni innostui appiukon kanssa aikoinaan. Hänellä on useampi, ja matkaversio aina mukana. Pitkillä lentomatkoilla, ja perilläkin, löytää aina peliseuraa.

ja ikää on nyt rakkaalla anopillani 92 ja ittelläni 68 vuotta.

• Lahja-
        näinhän se on kirjoitti:

ja ikää on nyt rakkaalla anopillani 92 ja ittelläni 68 vuotta.

Anoppisi saanut pitkän iän.

Tuosta shakkipelistä vielä.
        Tämä poikani oli 11v kun lensimme ison meren yli. Hän vaihteli koko lentomatkan (13h) paikkaa, oli peli mukana. Sain uusia vierustovereita, kun pelaajien kaverit, puolisot, jne, joutuivat vaihtamaan pelin ajaksi paikkaa. Matka meni nopeasti, uusien ihmisten kanssa tarinoidessa.

Monet tulivat kiittämään, häntä, kun oli ottanut koneeseen pelinsä.

Kansainvälinen peli, eikä tarvitse edes kielitaitoa ;D

• 1943

asunnossa, jossa oli keittiössä puulämmitys. Ostimme syksyllä kuorman halkoja, jotka heitimme luukusta kellariin. Tuleva mieheni tuli käymään ja näki, ettei minulla ollut puunkantotelinettä. Joululahjaksi sai sellaisen, hän oli itse hitsaillut ja maalannut. Teline on vieläkin käytössä, muistelen häntä, kun kannan puita. Toinen on tyttäriltäni 60-vuotislahjaksi saatu kortti. Vanhempi teki runon, nuorempi valokuvat. Arvostan sitä, että ihminen on antanut omaa aikaansa lahjaan.

• Lahja-

Hienoa, tuollaisia tarinoita kaipailinkin, kun ketjun aloitin.

Minulla on ystävätär, jonka kallein aarre on isänsä sodassa tekemä puhdetyö.
        Kaunis rasia, se on hänen yöpöydällään, siksi, että jos tulipalo tulisi, saisi sen napattua mukaansa.
        Mitään muuta hän ei sanojensa mukaan jäisi kaipaamaan, mutta tuo rasian tuhoutuminen veisi hänen voimansa.
        Isä ei palannut sodasta kotiin, eli tärkeä lahjaa, hänelle.

Tuo minun Marttanukkeni oli vuosia kaapissa, en halunnut lasteni leikkivän sillä, ehkä vahingossa rikkovan.
        Nyt se on kunniapaikalla ;D
        En muista halunneeni koskaan mitään niin kovin, kuin sitä ;D

• ainakin

Sain pääsiäismunaan kätketyn sormuksen, joka oli "aito" ja tarkoitti kosintaa.

• Lahja-

Taisi olla jokunen vuosi sitten suosittu kosiminen.
        Tyttäreni myös sai sellaisen. Oli sulho teettänyt yhdessä pienessä suklaa myyntiliikkeessä sellaisen.
        Varmasti muisto säilyy läpi elämän. Aito kivisormus, helyn tilalla ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      194
      4952
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      112
      4032
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3515
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3420
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      37
      2907
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2569
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2316
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      28
      2056
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1949
    Aihe