estrogeeni

ja naisen elämää

joku kirjoitti tuolla jossain ketjussa että naisen elämää ei ole ilman jos ei käytä estrogeenia korvaushoitona.

Mitä olet ajatellut tehdä kun sinulle ei enää suostuta määräämään sitä? Tapatko itsesi vai sopeudutko silloin ei-naisen-elämään?

Mielestäni on aika typerää määritellä elämänsä ja muiden elämien sisältö korvaushoidon käytön mukaan. Sen tulisi olla vain apu, ei sisältö!

Onko palstalla enemmänkin yhtä typeriä naisia kuin mitä tämä esimerkkini antaa ymmärtää?

21

3652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuu

Musta tuntuu, että kaikkein parhaiten korvaushoidot auttaa niitä, joilla korvaushoidon lumevaikutus on suurin. Naiset on aina pönkittäneet naisellisuuttaan jollakin, meikeillä, koruilla, hajuvesillä, korkkareilla ja nyt näillä estrogeenigeeleillä. Minusta korvaushoidot tarkkan ottaen nimenomaan EI ole naisen elämää. Mutta nyt mun täytyy kyllä lopettaa kaikki korvaushoitojen mollaaminen, koska mulle rakas henkilö pääsi töihin hormoneja valmistamaan, se on lähes ainoa ala, joka vielä tässäkin tilanteessa työllistää, joten on siitä hyötyäkin.

• vielä edelliseen:

Kiitos kaikille, jotka käytätte!

• Nainen isolla N:llä

On todettu aivan tieteellisestikin, että kun naisella ei enää erity estrogeenia, hänestä vähitellen alkaa kehittyä miesmäisempi. Maha alkaa kasvaa, vyötärö katoaa, hiukset harvenevat, äädi madaltuu, tulee viiksikarvoja, paino nousee jne. Kun käyttää estrogeenia, näitä muutoksia ei tule. Estrogeeni auttaa siinä sivussa pitämään naiselliset kurvit, se tuuhentaa hiuksia, ihon kollageeni paranee ja iho hehkuu jne. Ei estrogeenia toki käytetä em. parannusten vuoksi vaan poistamaan vv-oireet. Bonuksena se vain parantaa ulkonäköä. Kyllä se meille Naisille on vain tärkeää. On ihanaa olla hyvän näköinen vielä tässä iässä ja kerätä katseita. Minä aion saada estrogeenireseptin vielä 75-vuotiaanakin, kuten äitini, hän on käyttänyt 25 vuotta estrogeenia ja on erittäin nuorekas ja kaunis yhä. Olkaa te miesmäiset mörssärit vaan kateellisia. Kateushan se vie kalatkin vedestä.

• mieleeni

Tuosta tulee mieleeni Meryl Streepin ja Goldie Hawnin elokuva Kuolema pukee häntä. Ja sitten tulee mieleeni, sorry en voi sille mitään, että Tyhmä isolla T:llä.

• aloittaja

eli siis nainen ei voi hedelmällisenä aikanaan olla miesmäinen - ei kadonneita vyötäröitä, ei ohuita hiuksia, ei pömppömahoja, ei matalaa ääntä, ei viiksikarvoja, eikä ylipainoa. Ja syynä se, että hedelmällisenä aikana nainen kehittää estrogeenia.

Kai ymmärrät, että puhut vastoin parempaa tietoasi ja aliarvioit samalla muiden älyä?

Miesmäinen mörssäri? Olen 175 cm pitkä, painan 55 kg. Mörssäri? Mistä kohden?

• eräs maalaus

mieleeni. Se esittää naisen kolmea elämää. Pienenä tyttönä, hedelmällisessä iässä ja vanhana. Ensimmäinen onnellinen kausi kestää noin 18 vuotta, seuraava hektinen aika noin 30 vuotta ja näillä näkymin viimeinen ikäkausi jopa 35 vuotta. Näin se vain on.

• paitsi

"Kateushan se vie kalatkin vedestä."

Eikös se ole juuri estrogeeni, mikä vie kalatkin vedestä! (kunnallisten jätevesien
        hormonaalinen aktiivisuus ja sen vaikutus kalojen lisääntymiseen)

• Antiestrogeenin syöjä

Huh....no, meitä on moneen junaan...=)

Kuten nikki ja otsikko varmaan kertoo minä EN saa estrogeenia vaikka kuinka anoisin. Syöpäni oli hormonipositiivinen, eli estrogeeni ruokkisi mahdollisia syöpäsoluja.
        Sensijaan syön syövän estoon antihormonia.

Ääneni ei kylläkään ole 5 vuodessa madaltunut, minulla on aina ollut liiankin korkea nuoren naisen ääni. Ikää tulee kohta 55v.Matala äänihän olisi seksikäs tosin...

En ole koskaan ollut hoikka, ja nautiskelijana - varsinkin syövän jälkeen - painoa on toki tullut lisää. Lähinnä kyse on omasta tahdosta kuitenkin.
        Kaikkien ei tarvitse ollakaan samasta muotista, eikä minulla onneksi näin ollen ole osteoporoosi-riskiäkään.

Uudelleen kasvaneet hiukseni ovat paksummat kuin aiemmat silkkihiukseni. Väri toki uuteen tukkaan ikävä kyllä tulee yleensä aika ruma, joten joudun blondauttamaan. Ihanaa on, kun tukka ei rasvoitu enää niin, kaksi pesua viikossa riittää.

Ja vielä: olen monelle ihmetellyt miksi ihoni on nyt parempi kuin koskaan. Nuorena oli ikävä akne, ja rasvoittuva iho pitkälle aikuisuuteen asti.
        Ei minulla ole näin sileää ja näpytöntä ihoa koskaan ollut! Ryppyjäkään ei juuri ole. Tupakkaa kun en ole polttanut ikinä.

Syöpä tulee kun on tullakseen, ja silti me olemme naisia, hormoneilla tai ilman!

• ajaa..

Kasveista saatava estrogeeni, kun se vaan on tarpeeksi vahvaa. Mulla on ikäni olleet ohuet hiukset, matala ääni, eikä vyötäröäkään aina ole löytynyt. Nykyään kyllä olen paremmassa kuosissa, kuin koskaan. Nuorena ei oikein ymmärtänyt tai välittänyt terveellisestä ruuasta, eikä rasvahapoista puhuttukaan. Nyt olen alkanut kiinnittämään huomiota syömisiini ja katson, että saan tarpeeksi esim. E,B,C ja calciumia, sekä kivennäis/hivenaineita ja mikä tärkeintä tarpeeksi oikeata rasvaa. Myös liikuntaa olen lisännyt. Iältäni olen 54v ja todellakin saan myös ihailevia katseita ja onkin kehuttu, että "eräät ne vaan paranee vanhetessa" Tämä kaikki siitä huolimatta, vaikka en käytä hormoonikorvaushoitoa..

• vaihtariveera

Nainen isolla NARSISMILLA! Se sä oot!
        Mee hoitoon, estrogeeni ei sua auta.

oot tyypillinen idiootti, jonka aivot on g-pisteessä. Jos sä kuvitteölet olevas hyvännäkönen ja nuorekas et ole sitä välttämättä kenenkään muun mielestä. Kirjotukses perusteella olet säälittävä ääliö joka ei tajua ettei hormoonikorvaus paranna yhtään mitään jota ei ikinä ole ollutkaan.

• selkääsi
        paitsi kirjoitti:

"Kateushan se vie kalatkin vedestä."

Eikös se ole juuri estrogeeni, mikä vie kalatkin vedestä! (kunnallisten jätevesien
        hormonaalinen aktiivisuus ja sen vaikutus kalojen lisääntymiseen)

ystävä hyvä! Lausuit viisauden!

• kaunistut
        Antiestrogeenin syöjä kirjoitti:

Kuten nikki ja otsikko varmaan kertoo minä EN saa estrogeenia vaikka kuinka anoisin. Syöpäni oli hormonipositiivinen, eli estrogeeni ruokkisi mahdollisia syöpäsoluja.

Ääneni ei kylläkään ole 5 vuodessa madaltunut, minulla on aina ollut liiankin korkea nuoren naisen ääni. Ikää tulee kohta 55v.Matala äänihän olisi seksikäs tosin...

En ole koskaan ollut hoikka, ja nautiskelijana - varsinkin syövän jälkeen - painoa on toki tullut lisää. Lähinnä kyse on omasta tahdosta kuitenkin.
        Kaikkien ei tarvitse ollakaan samasta muotista, eikä minulla onneksi näin ollen ole osteoporoosi-riskiäkään.

Uudelleen kasvaneet hiukseni ovat paksummat kuin aiemmat silkkihiukseni. Väri toki uuteen tukkaan ikävä kyllä tulee yleensä aika ruma, joten joudun blondauttamaan. Ihanaa on, kun tukka ei rasvoitu enää niin, kaksi pesua viikossa riittää.

Ja vielä: olen monelle ihmetellyt miksi ihoni on nyt parempi kuin koskaan. Nuorena oli ikävä akne, ja rasvoittuva iho pitkälle aikuisuuteen asti.
        Ei minulla ole näin sileää ja näpytöntä ihoa koskaan ollut! Ryppyjäkään ei juuri ole. Tupakkaa kun en ole polttanut ikinä.

Syöpä tulee kun on tullakseen, ja silti me olemme naisia, hormoneilla tai ilman!

vielä lisää! Kuinka mukavaa lukea jotakin myönteistä ja vielä sellaiselta ihmiseltä, joka varmasti tietää mitä puhuu. Kaikkea hyvää ja ihanaa kevättä sinulle.

• moni 50 luvulla
        vaihtariveera kirjoitti:

Nainen isolla NARSISMILLA! Se sä oot!
        Mee hoitoon, estrogeeni ei sua auta.

oot tyypillinen idiootti, jonka aivot on g-pisteessä. Jos sä kuvitteölet olevas hyvännäkönen ja nuorekas et ole sitä välttämättä kenenkään muun mielestä. Kirjotukses perusteella olet säälittävä ääliö joka ei tajua ettei hormoonikorvaus paranna yhtään mitään jota ei ikinä ole ollutkaan.

syntynyt puhuu g-pisteestä? Sinun pitäisi varmaan käydä katsomassa isät ja äidit palstoja, niillä voi purkaa itseään kunnolla. Vaikka uskonkin, että vain provosoit.

• kirjoitustasi
        Antiestrogeenin syöjä kirjoitti:

Kirjoitit saavasi antihormonia, siis mitä. Onko se estrogeeniblokkaajaa vai onko lisäksi antiandrogeenikin. Jos estetään oma estrogeenituotanto tai se loppuu menopaussissa, jäljelle jää testosteronituotanto. Ilmeisesti sinulla joko ei ole sitä tai sekin on blokattu kun äänikään ei ole muuttunut. Entä vartalokarvoitus ja viikset, eikö niitäkään ole ilmestynyt (vielä). En oikein ymmärtänyt tuota kommenttiasi siitä ettei sinulla osteoporoosiriskiä. Onko se jotenkin tutkittu? Yleensähän estrogeenituotannon päätyttyä osteoporoosiriski suurentuu.

• Kaijariina
        kirjoitustasi kirjoitti:

Kirjoitit saavasi antihormonia, siis mitä. Onko se estrogeeniblokkaajaa vai onko lisäksi antiandrogeenikin. Jos estetään oma estrogeenituotanto tai se loppuu menopaussissa, jäljelle jää testosteronituotanto. Ilmeisesti sinulla joko ei ole sitä tai sekin on blokattu kun äänikään ei ole muuttunut. Entä vartalokarvoitus ja viikset, eikö niitäkään ole ilmestynyt (vielä). En oikein ymmärtänyt tuota kommenttiasi siitä ettei sinulla osteoporoosiriskiä. Onko se jotenkin tutkittu? Yleensähän estrogeenituotannon päätyttyä osteoporoosiriski suurentuu.

Kuinka suuri on osteoporoosiriski noin yleensä - vaihdevuosi-ikäisellä hormonia käyttämättömällä ja kuinka paljon hormonien käyttö sitä lopulta vähentää?

Puhutaan kuule sellaisista marginaalisista asioista, ettet uskokaan....Mutta sinulle on kai puhuttu hormonihoito tuolla perusteella. Eräälle toiselle täällä se on puhuttu suotuisalla vaikutuksella ulkonäköön.

Voi teitä naisia!

• Rintasyövästä toipunut
        kirjoitustasi kirjoitti:

Tarkoitin, että saan 5 vuotta leikkauksen, sytostaattien ja sädehoidon jälkeen ANTIESTROGEENIA, nimeltään Tamofen. Ja nyt kun 5 vuotta on kohta mennyt (ja syöpä pysynyt poissa) saan vielä ilmeisesti pari vuotta toista valmistetta eli Femaria, joka siis on aromataasinestäjä.
        Kaikki rs-potilaat eivät saa näitä lääkkeitä,koska heidän syöpänsä ei ole hormonaalinen. Onhan tässä tullut 5 vuotta luettua kaikkia syöpäpalstoja, joten minulle tämä on ihan selvä juttu. Jos et sinä sitä tajua, se nyt ei ole ihme. Usein minunkin luullaan saavan hormonikorvaushoitoa, niin että on pakko selittää, että en voisi sitä koskaan saada.

Karvoja minulle ei TODELLAKAAN ole tullut lisää, ellei oteta huomioon tukan tuuhentumista. Olen luonnonblondi, joten en ole kovin karvainen ollutkaan ja sytot veivät KAIKKI karvat. Viiksiä minulle ei ole kasvanut...=) Ikäväkseni jo aiemmin harvat ripsenikin harvenivat sytostaattihoidossa. Mutta eipä tuo nyt ole hengen säilymisen rinnalla iso asia! Varmaan sinulle esim. hiusten totaalinen lähteminen olisi lamaannuttavaa? Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että ääni madaltuu??? Ehkä jos tupakoi paljon, minä kun en sitä harrasta =)

Lainaus Femar-potilasohjeesta (Femaria alan syömään siis kohta):

"Tärkein tunnettu rintasyöpäsolujen lisääntymistä säätelevä tekijä on naissukuhormoni estrogeeni. Kaikki rintasyövän hormonihoidot tähtäävät estrogeenin kasvuvaikutuksen poistamiseen."

"Vaihdevuosien jälkeen eli postmenopausaalisessa iässä munasarjat lakkaavat tuottamasta estrogeenia. Naisen elimistössä muodostuu silti aina estrogeenia monissa muissa kudoksissa.Estrogeenin muodostumisessa tarvitaan aromataasi-nimistä entsyymiä. Aromataasin estäjä kuten letrosoli (Femar) sitoutuu aromataasiin estäen sen toiminnan. Näin estrogeenia ei muodostu.Aromataasin estäjät soveltuvat rintasyövän hoitoon ainoastaan postmenopausaalisille vaihdevuodet jo ohittaneille naisille (eli minä söin sitä antiestrogeenia sen 5 vuotta, jolloin olin menopaussivaiheessa nyt sitten post-), sillä kuukautiskiertojen aikana esiintyvää munasarjojen runsasta estrogeenituotantoa ne eivät riittävästi jarruta."

Femarin tarkoituksena on estää syövän myöhäisuusiutumaa, joka ilmeisesti on minulla riskinä.

Ruumiinrakenteeni (en ole hento ja hoikka) on suojaava tekijä osteoporoosissa. Tämän kertoi rintasyöpälääkäri, joten eiköhän hänellä ole jotain tutkimustietoakin asiasta, eikä pelkästään mutu-tuntumaa? Hän määräsi minulle kuitenkin - kuten muillekin Femar-potilailleen- Calsichewia,joka on varmaan kaikille tässä iässä oleville naisille hyödyllinen valmiste.

Minusta siis jokainen saa tehdä niin kuin haluaa. Ehkä olisin itsekin valinnut korvaushoidon, jos en olisi saanut syöpää, en osaa sanoa.

Jotenkin vaan tuo kovin pinnallinen suhtautumisesi on epäkypsää ja kielii ehkä epävarmuudestasi ihmisenä. Oletko elänyt ihan pumpulissa? Kannattaa vaikka lueskella joskus http://www.rintasyöpäyhdistys.fi/ - sivulta upeiden naisten kokemuksia. Jotkut ovat päättäneet olla ilman rintaa, jotkut teettävät uuden rinnan. Joillakin syöpä on levinnyt luustoon, mutta silti he ovat säilyttäneet elämänhalunsa. Minä ihailen heitä. Kaikki olemme kauniita, ihania ja ennenkaikkea VIISAITA naisia. Elämä opettaa, joskus Siperiakin.

Kaikkea hyvää sinullekin, sekä kaikille vaihdevuosioireista kärsiville!

Ja huom. en halua riidellä, mutta haluan kumota noita outoja harhaluuloja!

• vaihtari,

ikäisellä naisella on matala,miesmäinen ääni,syynä on useinkin viina ja tupakka. Itse olen 56v en ole milloinkaan käyttänyt estrogeeni-hoitoa.Ääneni on naisen ääni ja muutenkin olen naisellinen.Se siitä mörssäreistä.

• suutu!
        Rintasyövästä toipunut kirjoitti:

Tarkoitin, että saan 5 vuotta leikkauksen, sytostaattien ja sädehoidon jälkeen ANTIESTROGEENIA, nimeltään Tamofen. Ja nyt kun 5 vuotta on kohta mennyt (ja syöpä pysynyt poissa) saan vielä ilmeisesti pari vuotta toista valmistetta eli Femaria, joka siis on aromataasinestäjä.
        Kaikki rs-potilaat eivät saa näitä lääkkeitä,koska heidän syöpänsä ei ole hormonaalinen. Onhan tässä tullut 5 vuotta luettua kaikkia syöpäpalstoja, joten minulle tämä on ihan selvä juttu. Jos et sinä sitä tajua, se nyt ei ole ihme. Usein minunkin luullaan saavan hormonikorvaushoitoa, niin että on pakko selittää, että en voisi sitä koskaan saada.

Karvoja minulle ei TODELLAKAAN ole tullut lisää, ellei oteta huomioon tukan tuuhentumista. Olen luonnonblondi, joten en ole kovin karvainen ollutkaan ja sytot veivät KAIKKI karvat. Viiksiä minulle ei ole kasvanut...=) Ikäväkseni jo aiemmin harvat ripsenikin harvenivat sytostaattihoidossa. Mutta eipä tuo nyt ole hengen säilymisen rinnalla iso asia! Varmaan sinulle esim. hiusten totaalinen lähteminen olisi lamaannuttavaa? Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että ääni madaltuu??? Ehkä jos tupakoi paljon, minä kun en sitä harrasta =)

Lainaus Femar-potilasohjeesta (Femaria alan syömään siis kohta):

"Tärkein tunnettu rintasyöpäsolujen lisääntymistä säätelevä tekijä on naissukuhormoni estrogeeni. Kaikki rintasyövän hormonihoidot tähtäävät estrogeenin kasvuvaikutuksen poistamiseen."

"Vaihdevuosien jälkeen eli postmenopausaalisessa iässä munasarjat lakkaavat tuottamasta estrogeenia. Naisen elimistössä muodostuu silti aina estrogeenia monissa muissa kudoksissa.Estrogeenin muodostumisessa tarvitaan aromataasi-nimistä entsyymiä. Aromataasin estäjä kuten letrosoli (Femar) sitoutuu aromataasiin estäen sen toiminnan. Näin estrogeenia ei muodostu.Aromataasin estäjät soveltuvat rintasyövän hoitoon ainoastaan postmenopausaalisille vaihdevuodet jo ohittaneille naisille (eli minä söin sitä antiestrogeenia sen 5 vuotta, jolloin olin menopaussivaiheessa nyt sitten post-), sillä kuukautiskiertojen aikana esiintyvää munasarjojen runsasta estrogeenituotantoa ne eivät riittävästi jarruta."

Femarin tarkoituksena on estää syövän myöhäisuusiutumaa, joka ilmeisesti on minulla riskinä.

Ruumiinrakenteeni (en ole hento ja hoikka) on suojaava tekijä osteoporoosissa. Tämän kertoi rintasyöpälääkäri, joten eiköhän hänellä ole jotain tutkimustietoakin asiasta, eikä pelkästään mutu-tuntumaa? Hän määräsi minulle kuitenkin - kuten muillekin Femar-potilailleen- Calsichewia,joka on varmaan kaikille tässä iässä oleville naisille hyödyllinen valmiste.

Minusta siis jokainen saa tehdä niin kuin haluaa. Ehkä olisin itsekin valinnut korvaushoidon, jos en olisi saanut syöpää, en osaa sanoa.

Jotenkin vaan tuo kovin pinnallinen suhtautumisesi on epäkypsää ja kielii ehkä epävarmuudestasi ihmisenä. Oletko elänyt ihan pumpulissa? Kannattaa vaikka lueskella joskus http://www.rintasyöpäyhdistys.fi/ - sivulta upeiden naisten kokemuksia. Jotkut ovat päättäneet olla ilman rintaa, jotkut teettävät uuden rinnan. Joillakin syöpä on levinnyt luustoon, mutta silti he ovat säilyttäneet elämänhalunsa. Minä ihailen heitä. Kaikki olemme kauniita, ihania ja ennenkaikkea VIISAITA naisia. Elämä opettaa, joskus Siperiakin.

Kaikkea hyvää sinullekin, sekä kaikille vaihdevuosioireista kärsiville!

Ja huom. en halua riidellä, mutta haluan kumota noita outoja harhaluuloja!

Kysyin ihan vilpittömästi, mutta olet varmaankin tottunut että täällä kirjoitetaan ensisijaisesti negatiivinen ajatusmaailma päällä. Olen toisen sairauden vuoksi vastaavasti estrogeenin käyttäjä ja siksi joudun olemaan varpaillaan rintasyöpäriskin vuoksi. En voi kutsua eläneeni pumpulissa, olen joutunut melkoisen rankkaan henkiseen ja ruumiilliseen kokemukseen elämäni aikana. Jokaisella on omat sairautensa ja niille erilaiset hoidot. En mitenkään väheksy syöpäpotilaita, onhan äitinikin heitä. Ehkä olen tottunut sairauteeni vuosikymmenten kuluessa, joten tuollainen nopeasti iskevä sairaus kuin syöpä ei ole minulle kovin suuri "ansio" ajatuksissani. Ehkä en osaa esittää ajatuksiani oikein ja koet tämänkin viestin hyökkäyksenä, mutta totean vilpittömästi että se ei ole tarkoitus. Luin kirjoituksesi mielenkiinnolla ja nyt minulla on perustietoa jos joskus estrogeenit laukaisevat minulle rintasyövän. Olen myös joskus huumorimielessä kertonut muille naisille kuinka minulla on jo alavatsassa "varaosat" poistetun rinnan rekonstruktiota varten (toivon vain ettei sitä koskaan tarvita).

Tuo osteoporoosin estovaikutus oli minulle pikemminkin myönteinen yllätys hormonihoidon alettua. Ilmeisesti minullakaan ei ole osteoporoosivaaraa samoista syistä kuin sinullakin.

• taisin sekoittaa sinut
        suutu! kirjoitti:

Kysyin ihan vilpittömästi, mutta olet varmaankin tottunut että täällä kirjoitetaan ensisijaisesti negatiivinen ajatusmaailma päällä. Olen toisen sairauden vuoksi vastaavasti estrogeenin käyttäjä ja siksi joudun olemaan varpaillaan rintasyöpäriskin vuoksi. En voi kutsua eläneeni pumpulissa, olen joutunut melkoisen rankkaan henkiseen ja ruumiilliseen kokemukseen elämäni aikana. Jokaisella on omat sairautensa ja niille erilaiset hoidot. En mitenkään väheksy syöpäpotilaita, onhan äitinikin heitä. Ehkä olen tottunut sairauteeni vuosikymmenten kuluessa, joten tuollainen nopeasti iskevä sairaus kuin syöpä ei ole minulle kovin suuri "ansio" ajatuksissani. Ehkä en osaa esittää ajatuksiani oikein ja koet tämänkin viestin hyökkäyksenä, mutta totean vilpittömästi että se ei ole tarkoitus. Luin kirjoituksesi mielenkiinnolla ja nyt minulla on perustietoa jos joskus estrogeenit laukaisevat minulle rintasyövän. Olen myös joskus huumorimielessä kertonut muille naisille kuinka minulla on jo alavatsassa "varaosat" poistetun rinnan rekonstruktiota varten (toivon vain ettei sitä koskaan tarvita).

Tuo osteoporoosin estovaikutus oli minulle pikemminkin myönteinen yllätys hormonihoidon alettua. Ilmeisesti minullakaan ei ole osteoporoosivaaraa samoista syistä kuin sinullakin.

Sekoitin sinut tuohon aloittajaan, joka tuntuu luokittelevan ihmisiä ulkoisten ominaisuuksien mukaan.

Hyvä onkin olla pieni (tai isompi) "pelastusrengas", jos sattuu tarvitsemaan.
        Itse selvisin osapoistolla ja siitä pitää olla kiitollinen, vaikka monesti osapoistettuun rintaan on kuitenkin uusinut syöpä.

Kaunista kevättä sinulle kuitenkin!

• sivistys hoi...

estrogeenia,jos tulee suvaitsematon toisten naisten arvostelija.

• se siitä ja sen..kestävyydestä

auttaa tympeään ilmeeseen vaihdevuosissa jos sen laittaa suun päälle kohottamaan ilmettä.Näin luin erään jutun tuolta,eli oli myös mainita ettei ihokaan juuri parane.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2235
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1918
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1479
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1327
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      957
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe