Kevät keinuen tulevi...

arkipiru

Ihmeiden aika ei sittenkään ole ohi; normaalia kevätsäätä tarjoilee ilmatieteenlaitos, ja pakko kai myöntää, että viime päivinä on ilma suosinut meitä suomalaisia.

Lunta riittää hiihtoladuille ja jäätä pilkkijöille ja tampattuja polkuja koiranomistajille, jotka mielellään metsässä kulkevat, kuten minä Marjan kanssa.

Näyttää jopa siltä, että tämän palstan pahimmat riidatkin ovat aikansa eläneet, vai onko sitten näköharha poistojen takia, mutta näin ollen kaikki taitaa olla kondiksessa meillä itse kullakin.

Vai onko jollain jotain sanomista tästä seesteisestä ajanjaksosta???

36

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JA S24 pelittää,,ja niistä riidoista ei voi ikinä ennustaaa,muttaa nautitaan tästä rauhallisesta hetkisestä tilanteesta,,:)))

• arkipiru

Tulin juuri mökiltä; olin siellä Marjan kanssa toista viikkoa ja ihmettelin sitä hiljaisuutta, mikä luonnossa nyt vallitsee. Tosin jokunen keväinen visertäjä oli kaiketi jo pesänteossa tulevaa kevättä ja kesää varten, kun viserrys lisääntyi päivä päivältä.

• vielä ehdit

Tampereella tänään ent. Pirkkahallissa

KEHÄ 30                
      Paul Jentgen, Luxemburg       86
            hollanninpaimenkoira, lyhytkarvainen    9    9:00
            hollanninpaimenkoira, pitkäkarvainen    11    
            hollanninpaimenkoira, karkeakarvainen    4    
            saksanpaimenkoira    62    10:25
            pennut 10, urokset 23       
            nartut 29       

• arkipiru

samaa mieltä kuin kaikenmaailman missikisoista; eli yhtä tyhjän kanssa. Osaamiseen ja älyyn ei tarvita hyvää vartaloa eikä trimmattua turkkia.

• Pukeli 1
        arkipiru kirjoitti:

samaa mieltä kuin kaikenmaailman missikisoista; eli yhtä tyhjän kanssa. Osaamiseen ja älyyn ei tarvita hyvää vartaloa eikä trimmattua turkkia.

tähän lopputulokseen olen tullut minäkin, vaikka aikanaan olikin ne höyrähtäneet vuodet.

• projektina keho
        arkipiru kirjoitti:

kyllä kuule timmi vartalo on ilo silmälle; ei roiku ihrat eikä löysät nahat missään.

• arkipiru
        projektina keho kirjoitti:

kyllä kuule timmi vartalo on ilo silmälle; ei roiku ihrat eikä löysät nahat missään.

Kuinka sen nyt ottaa.

Minä en ainakaan edes sormellani koskisi näihin nykyajan aliravittuihin mannekiineihin, jotka ovat suunnilleen samaa kokoa kuin eräs kansanryhmä natsien jäljiltä.

Naisessa, samoin kuin miehessäkin, koirista puhumattakaan, pitää olla lihaa luittensa ympärillä.

• projektina keho
        arkipiru kirjoitti:

Kuinka sen nyt ottaa.

Minä en ainakaan edes sormellani koskisi näihin nykyajan aliravittuihin mannekiineihin, jotka ovat suunnilleen samaa kokoa kuin eräs kansanryhmä natsien jäljiltä.

Naisessa, samoin kuin miehessäkin, koirista puhumattakaan, pitää olla lihaa luittensa ympärillä.

eihä nois misseis oo muutaku nahkat luun pääl.mut tarkotinkii tällast kypsäs iäs olevaa, mut silti ei ihrat eikä löysä nahka roiku; lihaa on ihan muodokkaasti luiden ympärillä ja tosi tyylikkäästip onkkii.

• Pukeli 1
        arkipiru kirjoitti:

Kuinka sen nyt ottaa.

olevan viisaalla tuulella, heh.
        Et puhu ollenkaan pehmoisia.

• arkipiru

eihä nois misseis oo muutaku nahkat luun pääl.mut tarkotinkii tällast kypsäs iäs olevaa, mut silti ei ihrat eikä löysä nahka roiku; lihaa on ihan muodokkaasti luiden ympärillä ja tosi tyylikkäästip onkkii.

muuten en huoli edes tanssikaveriksi.

• arkipiru
        Pukeli 1 kirjoitti:

olevan viisaalla tuulella, heh.
        Et puhu ollenkaan pehmoisia.

seinään Justiinan kuvan alle???
        En ole puhunut muuten pehmosia koskaan tästä asiasta, enkä paljon muistakaan.

• arkipiru kirjoitti:

seinään Justiinan kuvan alle???
        En ole puhunut muuten pehmosia koskaan tästä asiasta, enkä paljon muistakaan.

olisin vaipunut,,syytä olisi ollut mullakin vaikka kuinka paljon,,täällä vain sinnitellään edelleen;;;)))

• Pukeli 1

ei ole, mutta luissa löytyy. Arvaas vaan kumpi voittaisi sormikoukussa, tai kädenväännössä, minä luisevan ja jänteikkään käteni kanssa, tai sinä pehmeäksi kypsyneen pikku kätösesi avulla?

• arkipiru
        hauvanmamma kirjoitti:

olisin vaipunut,,syytä olisi ollut mullakin vaikka kuinka paljon,,täällä vain sinnitellään edelleen;;;)))

mutta nyt en tajunnut kommenttiasi.
        Vaikka mitä väliä.

• arkipiru kirjoitti:

mutta nyt en tajunnut kommenttiasi.
        Vaikka mitä väliä.

tarkoituskaan sinun tajuta,,luet vain pilkkujen välistä viestiäni,,,!!:))

• arkipiru
        hauvanmamma kirjoitti:

tarkoituskaan sinun tajuta,,luet vain pilkkujen välistä viestiäni,,,!!:))

pilkkujen välistä, niin ei uppoa. Ei millään.

Jäiköhän jotain nyt sinne mökille???

• arkipiru kirjoitti:

pilkkujen välistä, niin ei uppoa. Ei millään.

Jäiköhän jotain nyt sinne mökille???

ehkä sinä et sitten tule itsesi kanssa toimeen,,sanoo tämä ennustaja!!:))))

• arkipiru
        hauvanmamma kirjoitti:

ehkä sinä et sitten tule itsesi kanssa toimeen,,sanoo tämä ennustaja!!:))))

Olen siis kyrpiintynyt itseeni ja sinä näit sen yhdestä viestistä???

No, en rupee väittämään vastaan.

• et nyt tosta
        arkipiru kirjoitti:

rakenteen kuuluvuudesta käyttöominaisuuksiin nähden tiedä mitään.Kannattaa lukea erikoijäljellä ja suojelussa kilpailleen Vesa Kuosmasen kirja koiran käyttöominaisuukista ja miten olennaisesti rakenne kuuluu siihen.Pelkkä luonne ja käyttöominaisuudet eivät ole tehneet saksanpaimenkoirasta maailman suosituinta palveluskoiraa,siihen on olennaisena asiana kuulunut rakenne,joka kestää "kulutusta" muita enemmän.

• arkipiru
        et nyt tosta kirjoitti:

rakenteen kuuluvuudesta käyttöominaisuuksiin nähden tiedä mitään.Kannattaa lukea erikoijäljellä ja suojelussa kilpailleen Vesa Kuosmasen kirja koiran käyttöominaisuukista ja miten olennaisesti rakenne kuuluu siihen.Pelkkä luonne ja käyttöominaisuudet eivät ole tehneet saksanpaimenkoirasta maailman suosituinta palveluskoiraa,siihen on olennaisena asiana kuulunut rakenne,joka kestää "kulutusta" muita enemmän.

Tuo on aivan käsittämätöntä puhetta ja tiedät sen itsekin.

• Pukeli 1

nyt ottaa? Kunnon riita tekee hyvää koin syömille aivoille.
      Monikin piruparka istuisi mökissään ja tuijottaisi tönkkönä eteensä jos ei olisi saanut välillä maistaa tätä elvytyshoitoa.

• arkipiru

mielestäsi sitä, että tämäkin palsta on sinkkujen ainoa toive saada koettua normaalit suomalaiset kuviot ilman vuotavaa nenää tai mustuvaa silmää???

• Pukeli 1
        arkipiru kirjoitti:

mielestäsi sitä, että tämäkin palsta on sinkkujen ainoa toive saada koettua normaalit suomalaiset kuviot ilman vuotavaa nenää tai mustuvaa silmää???

mutta sinkkujen sielunelämästä en ole tarkemmin perillä.
        Erilaisia kyllä ovat ihmiset tällä pallolla. Jossain päin hoetaan jatkuvasti: I love you, I love yoy, niinkuin se olisi hyvää päivää.
        Mitä pohjoisemmaksi mennään, sen ankarammaksi menee kielenkäyttö.
        Ai, niin tämähän olikin se puukkojunkkarien luvattu maa tämä Suomi.

• arkipiru
        Pukeli 1 kirjoitti:

mutta sinkkujen sielunelämästä en ole tarkemmin perillä.
        Erilaisia kyllä ovat ihmiset tällä pallolla. Jossain päin hoetaan jatkuvasti: I love you, I love yoy, niinkuin se olisi hyvää päivää.
        Mitä pohjoisemmaksi mennään, sen ankarammaksi menee kielenkäyttö.
        Ai, niin tämähän olikin se puukkojunkkarien luvattu maa tämä Suomi.

naisen unelma, niin ainakin minä olen saanut huomata, mutta onko se miehen tavoite, pahaa pelkään että ei ole.

Mitä puukkojunkkareihin tulee, olet varmaan oikeassa. Suomalaiset ovat saaneet pahan maineen kännipäissään puukkoon tarttumisesta.

• tuolla meidän turrikalla on ihan mahdoton karvanvaihto,,mites marjaalla?

• arkipiru

Väliin tuntuu että oma nielukin on täynnä koirankarvaa, vaikka sitä joka kerta ulkona lenkillä harjataankin.

• Myy-Pikkuinen

kevät sieltä tuleepi hiljakseen mut varmasti! =)

• arkipiru

tänään ja rännäksi on keli muuttunut. Tulee kai tyypillinen pääsiäinen, koska sitten lieneekään, mutta tämän kaltaista muistelisin sään aina olleen maaliskuun lopulla.

• ja kastelee kontit:)
      Kyllä se kevät tulee. Tänään seurasimme harakan pesäntekoa. Linnut ovat kyllä aikamoisia ammattilaisia rakentamisen saralla. Pesät valmistuvat ilman talkooväkeä ja kursseja tai tee se itse opuksia.

• tuossa harakoitten pesänrakentelua. kaksi pesää samassa puussa ja yläkerran väki haki alakerrasta
        rakennustarpeita ;-))))))))

• majorica kirjoitti:

tuossa harakoitten pesänrakentelua. kaksi pesää samassa puussa ja yläkerran väki haki alakerrasta
        rakennustarpeita ;-))))))))

pidemmän aikaa. Niiden touhu on niin määrätietoista ja selvää. Nyt tulee ainakin sitten uudet asumukset molemmin puolin sitä "pientä lätäkköä";))

• arkipiru

viikolla maalla olessani ja kuunnellessani lintujen kevätpuuhia. Jäi muuten kaikki muu mielestä, kun sitä menoa ja iloista siritystä katseli.

• keiku´tellen tuntuu tänään kevättä olevan,lumi sulaa vauhdilla,aurinko paistaa lämpimästi,ah,kevät =)

• arkipiru

kaikessa on mielestäni tuo valon lisääntyminen. Päivä pitenee joka hetki ja pimys on taas kohta taakse jäänyttä elämää.

Pitkä ja kauhea tuo talvikausi olikin.

• kun tänään en metsään kerennyt. Huomenna otetaan korkojen kanssa takaisin :)

• arkipiru

aina sen mukaan, että Marja on etusialla, itse vasta toisena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4294
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3740
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3429
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3010
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2498
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2429
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2202
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1836
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1625
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1612
    Aihe