Junasiivous

Johho

Minkähän lainen homma on ISS ja junasiivous?
onko kenelläkään kokemusta?
millanen työpaikka, kannattaako mennä? onko hyvä työilmapiiri?

26

8621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivooo

      Palkka jotain 7e ehhehe,,ei kannata :( .....

    • ...

      Paskaa hommaa surkealla palkalla. Siivottavia junia annetaan liikaa, kaikkia ei millään ehdi siivota työajan puitteissa ja esimiehet valittavat. Kaikki junat eivät tietenkään seiso paikallaan koko päivää, niitä siirrellään ja niillä on myös lähtöajat. Työntekijöistä on jatkuva pula ja porukkaa on sairaslomalla, joten yksi henkilö joutuu tekemään useamman ihmisen työt. Koska aikaa työvoimaa on liian vähän niin se näkyy työn lopputuloksessa -> VR:ltä satelee sanktioita ja valituksia.

      Työilmapiiri on yleisesti ottaen huono, liian monet työkaverit ovat ilkeitä, mielenterveysongelmaisia k-päitä (eivät ole päässeet muualle töihin). Maahanmuuttajien kanssa voi tulla kommunikaatio-ongelmia kun firmalla ei ole varaa vaatia hyvää suomenkielentaitoa vaikka kyse on tiimityöstä.

      Koska työ on muutenkin raskasta, on tärkeää että tiimikavereiden kanssa tulee toimeen. Jos tiimityöskentely ei toimi niin tuskin viihdyt työssä kauaa. Koska firmalla on vaikeuksia saada tiiminvetäjiä, hommaan pääsee kuka vaan "sähläri". Liian moni siivooja on muuttunut hulluksi tyranniksi, kun on päässyt tiiminvetäjäksi. Virolaiset ja venäläiset naiset ovat pahimpia, niille nousee heti pissi päähän kun saavat vähänkin valtaa.

      Itse siivosin kaukojunia, en tiedä onko lähijunien puolella yhtään sen hauskempaa (tuskin).

    • ei jaksa enää

      Lähijunien puolella ainoana onglemana ISS:n aikaan oli työvoimapula eli ei ollut tarpeeksi työntekijöitä.Olin itse ISS:llä vuoden verran ja siirryin SOL:ille töihin,kun menetettiin kyseinen paikka niille.

      Eipä ole hommat parantuneet siitä,pikemminkin päinvastoin.Lähijunien puolella homma on ollut käynnissä jo kuukauden ja kusee alleen ja pahasti *pissed off*...Työvuoroja pyöritellään ja meitä pääsi ISS:ltä siirtymään vain muutama tyyppi SOL:ille,joista yksi on saanut jo kenkää.Kumpihan meistä kahdesta vanhasta ISS:läisestä lähtee seuraavaksi vai lähtevätkö molemmat,saa nähdä?Itse en ainakaan jaksa esimiestä ja sen nalkutusta enkä sitä,ettei siellä tiedetä asioista mitään.Kirjaa siivotuista junista ne yrittävät jotenkin pitää ja pitäisi työtahtia kiristää,mutta miten enää pystyy sellaiseen,kun antaa jo kaikkensa saadakseen ne junat jotenkin siivottua.

      Työntekijät ovat lähes kaikki maahanmuuttajia.Niitä vastaan minulla ei tosin ole mitään,onpa osa jopa mukavia minua kohtaan,mutta sääliksi käy,kun niitäkin hiostetaan koko ajan.ISS:llä kaikki pidettiin yhtä lähiliikenteen puolella ja meillä oli tiukka,mutta oikeudenmukainen pomo,palkka saatiin ajallaan ja asioista pystyttiin sopimaan.Mutta SOL:illa mistään ei voi sopia,kun koko ajan saa pitää varansa,ettei vain astu jonkun varpaille (tässä tapauksessa pomon).

      SOL oli ennen Engeliä ja ISS:ää tekemässä junasiivouksia Ilmalassa,mutta ne ryssi koko homman.Voi olla että niin käy nytkin ja VR joutuu taas kilpailuttaa siivousfirmat.Mutta tuonne en ole jäämässä enää pitkäksi aikaa.Ja se SOL:ilta saatu paperi,joka on olevinaan jonkinmoinen todistus,lentää roskiin,kunhan saan sellaisen käteeni lopetettuani.

      • ,,,

        Vähän aavistelinkin, että SOL:in myötä tuo junasiivous on muuttunut vieläkin karseammaksi hommaksi. Olin viimeksi junia siivoamassa noin 3 vuotta sitten, jo silloin VR:n sedät vittuilivat siivoojille tyyliin: "kohta saatte kenkää kun sol tulee". Ennustukset kävivät toteen, tosin veikkaan että junat lähtevät varikolta entistäkin paskaisempina...


      • poem13
        ,,, kirjoitti:

        Vähän aavistelinkin, että SOL:in myötä tuo junasiivous on muuttunut vieläkin karseammaksi hommaksi. Olin viimeksi junia siivoamassa noin 3 vuotta sitten, jo silloin VR:n sedät vittuilivat siivoojille tyyliin: "kohta saatte kenkää kun sol tulee". Ennustukset kävivät toteen, tosin veikkaan että junat lähtevät varikolta entistäkin paskaisempina...

        Junasiivous on ihan ok hommaa. Toki välillä on kiire ja tiukka aikataulu, mutta niinhän se on lähes jokaisessa kohteessa. Ainakaan toistaiseksi en keksi mitään isompaa valittamista. Työkaveritkin ovat mukavia.


      • siirtyy
        poem13 kirjoitti:

        Junasiivous on ihan ok hommaa. Toki välillä on kiire ja tiukka aikataulu, mutta niinhän se on lähes jokaisessa kohteessa. Ainakaan toistaiseksi en keksi mitään isompaa valittamista. Työkaveritkin ovat mukavia.

        SOL:lle taas lisää Vr:n kohteita. Ovat varmaan tehneet "hyvän" sopimuksen. Hinnankorotukset jäädytetty seuraavaksi 3ksi vuodeksi ja silleen. Työntekijöiden selkänahasta revitään kaikki irti ja vielä menee perseelleen tulos. SOL pitää kaikki isot ja mainosarvoltaan hyvät asiakkaat siivouksessaan polkuhinnoilla. Pienet ja keskisuuret asiakkaat maksaa sit ne miinukset ja työntekijät loput.


      • AnuE
        siirtyy kirjoitti:

        SOL:lle taas lisää Vr:n kohteita. Ovat varmaan tehneet "hyvän" sopimuksen. Hinnankorotukset jäädytetty seuraavaksi 3ksi vuodeksi ja silleen. Työntekijöiden selkänahasta revitään kaikki irti ja vielä menee perseelleen tulos. SOL pitää kaikki isot ja mainosarvoltaan hyvät asiakkaat siivouksessaan polkuhinnoilla. Pienet ja keskisuuret asiakkaat maksaa sit ne miinukset ja työntekijät loput.

        Elikkä menen tai pääsisin solin junasiivoukseen.
        Mutta kun näitä on lukenut niiiin en oikein tiedä. palkka on kuulemma 8,20h plus lisät. Minkälaiset ovat työvuorot koska 3-vuorotyöstä on kyse.
        Ja onko kenelläkään hyviä kokemuksia?


      • amelie22
        siirtyy kirjoitti:

        SOL:lle taas lisää Vr:n kohteita. Ovat varmaan tehneet "hyvän" sopimuksen. Hinnankorotukset jäädytetty seuraavaksi 3ksi vuodeksi ja silleen. Työntekijöiden selkänahasta revitään kaikki irti ja vielä menee perseelleen tulos. SOL pitää kaikki isot ja mainosarvoltaan hyvät asiakkaat siivouksessaan polkuhinnoilla. Pienet ja keskisuuret asiakkaat maksaa sit ne miinukset ja työntekijät loput.

        mitenkä menee nykyään?


      • jos ei muuta ole
        AnuE kirjoitti:

        Elikkä menen tai pääsisin solin junasiivoukseen.
        Mutta kun näitä on lukenut niiiin en oikein tiedä. palkka on kuulemma 8,20h plus lisät. Minkälaiset ovat työvuorot koska 3-vuorotyöstä on kyse.
        Ja onko kenelläkään hyviä kokemuksia?

        palkka on 8,28 lisät. Työvuorot päivisin 08.00-16.00, öisin 19.00-03.00, 21.00-05.00.


      • itse piru
        AnuE kirjoitti:

        Elikkä menen tai pääsisin solin junasiivoukseen.
        Mutta kun näitä on lukenut niiiin en oikein tiedä. palkka on kuulemma 8,20h plus lisät. Minkälaiset ovat työvuorot koska 3-vuorotyöstä on kyse.
        Ja onko kenelläkään hyviä kokemuksia?

        kokemusta on 25v ajalta! Älä hyvä ihminen pyri moiseen hommaan,mielenterveys kärsii,univajeita tulee kun stressi painaa liikaa!!!sollilla on semmonen käytäntö että kaikki koloset pitää olla steriilit,vaikkakin vessat eteiset ja vaunutkin useinmiten lilluvat paskassa! Toisinsanoen pinttyneitä jälkiä jokapaikassa mitkä pitää hangata vaikka henki menis! puhasta pitää olla! Pois lähden hetikun pystyn! ja niistä palkoista: 8.20tunti,iltalisä 66cnt ja yöhuki 1.21. eli revi siintä! Voin raottaa noin viisi vuotta sitten olivat palkat 9.74t ilta 1.97 yö 2.98 pyöreesti!!! vertaahan tähän päivään=/ että himpun verran on liksat pudonneet ja työt lisäntyneet triplaten! Sama pätee kiinteistö puolella.....kamala firma,en suosittele kenellekään kuka haluaa säilyttää terveytensä!


      • itse piru
        jos ei muuta ole kirjoitti:

        palkka on 8,28 lisät. Työvuorot päivisin 08.00-16.00, öisin 19.00-03.00, 21.00-05.00.

        riippuu missäpäin suomea olet! meilläpäin klo.23-02 työvuorot junassa.


      • 52 v
        itse piru kirjoitti:

        kokemusta on 25v ajalta! Älä hyvä ihminen pyri moiseen hommaan,mielenterveys kärsii,univajeita tulee kun stressi painaa liikaa!!!sollilla on semmonen käytäntö että kaikki koloset pitää olla steriilit,vaikkakin vessat eteiset ja vaunutkin useinmiten lilluvat paskassa! Toisinsanoen pinttyneitä jälkiä jokapaikassa mitkä pitää hangata vaikka henki menis! puhasta pitää olla! Pois lähden hetikun pystyn! ja niistä palkoista: 8.20tunti,iltalisä 66cnt ja yöhuki 1.21. eli revi siintä! Voin raottaa noin viisi vuotta sitten olivat palkat 9.74t ilta 1.97 yö 2.98 pyöreesti!!! vertaahan tähän päivään=/ että himpun verran on liksat pudonneet ja työt lisäntyneet triplaten! Sama pätee kiinteistö puolella.....kamala firma,en suosittele kenellekään kuka haluaa säilyttää terveytensä!

        Olen kokenut siivooja .Nuoruuteni siivonnut erillaisia kohteita.Nyt sellaisessa firmassa,että henki menee ja loppukkinterveys.Palkka niin pieni kokoilta-yö työstä,ei varaa edes norm.ihmisen elämään.VIIKOTTAIN TULEE LISÄ TÖITÄ,MUTTA EI SUINKAAN AIKAA TAI PALKKAA.Käyvät valkoisella hanskalla viikottain tarkistamassa onko paikat nuoltu.Puheita ja lupauksia riittää,käytäntö,ei mitään.Ottakaa tarkkaan selville jo töitä hakiessanne mikä on todellinen totuus ,työmäärässä, palkassa ja yms.Ei sikaa säkissä.


      • hanskiii
        52 v kirjoitti:

        Olen kokenut siivooja .Nuoruuteni siivonnut erillaisia kohteita.Nyt sellaisessa firmassa,että henki menee ja loppukkinterveys.Palkka niin pieni kokoilta-yö työstä,ei varaa edes norm.ihmisen elämään.VIIKOTTAIN TULEE LISÄ TÖITÄ,MUTTA EI SUINKAAN AIKAA TAI PALKKAA.Käyvät valkoisella hanskalla viikottain tarkistamassa onko paikat nuoltu.Puheita ja lupauksia riittää,käytäntö,ei mitään.Ottakaa tarkkaan selville jo töitä hakiessanne mikä on todellinen totuus ,työmäärässä, palkassa ja yms.Ei sikaa säkissä.

        Kokenut siivooja ja 52? Olet liian vanha tuohon hommaan tai sitten ammattivalittaja. Ja niitähän alalta löytyy. Työmarkkinoilla on olemassa hauskempiakin töitä jollei tämä ihan nappaa. Ja ns. kokeneet siivoojat ovat yleensä niitä huonoimpia ammatissaan koska eivät ylpeydeltään halua oppia uusia siivousmenetelmiä. Joten kannattaakohan ihan vakavasti harkita toimistosiivousta jos kerran niin korpeaa? Töitä alalla on.


      • excleaner
        hanskiii kirjoitti:

        Kokenut siivooja ja 52? Olet liian vanha tuohon hommaan tai sitten ammattivalittaja. Ja niitähän alalta löytyy. Työmarkkinoilla on olemassa hauskempiakin töitä jollei tämä ihan nappaa. Ja ns. kokeneet siivoojat ovat yleensä niitä huonoimpia ammatissaan koska eivät ylpeydeltään halua oppia uusia siivousmenetelmiä. Joten kannattaakohan ihan vakavasti harkita toimistosiivousta jos kerran niin korpeaa? Töitä alalla on.

        Selatessani näitä voin helposti olla samaa mieltä KOKENEIDEN konkarien kanssa tuosta SOL:sta
        ite jouduin SOLille yhtä koulua siivoon ja oli pakko lopettaa kun terveys meni. Ei annettu siirtoa muualle , ei ollu edes työterveyshuoltoa suorittaville,juokse vaan hiki
        päässä ja kusi jalassa,mitään ei ehtiny kunnolla tekeen.
        Luokan siivousaika oli huikeat 4min /päivä .Sanokaapa hanskiit miten sen teette jos on vaikka 30 pulpettia ja liitutaulu? Koitin kysellä työnjohdolta että tulkaa nyt näyttään miten tämä tehdään, koskaan "ei ollu aikaa tulla".Taitaa olla koko ala sieltä ja syvältä nykyään ei muuta kuin alan vaihtoon kaikki jotka vähänkään itseään ihmisenä arvostaa.


      • sdewsdews
        hanskiii kirjoitti:

        Kokenut siivooja ja 52? Olet liian vanha tuohon hommaan tai sitten ammattivalittaja. Ja niitähän alalta löytyy. Työmarkkinoilla on olemassa hauskempiakin töitä jollei tämä ihan nappaa. Ja ns. kokeneet siivoojat ovat yleensä niitä huonoimpia ammatissaan koska eivät ylpeydeltään halua oppia uusia siivousmenetelmiä. Joten kannattaakohan ihan vakavasti harkita toimistosiivousta jos kerran niin korpeaa? Töitä alalla on.

        minä olen 54 ja päihitän kaikki nuoremmat työn laadussa vaikka olen tullut ihan eritason ammatista. Pomo pahoittaa mielen eikä kuuntele mitään asiaa, ihan sivistymätöntä touhua, uusi pomo ei edes esitellyt itseään sain arvata että tämäkö se nyt on. Jumala maksakoon näille samalla mitalla pahaa mieltä.


      • smms
        poem13 kirjoitti:

        Junasiivous on ihan ok hommaa. Toki välillä on kiire ja tiukka aikataulu, mutta niinhän se on lähes jokaisessa kohteessa. Ainakaan toistaiseksi en keksi mitään isompaa valittamista. Työkaveritkin ovat mukavia.

        Miten pääsen junasiivoojaksi Tampereelle?


      • Haisu

        Tulimme kolarista hesaan, puhelin jäi hyttiin tyynyn alle , sollin siivooja pölli puhelimen, vakuutusyhtiö nirsollee


    • mmmmmmm

      :)

      • Kiinnostais

        Kenellä tuo ilmalan varikon junasiivous on nykyään ? Sollilla ?


      • Aurinkoinenko
        Kiinnostais kirjoitti:

        Kenellä tuo ilmalan varikon junasiivous on nykyään ? Sollilla ?

        Solilla on edelleen varikon junansiivous ( ei ihan kokonaan,mutta suurin osa) . Hakevat kai kokojan uutta porukkaa, vaihtuvuus lienee suuri.


      • 2013
        Aurinkoinenko kirjoitti:

        Solilla on edelleen varikon junansiivous ( ei ihan kokonaan,mutta suurin osa) . Hakevat kai kokojan uutta porukkaa, vaihtuvuus lienee suuri.

        Onko vieläkin yhtä karseeta työtä, kun mitä ylempänä on kommentoitu? Töitä tarttis ja junasiivousta tarjottiin.


      • Aurinkoista1
        2013 kirjoitti:

        Onko vieläkin yhtä karseeta työtä, kun mitä ylempänä on kommentoitu? Töitä tarttis ja junasiivousta tarjottiin.

        Sanotaanko näimn,että Solille en menis töihin junia siivoomaan.


      • Koulutus kannattaa
        2013 kirjoitti:

        Onko vieläkin yhtä karseeta työtä, kun mitä ylempänä on kommentoitu? Töitä tarttis ja junasiivousta tarjottiin.

        Kai sinulla jokin tutkinto ja ammatti on tai kai aiot edes hankkia koulutuksen? Niin, ei kai kukaan halua tosissaan SIIVOTA JUNIA työkseen??? Ehkä siivoojaksi hakeutuu näitä Alkoa, kaljaa ja viinaksia nappaavia, jatkuvasti työpaikkaa vaihtavia, elämänhallintaongelmaisia naisia?

        Koulutuksena on pelkkä peruskoulu ja sitten valitetaan, kun on pienipalkkainen työ? Hei, kannattaisiko katsoa peiliin??!


    • kuka haluaa siivota

      "Työilmapiiri on yleisesti ottaen huono, liian monet työkaverit ovat ilkeitä, mielenterveysongelmaisia k-päitä (eivät ole päässeet muualle töihin). Maahanmuuttajien kanssa voi tulla kommunikaatio-ongelmia"

      Haluaako joku ryhtyä vapaaehtoisesti junasiivoojaksi? Onko teillä koulutusta johonkin kunnon ammattiin vai tuletteko suoraan peruskoulusta? Onko siivoojilla huono itsetunto ja alkoholiongelmia? Suurin osa siivoojista on maahanmuuttajia, jotka eivät saa muualta töitä huonon suomen kielen takia. Miksi siivoojia haetaan jatkuvasti - saavatko entiset kenkää vai tajuavatko he irtisanoutua itse?

    • junasiivooja

      Junasiivous on mukavaa ja rentoa hommaa, työkaverit ja pomot mukavia, samoin vr:n paikallinen henkilökunta. Ilmapiiri työpaikalla on todella hyvä. Palkka on n.10e/tunti. Olen ollut junasiivoojana Solilla pari vuotta enkä löydä valittamisen aihetta! Eihän tää ehkä unelmatyötä oo, mutta sopii hyvin opiskelujen ohelle.

    • Solilla

      Joo ei SOLilla enää mitenkään paha oo olla (Helsingissä), mun mielestä ainakaan. Uusinta uutta on ryhmät, jotka tekee aina tiettyjä junia tietyissä vuoroissa, tosin vuorot välillä vähän kummallisia. On mm. 13:45-19:40, 15:20-21:35 jne.. Paljon porrastusta. Ratikoistakin nykyään kerätään lehtiä. Suurin valitus, mitä jengillä on ollut viime aikoina on, ettei oo enää täysiä 8-16 päiviä. Mutta työn määrä ja siihen liittyvä stressi on selkeästi saatu sopeutettua että on miten kuten hyvä olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe