Opiskelen yliopistossa kieliä, ja olen alusta asti aikonut opettajaksi. Viime aikoina olen kuitenkin tiedostanut aikaisempaa selvemmin sen, millaista helvetillistä paskaa opettaminen esim. yläasteella olisi. Koko oman kouluaikani peruskoulusta lukioon odotin vain poispääsyä. Nytkö palaisin? En halua! Olen onneton ja tämä vaivaa jok'ikinen päivä. Onko kieliä opiskelemalla mahdollista saada mitään muita töitä? Vaihdan pian alaa täysin, ellei ole. Harmittaa vain hukkaan heitetty aika.
En halua opettajaksi
2
1555
Vastaukset
- millaista työ
Se minkälaista työ on, riippuu täysin siitä minkälaisella yläkoululla on töissä. Itse olen kokenut yläluokilla opettamisen oikein mukavana ja palkitsevana. Tietenkin on joskus niitä kauheita päiviä ja hetkiä ettei vaan jaksaisi, mutta yleisesti ottaen työ on mukavaa.
Kielten taitajana sinulla tietysti on paljonkin erilaisia työmahdollisuuksia. Kääntäjä ja tulkki tulevat ensimmäisenä mieleen. Riippuen sitten muusta osaamisesta mahdollisuuksia on enemmänkin. Aika monessakin työssä on hyötyä kielten osaamisesta.
Jos ja kun vielä olet opiskelija, ehdit varmaankin vielä tutkailla yliopistosi kurssivalikoimaa ja suuntamaan kiinnostuksen kohdettasi toisin.- Kielenkääntäjä
Onhan kieltenopettajia mm. kansan- ja kansalaisopistoissa (joissa opiskelijat ovat pääasiassa aikuisia) ja ehkä myös aikuisia kouluttavissa keskuksissa. Jos opettaminen ei tunnu ihan vastenmieliseltä, niin voisi yrittää päästä sellaiseen opettajaksi.
Kieliä opiskellut voi toki päätyä muuhunkin ammattiin, mutta ota huomioon, että valtaosa kieliä opiskelleista päätyy opettajaksi ainakin hetkeksi jossain vaiheessa työuraa. Kovin valikoiva kun ei voi olla töiden suhteen, mikäli meinaa repiä leipänsä jostain. Minäkään en tähdännyt opettajaksi, mutta opetin kuitenkin jonkin aikaa yksityisessä kielikoulussa ulkomailla ennen kielenkääntäjäksi ryhtymistä. Onneksi on vaihtoehtoja ja jos ei Suomessa, niin viimeistään ulkomailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827086Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1086157Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003380