ELÄKKEELLE myöhemmin

Oma mielipiteeni on ollut jo ajat sitten, että eläkkeelle sirryttäisiin vanhempana. Meidän tulee saada olla mukana tyoelämässä syytiniläisinäkin.

15

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrii

jonkinmoinen tukipaketti meille vanhuksille täytyisi olla.
      Itseasiassa tuottavassa työssä me vanhat raakit ollaan nuorempien jaloissa hidastamassa tuotantoa.

• Aatami Autuas

...vasta haudassa. minä en kuulu heihin.

• ymmärtääkseni

vanhuuseläkeläinen voi tehdä ansiotyötä niin paljon kuin haluaa, ja jaksaa.

• Unreg.

täysin paikkansa ja hän se vasta hyvä veronmaksaja onkin; maksaa jo eläkkeestään rankat verot ja lisäansioistaan vielä rankemmat. Olen itse vat'ikään jäänyt vanhuuseläkkeelle ja aion tehdä pientä keikkahommaa eläkepäivieni ratoksi. Kas kun Vanhanen ei siellä Rukalla hiihdellessään moista tulolähdettä huomannut. Itse asiassa ei se mitään kuulemma huomannutkaan, astuipahan vain Kataisen virittämään poliittiseen miinaan, onneton tunari. Tuskin Vanhanen hiihdellessään mitään ideoita saikaan. Ne lienevät syntyneet lakanoiden välissä.

• XXXcccc::::

Miksi vanhat saisi olla työssä yli eläkerajan ja nuoret työkkärisä pyörittäisi peukaloitaan. Mielenvikainen ajattelu.....

• se vain
        XXXcccc:::: kirjoitti:

Miksi vanhat saisi olla työssä yli eläkerajan ja nuoret työkkärisä pyörittäisi peukaloitaan. Mielenvikainen ajattelu.....

sattuu olemaan.
        Kaipa heille on kysyntää, eihän kukaan voi pakolla töihin mennä.

• henrii
        Unreg. kirjoitti:

täysin paikkansa ja hän se vasta hyvä veronmaksaja onkin; maksaa jo eläkkeestään rankat verot ja lisäansioistaan vielä rankemmat. Olen itse vat'ikään jäänyt vanhuuseläkkeelle ja aion tehdä pientä keikkahommaa eläkepäivieni ratoksi. Kas kun Vanhanen ei siellä Rukalla hiihdellessään moista tulolähdettä huomannut. Itse asiassa ei se mitään kuulemma huomannutkaan, astuipahan vain Kataisen virittämään poliittiseen miinaan, onneton tunari. Tuskin Vanhanen hiihdellessään mitään ideoita saikaan. Ne lienevät syntyneet lakanoiden välissä.

Kaikella tällä haettin tämän poistamista, jos nyt alkaa neuvottelut.

Työttömyyspäivärahaa maksetaan enintään 500 työttömyyspäivältä. Jos olet syntynyt ennen vuotta 1950 ja täytät 57 vuotta ennen kuin 500 päivän enimmäisaika täyttyy, on sinulla kuitenkin oikeus ns. lisäpäiviin. Lisäpäivät tarkoittavat, että saat päivärahaa sen kuukauden loppuun asti, jonka aikana täytät 60 vuotta. Sen jälkeen sinulla on mahdollisuus hakea työttömyyseläkettä

Jos olet syntynyt vuonna 1950 tai sen jälkeen, on sinulla oikeus työttömyysturvan lisäpäiviin 59-vuotiaana. Sen jälkeen voit saada päivärahaa sen kuukauden loppuun asti, jonka aikana täytät 65 vuotta. Lisäpäivillä ollessasi voit jäädä myös vanhuuseläkkeelle ilman varhennusvähennystä jo 62 vuoden iässä.    

• XXXCCCCC:::::
        Unreg. kirjoitti:

Mikä yhteiskunnan syömäri hän onkaan. Eläkelläinen joka nostaa eläkkeen ja pitää yhden työttömän kortistossa..... Eikö ollut tarkoitus, että jos käy työssä niin ei jää eläkkeelle. Siis ei nosta eläkekassasta rahaa.

• Unreg.
        XXXcccc:::: kirjoitti:

mielenvikainen ajattelu. Ne työt, joita eläkkeelle jääneet tekisivät ja tekevät ovat sen verran spesiaalihommia, etteivät mainitsemasi peukalonpyörittäjät niihin missään tapauksessa pystyisi.

• XXXXXcccc::::
        Unreg. kirjoitti:

mielenvikainen ajattelu. Ne työt, joita eläkkeelle jääneet tekisivät ja tekevät ovat sen verran spesiaalihommia, etteivät mainitsemasi peukalonpyörittäjät niihin missään tapauksessa pystyisi.

Moni tekisi mielellään niitäkin töitä, jos vain saisi. Vanhusten kuuluu jo luovuttaa tehtävät nuoremmalle sukupolvelle. Minun työpaikalla yksi eläkelläinen pitää yhden työttöman kortistossa. Ja usko tai älä niin tää työtn itkee, kun saa vain silloin tällöin tulla tuntipalkalla töihin. Ajatelkaa vähän.....

• Joko, tahi.
        Unreg. kirjoitti:

50 -> 65:een on tuo kohdallani toteutunut.

En ole hakenut töitä vaan niitä on minulle vaihtelevin välein tarjottu.

En ole yrittäjä vaan tavallinen palkkatyöläinen.

Osaamiseni alue ei ole kovin tavallinen ja vielä vähemmän haluttu.

• Peer G.

Asennemuutoksen aika on voiimeistään nyt tapahduttava. bIhmettelen kovasti kielteistä asennoitumista aktiivisen töyelämän jatkamiseen.
      Meillä on saatettava esi9m. omien lasten hoitaminen kotona vähintään yhtä arvokkaaksi kuin muukin yhteiskunnan tarjoamat "palvelut".

• Pervitiini-216

...mutta kun nuoremmat ikäluokat yrittävät koko ajan pullauttaa meitä vanhoja pihalle. On kuulemma jo firman imagon kannalta valitettavaaa, että asiakaspalvelussa on ryppynaamoja.

• Joko, tahi.

Mustavalkoinen asetelma, työssä tai eläkkeellä!

Tai jonkin osajärjestelmän piirissä.

Itse olen tyytyväinen tilanteeseeni jossa ennen 55-ikävuotta lopetin säännöllisen työssä käymisen.

Sen jälkeen olen tehnyt, minulle satunnaisin välein tarjottuja töitä, harkintani mukaan.
      Viimeeksi tällä viikolla vaikka olen vanhuuseläkkeellä.

Mehän olemme työelämässä (työmarkkinoiden käytettävissä) harkintamme mukaan koko loppuelämämme!

Itsestähän se riippuu onko osaamista josta joku on halukas maksamaan ja onko omaa halua tekemiseen.

Jos osaaminen puuttuu niin eihän työnantajia voi velvoittaa muumioituneiden ikärien palkanmaksuun.

• ullapulla*

näihin mielipiteisiin, koska ,jos ihminen on terve,ja työkyinen, ei mikään estä häntä hakemasta työtä, tai jatkavan entisessä.

Itse muutin maata kun olin 52v ja jatkoin omaa ammattiani ,haluttuna työn tekijänä olisin saanut jatkaa vielä eläkkeelläkin 65 vuotiaan kun jäin työstä pois.
        En ole valittanut, että tulin tänne "vieraaseen maahan".
        Työni ei suinkaan loppunut suomessakaan, mutta halusin ,mahdollisuuden saatuani ,koittaa tätäkin.
        Olen tehnyt samaa työtä mihinkä nuorena valmistuin koko työssäoloaikani.

Nykyään ihmiset heitellään ammatista toiseen ,kai se on työnantajille edullista pitää näitä pätkätyöläisiä, eihän niitä muuten olisi,kuinka nuori joka sellaiseen pyöritykseen lähtee osaa pitää eduistaan kiinni.

Ammattilaiset tietävät oman arvonsa ja saavat työtä niinkauan, kun viitsivät sitä tehdä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe