Minusta miehellä pitää pysyä meisseli kädessä.
Miehen hyvät ominaisuudet
21
784
Vastaukset
monenlaisii merkityksii,tarkenna.
- onnistuu...
että onnistuu vaikka keittiöremppa ja muut kivat
puuhat onnistuu... kirjoitti:
että onnistuu vaikka keittiöremppa ja muut kivat
puuhatkantamaa hellaa pihalle ja se remppa ei ol mikää kiva pikku homma.
Remontti reiska voi vartis hoitaa homman ,tavalliselt kuolevaiselt mennee vähän enemän aikaa.
- A.A.
..pitää pysyä käden meisselissä. Ei sukupuolella väliä.
- P.H.
ja moottorisaha järeämpi, ne jos pysyy kädessä, niin hyvä!
P.H. kirjoitti:
Miähet painelee pitkin raittia traktorin kans homelite olkapääl.
- aatami.autuas
P.H. kirjoitti:
..eli "Viskarssi" olis sinun mieleisesi työkalu?
aatami.autuas kirjoitti:
Siin on varren mitta ja terän paino epäsuhtanen,varsinkin jos on yhren kären lyöjä,niinku mä oon.
- henrii
koti-kiusattu kirjoitti:
Siin on varren mitta ja terän paino epäsuhtanen,varsinkin jos on yhren kären lyöjä,niinku mä oon.
siitä kun varsi ei katkee. Pillnääsin etukuormaajan piteleminen käsi tarvii kans munaa.
henrii kirjoitti:
siitä kun varsi ei katkee. Pillnääsin etukuormaajan piteleminen käsi tarvii kans munaa.
Kottikärrin ja ton etukuormaajan avulla oman takapihani täytöt.
Se on sellanen yhristelmä kun siihen viel lisätää raivopäinen äijä et ei kannata aliarvioira.
mä tykkään sellasest lyhyest puuvarrest ja painavast terästä kirvees.- billnässin kirveet
aatami.autuas kirjoitti:
ja...???
ovat vasta pelejä!! - aatami.autuas
billnässin kirveet kirjoitti:
ja...???
ovat vasta pelejä!!Kirves on työkalu, jossa metallinen, aiemmin kivinen, terä on asennettu noin 90 asteen kulmassa yleensä puiseen varteen. Kirvestä käytetään puun veistoon, halkaisuun ja puiden kaatamiseen. Kirvestä on käytetty myös aseena sekä teloituksessa mestaamalla
- aatami.autuas
aatami.autuas kirjoitti:
Kirves on työkalu, jossa metallinen, aiemmin kivinen, terä on asennettu noin 90 asteen kulmassa yleensä puiseen varteen. Kirvestä käytetään puun veistoon, halkaisuun ja puiden kaatamiseen. Kirvestä on käytetty myös aseena sekä teloituksessa mestaamalla
Varren etupäässä on lievästi laskeutuva ja kaventuva osa eli silmäpuu, joka työntyy terän silmän läpi. Varsi kiinnitetään terän silmään lyömällä etupuolelta silmäpuun päähän tehtyyn halkeamaan puinen kiila eli suude. Aikaa myöten suude löystyy ja terä alkaa heilua varressa. Tällöin suudetta tiukennetaan lyömällä sitä syvemmälle tai se korvataan tarvittaessa uudella.
Varren takapää eli ponsi kaartuu lievästi alaspäin ja paksunee päästään ponnen nupiksi, joka tarjoaa takakädelle pitävän otteen.
Varren paksuin ja korkein osa on heti terän takana, ohuin puolestaan ennen kahvan mutkaa.[ - P.H.
aatami.autuas kirjoitti:
Varren etupäässä on lievästi laskeutuva ja kaventuva osa eli silmäpuu, joka työntyy terän silmän läpi. Varsi kiinnitetään terän silmään lyömällä etupuolelta silmäpuun päähän tehtyyn halkeamaan puinen kiila eli suude. Aikaa myöten suude löystyy ja terä alkaa heilua varressa. Tällöin suudetta tiukennetaan lyömällä sitä syvemmälle tai se korvataan tarvittaessa uudella.
Varren takapää eli ponsi kaartuu lievästi alaspäin ja paksunee päästään ponnen nupiksi, joka tarjoaa takakädelle pitävän otteen.
Varren paksuin ja korkein osa on heti terän takana, ohuin puolestaan ennen kahvan mutkaa.[jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että Fiskarsin kirves on hyvä kirves, sillä halon kevyesti hellanuuniin polttopuut.
- A.A.
P.H. kirjoitti:
jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että Fiskarsin kirves on hyvä kirves, sillä halon kevyesti hellanuuniin polttopuut.
Ei siis paras mahdollinen. Niinhän meidän on todettava puolisoistammekin. Kun se paras mahdollinen ei koskaan tupsahtanut kohdalle...
ole pelkkää meisseliä. Välillä pitää pitää kädessä esim. moottorisahaa, kirvestä tai vaikka yläjyrsintä. Ja on sen soppakauhankin hyppysissä pysyttävä, imurin putkeakaan unohtamatta.
- sekaantumatta
pieniin naisellisiin vikoihin.
- viivi-amaldiina
pysyy käsissä kaik mitä kotona tarvitaan, myös akkaki.......:)
- aatami.autuas
Meisseli-nimitys on erittäin vanhaa perua ja nykytiedon mukaan nimitystä on käyttänyt ensimmäisenä muinais-saksalainen paroni Jürgen Af Meischel. Af Meischel tunnettiin Screuw im Arscenissa innokkaana työstömiehenä ja meisselinheiluttajana.
(Lähde: Hikipedia)- Wikipedia
ei heppua tunne, hih.
- A.A.
Wikipedia kirjoitti:
ei heppua tunne, hih.
koska oli af Meischel. Saksalainen olisi ollut von Meischel. Ruåtsalainen meisselimies? Siis...
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725370- 704816
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234355Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest483926- 513790
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363687- 413318
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo843073Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv612920Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222656