kokemuksia..missä ajassa on unitutista vierotus onnistumut? kerralla vai pikkuhiljaa? minkä ikäiseltä lapselta?
tutti
6
529
Vastaukset
- ...
Tutti jäi pois vähän alle 2-vuotiaalta kun oli flunssainen. Silloin ei oo suositeltavaa käyttää tuttia ettei ime limaa korvii, ni päätettii sit jättää kokonaa pois. Meni ihan ok. Samaan aikaa jätettiin myös puolivuotiaan pikkusiskon tutti pois.
- .............
Meillä 1v4kk on itse vähentänyt tutin syöntiä. Ennen söi nukahtaessa/lohtuna,nyt olen huomannut että usein ei nukahtaessa ole tuttia edes sängyssä.
Heittelee ne pois ja muutenkin usein viskaa menemään. katotaan luopuuko kokonaan itse. - jo 1,5vko ilman tuttia
1,5vkoa sitten otettiin tutti 2vuotiaalta. vuoden ikäsestä asti ollu käytössä vaan yöunilla ja päikkäreillä. otin sen vaan pois salaa, ja sanoin tytölle että hiiri vei tutin omille hiirivauvoille. ekana yönä tai paremminkin iltana tyttö huusi 1,5tuntia ennen kuin nukahti. parinä yönä sen jälkeen muutaman kerran heräs yöllä huutamaan ja herätin tytön(ei muistanu että hiiri kävi hakemassa tutin)ja muistutin mitä hiiri oli tehnyt ja neiti nukahti uudelleen.
näiden parin yön jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. toisena yönä nukahti jo ilman tuttia, yöllä vaan muutaman kerran huuteli.
kerralla siis meiltä otettiin tutti pois. samaan syssyyn laitettiin uusi lastensänkykin tytölle(pois pinniksestä)ja huomio kiinnittyi siihen ja oli niin ylpeä kun pääsi isojen tyttöjen sänkyyn nukkumaan :) vieläkin kyllä monesti päivässä sanoo että hiiri vei tutin, mutta ei ole alkanut itkeä sen perään. - ap.
Mietin vain, että olenkoan liian aikaisin vierottamassa, kun riippuu lapsesta millon imemisentarve hiipuu. Lapsi nyt 1,3vuotta ja taitaa olla kolmas päivä "ilman tuttia yritystä". On ollut tähänkin asti vain päikkäreillä ja yöllä käytössä. Yöt kävi kuitenkin vähän levottomiksi tutin putoillessa. Kaikki muu vierotus mennyt itsekseen, tissi, tuttipullo, vierestä pinnikseen jne..ilman suurempia tuskia. Tutti tuntuu kuitenkin olevan erityisen rakas..eilen illalla itkua kesti melkein kaksi tuntia. Päiväunet myös aika hakusessa..jatkaako vielä vai onkohan koko hommalla väärä ajoitus?!
- äiti 07+09
Meillä kanssa pähkäiltiin tuon tuttiasian kanssa kun toisen lapsen syntymä läheni, ottaako pois vai ei ja miten suhtautuu jos vauvalla tutti. Ensimmäinen (1v 10kk) on käyttänyt tuttia ainoastaan unille rauhoittumiseen 6kk ikäisestä asti. Päätin että tutti kuitenkin pieni paha joten pitäköön tutin vaikka vauva syntyykin. Jostain luin että 2 vuoden ikäisillä imemisen tarve vähenee.
Meillä tutti jäi aivan itsekseen pois kaksi viikkoa sitten. Olin/olen kuin puulla päähän lyöty! Ei itkuja, ei mitään kyselyjä, hän vain unohti tutin! Unille nukahtaa aivan samanlaisesti kuin tutin kanssa. Vauvalla (7vkoa) ei tosin tuttia ole joten en tiedä olisiko tutti näin helposti pois jäänyt jos toisella olisi.- hampaille
Meillä tutti tuli tooodella tärkeäksi vasta siinä vaiheessa kun poika oppi sanomaan tutti.
2-vuotis hammastarkastuksessa kehotettiin heti luopumaan tutista kun oli alapurentaa sen verran.
Ihme kyllä tässä on jo viikko menty ilman tuttia hienosti eikä poika itkeskellyt kuin ensimmäisenä yönä tuttinsa perään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332459
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061257- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060